Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Juu on ollu putki irti pariin otteeseen, vaihdoin ensin pakosarjan ja sen jälkeen vaihdelaatikon..
    E61 520Da

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      ..........
      Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:22.
      ///Motorporot

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        Pönttö pesty tänään, käytin tuota wurthin metallipesua. Meni aika helvetin nopeesti tukkoon lopullisesti, kun auto ei kulkenu eilen kunnolla ees 100km/h Auto ei ole kulkenut minulla olo aikaan (n.35tkm ja 7kk) niin hyvin kuin nyt.
        Mutta kyllä tuo keksintö joutaa varaston hyllylle keväällä ja ohjemaa sisään.
        E61 520Da

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by Mik@ View Post
          Pönttö pesty tänään, käytin tuota wurthin metallipesua. Meni aika helvetin nopeesti tukkoon lopullisesti, kun auto ei kulkenu eilen kunnolla ees 100km/h Auto ei ole kulkenut minulla olo aikaan (n.35tkm ja 7kk) niin hyvin kuin nyt.
          Mutta kyllä tuo keksintö joutaa varaston hyllylle keväällä ja ohjemaa sisään.
          Tänään kävin just paikallisessa penkkitehtaassa kysymässä että minkälaisia ohjelmia sitä saa (samalla laitoin karalalle spostia johon ei vielä vastausta)

          puhui ottavansa 350/700 kun itse irrottelen dpf sisukset sitä ennen varaston hyllylle ja veloittavan kuudensadan luokkaa.

          Mulla dpf on totaalipuhdas, eikä sitä raski läpi porata ja hakata, vaan ottaa nätisti hyllyyn seisomaan vaan.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • LasseE
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 416
            • Kontiolahti/Joensuu

            Originally posted by Mlatvala View Post
            Tänään kävin just paikallisessa penkkitehtaassa kysymässä että minkälaisia ohjelmia sitä saa (samalla laitoin karalalle spostia johon ei vielä vastausta)

            puhui ottavansa 350/700 kun itse irrottelen dpf sisukset sitä ennen varaston hyllylle ja veloittavan kuudensadan luokkaa.
            Fin-dieseliltäkö kyselit? Keväällä olisi tarkoitus omakin käyttää tuolla...
            Ex. E46 330d -05
            Ex. e61 530da -05
            Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
            Member of Team EastAudio
            Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

            Comment

            • terotuomas1971
              Newbiemmer
              • Sep 2009
              • 11
              • tampere

              DPF pesu?

              Tekisiköhän joku noita DPF pesuja? Mulla siis e61. Kuljen työn puolesta ympäri suomen, joten melkein missä vaan isommassa kaupungissa voisin pistäytyä. Tampereen seutu olisi kuitenkin paras. Tehkäähän tarjousta niin tuon pesulle.

              Comment

              • jengstro
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 380
                • 02-alue

                Noniin, ei mennyt kuin pari vuotta uudella hiukkaskiihdyttimellä, tukossa. Täyskiihdytyksessä vastustelee jo 550...600mBar.(~600n ylityksestä tulee herjat ruutuun).

                Ei ihme että ei putsaa tuota, kun lämmöt ei nouse kuin maks 72 asteeseen (ulkona -11). EGR termari on jo vaihdettu aiemmin (hieman paransi tilannetta, 85-90 kesällä), helppo vaihtaa. Mitäs sitten seuraavaksi? Päätermari vai tuo automaattilaatikon termari.

                Laitoin todella tyylikkäät pahvit munuaisritilöiden eteen.... jos lämpötilia nousis yli 75 asteen. (Ei oikeen saa Bimmeriin pahvia minnekään sisälle väliin, kun väliä ei ole)

                --clip edit-- pahvitin koko keulan, kaikki ritilät. max. 72 astetta :-(
                Last edited by jengstro; 10-02-2012, 18:43. Reason: Kylmänä käy

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  ..........
                  Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:13.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • jengstro
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 380
                    • 02-alue

                    Originally posted by Raine View Post
                    Päätermari ensin vaihtoon ja melko varmaan saa vaihtaa laatikon termarinkin. DPF pesuun, niin sillähän tuo tulee kuntoon.
                    Laitoin tukkoon vuorotellen lukkopihdeillä EGR ja Tomaatin letkut... 1-2 astetta lämpeni, no effect. Päätermarin vaihdoin, ja kyllä! 88-89 astetta nyt.Täytyy sanoa että aikamoinen gynekologi/fakiiri saa olla jos meinaa vaihtaa ton päätermarin ilman EGR:n irroitusta. Vaikeaa äheltää sitä oikeanpuolista kovaa muoviletkua termariin... kun ei ole tilaa.

                    Niin, mitä nyt neuvoksi. Autocomin OBD testerillä...
                    - Lämmöt 88C
                    - Löpöä tankissa
                    - Suodattimen generointi pyydetty: Kyllä
                    - Suodattimen generointi sallittu: Kyllä
                    - Suodattimen genreoinnin tila: Ei

                    On se perkele. Mikä siinä on että se ei puhdista sitä. Mitään vikakoodeja ei ole "päällä". Siis tuo pöntto on lähes uusi, 40tkm takana.

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      ..........
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:12.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        Ei lähde poltto päälle jos pönttö tarpeeksi tukossa, tuli huomattua.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • janne320d
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1342
                          • jns

                          Jos joku on joensuun seudulla erikoistunut dpf suodattimen pesuun niin voisi olla hommia,saa ilmottautua.
                          Mitään ongelmia ei tosin vielä ole mutta voisihan tuon varmuudeksi vaikka pestä/avartaa hieman!
                          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                          Comment

                          • jengstro
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 380
                            • 02-alue

                            Originally posted by Raine View Post
                            Nuiden aiemmin mainittujen ehtojen lisäksi pakokaasun lämpötila pitää olla 240C ennen katalysaattoria ennenkuin regenerointi lähtee päälle. Voihan se olla niin tukossa, ettei poltto lähde edes päälle. Itellä ei pönttö tiennyt mitään vaikka ajettiin kaks kertaa peräkkäin regenerointi moottoritiellä, ainoastaan pöntön pesu auttoi.
                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Ei lähde poltto päälle jos pönttö tarpeeksi tukossa, tuli huomattua.
                            Oli 300 astetta. Onpa hieno systeemi. Menee tarpeeksi tukkoon, ei uskalla enää polttaa sitä auki? . Reikää kehiin, suht koht vaivalloista repiä tuo pois ja pestä vähän väliä.

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by LasseE View Post
                              Fin-dieseliltäkö kyselit? Keväällä olisi tarkoitus omakin käyttää tuolla...
                              Juu. Tosin paikka vaihtui jo.

                              Syytä en paljasta.
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                Juu. Tosin paikka vaihtui jo.

                                Syytä en paljasta.
                                Eikö ne ossoo? Minne meinasit viedä sitten?
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎