Pönttö pesty tänään, käytin tuota wurthin metallipesua. Meni aika helvetin nopeesti tukkoon lopullisesti, kun auto ei kulkenu eilen kunnolla ees 100km/h Auto ei ole kulkenut minulla olo aikaan (n.35tkm ja 7kk) niin hyvin kuin nyt.
Mutta kyllä tuo keksintö joutaa varaston hyllylle keväällä ja ohjemaa sisään.
Pönttö pesty tänään, käytin tuota wurthin metallipesua. Meni aika helvetin nopeesti tukkoon lopullisesti, kun auto ei kulkenu eilen kunnolla ees 100km/h Auto ei ole kulkenut minulla olo aikaan (n.35tkm ja 7kk) niin hyvin kuin nyt.
Mutta kyllä tuo keksintö joutaa varaston hyllylle keväällä ja ohjemaa sisään.
Tänään kävin just paikallisessa penkkitehtaassa kysymässä että minkälaisia ohjelmia sitä saa (samalla laitoin karalalle spostia johon ei vielä vastausta)
puhui ottavansa 350/700 kun itse irrottelen dpf sisukset sitä ennen varaston hyllylle ja veloittavan kuudensadan luokkaa.
Mulla dpf on totaalipuhdas, eikä sitä raski läpi porata ja hakata, vaan ottaa nätisti hyllyyn seisomaan vaan.
Tänään kävin just paikallisessa penkkitehtaassa kysymässä että minkälaisia ohjelmia sitä saa (samalla laitoin karalalle spostia johon ei vielä vastausta)
puhui ottavansa 350/700 kun itse irrottelen dpf sisukset sitä ennen varaston hyllylle ja veloittavan kuudensadan luokkaa.
Fin-dieseliltäkö kyselit? Keväällä olisi tarkoitus omakin käyttää tuolla...
Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Tekisiköhän joku noita DPF pesuja? Mulla siis e61. Kuljen työn puolesta ympäri suomen, joten melkein missä vaan isommassa kaupungissa voisin pistäytyä. Tampereen seutu olisi kuitenkin paras. Tehkäähän tarjousta niin tuon pesulle.
Noniin, ei mennyt kuin pari vuotta uudella hiukkaskiihdyttimellä, tukossa. Täyskiihdytyksessä vastustelee jo 550...600mBar.(~600n ylityksestä tulee herjat ruutuun).
Ei ihme että ei putsaa tuota, kun lämmöt ei nouse kuin maks 72 asteeseen (ulkona -11). EGR termari on jo vaihdettu aiemmin (hieman paransi tilannetta, 85-90 kesällä), helppo vaihtaa. Mitäs sitten seuraavaksi? Päätermari vai tuo automaattilaatikon termari.
Laitoin todella tyylikkäät pahvit munuaisritilöiden eteen.... jos lämpötilia nousis yli 75 asteen. (Ei oikeen saa Bimmeriin pahvia minnekään sisälle väliin, kun väliä ei ole)
--clip edit-- pahvitin koko keulan, kaikki ritilät. max. 72 astetta :-(
Last edited by jengstro; 10-02-2012, 18:43.
Reason: Kylmänä käy
Päätermari ensin vaihtoon ja melko varmaan saa vaihtaa laatikon termarinkin. DPF pesuun, niin sillähän tuo tulee kuntoon.
Laitoin tukkoon vuorotellen lukkopihdeillä EGR ja Tomaatin letkut... 1-2 astetta lämpeni, no effect. Päätermarin vaihdoin, ja kyllä! 88-89 astetta nyt.Täytyy sanoa että aikamoinen gynekologi/fakiiri saa olla jos meinaa vaihtaa ton päätermarin ilman EGR:n irroitusta. Vaikeaa äheltää sitä oikeanpuolista kovaa muoviletkua termariin... kun ei ole tilaa.
Niin, mitä nyt neuvoksi. Autocomin OBD testerillä...
- Lämmöt 88C
- Löpöä tankissa
- Suodattimen generointi pyydetty: Kyllä
- Suodattimen generointi sallittu: Kyllä
- Suodattimen genreoinnin tila: Ei
On se perkele. Mikä siinä on että se ei puhdista sitä. Mitään vikakoodeja ei ole "päällä". Siis tuo pöntto on lähes uusi, 40tkm takana.
Jos joku on joensuun seudulla erikoistunut dpf suodattimen pesuun niin voisi olla hommia,saa ilmottautua.
Mitään ongelmia ei tosin vielä ole mutta voisihan tuon varmuudeksi vaikka pestä/avartaa hieman!
Nuiden aiemmin mainittujen ehtojen lisäksi pakokaasun lämpötila pitää olla 240C ennen katalysaattoria ennenkuin regenerointi lähtee päälle. Voihan se olla niin tukossa, ettei poltto lähde edes päälle. Itellä ei pönttö tiennyt mitään vaikka ajettiin kaks kertaa peräkkäin regenerointi moottoritiellä, ainoastaan pöntön pesu auttoi.
Ei lähde poltto päälle jos pönttö tarpeeksi tukossa, tuli huomattua.
Oli 300 astetta. Onpa hieno systeemi. Menee tarpeeksi tukkoon, ei uskalla enää polttaa sitä auki? . Reikää kehiin, suht koht vaivalloista repiä tuo pois ja pestä vähän väliä.
Comment