Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    Originally posted by k3kvuori View Post
    harinen puhu et katti ilmeisesti hajoaa jos dpf lähtee tyhjenee itsekseen ja lisäksi antaa vastapainetta turbolle ja hajoittaa senkin, jotenkin noin se veisteli muistini mukaan
    Tuskin se tukkeutunut suodin antaa sen vähempää vastapainetta.
    Tuon katin voi juurikin tuhota/tukkia jos tuo muistelemani homma pitää myös dieselissä kutinsa. Toinen mitä voi tehdä on että lämmöt nousee liian koviksi pakopuolella kun putki ahdistaa.

    Pitää sitten muistaa että Karalakin myy omaa tuotettaan, taitava heppu on ja kaikki kunnia siitä, mutta kuitenkin myyntimies. BMW:n merkkiliikkeestä kun kysyt niin kyllä ne sulle perustelee miksi se uusi DPF+KAT paketti on ainoa oikea vaihtoehto
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      Mielenkiinnosta kyselisin, että onko kukaan mittaillu näistä vastapaineita...
      katti+dpf, ilman dpf:ää, ilman kattia ja dpf:ää? :think
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • Tonim81
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 64
        • Seinäjoki

        Onko kellään tietoa?
        Tuli tuossa ebayssä seikkaillessa vastaan e9x 320d:n tarkoitettu retrofit DPF setti 750€ hintaan. Sisälsi dpf:n lisäksi egr venttiilin ym.
        Käykö tuollaisen retrofitin dpf autoon jossa on dpf ollu jo tehtaalta lähtiessä?
        Merkkihuollossakin oli tuo retrofit halvempi kuin pelkkä dpf pönttö. (1300€ vs. 1700€) Ihmettelivät myös asiaa, mutta eivät tienneet onko molemmissa sama pönttö, kun tuotenumerot ovat erit.

        Comment

        • Trout Mask Replica
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 123
          • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

          Originally posted by Tonim81 View Post
          Onko kellään tietoa?
          Tuli tuossa ebayssä seikkaillessa vastaan e9x 320d:n tarkoitettu retrofit DPF setti 750€ hintaan. Sisälsi dpf:n lisäksi egr venttiilin ym.
          Linkkiä? (Kyllä, olen käsi etsimään....)
          428i Gran Coupé
          “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
          ― Abraham Lincoln

          Comment

          • Tonim81
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 64
            • Seinäjoki

            Originally posted by Trout Mask Replica View Post
            Linkkiä? (Kyllä, olen käsi etsimään....)
            Taitaa olla menny jo tämä tarjous ohi mutta linkki kumminkin:


            Käyköhän esim. tänä N47 "startti"moottorisen DPF myös M47 pataan?

            Comment

            • masa530da
              Newbiemmer
              • Feb 2010
              • 25
              • Suomi, Oulu

              DPF ja katsastus

              Moi.

              Sain erittäin hyvät vastaukset A-katsastuksen ystävälliseltä vanhemmalta katsastajalta kun äsken soittelin.

              Itseäni huoletti lähinnä se miten katsastuasemat tähän asiaan paneutuu. Noviisi kun näissä dpf poistoissa olen.

              Ei ole ongelmaa niin kauan kun dieseliin ei tehdä obd mittausta. Katsastusmies oli sitä mieltä (samaa kuin itsekin), että nuo dpf:t aiheuttaa valtavan määrän käyntihäiriötä, vikakoodeja, nykimistä ja kaikkea ongelmaa. Suositteli (rivien välistä) dpf:n poistoa siten, että sen saa tarvittaessa takaisin.

              Varasinkin ajan poistoon ja uudellenohjelmointiin (ei virisoftaa, vaan dpf:n deaktivointi ja kevyt säätö ahtopaineisiin jne). Se on ainoa kauaskantoisesti kestävä ratkaisu. Itselläni auto on vielä temppuillut lämpöjen kanassa ja jos talvellakin on ongelmaa siinä, niin eihän sitä uuttakaan dpf:ä polta tyhjäksi.

              Tehojakin saisi kuulemma mahtavasti lisää, taidan kuitenkin tyytyä vakioon, joka sekin on riittänyt jo sopivaan määrään sakkoja.

              Voin kuitata tänne sitten kun prokkis on valmis ja perstuntuma otettu.

              Comment

              • DerPastor
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 145
                • Tku

                Originally posted by masa530da View Post
                Varasinkin ajan poistoon ja uudellenohjelmointiin (ei virisoftaa, vaan dpf:n deaktivointi ja kevyt säätö ahtopaineisiin jne).
                Missä hintaluokassa pyörii pelkkä ohjelmallinen dpf:n poisto?

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by DerPastor View Post
                  Missä hintaluokassa pyörii pelkkä ohjelmallinen dpf:n poisto?
                  Meinasitko että poistat suodattimen itse? Ei se softa sitä poista,
                  softasta poistetaan vain poltto ja suodattimen poistosta aiheutuvat vikakoodit/hälytykset.

                  Rahi -menetelämällä ohjelmointi maksaa n. 400- 700 euron haarukassa autosta, paikasta ja suhteista riippuen.
                  Mekaaninen dpf:n tyhjennys 100-300 euroa.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • lao
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 278
                    • Tampere

                    Originally posted by masa530da View Post
                    Moi.

                    Sain erittäin hyvät vastaukset A-katsastuksen ystävälliseltä vanhemmalta katsastajalta kun äsken soittelin.

                    se on hyvä, ettei noita filttereitä olla kyttäämässä.

                    Comment

                    • DerPastor
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 145
                      • Tku

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Meinasitko että poistat suodattimen itse? Ei se softa sitä poista,
                      softasta poistetaan vain poltto ja suodattimen poistosta aiheutuvat vikakoodit/hälytykset.

                      Rahi -menetelämällä ohjelmointi maksaa n. 400- 700 euron haarukassa autosta, paikasta ja suhteista riippuen.
                      Mekaaninen dpf:n tyhjennys 100-300 euroa.
                      Heh, tiedän kyllä ettei pönttö fyysisesti millään läppärillä eikä pyhällä hengellä tyhjene. Nimenomaan tarkoitin sitä että kerrotaan softalle että pönttö/sisältö on nevadassa eikä turhaan polttele eikä jätä vikakoodeja. Ja nimenomaan niin että ei kutitella samalla lisätehoja. Ilmeisesti kuitenkin samalla lailla joudutaan ohjelmoimaan riippumatta siitä otetaanko samalla lisää tehoa vai ei kun dpf otetaan pois softasta. Eli jos dpf:n poltot/vikakoodit haluaa pois niin samaan rahaan saa lisätehot.

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Originally posted by masa530da View Post
                        -kevyt säätö ahtopaineisiin jne-
                        Käsittääkseni ei niitä ahtopaineita yleensä virisoftissakaan tarkoituksellisesti nosteta.

                        Originally posted by masa530da View Post
                        -taidan kuitenkin tyytyä vakioon, joka sekin on riittänyt jo sopivaan määrään sakkoja.-
                        Ei siitä sakkoja saa jos auto kiihtyy reippaammin, jos tehokkaalla autolla on ajettava suurempaa nopeutta kuin "mopolla", se taas on jokaisen korvien välissä.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by DerPastor View Post
                          nimenomaan niin että ei kutitella samalla lisätehoja. Ilmeisesti kuitenkin samalla lailla joudutaan ohjelmoimaan riippumatta siitä otetaanko samalla lisää tehoa vai ei kun dpf otetaan pois softasta. Eli jos dpf:n poltot/vikakoodit haluaa pois niin samaan rahaan saa lisätehot.
                          Saman vaivan ne softaajat joutuvat tekemään joten ei hinnassa säästä jos haluaa pitää vakiotehot.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • DerPastor
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 145
                            • Tku

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Saman vaivan ne softaajat joutuvat tekemään joten ei hinnassa säästä jos haluaa pitää vakiotehot.
                            Jes, tätä juuri ajoin takaa, kiitos.

                            Comment

                            • Sigfried
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 261
                              • Rannalla

                              Ihan mielenkiinnosta... kuinka paljon tuollaisesta LCI 535d:stä saisi paukkua ulos jos DPF:n ottaisi pois ja softaisi uudestaan. Nyt mulla on siellä Karalan 321 hv ohjelma ja mietiskelin että josko järkevästi saisi hiukan vielä lisää Onkohan kukaan vaihdellut isomia ahtimia näihin?

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Sigfried View Post
                                Ihan mielenkiinnosta... kuinka paljon tuollaisesta LCI 535d:stä saisi paukkua ulos jos DPF:n ottaisi pois ja softaisi uudestaan. Nyt mulla on siellä Karalan 321 hv ohjelma ja mietiskelin että josko järkevästi saisi hiukan vielä lisää Onkohan kukaan vaihdellut isomia ahtimia näihin?
                                Suuttimet loppuu ennen kuin ahtimet. Toki ahtimetkin jo aika kovilla, ja toimii jo reilusti "alueensa" ulkopuolella, mutta kuitenkin.

                                Ja kyllähän sinne nyt aika reilusti enemmän saa mitä sulla nyt on. Tarkoitus olis kokeilla vielä tänävuonna saako 400hv rikki koskematta suuttimiin :think
                                Last edited by Matson^; 05-08-2011, 14:35.
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎