Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Originally posted by MajorDrake View Post
    En ymmärrä että miksi asiaa ei ole korjattu vaan samaa *askaa siellä edelleenkin on. En tiedä äkkiseltään mitään muuta merkkiä missä olisi vastaavanlaajuista termariongelmaa... Tosin harvassa nyt on kahta enempää noita termareita...
    Kolmehan siellä useimmiten on.

    Ja ongelmahan ei ole vain E61, eli 2004 vuodesta eteenpäin vaan se alkoi jo 9/2000 jolloin eka toimimaton termostaatti ympättiin 530d mallin EGR-putkeen. Tämän jälkeen termostaatti on osoittautunut heikoimmaksi lenkiksi noin 98% dieselbemareista mutta sitä on nyt siis jatkettu kymmenen vuotta!
    ---

    Comment

    • pouri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 370
      • 06 area

      Originally posted by -Tapi View Post
      Kolmehan siellä useimmiten on.

      Ja ongelmahan ei ole vain E61, eli 2004 vuodesta eteenpäin vaan se alkoi jo 9/2000 jolloin eka toimimaton termostaatti ympättiin 530d mallin EGR-putkeen. Tämän jälkeen termostaatti on osoittautunut heikoimmaksi lenkiksi noin 98% dieselbemareista mutta sitä on nyt siis jatkettu kymmenen vuotta!
      Näinhän se tuntuu olevan, mutta E39 mallista normi kuluttaja vielä näki lämpömittarista lämpöjen jäävän matalaksi, kun se uudemmissa vaatii jo tietämystä tsekata. Siinä mielessä on menty kyllä taaksepäin. Mites oliko F10 mallissa jo taasen oikea lämpömittari?
      Diesel, fuel of satin man

      Comment

      • nasujantero
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 88
        • Kokkola

        Kävin just heittään 20km lenkin ja lämmöt oli max 74 astetta, katon viel paljonko nousee lämmöt kun lähden just ajamaan 80km :think

        Auto on E91 330D

        Comment

        • jussi_r
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1655
          • Nurmijärvi

          Originally posted by nasujantero View Post
          Kävin just heittään 20km lenkin ja lämmöt oli max 74 astetta, katon viel paljonko nousee lämmöt kun lähden just ajamaan 80km :think

          Auto on E91 330D
          Jos haluat nostaa lämpöjä, niin maksimoi kuorma ja minimoi kierrosluku (vesipumpun nopeus).
          M3 Cabrio Individual
          530d GT xDrive
          GL420 CDI
          ZX-12R

          Comment

          • nasujantero
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 88
            • Kokkola

            Eipä ne lämmöt kauheesti noussut max. 75 80km matkalla. Eikös se ollu niin et lt piti olla suurempi ku 70astetta niin poltto käynnistyy + nopeus + löylyä tankissa ym.

            Kai se on polton mullakin tehnyt, porasin 2 reikää läpiasti filtterin+katalysaattorin. Hälytyksiä tuli aliksi noin 10 kertaa mut nyt ei oo kuukauteen tullu mitään. Pikkusen on nokea putken sisäpinnoilla, kulutus laski pikkasen ja tuntuu et kulkis paremmin. Tiedä häntä sitten, ei oo faktoja ku en käyny penkissä.

            Comment

            • andy74
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 52
              • Espoo

              Vastaus kysymykseen tuli...

              Originally posted by andy74 View Post
              Eli onko mielestänne "turvallista / järkevää" sijoittaa rahaa operaatioon jossa ko. autoon laitettaisiin Karalan softa ( 170 kw / 600 Nm ) ja samalla otettaisiin partikkelifiltterin sisukset pihalle ja (hitsattaisiin kasaan...)? Autolla on ajettu 170 tkm ja tekee nykyjään regeneroinnin n.300 km välein mikä on kohtuullisen ärsyttävää.Siispä pyysin tarjouksen em. operaatiosta ja hinnaksi koko paketille sain 800 eur. Kiinnostaisi kovasti laittaa kuntoon mutta onko oikeasti niin että kun DPF ohjelmoidaan samalla pois pelistä niin ei tule vikakoodeja heti kättelyssä..:?
              Nyt on DPF -pönttö tyhjennetty ja autoon ajettu Karalan softa sekä ohjelmoitu dpf pois käytöstä... Eroa on kuin yöllä ja päivällä, entiseen en vaihtais takasin. Kulkee aivan sairaasti paremmin (pönttökin oli kuulemma melko tukossa) ja savuakaan ei kyllä tule yhtään enempää. Eli jos on epäilystä dpf:n tukkoon menemisestä niin ainakin E60 kohdalla h****ttiin vaan koko pönttö!
              F10 530 dA xdrive m-sport

              Comment

              • juuhee
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 163
                • Pohjanmaa

                Originally posted by andy74 View Post
                Nyt on DPF -pönttö tyhjennetty ja autoon ajettu Karalan softa sekä ohjelmoitu dpf pois käytöstä... Eroa on kuin yöllä ja päivällä, entiseen en vaihtais takasin. Kulkee aivan sairaasti paremmin (pönttökin oli kuulemma melko tukossa) ja savuakaan ei kyllä tule yhtään enempää. Eli jos on epäilystä dpf:n tukkoon menemisestä niin ainakin E60 kohdalla h****ttiin vaan koko pönttö!
                Kuinkas toi katsastus sitten jos pönttö on tyhjennetty? Ei vissiin vaikuta mitenkään? Onkos e60 katti ja dpf samas pöntös? Ja jos on niin poistettiinko molemmat? Mulla e90lci ja siinä ilmeisesti on samas pöntös kaikki,ei kait niin yksinkertainen operaatio jos ton dpf:n joskus tulevaisuudes hävittääs pois...

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  Originally posted by juuhee View Post
                  Kuinkas toi katsastus sitten jos pönttö on tyhjennetty? Ei vissiin vaikuta mitenkään? Onkos e60 katti ja dpf samas pöntös? Ja jos on niin poistettiinko molemmat? Mulla e90lci ja siinä ilmeisesti on samas pöntös kaikki,ei kait niin yksinkertainen operaatio jos ton dpf:n joskus tulevaisuudes hävittääs pois...
                  Ei vaikuta katsastukseen koska Suomessa ei mitata partikkeleita (vielä).
                  Ja sun autossa tosiaan samassa putkessa katti ja dpf (ei samassa pöntössä).
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by nasujantero View Post
                    Kai se on polton mullakin tehnyt, porasin 2 reikää läpiasti filtterin+katalysaattorin. Hälytyksiä tuli aliksi noin 10 kertaa mut nyt ei oo kuukauteen tullu mitään. Pikkusen on nokea putken sisäpinnoilla, kulutus laski pikkasen ja tuntuu et kulkis paremmin. Tiedä häntä sitten, ei oo faktoja ku en käyny penkissä.
                    Noi reikien porailut ei auta yhtään mitään jos halkaisija tyyliin 15mm
                    Ja miksi se katti piti tuhota, oletko miettinyt seuraavaa katsastusta?
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • juuhee
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 163
                      • Pohjanmaa

                      Originally posted by Dunky View Post
                      Ei vaikuta katsastukseen koska Suomessa ei mitata partikkeleita (vielä).
                      Ja sun autossa tosiaan samassa putkessa katti ja dpf (ei samassa pöntössä).

                      Eli jos/kun joskus alkaavat mittaamaan, niin sellaiset autot joissa on ollut alunperin dpf ja on myöhemmin poistettu niin läpi ei mee koska niistä autoista ei saisi tulla putkesta oikeestaan yhtään mitään. Eikö vaan?

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2328
                        • Uusimaa

                        Originally posted by nasujantero View Post
                        ...Eikös se ollu niin et lt piti olla suurempi ku 70astetta niin poltto käynnistyy + nopeus + löylyä tankissa ym.
                        Moottorilämpöjen osalta se raja on 75 astetta. Jos viallisen termarin vuoksi lämmöt jää esim 74 asteeseen, ei poltto käynnisty vaikka ajaisit 2000km yhtä soittoa. Ja tukkeutumiseen tarvitaan muutama tuhat kilometriä regeneroinnitonta ajoa. Ja oleellista on myös se - kuten jo mainitsin - että vikakoodimuisti kannattaa pitää moottorin ohjauksen osalta puhtaana. Käsittääkseni mikä tahansa moottorin toimintaan vaikuttava vikakoodi estää myös polton käynnistymisen.
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by juuhee View Post
                          Eli jos/kun joskus alkaavat mittaamaan, niin sellaiset autot joissa on ollut alunperin dpf ja on myöhemmin poistettu niin läpi ei mee koska niistä autoista ei saisi tulla putkesta oikeestaan yhtään mitään. Eikö vaan?
                          savutusarvo myös dpf autoissa on 3.0! Dpf pois vaan!
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            Mitäs siinä dieselin savutustestissä mitataan jos ei partikkeleita?

                            Eiköhän nämä DPF:llä varustetut autot kuulu EURO4-kategoriaan. KLIK Eipä siinä, kunnossa oleva diesel alittaa tuonkin rajan sukkana ilman DPF:ää.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6326
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by andy74 View Post
                              Nyt on DPF -pönttö tyhjennetty ja autoon ajettu Karalan softa sekä ohjelmoitu dpf pois käytöstä... Eroa on kuin yöllä ja päivällä, entiseen en vaihtais takasin. Kulkee aivan sairaasti paremmin (pönttökin oli kuulemma melko tukossa) ja savuakaan ei kyllä tule yhtään enempää. Eli jos on epäilystä dpf:n tukkoon menemisestä niin ainakin E60 kohdalla h****ttiin vaan koko pönttö!

                              Paljonko jerkkua tuli ?
                              Nytkö Karala saa ohjelmoitua niin että polttoa ei tule.
                              Onko sulla suora putki dpf:n tilalla,ainakin oma korva havaitsi tällä yhdistelmällä lisääntyneen ääneen kabiniissa.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by veku View Post
                                Nytkö Karala saa ohjelmoitua niin että polttoa ei tule.
                                Joutui ilmeisesti ostamaan koodin pätkän saarivaltion pojilta, niin DPF saadaan puukotettua pois. Näyttää live-datalla vastapaineeksi 0 bar, mutta ei silti herjaa siitä.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎