Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    Autossasi ei ole dpf:ää.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      Kaipaisin vastausta, kun sain tänään DPF-herjan ekan kerran. E91 320d '06 Lämmöt pyörii ajossa n. 75-78 asteessa, ja olen hajun perusteella alkusyksystä kyllä huomannut että generointia on ollut. Autoon täytyy saada uusi päätermari, jotta lämmö saa kohdalleen, mutta lähteekö generointi päälle, mikäli lämmöt nousee? Jostain olin lukevani, että generointi piti laittaa väkisin päälle ajaessa ja poistella useaan otteeseen vikakoodia, joka estää generoinnin. Mitenhän tässä nyt kannattaisi toimia ensi hätään?
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        termarit ensiksi kuntoon, sen jälkeen pitkiä ajolenkkejä että mahdollinen poltto lähtee päälle. Jos se ei lähde niin sitten vasta ista/disllä tuota poltto pyyntöä ja pakotusta.

        Comment

        • Mikhou
          BTCF Member
          • May 2009
          • 327
          • Lahti

          Autona -06 vuoden 120d,
          Dpf:n vaihtoon mittaristo sanoo 21000, mitäs tässä kannattaa miettiä ?
          Säästää jo tuon vaihtoon ? Mikä mahtaa hinta olla ?
          Lastutus / chip Tuning harkinnassa...
          Imuläpät autosta on poistettu.
          E53 X3 3.0sd -07

          ex:
          E87 120d -06
          E46 m3 -01
          E39 535i -98
          E36 318 cabriolet -96

          Comment

          • Tumppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1812
            • Oulu

            Originally posted by Mikhou View Post
            Autona -06 vuoden 120d,
            Dpf:n vaihtoon mittaristo sanoo 21000, mitäs tässä kannattaa miettiä ?
            Säästää jo tuon vaihtoon ? Mikä mahtaa hinta olla ?
            Lastutus / chip Tuning harkinnassa...
            Imuläpät autosta on poistettu.

            DPF tuskin on tukossa jos et ole huomannut muuta kuin tuon 21000km laskurissa. Itse lähtisin DPF laskurin nollauksesta 200tkm alkutilanteeseen, jos auto ei oireile tukkeentumisesta. ( Vikakoodit, tiheät poltot,ei polta ollenkaan tai kohonnut kulutus )

            Lastutuksessa toki sen poisto mahdollistaa hieman suuremmat tehot.


            edit: Tiedän autoja joilla on ajettu yli 300tkm tekemättä DPF:lle mitään kunhan termostaatit kunnossa ja polttotapahtuma toimii oikein.
            F31 320d LCI

            Comment

            • Mikhou
              BTCF Member
              • May 2009
              • 327
              • Lahti

              Originally posted by Tumppa View Post
              DPF tuskin on tukossa jos et ole huomannut muuta kuin tuon 21000km laskurissa. Itse lähtisin DPF laskurin nollauksesta 200tkm alkutilanteeseen, jos auto ei oireile tukkeentumisesta. ( Vikakoodit, tiheät poltot,ei polta ollenkaan tai kohonnut kulutus )

              Lastutuksessa toki sen poisto mahdollistaa hieman suuremmat tehot.


              edit: Tiedän autoja joilla on ajettu yli 300tkm tekemättä DPF:lle mitään kunhan termostaatit kunnossa ja polttotapahtuma toimii oikein.
              Ja termostaatit ilmoittaa myös vikakoodina toimimattomuudesta ?
              Auto vasta viikon ollut omistuksessa. Mutta ei vaikuta ainakaan, että olisi tukossa..
              E53 X3 3.0sd -07

              ex:
              E87 120d -06
              E46 m3 -01
              E39 535i -98
              E36 318 cabriolet -96

              Comment

              • Smistik
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1130
                • Kanta-Häme

                Originally posted by Mikhou View Post
                Autona -06 vuoden 120d,
                Dpf:n vaihtoon mittaristo sanoo 21000, mitäs tässä kannattaa miettiä ?
                Säästää jo tuon vaihtoon ? Mikä mahtaa hinta olla ?
                Lastutus / chip Tuning harkinnassa...
                Imuläpät autosta on poistettu.
                Omasta mielestä 320d:n ajotietokone ei näytä mitään dpf-laskuria? :think

                Vai onko se laskuri i-drivellisissä mallleissa?
                ex E91 320d käsiaskilla
                ex E46 330dat
                japski
                ranu

                ex E30 316i 4d

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  Originally posted by Smistik View Post
                  Omasta mielestä 320d:n ajotietokone ei näytä mitään dpf-laskuria? :think

                  Vai onko se laskuri i-drivellisissä mallleissa?
                  Taitaa e90 olla sellainen piilotettu laskuri... (ilman i-drivea)pamahtaa vain 200tkm dpf herja näyttöön.
                  pitäisi katsoa onko i-drivessa ko. kohdassa laskuri...
                  Last edited by Nettipepe; 21-11-2012, 17:33.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5425
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Mikhou View Post
                    Ja termostaatit ilmoittaa myös vikakoodina toimimattomuudesta ?
                    Auto vasta viikon ollut omistuksessa. Mutta ei vaikuta ainakaan, että olisi tukossa..
                    Noista ei tule mitään vikailmoitusta. Ainut keino on tarkastaa että moottorin lämmöt nousee 88 C:een.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Mikhou
                      BTCF Member
                      • May 2009
                      • 327
                      • Lahti

                      Ja tämän lämmöt 88C voi tarkastaa kuinka ?
                      E53 X3 3.0sd -07

                      ex:
                      E87 120d -06
                      E46 m3 -01
                      E39 535i -98
                      E36 318 cabriolet -96

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Originally posted by Mikhou View Post
                        Ja tämän lämmöt 88C voi tarkastaa kuinka ?
                        searchi auttaa...
                        samat temput oli sitten E8X, E9X tai E6X
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • Smistik
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1130
                          • Kanta-Häme

                          On se kumma kun noinkin yksinkertainen aparaatti kuin termostaatti ei kestä. Väsyykö niissä jousi, vai miten ne "hajoaa"? Milloinkanhan niihin aletaan tehdä jotain kehitystyötä, kun vaikuttaa varmaan päästöihinkin jos kone käy väärällä lämmöllä...Esim. joku magneettiventtiili tms... :think
                          ex E91 320d käsiaskilla
                          ex E46 330dat
                          japski
                          ranu

                          ex E30 316i 4d

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Mikhou View Post
                            Autona -06 vuoden 120d,
                            Dpf:n vaihtoon mittaristo sanoo 21000, mitäs tässä kannattaa miettiä ?
                            Säästää jo tuon vaihtoon ? Mikä mahtaa hinta olla ?
                            Lastutus / chip Tuning harkinnassa...
                            Imuläpät autosta on poistettu.
                            Siitä lääkkeet uuteen kevääseen

                            Eipä tuota DPF:fffää tarvi vaihtaa erikseen. Korkeintaa ottaa irti ja pesetyttää (1h homma nosturilla) ja laittaa takaisin jos mietityttää tukkoisuus.

                            Ecotunen Stanilta löytyy valtavat määrät eri vaihtoehtoja ohjelmamuutoksiin ja ainakin itsellä piti myyntipuheet paikkansa 1hp tarkkuudella Harisen penkissä käytettynä. Kandee varoa ettei vaan ota jotain softaa jossa lykitään siihen 120d vakioahtimeen 1.8bar+ ahtoja, niistä löytyy menestystarinoita useampi netistä.

                            DPF:n poisto tiputtaa kulutusta ja nostaa tehoa sekä oikein tehdyllä mapilla jossa huomioitu turbon vastapaineet nostaa myös turbon elinikää. Sen lisäksi softassa voi myös disabloida EGR:n. Stanin setissä tulee vielä Flash -laite jolla voit ite vaihtaa vaikka Eco / Maxi mapin välillä tai palauttaa vakioksi.

                            Suosittelen tutustumaan www.babybmw.net sivuston remapping / engine tuning puoleen ja sieltä löytyy varmasti mieluinen vaihtoehto.

                            Edit. Tarkasta tietty ne termarit eka et on kunnossa.
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by Smistik View Post
                              On se kumma kun noinkin yksinkertainen aparaatti kuin termostaatti ei kestä. Väsyykö niissä jousi, vai miten ne "hajoaa"? Milloinkanhan niihin aletaan tehdä jotain kehitystyötä, kun vaikuttaa varmaan päästöihinkin jos kone käy väärällä lämmöllä...Esim. joku magneettiventtiili tms... :think
                              Omasta kokemuksesta voisin sanoa alkuperäisten (pää)termareiden elin ajaksi 6kk
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Pex
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 353
                                • Kuusamo

                                E61 520D 2006.
                                DPF:n laskuri meni nollille, autolla ajettu 245 tkm, DPF:lle ei ole koskaan thety mitään. Jottain vissin tarvis nyt tehä. En jaksanu alkaa kahlaamaan sataa sivua, joten varmaan tulee toistona kysymykset, sori.
                                Tarkoituksena pestä suodatin. 200 ekeä ottavat pajalla. Tekisin itse, mutta ei ole paikkaa missä nostaa lullaa ylös. Kapistuksen poistoon ja softaukseen en ala.

                                Pari asiaa askarruttaa:

                                -Mistä tietää toimiiko DPF:n poltto vielä oikein, tai ylipäänsä mistä sen huomaa kun/jos poltto tapahtuu? En ole koskaan sitä huomannut, en kyllä ole isommin yrittäny asiaa tutkaillakaan.
                                -Termarien (?) lämmöillä vissiin merkitys siihen tapahtuuko poltto kunnolla/ollenkaan? Tarkotus tsekata salavalikosta lämmöt...kun tietäisi mitkä lämmöt sieltä pitää katsoa (valikkonumero?) ja paljonko lämpöjen pitää olla?
                                -Mihin tuo ajotietokoneen huoltovälinäytön laskuri DPF:n kohdalla perustuu? Käsittääkseni siellä on painemittari(t), käyttääkö tietokone niiltä saatavia lukemia laskeakseen tuon huoltovälin? Minulla se tuli täyteen 245 tkm:n kohdalla, mutta ymmärtääkseni monilla se on täyttynyt jo paljon aikaisemmin. Pitääkö laskuri nyt nollata pesun yhteydessä?
                                Nykyään mennään Volkkarilla

                                Ex. E61 520dA 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎