Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5419
    • S:t Karins

    Originally posted by sassi View Post
    Minä en kyllä äänistä huomaa regeneroinnin alkamista tuossa 330dA:ssa (M57T2), vaikka olen muuten jopa yliherkkä kaikille ylimääräisille äänille.

    Huomaan polton vain kahdesta asiasta; hetkellisen kulutuksen mittari "asuu" vähintään 7 litran kohdalla ajotyylistä riippumatta ja polttotapahtuman jälkeen kun pysähtyy ja nousee autosta, haisee auton lähistöllä palaneen käry, vähän kuin kumia olisi poltettu
    Koitin kerran myös ikkuna auki kuunnella (pienessä nopeudessa) mutta ei tuo pörise normaalia enempää polton aikanakaan. Onkohan se rikki?

    Clavurionin postaama linkki valaisi DPF asioita anteliaalla kädellä, kiitos infosta!
    Näin se kuuluu toimia kun kaikki on OK
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      No niin, aamu-unissani katoin, että olis ollu dpf:n vaihdon kehoitus, mutta töistä lähtiessäni huomasinkin, että microfilsuahan se vaan kehoitti lähiaikoina vaihtamaan.

      Kuittailin ton kyseisen huoltokehotuksen pois tripin napilla ja samalla huomasin, että myöskin dpf:n vaihtomuistutus-valo syttyy km-lukemaan perustuen. Eli jos joskus tulis dpf paine-eroista johtuva ilmotus, niin uskoakseni se tulis vikatilan muodossa.
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • k0rppi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 784
        • Varkaus

        Originally posted by LeMansBlau View Post
        No niin, aamu-unissani katoin, että olis ollu dpf:n vaihdon kehoitus, mutta töistä lähtiessäni huomasinkin, että microfilsuahan se vaan kehoitti lähiaikoina vaihtamaan.

        Kuittailin ton kyseisen huoltokehotuksen pois tripin napilla ja samalla huomasin, että myöskin dpf:n vaihtomuistutus-valo syttyy km-lukemaan perustuen. Eli jos joskus tulis dpf paine-eroista johtuva ilmotus, niin uskoakseni se tulis vikatilan muodossa.
        mulla oli auton osto hetkellä 60000km dpf:n vaihtoon ja eilen kun kattelin niin näytti 80000km

        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          Originally posted by k0rppi View Post
          mulla oli auton osto hetkellä 60000km dpf:n vaihtoon ja eilen kun kattelin niin näytti 80000km
          Ahaa. Millähän se noita kilsoja tonne sitten arpoo. Pitää huomenna koittaa nollata ja kattoo mitkä kilsat heittää kehiin. Mulla on kans 80tkm nyt.
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • k0rppi
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 784
            • Varkaus

            Originally posted by LeMansBlau View Post
            Ahaa. Millähän se noita kilsoja tonne sitten arpoo. Pitää huomenna koittaa nollata ja kattoo mitkä kilsat heittää kehiin. Mulla on kans 80tkm nyt.
            liekkö se laskeskelee polttojen väliä, kilometrejä ja pakopainetta yms ja niiden perusteella antaa arvioidun lukeman

            Comment

            • mattipuh
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 150
              • Espoo, Finland

              onko tämmöisiä asenneltu? kallis kyllä, varmasti saa teetettyä halvemmalla - tosin oma vaivansa mitoittaa yms.

              korvausputki + karalan softa vois olla asiaa, tietty voihan tuon orkkissäiliönkin porailla..

              Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.
              Matti
              E61 530DA (2005)

              Comment

              • andy74
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 52
                • Espoo

                Originally posted by mattipuh View Post
                onko tämmöisiä asenneltu? kallis kyllä, varmasti saa teetettyä halvemmalla - tosin oma vaivansa mitoittaa yms.

                korvausputki + karalan softa vois olla asiaa, tietty voihan tuon orkkissäiliönkin porailla..

                http://www.ecotune-scotland.co.uk/pr...tware_Included
                Nimenomaan näin..softa ja vanhan pöntön tyhjennys=täyttä asiaa.ainakin mulla pelittää nyt pienten alkuvaikeuksien jälkeen loistavasti.tosin kyllä se nyt hieman pölläyttelee ja tyhjäkäynnillä aavistuksen käryy...Mut kyllä myös kulkee! Täytyy vaan muistaa pelastaa sademetsät ja muu maailman kasvusto nyt esim biojätteet lajittelemalla..
                F10 530 dA xdrive m-sport

                Comment

                • juksu
                  Newbiemmer
                  • Nov 2007
                  • 2

                  Originally posted by LeMansBlau View Post
                  Kuittasitko ekan kerran jälkeen vikakoodit pois tosta dpf:stä vai kuittaantuiko muistutus itsestään? No mahtaneeko tuo DPF "vika" tulla paine-eroista? Itse veikkaisin tiettyä km lukemaa (mutta tosiaan villi arvaus :think). Muistutus tulee varmaankin tietyn ajan/km päästä uudestaan jos koodia/koodeja ei kuitata.
                  Paineanturit nyt tuskin paljon kustantaa, mutta ehdotukseni olisi, että heivaat hiukkassuodattimen mäkelään ja käy kuittaan koodit pois (näin aluksi).
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Minkälaisia arvoja näyttää, kun vastapaineen testaa diagnostiikalla? Nouseeko moottorin lämmöt, että regenerointi ylipäätään voi toimia?
                  Vikakoodit kuitattiin pois. 1500km jälkeen yritti ensin polttoa, kun ei mennyt pyyntö läpi niin yritti sitä uudelleen n.300 km jälkeen. Tämän jälkeen herja tulee aina, kun lämmöt on mennyt yli 75 C. Paineanturi vaikuttaa järkeenkäypältä, mutta tiedä tuosta..

                  Vastapaineista en tiedä ??

                  Comment

                  • teme[[
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 269
                    • Lake Worth, FL

                    Miten tiedän varmasti että onko tuossa mun autossa hiukkassuodatinta? Rekisteriotteessa ei ole merkintää,saksantuontiauto, e60 530da vm 03.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      Originally posted by teme[[ View Post
                      Miten tiedän varmasti että onko tuossa mun autossa hiukkassuodatinta? Rekisteriotteessa ei ole merkintää,saksantuontiauto, e60 530da vm 03.
                      Katsomalla auton alle
                      Suurinpiirtein etupenkkien välissä iso pönttö on jos on.
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Katsomalla auton alle
                        Suurinpiirtein etupenkkien välissä iso pönttö on jos on.
                        No eikö se nyrkkisääntö päde edelleenkin,
                        että jos putket on käännetty alaspäin, ei löydy dpf:ää,
                        ellei sitä ole jälkiasennettu (jota harrastetaan Saksassa).
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • teme[[
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 269
                          • Lake Worth, FL

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Katsomalla auton alle
                          Suurinpiirtein etupenkkien välissä iso pönttö on jos on.
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          No eikö se nyrkkisääntö päde edelleenkin,
                          että jos putket on käännetty alaspäin, ei löydy dpf:ää,
                          ellei sitä ole jälkiasennettu (jota harrastetaan Saksassa).
                          Tutkiskelin tuota asiaa, auton putkisto on takaapäin katsottuna tällainen: eli ensin on kaksi alaspäinkäännettyä ulostuloa,sitten iso pönttö(takavaimennin) sitten suurinpiirtein keskellä autoa aika pieni pönttö (ei ainakaan mun mielestä näyttänyt dpf:ltä, koko ehkä neljasosa takavaimentimen koosta) ja sitten auton moottorin puolella kun putki lähtee ylöspäin niin on pönttö joka ilmesisesti on pelkkä katalysaattori? Eli jos e60 mallissa (530da vm03) on dpf niin se ei ilmeisesti voi olla tuolla moottorin päässä vaan on aina tuossa etupenkkien välissä niin kuin Dunky sanoi?
                          Mietin vain että kun putki on nokinen ja tulee vähäsen mustaa savua nii jos olisi dpf niin eihän silloin tule näkyvästi mustaa savua, eihän?

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3747
                            • Kajaani

                            Originally posted by teme[[ View Post
                            Tutkiskelin tuota asiaa, auton putkisto on takaapäin katsottuna tällainen: eli ensin on kaksi alaspäinkäännettyä ulostuloa,sitten iso pönttö(takavaimennin) sitten suurinpiirtein keskellä autoa aika pieni pönttö (ei ainakaan mun mielestä näyttänyt dpf:ltä, koko ehkä neljasosa takavaimentimen koosta) ja sitten auton moottorin puolella kun putki lähtee ylöspäin niin on pönttö joka ilmesisesti on pelkkä katalysaattori? Eli jos e60 mallissa (530da vm03) on dpf niin se ei ilmeisesti voi olla tuolla moottorin päässä vaan on aina tuossa etupenkkien välissä niin kuin Dunky sanoi?
                            Mietin vain että kun putki on nokinen ja tulee vähäsen mustaa savua nii jos olisi dpf niin eihän silloin tule näkyvästi mustaa savua, eihän?
                            Kaikki oikein.
                            Moottoria lähinnä oleva pönikkä on sinun autossasi pelkkä katalysaattori. Keskellä putkea on pieni vaimennin. Eikä toimivalla DPF:llä varustetun auton pitäisi pahemmin savutella. Sulla voi välillä vähän tusauttaa...

                            Comment

                            • teme[[
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 269
                              • Lake Worth, FL

                              Originally posted by Anzafin View Post
                              Kaikki oikein.
                              Moottoria lähinnä oleva pönikkä on sinun autossasi pelkkä katalysaattori. Keskellä putkea on pieni vaimennin. Eikä toimivalla DPF:llä varustetun auton pitäisi pahemmin savutella. Sulla voi välillä vähän tusauttaa...
                              Kiitoksia avusta. Nyt on paljon parempi mieli kun tiedän että tuossa ei ole dpf pönttöä.

                              Comment

                              • jar-ski
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 38

                                Oletteko kukaan huomanneet tuon dpf:n poiston aiheuttaneen turbon/pakoäänien muutosta???
                                Itsellä aina häirinnyt kaasua löysättäessä voimakas turbon ujellusääni. Nyt autossa takana kaks ulostuloa, takapönttö poistettu kokonaan ja haaroitus tehty kummallekkin putkelle jo aiemmin.
                                Nuo äänet ovat häirinneet jo pitkään, mutta nyt kun tuo putkisto muuttui, niin alkaa olla niin sietämätön kiekaisu, ettei tuolla kohta kehtaa edes kylillä ajella...
                                Elikkäs onko muillakin tuota ääntä havaittavissa dpf:n poiston jälkeen? Omasta autosta oli jo edellinen omistaja heivannut tuon filsun valtatien varteen...
                                ...Ettei mulla olis vaan jotain muuta paskana. turbo?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎