Autossasi ei ole dpf:ää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kaipaisin vastausta, kun sain tänään DPF-herjan ekan kerran. E91 320d '06 Lämmöt pyörii ajossa n. 75-78 asteessa, ja olen hajun perusteella alkusyksystä kyllä huomannut että generointia on ollut. Autoon täytyy saada uusi päätermari, jotta lämmö saa kohdalleen, mutta lähteekö generointi päälle, mikäli lämmöt nousee? Jostain olin lukevani, että generointi piti laittaa väkisin päälle ajaessa ja poistella useaan otteeseen vikakoodia, joka estää generoinnin. Mitenhän tässä nyt kannattaisi toimia ensi hätään?ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Autona -06 vuoden 120d,
Dpf:n vaihtoon mittaristo sanoo 21000, mitäs tässä kannattaa miettiä ?
Säästää jo tuon vaihtoon ? Mikä mahtaa hinta olla ?
Lastutus / chip Tuning harkinnassa...
Imuläpät autosta on poistettu.E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostAutona -06 vuoden 120d,
Dpf:n vaihtoon mittaristo sanoo 21000, mitäs tässä kannattaa miettiä ?
Säästää jo tuon vaihtoon ? Mikä mahtaa hinta olla ?
Lastutus / chip Tuning harkinnassa...
Imuläpät autosta on poistettu.
DPF tuskin on tukossa jos et ole huomannut muuta kuin tuon 21000km laskurissa. Itse lähtisin DPF laskurin nollauksesta 200tkm alkutilanteeseen, jos auto ei oireile tukkeentumisesta. ( Vikakoodit, tiheät poltot,ei polta ollenkaan tai kohonnut kulutus )
Lastutuksessa toki sen poisto mahdollistaa hieman suuremmat tehot.
edit: Tiedän autoja joilla on ajettu yli 300tkm tekemättä DPF:lle mitään kunhan termostaatit kunnossa ja polttotapahtuma toimii oikein.F31 320d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Tumppa View PostDPF tuskin on tukossa jos et ole huomannut muuta kuin tuon 21000km laskurissa. Itse lähtisin DPF laskurin nollauksesta 200tkm alkutilanteeseen, jos auto ei oireile tukkeentumisesta. ( Vikakoodit, tiheät poltot,ei polta ollenkaan tai kohonnut kulutus )
Lastutuksessa toki sen poisto mahdollistaa hieman suuremmat tehot.
edit: Tiedän autoja joilla on ajettu yli 300tkm tekemättä DPF:lle mitään kunhan termostaatit kunnossa ja polttotapahtuma toimii oikein.
Auto vasta viikon ollut omistuksessa. Mutta ei vaikuta ainakaan, että olisi tukossa..E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostAutona -06 vuoden 120d,
Dpf:n vaihtoon mittaristo sanoo 21000, mitäs tässä kannattaa miettiä ?
Säästää jo tuon vaihtoon ? Mikä mahtaa hinta olla ?
Lastutus / chip Tuning harkinnassa...
Imuläpät autosta on poistettu.
Vai onko se laskuri i-drivellisissä mallleissa?ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostOmasta mielestä 320d:n ajotietokone ei näytä mitään dpf-laskuria? :think
Vai onko se laskuri i-drivellisissä mallleissa?
pitäisi katsoa onko i-drivessa ko. kohdassa laskuri...Last edited by Nettipepe; 21-11-2012, 17:33.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostJa termostaatit ilmoittaa myös vikakoodina toimimattomuudesta ?
Auto vasta viikon ollut omistuksessa. Mutta ei vaikuta ainakaan, että olisi tukossa..Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostJa tämän lämmöt 88C voi tarkastaa kuinka ?
samat temput oli sitten E8X, E9X tai E6X
F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
On se kumma kun noinkin yksinkertainen aparaatti kuin termostaatti ei kestä. Väsyykö niissä jousi, vai miten ne "hajoaa"? Milloinkanhan niihin aletaan tehdä jotain kehitystyötä, kun vaikuttaa varmaan päästöihinkin jos kone käy väärällä lämmöllä...Esim. joku magneettiventtiili tms... :thinkex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Mikhou View PostAutona -06 vuoden 120d,
Dpf:n vaihtoon mittaristo sanoo 21000, mitäs tässä kannattaa miettiä ?
Säästää jo tuon vaihtoon ? Mikä mahtaa hinta olla ?
Lastutus / chip Tuning harkinnassa...
Imuläpät autosta on poistettu.
Eipä tuota DPF:fffää tarvi vaihtaa erikseen. Korkeintaa ottaa irti ja pesetyttää (1h homma nosturilla) ja laittaa takaisin jos mietityttää tukkoisuus.
Ecotunen Stanilta löytyy valtavat määrät eri vaihtoehtoja ohjelmamuutoksiin ja ainakin itsellä piti myyntipuheet paikkansa 1hp tarkkuudella Harisen penkissä käytettynä. Kandee varoa ettei vaan ota jotain softaa jossa lykitään siihen 120d vakioahtimeen 1.8bar+ ahtoja, niistä löytyy menestystarinoita useampi netistä.
DPF:n poisto tiputtaa kulutusta ja nostaa tehoa sekä oikein tehdyllä mapilla jossa huomioitu turbon vastapaineet nostaa myös turbon elinikää. Sen lisäksi softassa voi myös disabloida EGR:n. Stanin setissä tulee vielä Flash -laite jolla voit ite vaihtaa vaikka Eco / Maxi mapin välillä tai palauttaa vakioksi.
Suosittelen tutustumaan www.babybmw.net sivuston remapping / engine tuning puoleen ja sieltä löytyy varmasti mieluinen vaihtoehto.
Edit. Tarkasta tietty ne termarit eka et on kunnossa.
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostOn se kumma kun noinkin yksinkertainen aparaatti kuin termostaatti ei kestä. Väsyykö niissä jousi, vai miten ne "hajoaa"? Milloinkanhan niihin aletaan tehdä jotain kehitystyötä, kun vaikuttaa varmaan päästöihinkin jos kone käy väärällä lämmöllä...Esim. joku magneettiventtiili tms... :thinkE61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
E61 520D 2006.
DPF:n laskuri meni nollille, autolla ajettu 245 tkm, DPF:lle ei ole koskaan thety mitään. Jottain vissin tarvis nyt tehä. En jaksanu alkaa kahlaamaan sataa sivua, joten varmaan tulee toistona kysymykset, sori.
Tarkoituksena pestä suodatin. 200 ekeä ottavat pajalla. Tekisin itse, mutta ei ole paikkaa missä nostaa lullaa ylös. Kapistuksen poistoon ja softaukseen en ala.
Pari asiaa askarruttaa:
-Mistä tietää toimiiko DPF:n poltto vielä oikein, tai ylipäänsä mistä sen huomaa kun/jos poltto tapahtuu? En ole koskaan sitä huomannut, en kyllä ole isommin yrittäny asiaa tutkaillakaan.
-Termarien (?) lämmöillä vissiin merkitys siihen tapahtuuko poltto kunnolla/ollenkaan? Tarkotus tsekata salavalikosta lämmöt...kun tietäisi mitkä lämmöt sieltä pitää katsoa (valikkonumero?) ja paljonko lämpöjen pitää olla?
-Mihin tuo ajotietokoneen huoltovälinäytön laskuri DPF:n kohdalla perustuu? Käsittääkseni siellä on painemittari(t), käyttääkö tietokone niiltä saatavia lukemia laskeakseen tuon huoltovälin? Minulla se tuli täyteen 245 tkm:n kohdalla, mutta ymmärtääkseni monilla se on täyttynyt jo paljon aikaisemmin. Pitääkö laskuri nyt nollata pesun yhteydessä?Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Comment