Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Originally posted by jengstro View Post
    Oli 300 astetta. Onpa hieno systeemi. Menee tarpeeksi tukkoon, ei uskalla enää polttaa sitä auki? . Reikää kehiin, suht koht vaivalloista repiä tuo pois ja pestä vähän väliä.
    Niin joku sitä rupeaa pelottamaan eikä lähe poltto päälle silleen se mulla ainakin teki. Kai se pysyy auki aika kauan pesun jälkeen kun lämmöt kunnossa. Korvaus rööri tilalle tai romut pois pöntöstä ja ohjelmaa perään niin loppuu se arpominen, ite ainakin meinasin noin. Sellanen pieni soikea läpivirtaus vaimennin vois olla kanssa ihan hyvä?
    Mulla oli vastapaineet samaa luokkaa kuin sulla niin ei kulkenu lopulla edes 100km/h ja mummot meni mikralla kahtapuolta ohi.
    edit: Ja kun pestiin pönttö niin regenerointi alkoi toimia normaalisti.
    Last edited by Mik@; 13-02-2012, 14:45. Reason: lisäys
    E61 520Da

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      ..........
      Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:12.
      ///Motorporot

      Comment

      • tanppu
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 169
        • Vantaa

        Mistäs herrat kuulee oikeen ton et pönttö lähtee käymään? Ite en oo ainakaa mitää kuullu vaikka oon koittanu kuunnella...
        Ex vehkeet..
        X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          Ainakin 530d:ssä kuulee polton aika selvään. Pakoäänet paljon matalemmat/kovemmat kuin normaalisti ja vastaa kaasuun paljon huonommin. 535d:ssä ei ilmeisesti niin selvästi polttoa erota.
          E61 520Da

          Comment

          • tanppu
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 169
            • Vantaa

            Ahaa.. Ite en oo ainakaa huomannu koskaan mitään poikkeavaa kaasun reagoinnissa, saatikka pakoäänissä...
            Ex vehkeet..
            X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

            Comment

            • sassi
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 412
              • Nivala

              Originally posted by tanppu View Post
              Ahaa.. Ite en oo ainakaa huomannu koskaan mitään poikkeavaa kaasun reagoinnissa, saatikka pakoäänissä...
              En minäkään koskaan huomaa äänistä, mutta siitä sen huomaa, että polton aikana hetkellisen kulutuksen mittari ei mene alle 7L/100km vaikka ajaisi miten pintakaasulla
              --
              Sassi
              - F10 530d
              - KTM 690 Enduro
              Ex. E90 330d, E46 330d

              Comment

              • rakkuj
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 306
                • Turun seutu

                Ei kanssa havaintoa poltosta, alkaa epäilyttämään polttaako ollenkaan?

                Onko tuohon jotain testikeinoa jolla saisi polttamaan?:think
                G31 520xd
                F39

                Comment

                • Järppä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1108
                  • Stadi, ladon takana.

                  Toimiiko jälkipoltto jos auton akku alkaa olemaan mykkä eli tiputtanut toimintoja pois esim. saattovalot mutta käynnistyy hyvin.
                  En ole huomannut kuin ehkä kerran että jälkipoltto olisi päällä, tyhjäkäynti äänessä hituinen ero (raskaampi) ja pakoputken pää foblas.
                  Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                  Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                  Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                  If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                  Top Gear review

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    Minä ainakin huomaan polton helpoimmin automaattilaatikon toiminnasta.
                    On aika selkeästi nykivämpi laatikom toiminta.
                    Tietty joskus kyläajon jälkeen kun ajaa parkkiin niin siitä hirveästä katkusta sen huomaa, että nyt on ainakin yritetty poltella pönttöä
                    Kulutusmittarista tosiaan myös... ja jos koneen lämpöjä seurailee niin koneen lämmöt näyttää nousevan aika selvästi polton aikana.
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • rosilja
                      Newbiemmer
                      • Feb 2012
                      • 13
                      • Lieto

                      Nice...Huollossa ilmoittivat viikko sitten, että hehkuista ja / tai hehkujen ohjausyksiköstä tulee vikakoodia. Koska auto on koko talven kuitenkin lähtenyt käyntiin kuin sen kuuluisan palmun alta ( tosin Wepasto on yleensä ollut päällä ) ja hehkut on vuosi sitten vaihdettu, epäilin anturivirhettä tms.

                      No, ei ollut anturivirhe, koska viikko sitten auto alkoi herjaamaan dpf- failurea. Eli, ilmeisesti hehkuja on rikki tai ohjainyksikkö, jolloin dpf- poltto ei käynnisty? Lämmöt koneessa pyörii 82...85 asteessa ( vähän matalat, EGR- termari mennyt? ), jonka kai pitäisi riittää. iDrive ilmoittaa filtterille vielä 110tkm vaihtoväliä...

                      Mielipiteitä: kannattaako itse vaihtaa hehkuyksikkö ja toivoa polton starttaavan, vai viedä Autokeskukseen, jossa hehkuyksikön vaihdon jälkeen samalla sitten pakottavat polton päälle? Miten 06- mallisessa E61 530dA:ssa ( starttinapillinen ) pakkopoltto suoritetaan?

                      Toivottavasti ei joudu uutta filtteriä hankkimaan...

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5419
                        • S:t Karins

                        Originally posted by rosilja View Post
                        Mielipiteitä: kannattaako itse vaihtaa hehkuyksikkö ja toivoa polton starttaavan, vai viedä Autokeskukseen, jossa hehkuyksikön vaihdon jälkeen samalla sitten pakottavat polton päälle? Miten 06- mallisessa E61 530dA:ssa ( starttinapillinen ) pakkopoltto suoritetaan?

                        Toivottavasti ei joudu uutta filtteriä hankkimaan...
                        Jos et itse viitsi ohjausyksikköä vaihtaa suosittelen ottamaan yhteyttä Piispanristillä olevaan korjaamoon. Yhteytiedot löydät foorumilta: nic Bullit
                        Säästät selvää rahaa...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Juu. Tosin paikka vaihtui jo.

                          Syytä en paljasta.
                          Heh, et ole ainoa joka sieltä ei ole saanut mitä on halunnut, mutta onneksi olen saanut ne tarpeet ko. paikan jälkeen tyydytettyä!
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • LasseE
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 416
                            • Kontiolahti/Joensuu

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Heh, et ole ainoa joka sieltä ei ole saanut mitä on halunnut, mutta onneksi olen saanut ne tarpeet ko. paikan jälkeen tyydytettyä!
                            Mitäs ongelmia tuolla nyt sitten on ollut? Pistäkää vaan tietoa kehiin..
                            Ex. E46 330d -05
                            Ex. e61 530da -05
                            Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                            Member of Team EastAudio
                            Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Originally posted by LasseE View Post
                              Mitäs ongelmia tuolla nyt sitten on ollut? Pistäkää vaan tietoa kehiin..
                              Minun kohdalleni on tullut, että ei ole saatu voimaa riittävästi, koska menee vikatilaan (väärin tehty ohjelma). Kulutus on ollut suurempaa softauksen jälkeen (jälleen väärin tehty ohjelma). Tehoalue liian kapea (suuri piikki). Dpf-off softa ei onnistu/ ei ole onnistunut. Tuossa mitä äkkiseltään tuleemieleen!
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • janne320d
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1342
                                • jns

                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Minun kohdalleni on tullut, että ei ole saatu voimaa riittävästi, koska menee vikatilaan (väärin tehty ohjelma). Kulutus on ollut suurempaa softauksen jälkeen (jälleen väärin tehty ohjelma). Tehoalue liian kapea (suuri piikki). Dpf-off softa ei onnistu/ ei ole onnistunut. Tuossa mitä äkkiseltään tuleemieleen!
                                mistä pajasta kyse?
                                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎