Eikös se dpf herja tuu kilsojen perusteella, muistan ainakin että tuota on nollattu autosta joissa on pönttö tukossa eikä i-drive mitään valittele.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onhan noi koodit luettu jo kymmenen kertaa ja nollattukin useasti. Lämmötkin olleet ihan kohdillaan, enkä usko että uusi dpf menee 600 kilometrissä tukkoon vaikka ei regenerois lainkaan. Mystistä on eikä vikaa tahdo löytyä millään. Uus suodatin oli joku 1800e.
Comment
-
Eihän vaan ole pistetty väärät öljyt koneeseen? Jos on perinteiset tuhkautuvat, niin taitaa tukkia aika nopeasti.Originally posted by Bemumiäs View PostOnhan noi koodit luettu jo kymmenen kertaa ja nollattukin useasti. Lämmötkin olleet ihan kohdillaan, enkä usko että uusi dpf menee 600 kilometrissä tukkoon vaikka ei regenerois lainkaan. Mystistä on eikä vikaa tahdo löytyä millään. Uus suodatin oli joku 1800e.
Comment
-
Missäs tuo vaihto tehtiin? Niin ja vikakoodien nollaus inpalla ei poista herjaa kun on km:t täynnä iDrivessä. Se kuitataan erikseen. Tehtiinkö tämä nollaus kun DPF vaihdettiin?Originally posted by Bemumiäs View PostOnhan noi koodit luettu jo kymmenen kertaa ja nollattukin useasti. Lämmötkin olleet ihan kohdillaan, enkä usko että uusi dpf menee 600 kilometrissä tukkoon vaikka ei regenerois lainkaan. Mystistä on eikä vikaa tahdo löytyä millään. Uus suodatin oli joku 1800e.
Niin ja mitä vikakoodeja pukkaa?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Kyllä se vaihdettiin ihan oikeassa BMW-korjaamossa, ei tosin virallisessa merkkiliikkeessä. Suodattimen huoltovälinollaus ( idrive) tehtiin toisen pesun jälkeen ja kyllä sen sitten taas huomasi jo ihan ajossakin (n. 1500km pesusta) että tehoja puuttuu paljon. Ensimmäisen pesun yhteydessä vikakoodi tuli paineanturista ja se vaihdettiin. Toisen pesun yhteydessä vikakoodi tuli taas paineanturista, joka oli kuitenkin ok johtoja myöden. Tämä vikakoodi poistui yllättäen kun vaihdettiin lämpötila- anturi. Ajettiin taas joku 1000 km ja Sen jälkeen vikakoodi tuli itse suodattimesta, ja päädyin vaihtamaan suodattimen uuteen. Ja tässä sitä taas ollaan, mittaristoon pukkaa herjaa h.....tin suodattimesta 600 kilsaa vaihdon jälkeen.Originally posted by Tommix View PostMissäs tuo vaihto tehtiin? Niin ja vikakoodien nollaus inpalla ei poista herjaa kun on km:t täynnä iDrivessä. Se kuitataan erikseen. Tehtiinkö tämä nollaus kun DPF vaihdettiin?
Niin ja mitä vikakoodeja pukkaa?
Comment
-
Kyllä nyt vaikuttaa että jotain on pahasti pielessä, optimissaan DPF ei tarvitse yhtään polttoa edes tuon 600 km:n matkalla...
Mites ne öjyt, tuhkautumattomat?
Paljon lyhyttä kaupunkiajoa, mosa ei lämpene?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Oli tänään vikakoodit lukemassa, antureita paskana kuulemma taas, suodatin ei ollu tukossa, kuten arvelinkin. Imusarjan läpät poistettu, mahtaako vaikuttaa vm. 2007 335dA dpf-polttoon? Mikä ihme mahtaa noita antureita hajottaa..Originally posted by Tommix View PostKyllä nyt vaikuttaa että jotain on pahasti pielessä, optimissaan DPF ei tarvitse yhtään polttoa edes tuon 600 km:n matkalla...
Mites ne öjyt, tuhkautumattomat?
Paljon lyhyttä kaupunkiajoa, mosa ei lämpene?
Maanantaina taas korjaamoon, kun palaavat lomilta.
Comment
-
Itsellä Dpf pesty kesällä (~200tkm kohdilla). Ennen pesua poltti 500-1000km välein, pesun jälkeen 1500-2500km välein. Savuarvot eilen katsastuksessa 0.0, katsuri kenki tota vehjettä pariki kertaa ku yritti saada lukemia taululleOriginally posted by Raine View PostMinulta on läpät poistettu ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut ja en kyllä äkkiseltään muista, että kukaan olisi valitellut jos läpät on poistettu.
Oliko puhetta, että mitä antureita oli mennyt rikki? Oliskohan se ongelma nyt jossain muualla jos kerta antureitakin menee kuin leipää :think Oletko tarkistanut akun tai laturin kuntoa?
730d E65 LCI
Comment
-
Eli katsuri ei ole lukenut BMW:n ohjetta katsastuksen päästömittaukselle automaatti vaihteistolla olevalle autolle?Originally posted by stimbe View PostItsellä Dpf pesty kesällä (~200tkm kohdilla). Ennen pesua poltti 500-1000km välein, pesun jälkeen 1500-2500km välein. Savuarvot eilen katsastuksessa 0.0, katsuri kenki tota vehjettä pariki kertaa ku yritti saada lukemia taululle
max. kierrokset vapaalla 2500 rpm...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Ööö, mistä sen polton päälle menemisen näkee?Originally posted by stimbe View PostItsellä Dpf pesty kesällä (~200tkm kohdilla). Ennen pesua poltti 500-1000km välein, pesun jälkeen 1500-2500km välein. Savuarvot eilen katsastuksessa 0.0, katsuri kenki tota vehjettä pariki kertaa ku yritti saada lukemia taululle
E91 320d -08 130kW
Comment
-
eikös tuo ole jo jeesuksen vanha vaihdeloota mitä ei näissä e6x:ssä ole ikinä ollu.Originally posted by NiskanenJ View Post
Comment
Comment