Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boomerang
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 2
    • Suomi

    Originally posted by Anzafin View Post
    Kyselin heidän tuotteitaan sähköpostitse, ja vastasivat perkeleet että Suomesta ei heidän tuotteitaan saa ja jos vaikka saisikin, niitä saisi käyttää ainoastaan korjaamot. Heidän tuotteitaan ei kuulemma yksityisille edes myydä .
    Tuommoinen http://www.fahrzeugartikel.de/shop/p...de-im-set.html paikka tarjoaa ko. kamaa myytäväksi, näytti olevan käyttöohjeita samalla sivulla. Muuten kokeilisin, mutten vielä omista dpf-Bemaria, vain tavallisen suoraputkisen

    Comment

    • cyan81
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 18
      • Lahti

      Noniin, kertokaahan käyttökokemuksia heti jos kokeilette kyseistä ihmeainetta.

      Comment

      • A62
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 117
        • Oulu

        Vielä varmennuksena. Eikös se DPF ole se isohko pönttö keskellä auton pohjaa (E61/-valmistettu 12/04)?
        Sen etupuolelle tulee vain yksi piuha. Onkos tuo nyt lämpösensori. Tuleeko DPF:n takapuolelle mitään mittausta?
        Ajatus oli laitttaa tuohon suorat putket pöntön pesun ajaksi. Saakohan ne patentoitua sinne jotenkin kiinni? Aikas hintavilta näytti nuo netin "DPF removal kit" -putket. Tekeekö/myykö näitä Suomessa tai täällä foorumilla joku?

        Comment

        • Kimmo-R
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 400
          • Tampere

          Noniin nyt on Special Tuning Harisellakin eka E9x:n (E91 330dA) kombinaatio-DPF teurastettu. Hommasin kk sitten tuollaisen vuosi sitten Saksasta uitetun 186tkm ajetun pelin ja aina n.10km ajon jälkeen tauluun paukahti "Diesel particle filter failure" -teksti. Myyjä väitti, että joku antura vaihdettu ja vika nollaamatta. Esitteli huoltovalikkoa missä 200tkm seuraavaan vaihtoon, mutta arvasihan tuon että just nollattu ja filsu tukossa. Osallistui onneksi kustannuksiin kun liike oli.

          Aika Hariselle ja pönttö auki, koko keraaminen mötikkä pois ja tigillä kasaan ettei ulkoapäin huomaakkaan. Katalysaattorin osuus jäi paikoilleen. Sitten koodattiin dpf kompuutterilta mäkeen ja ajettiin vähän voimakkaampi ohjelma. Lopputulos 290,5hv/631,6Nm Tosin Harisen penkkiä on melko anteliaaksi kehuttu, mutta kyllä tuntuu persauksissakin, mitä nyt renkaat näillä keleillä pitelee. Pakoäänissä en huomannut juurikaan muutosta.

          Kulutuskin tipahti litralla, tosin osaltaan varmasti vasta alle laitettujen kitkarenkaiden takia. 5.5L/100km näytti Harisen pihalta Valkeakoskelta Ylöjärvelle neljän ruuhkassa. Kuvista huomaa, että melko tukossa oli.
          Last edited by Kimmo-R; 30-03-2019, 21:17.
          Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
          --Audiokit.fi--
          BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
          BMW i4 M50 Supercharged -23
          BMW i3 60Ah -14

          Comment

          • Tepe1
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 27
            • Vantaa

            Päädyin myös vastaavaan PDF:n teurastamiseen ja Turbotecin softalla. Hepukoiden määrästä en tiedä, mutta iloisestihan tuo tuntuu potkivan Kulutus putosi myös merkittävästi maantieajossa eikä filsun varovalot ole enää räpsineet.

            Asiasta kuudenteen.... millaisiin suoritusarvoihin tällaisella (330da -06) versiolla mahtaa päästä noin suurin piirtein? Olen yrittänyt netistä tutkailla ja siellä on erilaisia tapauksia reippaamminkin, mutta mites näillä kotimaisilla.
            e60 530dA M-Sport LCI
            e91 330dA
            e90 320da

            Comment

            • caltsu
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 81
              • orimattila

              Originally posted by A62 View Post
              Vielä varmennuksena. Eikös se DPF ole se isohko pönttö keskellä auton pohjaa (E61/-valmistettu 12/04)?
              Sen etupuolelle tulee vain yksi piuha. Onkos tuo nyt lämpösensori. Tuleeko DPF:n takapuolelle mitään mittausta?
              Ajatus oli laitttaa tuohon suorat putket pöntön pesun ajaksi. Saakohan ne patentoitua sinne jotenkin kiinni? Aikas hintavilta näytti nuo netin "DPF removal kit" -putket. Tekeekö/myykö näitä Suomessa tai täällä foorumilla joku?
              Mulla saman vuosimallin vekotin ja se dpf on heti turbon jälkeen.
              Näin päättelimme koska siinä oli 2 anturia ennen ja yksi letku menee pöntön jälkeen ylemmäs anturille.

              Eihän se muuten osaisi mitata paine-eroa ennen pönttöä ja sen jälkeen.
              Attached Files
              Last edited by caltsu; 03-12-2010, 11:37. Reason: lisää tekstiä

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                Originally posted by caltsu View Post
                Mulla saman vuosimallin vekotin ja se dpf on heti turbon jälkeen.
                Näin päättelimme koska siinä oli 2 anturia ennen ja yksi letku menee pöntön jälkeen ylemmäs anturille.

                Eihän se muuten osaisi mitata paine-eroa ennen pönttöä ja sen jälkeen.
                Pöntön sijainti riippuu että mikä pata on pellin alla...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • caltsu
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 81
                  • orimattila

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Pöntön sijainti riippuu että mikä pata on pellin alla...
                  Ok mutta nyrkkisääntönä voidaan pitää että antureita täytyy löytyä ennen ja jälkeen pöntön.

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    Originally posted by caltsu View Post
                    Ok mutta nyrkkisääntönä voidaan pitää että antureita täytyy löytyä ennen ja jälkeen pöntön.
                    Ennen
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Kimmo-R View Post
                      Kulutuskin tipahti litralla, tosin osaltaan varmasti vasta alle laitettujen kitkarenkaiden takia. 5.5L/100km näytti Harisen pihalta Valkeakoskelta Ylöjärvelle neljän ruuhkassa. Kuvista huomaa, että melko tukossa oli.
                      Originally posted by Tepe1 View Post
                      Kulutus putosi myös merkittävästi maantieajossa eikä filsun varovalot ole enää räpsineet.
                      Tuo kulutus kannattaa katsoa myös tankkauksista laskemalla, vaikka mahdollisesti kulutus laskisikin. Itsellä m57 kulutus laski säädön jälkeen, mutta oikeasti vaan kulutusmittarilla. Ainakin tämän hieman vanhempaa tekniikkaa olevan e46 kulutusmittari on "tyhmempi" kuin luulin, eli ei laske todellisesta ruiskutusmäärästä.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • caltsu
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 81
                        • orimattila

                        Originally posted by LeMansBlau View Post
                        Ennen
                        Mikä se pöntön jälkeinen anturi on jos se ei liity dpf:ään?

                        Nro 5 johon tieto tulee pöntön jälkeiseltä osalta.
                        Last edited by caltsu; 03-12-2010, 12:46.

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by caltsu View Post
                          Mikä se pöntön jälkeinen anturi on jos se ei liity dpf:ään?

                          Nro 5 johon tieto tulee pöntön jälkeiseltä osalta.
                          Antureista en tiedä muutakuin että ennen dpf:ää oleva mittaa käsittääkseni painetta. Katalysaattoria te olette kuitenkin tuossa kuvassa koplanneet, DPF on se seuraava pönttö. Osa nro.3
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • caltsu
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 81
                            • orimattila

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Antureista en tiedä muutakuin että ennen dpf:ää oleva mittaa käsittääkseni painetta. Katalysaattoria te olette kuitenkin tuossa kuvassa koplanneet, DPF on se seuraava pönttö. Osa nro.3
                            Kappas, aina sitä oppii.
                            No seuraavaksi sitten jos se tukkeutuu niin osataan ottaa oikea pönttö käsittelyyn.

                            Nyt nolottaa

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Caltsun valokuvassa tosiaan työstetään kattia. Anturi nr. 5 on lämpötila-anturi ennen DPF:ää, se DPF on vasta tuon putken jälkeen, eikä näy tuossa osakaaviossa. Uudemman mallin yhdistelmäpönttö ja sen anturointi näkyy seuraavassa linkissä. KLIK

                              Edit: Ja hidas...
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • A62
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 117
                                • Oulu

                                Eipä tämä ollut ammattilaisillekaan aivan selviö. Käytin autoa paikallisella huoltamolla. Päättelivät myös catin DPF:ksi ja irrottamatta jäi. Kiitokset tarkennuksista - nytpä tiedän mitä pönttöä lähdetään repimään alas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎