Originally posted by andy74
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Esal View Post330d m57 teki saman ohjelmoinnin jälkeen, mutta vaan ajotietokoneen mukaan. Tankkauksista laskettuna eroa ei juuri huomaa. Alaväännön lisäyshän sen kulutuksen alenemisen tekee, mutta automaatissa momentinmuunnin hukkaa tuon väännön lisän.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Sillä on merkitystä miten sen ohjelman tekee. Ohjelman voi tehdä huijausboksi tavalla eli ohitetaan anturiarvoja eikä muuteta kokonaisuutta koko kartalta, jolloin ajotietokoneen lukemät vääristyy. Huijausboksi nyt "vähentää" kulutusta ainakin litran.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostVäittäisin että sen ajotietokoneen lukeman vääristymisen tekee ohjelma, jota muutetaan siten ettei boksi tiedä enää todellista syöttömäärää. Vääntö ei asiaan ainakaan vaikuta yhtään mitenkään.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Noita DPF pönttöjä
Moro vain kaikille DPF-omistajille, olen uusi foorumissa ja tämä taitaa olla ensimmäinen postauksenikin. Olen hankkimassa E60 kiisseliä ja pitäähän sitä selvittää mitä ongelmia saattais tulla eteen vuosien varrella.
Pitkä viestiketju tuosta harmittavasta EU4 normin kuristimesta putken välissä.
Surffailin ja kaivelin saksat ja muut piipaa-maat läpi jos joku paikka tarjoaisi tuo pöntön halvemmalla kuin n. 1200-1700.
Löytyihän tuolta yksi paikka Italiassa joka valmistaa ainakin E60 malleihin (Vanhempiin jossa tuo DPF on putken jatkeena pohjassa). Muissakin malleissa käytetään käsittääkseni tuota samaa pönttöä samalla varaosanumerolla, samasta paikasta myös putkistot katteineen, jokaisen kohdalle laitettu vastaava BMW:n varaosanumero.
Tiedä sitten miten toimii, kauan kestää, ja kuinka "sopiva" tuo on, eli tarviiko antaa lekaa asennuksessa.:think
Jos kerran Remuksen DPF ei käy korvaamaan alkuperäistä, niin tuon pitäisi mennä kun nenä päähän jos kerran ilmoittavat BMW-varaosanumeronkin.
Hinta hieman toinen kuin alkuperäisen.
Koetin etsiä ihmisten kokemuksia firman tuotteista, mutta huonolla onnella.
Olisiko jopa niin ettei kukaan suomalainen ole löytänyt koko firmaa..
Kaiketi itse sen filtterin tekevät, ja pitäisi vastata BMW varaosakoodia 18307792041
Go check it out..
Jep, kiitos ja kumarrus.
Last edited by poteroa; 18-10-2010, 19:46.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostMoro vain kaikille DPF-omistajille, olen uusi foorumissa ja tämä taitaa olla ensimmäinen postauksenikin. Olen hankkimassa E60 kiisseliä ja pitäähän sitä selvittää mitä ongelmia saattais tulla eteen vuosien varrella.
Pitkä viestiketju tuosta harmittavasta EU4 normin kuristimesta putken välissä.
Surffailin ja kaivelin saksat ja muut piipaa-maat läpi jos joku paikka tarjoaisi tuo pöntön halvemmalla kuin n. 1200-1700.
Löytyihän tuolta yksi paikka Italiassa joka valmistaa ainakin E60 malleihin (Vanhempiin jossa tuo DPF on putken jatkeena pohjassa). Muissakin malleissa käytetään käsittääkseni tuota samaa pönttöä samalla varaosanumerolla, samasta paikasta myös putkistot katteineen, jokaisen kohdalle laitettu vastaava BMW:n varaosanumero.
Tiedä sitten miten toimii, kauan kestää, ja kuinka "sopiva" tuo on, eli tarviiko antaa lekaa asennuksessa.:think
Jos kerran Remuksen DPF ei käy korvaamaan alkuperäistä, niin tuon pitäisi mennä kun nenä päähän jos kerran ilmoittavat BMW-varaosanumeronkin.
Hinta hieman toinen kuin alkuperäisen.
Koetin etsiä ihmisten kokemuksia firman tuotteista, mutta huonolla onnella.
Olisiko jopa niin ettei kukaan suomalainen ole löytänyt koko firmaa..
Kaiketi itse sen filtterin tekevät, ja pitäisi vastata BMW varaosakoodia 18307792041
Go check it out..
Jep, kiitos ja kumarrus.
Vähän "väsätyltähän" tuo pönttö näyttää, mutta voisi saada minut kuitenkin kiinnostumaan siinä vaiheessa, jos uuden pöntön ostoa harkitsisin.
- Antti -
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostHyvä löytö! Kiitos linkistä.
Vähän "väsätyltähän" tuo pönttö näyttää, mutta voisi saada minut kuitenkin kiinnostumaan siinä vaiheessa, jos uuden pöntön ostoa harkitsisin.
- Antti -
Löytyi muuten ihan orkkiskin ebaystä, tuote hollannissa. Lähtöhinta 325 ja myyvät kaiketi sillä hinnalla mitä siitä huudetaan.
Muitakin BMW-osia samalla firmalla huudettavana.
Myyvät tuota katalysaattorina, mutta kuvan/varaosanumeron perusteella tuo on kyllä Deepeeähvä. Ostoa harkitsevan kannattanee tarkistaa asia myyjältä.
Saman firman nettisivut:
- PeteE53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by andy74 View PostJep jep.Täytyy olla polkemati jatkossa.Tosin se kun laitoin "lämän tiskiin" oli max sekuntti. No anyway kone käy normaalisti ja vaihtaa aina kuutoselle asti normaalissa ajossa, ihan vaan tuntuu että syöttö loppuu kun yritän kiihdyttää kunnolla.Todennäköisesti alkoi heti softauksen yhteydessä mutta en uskaltanu tietenkään tässä taajamassa heti testata niin pe-iltana reissuun lähtiessä vasta tuli ko. ilmiö esiin..ai niin ja ei edelleenkään savuta ja kulutus tippunut arviolta puolella litralla satkulla.
Anyway, nyt tulee Laakkoselta öljypohja/suodatin ja omat öljyt. Katsotaan miten etenee!F10 530 dA xdrive m-sport
Comment
-
-
Tämän mallin DPF:iä huudetaan alle tonnilla (siis ~puolet alkup!), vaatii toki jotain moottorinohjauksen päivitystä mutta kuitenkin.
Eron vanhaan kuulemma huomaa ratinkin taakse.. en tiedä miten kun tuohan laitetaan auton alle (?) :thinkLast edited by Matson^; 19-10-2010, 16:04.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View Post
Tämän mallin DPF:iä huudetaan alle tonnilla (siis ~puolet alkup!), vaatii toki jotain moottorinohjauksen päivitystä mutta kuitenkin.
Eron vanhaan kuulemma huomaa ratinkin taakse.. en tiedä miten kun tuohan laitetaan auton alle (?) :think
Siis eikös noi ole ihan suorat putket DPF:n tilalle vai ?
Sittenhän ne maksaa aikas paljon ..jos puolet dpf:n hinnasta :thinkF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostSiis eikös noi ole ihan suorat putket DPF:n tilalle vai ?
Sittenhän ne maksaa aikas paljon ..jos puolet dpf:n hinnasta :think| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Comment