memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JTP
    replied
    Originally posted by Maza1 View Post
    Kuulostaa vakavalta, ja uskomattomalta !!
    Itselläni 2000 mallinen E39 BMW 520 bensa farkku, suomiauto ja kilsat n 190000km (ilmeisesti todelliset)..
    Tietämättämönä kyselen että koskee ongelma myös autoani ja mitä nyt siis kannattaisi tehdä ??
    -tämä kun ensimmäinen BMW:ni ja merkin parissa olen ollut vasta n 3kk.

    Kiitos,
    Maza1
    Bensaa tankkaavien ei kannata olla lainkaan huolissaan, sillä noita kyseisiä läppiä ei bensakoneissa ole!

    Leave a comment:


  • Maza1
    replied
    Mitä kaikkia moottoreita ko ongelma koskee ?

    Kuulostaa vakavalta, ja uskomattomalta !!
    Itselläni 2000 mallinen E39 BMW 520 bensa farkku, suomiauto ja kilsat n 190000km (ilmeisesti todelliset)..
    Tietämättämönä kyselen että koskee ongelma myös autoani ja mitä nyt siis kannattaisi tehdä ??
    -tämä kun ensimmäinen BMW:ni ja merkin parissa olen ollut vasta n 3kk.

    Kiitos,
    Maza1

    Leave a comment:


  • limi
    replied
    535d

    läpät lähti 535d 05 vuotisesta tänään ja kulkupuolella ei vaikutusta aiankaan perstuntumalla

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Onhan noita poistettu.

    Ex. 535d -05:sta, joka on tälläkin hetkellä foorumilaisen hallussa,
    poistin läpät pari vuotta sitten n. 160 tkm ajettuna.
    Nyt autolla on ajettu yli 280 tkm ja alkuperäinen DPF paikallaan.

    Valtaosa DPF ongelmista liittyy siihen että poltto ei lähde käyntiin,
    ja syynä sille on joko lämpöongelmat (termarit vuotaa)
    tai liian lyhyt ajo (lämpöongelma tämäkin, ei ehdi lämmetä riittävästi).

    Leave a comment:


  • rawpower
    replied
    Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista, kyllä saa läpät lähtee autosta poikkeen. Ois kuitenkin tarkotus ajaa tuolla vielä useempi vuos ja onpahan sitten ainakin se asia poissa mielestä.

    offtopic: on muuten helvetin hyvä ajaa tuo bemari

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    En tiijä muuta, mutta on ne kyllä huomattavasti vahvemman oloiset ne uudemmat läpät. Vanhat lähtee kärkipihdillä kääntämällä, uudet tarvii rälläkkää.
    No tämä pitää kyllä paikkansa, mutta ei se akseli tosiaan puolta milliä paksumpi ole.

    Vähemmän kai niitä on mennyt uudemmilla läpillä mäsäksi, mutta on mennyt kuitenkin.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    En tiijä muuta, mutta on ne kyllä huomattavasti vahvemman oloiset ne uudemmat läpät. Vanhat lähtee kärkipihdillä kääntämällä, uudet tarvii rälläkkää.

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by rawpower View Post
    Noniin, nyt on aika varattu läppien poistoon. Huollossa aika jännästi suhtautuivat kun sanoin vuosimallin olevan 2006. Pelottelivat että hiukkassuodatin saattaisi ottaa itseensä ja että läpät kun ottaa pois se vaikuttaa moottorijarrutukseen ja päästöihin. Tämä oli tiedossa kyllä, mutta onko kellään kokemusta -06 e60/61 joista on läpät poistettu? Onko vaikuttanut mihinkään negatiivisesti? Eli voiko hiukkassuodatin häiriintyä tuosta läppien poistosta?

    Sanoivat myös että näissä pitäisi olla vahvat läppien rakenteet, eikä kuulemma ole tullut esille yhtään rikkoutuneita koneita näillä vahvistetuilla läpillä. BMW kuulemma myös kieltänyt ilmeisesti läppien poiston. Lupautuivat kuitenkin tekemään n. 200-300 euroa tulee hintaa poistolle Kuopion hartikaisella..

    Uusi imusarja ois maksanut 560 + työt päälle eli noin 800.
    Onhan niiden "vahvistettujen läppien" akseli huikeat 0,5mm paksumpi.

    Ei poistolla pitäisi kyllä pahemmin vaikutuksia olla. Vaikutusta DPF:n on vaikea sanoa, koska DPF:n tukkeutumisen nopeutta on/olisi varsin hankala mitata, koska tässäkin kaikki vaikuttaa kaikkeen. Sanoisin, ettei edes kaksi identtistä autoa ole DPF:n tukkeutumisen osalta verrattavissa.

    BMW:hän sanoo läpistä että "niiden jumiutuessa auki-asentoon (eli siis sama kuin niitä ei ole ollenkaan) päästöt kasvavat matalilla kierroksilla". Kierrostenhan ollessa yli 2000rpm läpät ovat auki. Samoin ne ovat auki, mikäli imuilman lämpötila on alle 15°C. Ja aika ison osan vuodesta Suomessa ilma on alle tuon 15°C, eli läpät ovat/olisivat aika usein auki.

    Johtopäätös: Kun läpät on poistettu, DPF saa "likaisempaa" pakokaasua Suomessa kesäajan ajeluissa.

    Vai mitä sanoo muut? :think

    - Antti -

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    en huomannu mitään eroo autossa, kun läpät lähti. autona -06 30da

    Leave a comment:


  • rawpower
    replied
    Noniin, nyt on aika varattu läppien poistoon. Huollossa aika jännästi suhtautuivat kun sanoin vuosimallin olevan 2006. Pelottelivat että hiukkassuodatin saattaisi ottaa itseensä ja että läpät kun ottaa pois se vaikuttaa moottorijarrutukseen ja päästöihin. Tämä oli tiedossa kyllä, mutta onko kellään kokemusta -06 e60/61 joista on läpät poistettu? Onko vaikuttanut mihinkään negatiivisesti? Eli voiko hiukkassuodatin häiriintyä tuosta läppien poistosta?

    Sanoivat myös että näissä pitäisi olla vahvat läppien rakenteet, eikä kuulemma ole tullut esille yhtään rikkoutuneita koneita näillä vahvistetuilla läpillä. BMW kuulemma myös kieltänyt ilmeisesti läppien poiston. Lupautuivat kuitenkin tekemään n. 200-300 euroa tulee hintaa poistolle Kuopion hartikaisella..

    Uusi imusarja ois maksanut 560 + työt päälle eli noin 800.

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by rawpower View Post
    Morjens kaikille. Eli uusi bemaristi ilmoittautuu foorumille! Eli ensimmäinen bemari hankittu: E61 -06 530 xDa tuli sit hommattua.. Autolla ajettu 180tkm. Eli nyt sitten tästä läppäviasta ois kysyttävää.

    Ilmeisesti myös näitä uudempia koneita on hajonnut imusarjan läppien takia, joten läpät siis kannattaa poistaa? Missäs siilinjärvi/kuopio alueella kannattaisi läpät poistattaa, missä halvin hinta ja osaavat tekijät?
    Onnea uudelle autolle!
    Kysäisepä läppien poistosta vaikka nimimerkiltä Milko75.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • rawpower
    replied
    Morjens kaikille. Eli uusi bemaristi ilmoittautuu foorumille! Eli ensimmäinen bemari hankittu: E61 -06 530 xDa tuli sit hommattua.. Autolla ajettu 180tkm. Eli nyt sitten tästä läppäviasta ois kysyttävää.

    Ilmeisesti myös näitä uudempia koneita on hajonnut imusarjan läppien takia, joten läpät siis kannattaa poistaa? Missäs siilinjärvi/kuopio alueella kannattaisi läpät poistattaa, missä halvin hinta ja osaavat tekijät?

    Leave a comment:


  • kyläjarru
    replied
    niin ne rikkoutuvat läpät

    mihin tässä nyt sit ilmotellaan??? vituttaa niin kovi, et en jaksa lukee koko sadan sivun keskustelua

    Leave a comment:


  • Casull
    replied
    Jos jotakuta Pohjanmaalla läppäleikkauksen teko hirvittää, mun tallista löytyy apua.

    Leave a comment:


  • hengari
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Hienoa! Tätä on jo osattu odottaakin. Kiitos kuvauksesta kuvien kera.

    Miten saa helpoiten liittimet irti esim imusarjan päältä? itse joskus kokeilin irroittaa yhtä ja en keksinyt miten saisin sen irti rikkomatta.
    Valkoinen klipsi "taka asentoon" ja varovainen veto tai meisselillä avitus. Jos nyt puhutaan samasta liittimestä...

    Leave a comment:

Working...
X