Originally posted by Tommix
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Yritin saada Inpalla ulos jotain mittausarvoja hiukkassuodattimesta. Pitäisi kuulemma löytyä DDE:n staus (F5) alta ja sieltä KAT+CSF (F6). Sieltä löytyy vain kuvan mukaiset arvot. Tarkoitus olisi löytää jotain painearvoja tai muuta, joista voisi päätellä suodattimen kuntoa. Autona E61 530D vm07. Ja Inpa EA-90X V5.0.2
Comment
-
-
Siinähän se painearvo lukee. Se mitataan ennen DPF:ää. 11 tyhjäkäynnillä on ok,
testaa paljos on paikallaan huudattamall 4 krpm. Pitäisi olla alle 200 jos
dpf pelaa.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSiinähän se painearvo lukee. Se mitataan ennen DPF:ää. 11 tyhjäkäynnillä on ok,
testaa paljos on paikallaan huudattamall 4 krpm. Pitäisi olla alle 200 jos
dpf pelaa.
Comment
-
-
Originally posted by monniii View PostEikö noiden pakokaasujen lämpötilojen tulisi olla samat ? Siis tilanteessa, jossa dpf ei ole tukossa. Näin olen ainakin itse ymmärtänyt asian, mutta valaiskaa joku viisaampi :think5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Posteivät ole samat, mitä lähempänä moottoria ollaan niin sitä lämpimämpää on normiajotilanteessa.
Ja katti on lähempänä pakosarjaa kuin dpf...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by tomi87 View PostOkei. Luulin että mittausarvo on mBar yksiköinä niin aattelin että tuo on sitten joku muu. Mistäs tuo CSF on lyhenne?
CSF lienee lyhenne Catalysed Soot Filter.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSiinähän se painearvo lukee. Se mitataan ennen DPF:ää. 11 tyhjäkäynnillä on ok,
testaa paljos on paikallaan huudattamall 4 krpm. Pitäisi olla alle 200 jos
dpf pelaa.
Comment
-
-
Sain viimeinki ton DIS:in toimimaan ja kattelin hiukkassuodatinta siitä. Olisin halunnut katsoa milloin viimeinen regenerointi oli tapahtunut. Siinä oli kohta "driven since last regeneration" siinä luki jotain noin 200000000 km. Mitenhän tuota tulisi tulkita tai mitä tuosta voi päätellä? En sentään 200miljoonaa kilometriä oo ajanu .
Comment
-
-
Mulle vaihdettiin just uus dpf, eikä menny kuin 600 km ja taas tuli herjaus mittaristoon suodattimesta. Ei oo ollu piuhan nokassa nyt, mutta ei kait tuossa voi muuta olla kuin että joku antureista vittuilee? Ei luulis uuden suodattimen tukkeutuvan millään alle 1000 kilometrissä. Vanhaa suodatinta pestiin pariin otteeseen ja yks termari vaihdettiin, eikä tullu kalua. Mitä seuraavaksi, kaikki anturit uusiksi? Entä hehkut? Onko kellään moottorinohjausyksikkö alkanut temppuilemaan? E91 2007 150tkm
Comment
-
-
Originally posted by Bemumiäs View PostMulle vaihdettiin just uus dpf, eikä menny kuin 600 km ja taas tuli herjaus mittaristoon suodattimesta. Ei oo ollu piuhan nokassa nyt, mutta ei kait tuossa voi muuta olla kuin että joku antureista vittuilee? Ei luulis uuden suodattimen tukkeutuvan millään alle 1000 kilometrissä. Vanhaa suodatinta pestiin pariin otteeseen ja yks termari vaihdettiin, eikä tullu kalua. Mitä seuraavaksi, kaikki anturit uusiksi? Entä hehkut? Onko kellään moottorinohjausyksikkö alkanut temppuilemaan? E91 2007 150tkmE91 320d -08 130kW
Comment
-
Comment