M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vibaa
    replied
    Kilisee kilisee...
    Miten tuo sisäputki on tuolla? Riittääkö että halkaisee tuosta ja hitsaa muutamalla pisteellä kiinni? Ärsyttävästi ääntelee kun on kone käynnissä.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    ei ole väärin laittaa "tarvike" lamdoja mut johtoja han ei saa tinatasit


    Tuossa myyntikuvassa näyttääkin olevan tuo pistoke oikean mallinen, aamulla kysyin niin paikallinen myyjä sano että vanhan töpselin joutuu liittämään johtoihin. :think
    Huomattavasti halvempi tuo linkin anturi on kuin alkuperäinen BMW-osanumerolla oleva. Paikallinen putka ois myyny Bochit ~140€ per anturi.
    Last edited by TuoAntti; 14-06-2014, 15:45.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Meneekö M60 johonkin nilkutus modiin, jos lambdat puuttuu? Kävi ikävästi, että toinen anturi särky irroittaessa, oli leikannu niin pahasti kiinni. Toista ei edes yritetty. Mitä tuossa pajalta kotiin ajoin, niin toimi hyvin normiajossa ilman lambdoja. En uskaltanu kenkiä tai käyttää kovia kierroksia. Ilmeisesti paksulle menee seos, kai näissä varaohjelma on tehty varman päälle?

    Toinen kyssäri. Saisin uudet lambdat parissa päivässä. Mutta ne ei ole bemarin numerolla, eli joutuisi johdot liittämään vanhojen lambdojen pistokkeeseen. Itse anturi on kyllä sama Bosch ja numero täsmää. Säästänkö väärässä paikassa reilun satkun per anturi, jos otan nuo "tarvike" Boschit? Jos tilaa oem M60 540i anturit, niin se on se reilun viikon juttu saksasta. :think


    Ot. Nyt kuullostaa auto sille, kuin sen olisi pitänyt kuullostaa jo Buchloesta tullessaa...
    ei ole väärin laittaa "tarvike" lamdoja mut johtoja han ei saa tinatasit

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Meneekö M60 johonkin nilkutus modiin, jos lambdat puuttuu? Kävi ikävästi, että toinen anturi särky irroittaessa, oli leikannu niin pahasti kiinni. Toista ei edes yritetty. Mitä tuossa pajalta kotiin ajoin, niin toimi hyvin normiajossa ilman lambdoja. En uskaltanu kenkiä tai käyttää kovia kierroksia. Ilmeisesti paksulle menee seos, kai näissä varaohjelma on tehty varman päälle?

    Toinen kyssäri. Saisin uudet lambdat parissa päivässä. Mutta ne ei ole bemarin numerolla, eli joutuisi johdot liittämään vanhojen lambdojen pistokkeeseen. Itse anturi on kyllä sama Bosch ja numero täsmää. Säästänkö väärässä paikassa reilun satkun per anturi, jos otan nuo "tarvike" Boschit? Jos tilaa oem M60 540i anturit, niin se on se reilun viikon juttu saksasta. :think


    Ot. Nyt kuullostaa auto sille, kuin sen olisi pitänyt kuullostaa jo Buchloesta tullessaa...

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Ei ehkä oikea threadi:


    Kovaa vauhtipyörää ostamassa, käykö m60 vauhtipyörä m62? :think
    Ei, jos tarttet triggerin vauhtipyörään. M60 lukee kampuraa dampperista, kun taas m62 vauhtipyörästä.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Ei ehkä oikea threadi:


    Kovaa vauhtipyörää ostamassa, käykö m60 vauhtipyörä m62? :think
    Kyllä maar.

    Leave a comment:


  • Tommi
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Kjeh kjeh, noinkin yksinkertainen asia kuin mittaristotesti unohtuu ihan täysin

    Termari kävi kyllä mielessä, muistaakseni kuitin mukaan viime syksynä vaihdettu mutta mistä näistä ikinä tietää.. Nyt jos tuohon vaihtaa termarin ni kumpaa porukka suosii, 85 vai 95 asteista?

    Onnistuuko vesipumpun testaus jotenkin? Auto käyntiin, paisarin korkki auki ja ootella millon lentää kuumat vedet naamalle? Pitää viikonloppuna tuo termari keitellä kun repii koneen auki, voi sitten joko poistaa sen mahdolliset viat-listasta tai lisätä ostoslistaan.
    Pumpusta paisariin paluuhan tulee korkin juureen. Korkki auki kone käyntiin ja kattelemaan tuleeko liru kierrosten noustessa vähän isompi liru. Termarilta letkujen tunnustelua lämpiääkö tekeekö painetta.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Ei ehkä oikea threadi:


    Kovaa vauhtipyörää ostamassa, käykö m60 vauhtipyörä m62? :think

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Tommi View Post
    Oletkos tehnyt mittaristo testin? Todennäköisesti vika on muualla kerta viisari kuitenkin liikkuu. Termari vesipumppu ilmaus.
    Kjeh kjeh, noinkin yksinkertainen asia kuin mittaristotesti unohtuu ihan täysin

    Termari kävi kyllä mielessä, muistaakseni kuitin mukaan viime syksynä vaihdettu mutta mistä näistä ikinä tietää.. Nyt jos tuohon vaihtaa termarin ni kumpaa porukka suosii, 85 vai 95 asteista?

    Onnistuuko vesipumpun testaus jotenkin? Auto käyntiin, paisarin korkki auki ja ootella millon lentää kuumat vedet naamalle? Pitää viikonloppuna tuo termari keitellä kun repii koneen auki, voi sitten joko poistaa sen mahdolliset viat-listasta tai lisätä ostoslistaan.
    Last edited by Roisto; 12-06-2014, 02:01.

    Leave a comment:


  • Tommi
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Lämpöanturit vaihdettu mutta lämpöviisari ei tahdo kiivetä puoleen väliin, ei edes sitä edeltävälle viivalle. Mitä sitten, mittaristo?
    Oletkos tehnyt mittaristo testin? Todennäköisesti vika on muualla kerta viisari kuitenkin liikkuu. Termari vesipumppu ilmaus.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Näihinhän saa takoveivejä ja mäntiä mutta mitä seurannut niin aika hyvin vakiotkin ovat kestäneet n800nm vääntöjäkin.

    Tähän kellään sanottavaa/kokemuksia?
    Ei ole kokemusta, mutta yksi pitkänlinjan moottorivirittäjä kehui että ihan hyvännäköiset männät. Katseella tuskin sai materiaalia analysoitua mutta kuitenkin.

    Kangethan kestää aika hyvin, ne on vaan aika teräväsärmäset, mahtaako olla mitään itua vähän pyöristää kulmia ja kiillotella vartta?

    Sama mies sanoi että äärimmäisille virityksille hän kuulemma putkittaisi sylinterit teräsputkilla, ja betonoisi lohkon vesitilasta korkeussuunnassa 2/3. Männät ja kanget siinä kohtaa uusiksi. Mielenkiintoinen olisi nähdä, mitä kestäisi ahdettuna. Rahaa menisi tosin repullinen seteleinä.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Lämpöanturit vaihdettu mutta lämpöviisari ei tahdo kiivetä puoleen väliin, ei edes sitä edeltävälle viivalle. Mitä sitten, mittaristo?

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Saman havainnon tehnyt. Kevyt vp syyllinen.
    Oma auto ei ole toistaiseksi sammunut automaatin eculla missään tilanteessa.


    Näihinhän saa takoveivejä ja mäntiä mutta mitä seurannut niin aika hyvin vakiotkin ovat kestäneet n800nm vääntöjäkin.

    Tähän kellään sanottavaa/kokemuksia?

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Mistä johtuu, jos vauhdissa humppaa kierrokset vähän, about 500-900 rmp väliä (kytkin pohjassa siis)? Paikallaan ollessa tai hitaassa vauhdissa ei humppaa. Mielestäni ei tehny tuolleen ennen kansiremonttia, vai onko kovalla vauhtipyörällä asian kanssa tekemistä? Moottori ei kuitenkaan sammu, kun joskus aiemmin luin että kova vp saattaa aiheuttaa sammumista.

    Muuten toimii normaalisti ja vedot tallella. Mutta ihmettyttää tuo kierrosten pienoinen seilaus. :think

    Leave a comment:


  • asoh
    replied
    Suurin heitto saattaa vaihtaa sylinteriä eli eli en usko että tietyssä sylinterissä olisi vikaa. Viikonloppun aikaan vaihdan imusarjan takapäädyn ja tiivisteen. Toivottavasti on vaikutusta.:think

    Leave a comment:

Working...
X