Kyselin heidän tuotteitaan sähköpostitse, ja vastasivat perkeleet että Suomesta ei heidän tuotteitaan saa ja jos vaikka saisikin, niitä saisi käyttää ainoastaan korjaamot. Heidän tuotteitaan ei kuulemma yksityisille edes myydä .
Tuommoinen http://www.fahrzeugartikel.de/shop/p...de-im-set.html paikka tarjoaa ko. kamaa myytäväksi, näytti olevan käyttöohjeita samalla sivulla. Muuten kokeilisin, mutten vielä omista dpf-Bemaria, vain tavallisen suoraputkisen
Vielä varmennuksena. Eikös se DPF ole se isohko pönttö keskellä auton pohjaa (E61/-valmistettu 12/04)?
Sen etupuolelle tulee vain yksi piuha. Onkos tuo nyt lämpösensori. Tuleeko DPF:n takapuolelle mitään mittausta?
Ajatus oli laitttaa tuohon suorat putket pöntön pesun ajaksi. Saakohan ne patentoitua sinne jotenkin kiinni? Aikas hintavilta näytti nuo netin "DPF removal kit" -putket. Tekeekö/myykö näitä Suomessa tai täällä foorumilla joku?
Noniin nyt on Special Tuning Harisellakin eka E9x:n (E91 330dA) kombinaatio-DPF teurastettu. Hommasin kk sitten tuollaisen vuosi sitten Saksasta uitetun 186tkm ajetun pelin ja aina n.10km ajon jälkeen tauluun paukahti "Diesel particle filter failure" -teksti. Myyjä väitti, että joku antura vaihdettu ja vika nollaamatta. Esitteli huoltovalikkoa missä 200tkm seuraavaan vaihtoon, mutta arvasihan tuon että just nollattu ja filsu tukossa. Osallistui onneksi kustannuksiin kun liike oli.
Aika Hariselle ja pönttö auki, koko keraaminen mötikkä pois ja tigillä kasaan ettei ulkoapäin huomaakkaan. Katalysaattorin osuus jäi paikoilleen. Sitten koodattiin dpf kompuutterilta mäkeen ja ajettiin vähän voimakkaampi ohjelma. Lopputulos 290,5hv/631,6Nm Tosin Harisen penkkiä on melko anteliaaksi kehuttu, mutta kyllä tuntuu persauksissakin, mitä nyt renkaat näillä keleillä pitelee. Pakoäänissä en huomannut juurikaan muutosta.
Kulutuskin tipahti litralla, tosin osaltaan varmasti vasta alle laitettujen kitkarenkaiden takia. 5.5L/100km näytti Harisen pihalta Valkeakoskelta Ylöjärvelle neljän ruuhkassa. Kuvista huomaa, että melko tukossa oli.
Päädyin myös vastaavaan PDF:n teurastamiseen ja Turbotecin softalla. Hepukoiden määrästä en tiedä, mutta iloisestihan tuo tuntuu potkivan Kulutus putosi myös merkittävästi maantieajossa eikä filsun varovalot ole enää räpsineet.
Asiasta kuudenteen.... millaisiin suoritusarvoihin tällaisella (330da -06) versiolla mahtaa päästä noin suurin piirtein? Olen yrittänyt netistä tutkailla ja siellä on erilaisia tapauksia reippaamminkin, mutta mites näillä kotimaisilla.
Vielä varmennuksena. Eikös se DPF ole se isohko pönttö keskellä auton pohjaa (E61/-valmistettu 12/04)?
Sen etupuolelle tulee vain yksi piuha. Onkos tuo nyt lämpösensori. Tuleeko DPF:n takapuolelle mitään mittausta?
Ajatus oli laitttaa tuohon suorat putket pöntön pesun ajaksi. Saakohan ne patentoitua sinne jotenkin kiinni? Aikas hintavilta näytti nuo netin "DPF removal kit" -putket. Tekeekö/myykö näitä Suomessa tai täällä foorumilla joku?
Mulla saman vuosimallin vekotin ja se dpf on heti turbon jälkeen.
Näin päättelimme koska siinä oli 2 anturia ennen ja yksi letku menee pöntön jälkeen ylemmäs anturille.
Eihän se muuten osaisi mitata paine-eroa ennen pönttöä ja sen jälkeen.
Attached Files
Last edited by caltsu; 03-12-2010, 11:37.
Reason: lisää tekstiä
Mulla saman vuosimallin vekotin ja se dpf on heti turbon jälkeen.
Näin päättelimme koska siinä oli 2 anturia ennen ja yksi letku menee pöntön jälkeen ylemmäs anturille.
Eihän se muuten osaisi mitata paine-eroa ennen pönttöä ja sen jälkeen.
Pöntön sijainti riippuu että mikä pata on pellin alla...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kulutuskin tipahti litralla, tosin osaltaan varmasti vasta alle laitettujen kitkarenkaiden takia. 5.5L/100km näytti Harisen pihalta Valkeakoskelta Ylöjärvelle neljän ruuhkassa. Kuvista huomaa, että melko tukossa oli.
Kulutus putosi myös merkittävästi maantieajossa eikä filsun varovalot ole enää räpsineet.
Tuo kulutus kannattaa katsoa myös tankkauksista laskemalla, vaikka mahdollisesti kulutus laskisikin. Itsellä m57 kulutus laski säädön jälkeen, mutta oikeasti vaan kulutusmittarilla. Ainakin tämän hieman vanhempaa tekniikkaa olevan e46 kulutusmittari on "tyhmempi" kuin luulin, eli ei laske todellisesta ruiskutusmäärästä.
Mikä se pöntön jälkeinen anturi on jos se ei liity dpf:ään?
Nro 5 johon tieto tulee pöntön jälkeiseltä osalta.
Antureista en tiedä muutakuin että ennen dpf:ää oleva mittaa käsittääkseni painetta. Katalysaattoria te olette kuitenkin tuossa kuvassa koplanneet, DPF on se seuraava pönttö. Osa nro.3
Antureista en tiedä muutakuin että ennen dpf:ää oleva mittaa käsittääkseni painetta. Katalysaattoria te olette kuitenkin tuossa kuvassa koplanneet, DPF on se seuraava pönttö. Osa nro.3
Kappas, aina sitä oppii.
No seuraavaksi sitten jos se tukkeutuu niin osataan ottaa oikea pönttö käsittelyyn.
Caltsun valokuvassa tosiaan työstetään kattia. Anturi nr. 5 on lämpötila-anturi ennen DPF:ää, se DPF on vasta tuon putken jälkeen, eikä näy tuossa osakaaviossa. Uudemman mallin yhdistelmäpönttö ja sen anturointi näkyy seuraavassa linkissä. KLIK
Edit: Ja hidas...
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Eipä tämä ollut ammattilaisillekaan aivan selviö. Käytin autoa paikallisella huoltamolla. Päättelivät myös catin DPF:ksi ja irrottamatta jäi. Kiitokset tarkennuksista - nytpä tiedän mitä pönttöä lähdetään repimään alas.
Comment