hommasin tuommosen pirssi vähän aikaa sitten. otin heti homman pohkeeseen, ja revin läpät roskiksen pohjalle. ihan simppeli homma oli vaikka tähän vajaa pyttyseen ei kauheasti apuja löydy kuvien kera. otin itse aika paljon kuvia kun purin imusarjan irti, joten jossain vaiheessa pitäisi oma juttu tästä väsätä. ei kannata kyllä viedä omasta mielestä liikkeeseen poistattamaan, jos vähänkin pysyy ruuvari kädessä
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Läpät pois 320d e91 vm:05
hommasin tuommosen pirssi vähän aikaa sitten. otin heti homman pohkeeseen, ja revin läpät roskiksen pohjalle. ihan simppeli homma oli vaikka tähän vajaa pyttyseen ei kauheasti apuja löydy kuvien kera. otin itse aika paljon kuvia kun purin imusarjan irti, joten jossain vaiheessa pitäisi oma juttu tästä väsätä. ei kannata kyllä viedä omasta mielestä liikkeeseen poistattamaan, jos vähänkin pysyy ruuvari kädessä
nyt voi ajella rauhallisin mielin...
-
Kuka ihme on neuvonut pistämään muttereita imukanavaan, pakko olla vitsiOriginally posted by repsa View Postainiin, en laittanut huolimatta neuvoista niin M5 pultteja ja nyloc-muttereita liimalla kiinni, tuntuu kaamealta aivopierulta laittaa muttereita imusarjan puolelle.. samaha se ois jättää ne läpät sinne
Leave a comment:
-
alan kirjallisuutta vähän lueskelin niin innostuin kurkkaamaan peilillä oman auton imusarjan alle >> yhdystanko ja yksi läppäpatukka näkyi.Originally posted by Rahu View PostLäpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.
M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)
M57N2 325d, 525d ei läppiä.
E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.
E83 (X3) on läpät
LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).
auto 2004 e61 525d m57tud25 moottorilla, manuaali.
läppien poisto oli ensikertalaiselle ~1,5h homma.
ainiin, en laittanut huolimatta neuvoista niin M5 pultteja ja nyloc-muttereita liimalla kiinni, tuntuu kaamealta aivopierulta laittaa muttereita imusarjan puolelle.. samaha se ois jättää ne läpät sinne
porasin akselireiästä 5mm kokoisen ja M6 kierre perään. M6x16 ruuvit kiinni aluslevyjen kanssa imusarjan ulkopuolelta kiinni ja pysyy hienosti eikä imeydy mitään moottoriin.Last edited by repsa; 03-09-2011, 09:37.
Leave a comment:
-
Kuka tai mikä firma tekee Kymenlaakson alueella noita imusarjanläppien poistoja?
Ketä suosittelisitte?
Leave a comment:
-
^OK tämä noteerattu. Varasin ajan läppien poistolle, kun ei itsellä ole juuri nyt aikaa, tiloja tai suurta kiinnostusta operaatiolle.
Leave a comment:
-
Originally posted by stts View PostMoi,
tarvitsisin nyt faktatietoa imusarjan läppien ns. runko-osan mitasta (halkaisija). Olen pian teettämässä läppien poistoa -03 E46 320d:hen ja läppien akselien korvaavan ruuvipatentin sijasta koitan saada käsiini ns. 'peitelevyt'. Nämä 'peitelevyt' korvaavat siis läppien runko-osat 4 kpl, jotka tulevat kiinni imusarjaan.
Onko runko-osan (upotettava pyöreä osa) halkaisija 22mm vai 33mm vuoden -03 E46 320d:ssä? Koneen pitäisi olla M47N.
Alla kuva kyseisistä 22mm ja 33mm korvauslevyistä.
Kiitän.

Unohda tuollaiset turhakkeet.
Ihan tavallinen M5 tai M6 pultti noin 16mm pitkä ajaa saman asian paljon fiksummin.
Rahu esittikin jo asialliset perustelut tuohon.
Ja noiden billetti kilkuttimien hinnalla moni jo tekee kyseisen läppienpoisto työn. Eli on vielä selkeää säästöäkin
Last edited by Spetke; 30-11-2011, 09:09.
Leave a comment:
-
Heh... jos sanon 0.2 sentin /kpl niin ollaan aika lähellä ;-)Originally posted by Rahu View PostEhkä nuo 20cm pitkät ruuvit on hieman liioteltuja
Leave a comment:
-
Ehkä nuo 20cm pitkät ruuvit on hieman liioteltujaOriginally posted by MajorDrake View PostJa taas herää kysymys että miksi?
Juurihan yllä kerrottiin että 20 sentin ruuvit toimii,
miksi sinne pitää ostaa jotain vajaa satasen lätkiä?
Joku joskus perusteli että jos katsastusmies huomaa.
Paljon helpommin se huomaa nuo latkät kuin ruuvit.
Ja minä ainakaan en pitäisi takaisin vanhoja läppiä,
jos sellainen tilanne tulee eteen, laitetaan läpätön imusarja tai
hommataan kokonaan uusi läpällinen...
mutta olen myös samaa mieltä että nuo peitelevyt on turhia, varsinkin N koneissa missä suurimmassa osassa on nuo läppäkotelot ja siinä tapauksessa kun ne jätetään pois ja laitetaan tuo peitelevy niin imusarjan sisään jää se ura läppäkoteloille täyttämättä ja sitä myötä terävät reunat eikä imusarja ole tasainen sisäpuolelta mikä voi aiheuttaa taas muita ongelmia esim. kerätä karstaa niihin reunoihin mukavasti mitkä sitten jossain vaiheessa lähtee paakkuna liikkeelle.
Leave a comment:
-
Ja taas herää kysymys että miksi?Originally posted by stts View PostMoi,
tarvitsisin nyt faktatietoa imusarjan läppien ns. runko-osan mitasta (halkaisija). Olen pian teettämässä läppien poistoa -03 E46 320d:hen ja läppien akselien korvaavan ruuvipatentin sijasta koitan saada käsiini ns. 'peitelevyt'. Nämä 'peitelevyt' korvaavat siis läppien runko-osat 4 kpl, jotka tulevat kiinni imusarjaan.
Juurihan yllä kerrottiin että 20 sentin ruuvit toimii,
miksi sinne pitää ostaa jotain vajaa satasen lätkiä?
Joku joskus perusteli että jos katsastusmies huomaa.
Paljon helpommin se huomaa nuo latkät kuin ruuvit.
Ja minä ainakaan en pitäisi takaisin vanhoja läppiä,
jos sellainen tilanne tulee eteen, laitetaan läpätön imusarja tai
hommataan kokonaan uusi läpällinen...
Leave a comment:
-
läppien kiinnitysosan korvaaminen
Moi,
tarvitsisin nyt faktatietoa imusarjan läppien ns. runko-osan mitasta (halkaisija). Olen pian teettämässä läppien poistoa -03 E46 320d:hen ja läppien akselien korvaavan ruuvipatentin sijasta koitan saada käsiini ns. 'peitelevyt'. Nämä 'peitelevyt' korvaavat siis läppien runko-osat 4 kpl, jotka tulevat kiinni imusarjaan.
Onko runko-osan (upotettava pyöreä osa) halkaisija 22mm vai 33mm vuoden -03 E46 320d:ssä? Koneen pitäisi olla M47N.
Alla kuva kyseisistä 22mm ja 33mm korvauslevyistä.
Kiitän.
Leave a comment:
-
Melko maltillisesti tuntuvat nämä bemarit karstoittavan imusarjansa, ainakin jos verrokiksi ottaa kaverin -06 Mesen. Piti EGR-vena käyttää irti ku anto vikakoodia ja hyvä ku valo paisto läpi.
Leave a comment:
-
Eipä repeämien luulisi aiheuttavan tuota karstoittumista mitenkään, päin vastoin. EGR:n toiminta tuohon karstoittumiseen riittää todella hyvin, semminkin kun imariläppiä ei enää ole pyörteyttämään pakokaasuja (onneksi).Originally posted by viktor View PostJuu. Eipä sitä parane pois ottaa. Lisäks sarjaa ei läppäleikkauksen yhteydessä pesty kunnolla, niin veikkaan osan karstasta levittyneen uusiksi, jos nyt on mahdollista..
Voikohan pakosarjan noin 15 repeämää jotenkin lisätä karstaamista?
Leave a comment:
-
Juu. Eipä sitä parane pois ottaa. Lisäks sarjaa ei läppäleikkauksen yhteydessä pesty kunnolla, niin veikkaan osan karstasta levittyneen uusiksi, jos nyt on mahdollista..Originally posted by schwarze View PostEgr sotkee edelleen vai :think
Voikohan pakosarjan noin 15 repeämää jotenkin lisätä karstaamista?
Leave a comment:
-
Tänään oli imusarja irti ja tarkistin sitten samalla miltä läppäleikkauksen jäljet näyttää näin 2v? jälkeen. Puuruuvit oli kireällä eikä vuotoja ole ollut. Onnistunut operaatio siis. Sarja oli kyllä taas aikas karstassa sisältä. Pitänee pesetyttää jossain välissä.
Leave a comment:
Leave a comment: