Originally posted by Maza1
View Post
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
-
-
Mitä kaikkia moottoreita ko ongelma koskee ?
Kuulostaa vakavalta, ja uskomattomalta !!
Itselläni 2000 mallinen E39 BMW 520 bensa farkku, suomiauto ja kilsat n 190000km (ilmeisesti todelliset)..
Tietämättämönä kyselen että koskee ongelma myös autoani ja mitä nyt siis kannattaisi tehdä ??
-tämä kun ensimmäinen BMW:ni ja merkin parissa olen ollut vasta n 3kk.
Kiitos,
Maza1
Leave a comment:
-
-
535d
läpät lähti 535d 05 vuotisesta tänään ja kulkupuolella ei vaikutusta aiankaan perstuntumalla
Leave a comment:
-
-
Onhan noita poistettu.
Ex. 535d -05:sta, joka on tälläkin hetkellä foorumilaisen hallussa,
poistin läpät pari vuotta sitten n. 160 tkm ajettuna.
Nyt autolla on ajettu yli 280 tkm ja alkuperäinen DPF paikallaan.
Valtaosa DPF ongelmista liittyy siihen että poltto ei lähde käyntiin,
ja syynä sille on joko lämpöongelmat (termarit vuotaa)
tai liian lyhyt ajo (lämpöongelma tämäkin, ei ehdi lämmetä riittävästi).
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista, kyllä saa läpät lähtee autosta poikkeen. Ois kuitenkin tarkotus ajaa tuolla vielä useempi vuos ja onpahan sitten ainakin se asia poissa mielestä.
offtopic: on muuten helvetin hyvä ajaa tuo bemari
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostEn tiijä muuta, mutta on ne kyllä huomattavasti vahvemman oloiset ne uudemmat läpät. Vanhat lähtee kärkipihdillä kääntämällä, uudet tarvii rälläkkää.
Vähemmän kai niitä on mennyt uudemmilla läpillä mäsäksi, mutta on mennyt kuitenkin.
- Antti -
Leave a comment:
-
-
En tiijä muuta, mutta on ne kyllä huomattavasti vahvemman oloiset ne uudemmat läpät. Vanhat lähtee kärkipihdillä kääntämällä, uudet tarvii rälläkkää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rawpower View PostNoniin, nyt on aika varattu läppien poistoon. Huollossa aika jännästi suhtautuivat kun sanoin vuosimallin olevan 2006. Pelottelivat että hiukkassuodatin saattaisi ottaa itseensä ja että läpät kun ottaa pois se vaikuttaa moottorijarrutukseen ja päästöihin. Tämä oli tiedossa kyllä, mutta onko kellään kokemusta -06 e60/61 joista on läpät poistettu? Onko vaikuttanut mihinkään negatiivisesti? Eli voiko hiukkassuodatin häiriintyä tuosta läppien poistosta?
Sanoivat myös että näissä pitäisi olla vahvat läppien rakenteet, eikä kuulemma ole tullut esille yhtään rikkoutuneita koneita näillä vahvistetuilla läpillä. BMW kuulemma myös kieltänyt ilmeisesti läppien poiston. Lupautuivat kuitenkin tekemään n. 200-300 euroa tulee hintaa poistolle Kuopion hartikaisella..
Uusi imusarja ois maksanut 560 + työt päälle eli noin 800.
Ei poistolla pitäisi kyllä pahemmin vaikutuksia olla. Vaikutusta DPF:n on vaikea sanoa, koska DPF:n tukkeutumisen nopeutta on/olisi varsin hankala mitata, koska tässäkin kaikki vaikuttaa kaikkeen. Sanoisin, ettei edes kaksi identtistä autoa ole DPF:n tukkeutumisen osalta verrattavissa.
BMW:hän sanoo läpistä että "niiden jumiutuessa auki-asentoon (eli siis sama kuin niitä ei ole ollenkaan) päästöt kasvavat matalilla kierroksilla". Kierrostenhan ollessa yli 2000rpm läpät ovat auki. Samoin ne ovat auki, mikäli imuilman lämpötila on alle 15°C. Ja aika ison osan vuodesta Suomessa ilma on alle tuon 15°C, eli läpät ovat/olisivat aika usein auki.
Johtopäätös: Kun läpät on poistettu, DPF saa "likaisempaa" pakokaasua Suomessa kesäajan ajeluissa.
Vai mitä sanoo muut? :think
- Antti -
Leave a comment:
-
-
Noniin, nyt on aika varattu läppien poistoon. Huollossa aika jännästi suhtautuivat kun sanoin vuosimallin olevan 2006. Pelottelivat että hiukkassuodatin saattaisi ottaa itseensä ja että läpät kun ottaa pois se vaikuttaa moottorijarrutukseen ja päästöihin. Tämä oli tiedossa kyllä, mutta onko kellään kokemusta -06 e60/61 joista on läpät poistettu? Onko vaikuttanut mihinkään negatiivisesti? Eli voiko hiukkassuodatin häiriintyä tuosta läppien poistosta?
Sanoivat myös että näissä pitäisi olla vahvat läppien rakenteet, eikä kuulemma ole tullut esille yhtään rikkoutuneita koneita näillä vahvistetuilla läpillä. BMW kuulemma myös kieltänyt ilmeisesti läppien poiston. Lupautuivat kuitenkin tekemään n. 200-300 euroa tulee hintaa poistolle Kuopion hartikaisella..
Uusi imusarja ois maksanut 560 + työt päälle eli noin 800.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rawpower View PostMorjens kaikille. Eli uusi bemaristi ilmoittautuu foorumille! Eli ensimmäinen bemari hankittu: E61 -06 530 xDa tuli sit hommattua.. Autolla ajettu 180tkm. Eli nyt sitten tästä läppäviasta ois kysyttävää.
Ilmeisesti myös näitä uudempia koneita on hajonnut imusarjan läppien takia, joten läpät siis kannattaa poistaa? Missäs siilinjärvi/kuopio alueella kannattaisi läpät poistattaa, missä halvin hinta ja osaavat tekijät?
Kysäisepä läppien poistosta vaikka nimimerkiltä Milko75.
- Antti -
Leave a comment:
-
-
Morjens kaikille. Eli uusi bemaristi ilmoittautuu foorumille! Eli ensimmäinen bemari hankittu: E61 -06 530 xDa tuli sit hommattua.. Autolla ajettu 180tkm. Eli nyt sitten tästä läppäviasta ois kysyttävää.
Ilmeisesti myös näitä uudempia koneita on hajonnut imusarjan läppien takia, joten läpät siis kannattaa poistaa? Missäs siilinjärvi/kuopio alueella kannattaisi läpät poistattaa, missä halvin hinta ja osaavat tekijät?
Leave a comment:
-
-
niin ne rikkoutuvat läpät
mihin tässä nyt sit ilmotellaan??? vituttaa niin kovi, et en jaksa lukee koko sadan sivun keskustelua
Leave a comment:
-
-
Jos jotakuta Pohjanmaalla läppäleikkauksen teko hirvittää, mun tallista löytyy apua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by poke View PostHienoa! Tätä on jo osattu odottaakin. Kiitos kuvauksesta kuvien kera.
Miten saa helpoiten liittimet irti esim imusarjan päältä? itse joskus kokeilin irroittaa yhtä ja en keksinyt miten saisin sen irti rikkomatta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: