M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Morkai
    replied
    Meinasitko jostain suomesta löytää sellaista bensaa, että naku-antureille tulee käyttöä? :think

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Joo. Pielmeier tarjos 4kpl 264€ toimituskuluineen. OEM anturi siis kyseessä.

    Vanhassa Boschin anturissa oli samat numerot kun tuossa tarvikkeena olevasta, niin taidan niitä laittaa neljä tulemaan. Löysin toisen paikan jossa alle 50€ kipale.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    No aidolta ainakin näyttää ja hintakin semmonen et vois olla.

    noita on olemassa 2 ja 3 napasia, ihan ekoissa v8 on muistaakseni 3 ja sit myöhemmissä 2.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied


    Onko nuo aitoja Boscheja vai kiinan kopioita? Ei viittiis kuraa laittaa paikalleen kun on niin ikävä vaihtaa jos ei toimi.
    Paikallinen "merkkiliike" tarjos 90€/kpl ovh ja lopullista jäis 70-80€. Ootan vielä Pielmeierin tarjouksen. :think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Siinä nakuanturissa menee ne johtimet siinä muovikuoressa ja kun kuori halkee ni johtimet saattaa mennä poikki ja toiminta loppuu siihen. Luulisin että silleen ne yleensä hajoo.

    kl:ssä oli noin 90€ muistaakseni se anturi, että pielmeieriä suosittelen.

    Se yks ei irtoo ainakaan m60:stä ottamatta vesiputkee pois. Tuosta sinun tapauksesta en tiiä.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Nakutusanturi. Parin anturin kuori on halki. Rikki/vaihtoon, vai vaikuttaako ko kapineen toimintaperiaatteeseen?

    Jos vaikuttaa, niin viisain laittaa kaikki 4 vaihtoon varmuuden varalle? Taitaa halvin olla pielmeier, tms.? Tarvikkeena ei näy saavan ja tuskin kannattaisi edes ottaakaan (kun ei tarvikeanturit muutenkaan näy kaikissa toimivan kunnolla)

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Sillä muovisella mitään tee. Schmiedmanilta saa

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Hae vaan uusi orkkis muovinen, se kestää taas seuraavat 10vuotta.. En ymmärrä mikä hinku jengillä alumiinisiin.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mistä saa ostaa niitä alumiinisia termarin kotelon kansia m60:een?

    löytyykö marmorilta ja jos löytyy ni, oisko osanumeroa heittää?

    löysin jonkun puljun joka möi jossainpäin maailmaa noin 20€ tarvikekantta mut ei viittiis yhtä osaa tilata maailmalta.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Eihän toimiva visko jatkuvasti vatkaa, pyörii vaan hengessä mukana sillon ku ei oo tarvetta.

    Sähköflektistä se etu että saa pakotettua päälle ikäänkuin ennakkoon jos vähän sudittelee yms.
    Tuo on totta kyllä.
    Tulee myös koneen etuosaan tilaa kivasti ja tila helpottaa monessa asiassa. Ja esim minulle tulee sähköinen vesipumppu niin mahtuu kivasti kun ei propellia tarvitse varoa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Eihän toimiva visko jatkuvasti vatkaa, pyörii vaan hengessä mukana sillon ku ei oo tarvetta.

    Sähköflektistä se etu että saa pakotettua päälle ikäänkuin ennakkoon jos vähän sudittelee yms.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Jäähdyttimen kyljessä on anturi kennon edessä olevalle flektille. Toiset kaksi on DME:lle ja mittaristolle.
    Aivan niinpäs onkin siinä oikealla hantin puolella jäähdyttimessä.
    Mitä vikaa sähköflektissä on viskoon verrattuna?
    Vähemmän pyörivää massaa ja ei mene hukkavoimaa kokoaikaiseen pyörittämiseen.
    Last edited by MH motorsport; 05-03-2014, 09:01.

    Leave a comment:


  • M. Luuri
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    Kevyt VP aiheuttaa tuon sammuilun. Looginen selistyskin sille löytyy siitä, että kun kampuran päässä on 10kg vähemmän massaa ei moottorinohjaus lykkää bensaa pyttyihin moottorijarrutuksessa kun se olettaa koneen pyörivän "omillaan". Nyt kevyen VP:n kanssa se kone ei pyörikään enään niin pitkään kun inertiaa on huomattavasti vähemmän.
    Tähän avuksi joko karttojen rukkaus taikka ECU:n huijaaminen siihen että AC olisi päällä (nostaa tyhjäkäyntikierroksia + auttaa moottorijarrussa).


    Putkessa paukutus johtuu uudesta putkistosta, moottorijarrutus / -rullaus alamäkeen hiemankin kuumemmalla koneella niin johan raikaa


    Tämän olen kuullut sun projektista että kytkisi AC n päälle. Mitenkä itelle silloin aikoinaan tämän toteutit?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Jäähdyttimen kyljessä on anturi kennon edessä olevalle flektille. Toiset kaksi on DME:lle ja mittaristolle.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Mites kun koneessa on kaksi anturia vierekkäin vesitilassa, niin ohjaako toinen sähköflektiä ja toinen kertoo mittarille veden lämmön vai?

    Sähköflelti pitäisi laittaa ja visko pois.
    Autossa oli ilmastoinnin kennon edessä flekti ja johdot tuli siihen.
    Sähköflekti? kamala humistin ilman mitään hyötyä :think


    Ilmastoinnin flektin anturi on jäähdyttimessä. Koneessa olevat anturit on mittarille ja moottorinohjaukselle.

    Leave a comment:

Working...
X