Kilisee kilisee...
Miten tuo sisäputki on tuolla? Riittääkö että halkaisee tuosta ja hitsaa muutamalla pisteellä kiinni? Ärsyttävästi ääntelee kun on kone käynnissä.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postei ole väärin laittaa "tarvike" lamdoja mut johtoja han ei saa tinatasit
Tuossa myyntikuvassa näyttääkin olevan tuo pistoke oikean mallinen, aamulla kysyin niin paikallinen myyjä sano että vanhan töpselin joutuu liittämään johtoihin. :think
Huomattavasti halvempi tuo linkin anturi on kuin alkuperäinen BMW-osanumerolla oleva. Paikallinen putka ois myyny Bochit ~140€ per anturi.Last edited by TuoAntti; 14-06-2014, 15:45.
Leave a comment:
-
ei ole väärin laittaa "tarvike" lamdoja mut johtoja han ei saa tinatasitOriginally posted by bemmeri View PostMeneekö M60 johonkin nilkutus modiin, jos lambdat puuttuu? Kävi ikävästi, että toinen anturi särky irroittaessa, oli leikannu niin pahasti kiinni. Toista ei edes yritetty. Mitä tuossa pajalta kotiin ajoin, niin toimi hyvin normiajossa ilman lambdoja. En uskaltanu kenkiä tai käyttää kovia kierroksia. Ilmeisesti paksulle menee seos, kai näissä varaohjelma on tehty varman päälle?
Toinen kyssäri. Saisin uudet lambdat parissa päivässä. Mutta ne ei ole bemarin numerolla, eli joutuisi johdot liittämään vanhojen lambdojen pistokkeeseen. Itse anturi on kyllä sama Bosch ja numero täsmää. Säästänkö väärässä paikassa reilun satkun per anturi, jos otan nuo "tarvike" Boschit? Jos tilaa oem M60 540i anturit, niin se on se reilun viikon juttu saksasta. :think
Ot. Nyt kuullostaa auto sille, kuin sen olisi pitänyt kuullostaa jo Buchloesta tullessaa...
Leave a comment:
-
Meneekö M60 johonkin nilkutus modiin, jos lambdat puuttuu? Kävi ikävästi, että toinen anturi särky irroittaessa, oli leikannu niin pahasti kiinni. Toista ei edes yritetty. Mitä tuossa pajalta kotiin ajoin, niin toimi hyvin normiajossa ilman lambdoja. En uskaltanu kenkiä tai käyttää kovia kierroksia. Ilmeisesti paksulle menee seos, kai näissä varaohjelma on tehty varman päälle?
Toinen kyssäri. Saisin uudet lambdat parissa päivässä. Mutta ne ei ole bemarin numerolla, eli joutuisi johdot liittämään vanhojen lambdojen pistokkeeseen. Itse anturi on kyllä sama Bosch ja numero täsmää. Säästänkö väärässä paikassa reilun satkun per anturi, jos otan nuo "tarvike" Boschit? Jos tilaa oem M60 540i anturit, niin se on se reilun viikon juttu saksasta. :think
Ot. Nyt kuullostaa auto sille, kuin sen olisi pitänyt kuullostaa jo Buchloesta tullessaa...
Leave a comment:
-
Kyllä maar.Originally posted by toNmbbA View PostEi ehkä oikea threadi:
Kovaa vauhtipyörää ostamassa, käykö m60 vauhtipyörä m62? :think
Leave a comment:
-
Pumpusta paisariin paluuhan tulee korkin juureen. Korkki auki kone käyntiin ja kattelemaan tuleeko liru kierrosten noustessa vähän isompi liru. Termarilta letkujen tunnustelua lämpiääkö tekeekö painetta.Originally posted by Roisto View PostKjeh kjeh, noinkin yksinkertainen asia kuin mittaristotesti unohtuu ihan täysin
Termari kävi kyllä mielessä, muistaakseni kuitin mukaan viime syksynä vaihdettu mutta mistä näistä ikinä tietää.. Nyt jos tuohon vaihtaa termarin ni kumpaa porukka suosii, 85 vai 95 asteista?
Onnistuuko vesipumpun testaus jotenkin? Auto käyntiin, paisarin korkki auki ja ootella millon lentää kuumat vedet naamalle? Pitää viikonloppuna tuo termari keitellä kun repii koneen auki, voi sitten joko poistaa sen mahdolliset viat-listasta tai lisätä ostoslistaan.
Leave a comment:
-
Ei ehkä oikea threadi:
Kovaa vauhtipyörää ostamassa, käykö m60 vauhtipyörä m62? :think
Leave a comment:
-
Kjeh kjeh, noinkin yksinkertainen asia kuin mittaristotesti unohtuu ihan täysinOriginally posted by Tommi View PostOletkos tehnyt mittaristo testin? Todennäköisesti vika on muualla kerta viisari kuitenkin liikkuu. Termari vesipumppu ilmaus.
Termari kävi kyllä mielessä, muistaakseni kuitin mukaan viime syksynä vaihdettu mutta mistä näistä ikinä tietää.. Nyt jos tuohon vaihtaa termarin ni kumpaa porukka suosii, 85 vai 95 asteista?
Onnistuuko vesipumpun testaus jotenkin? Auto käyntiin, paisarin korkki auki ja ootella millon lentää kuumat vedet naamalle? Pitää viikonloppuna tuo termari keitellä kun repii koneen auki, voi sitten joko poistaa sen mahdolliset viat-listasta tai lisätä ostoslistaan.Last edited by Roisto; 12-06-2014, 02:01.
Leave a comment:
-
Oletkos tehnyt mittaristo testin? Todennäköisesti vika on muualla kerta viisari kuitenkin liikkuu. Termari vesipumppu ilmaus.Originally posted by Roisto View PostLämpöanturit vaihdettu mutta lämpöviisari ei tahdo kiivetä puoleen väliin, ei edes sitä edeltävälle viivalle. Mitä sitten, mittaristo?
Leave a comment:
-
Ei ole kokemusta, mutta yksi pitkänlinjan moottorivirittäjä kehui että ihan hyvännäköiset männät. Katseella tuskin sai materiaalia analysoitua mutta kuitenkin.Originally posted by Pikkuvelii View PostNäihinhän saa takoveivejä ja mäntiä mutta mitä seurannut niin aika hyvin vakiotkin ovat kestäneet n800nm vääntöjäkin.
Tähän kellään sanottavaa/kokemuksia?
Kangethan kestää aika hyvin, ne on vaan aika teräväsärmäset, mahtaako olla mitään itua vähän pyöristää kulmia ja kiillotella vartta?
Sama mies sanoi että äärimmäisille virityksille hän kuulemma putkittaisi sylinterit teräsputkilla, ja betonoisi lohkon vesitilasta korkeussuunnassa 2/3. Männät ja kanget siinä kohtaa uusiksi. Mielenkiintoinen olisi nähdä, mitä kestäisi ahdettuna. Rahaa menisi tosin repullinen seteleinä.
Leave a comment:
-
Lämpöanturit vaihdettu mutta lämpöviisari ei tahdo kiivetä puoleen väliin, ei edes sitä edeltävälle viivalle. Mitä sitten, mittaristo?
Leave a comment:
-
Saman havainnon tehnyt. Kevyt vp syyllinen.
Oma auto ei ole toistaiseksi sammunut automaatin eculla missään tilanteessa.
Näihinhän saa takoveivejä ja mäntiä mutta mitä seurannut niin aika hyvin vakiotkin ovat kestäneet n800nm vääntöjäkin.
Tähän kellään sanottavaa/kokemuksia?
Leave a comment:
-
Mistä johtuu, jos vauhdissa humppaa kierrokset vähän, about 500-900 rmp väliä (kytkin pohjassa siis)? Paikallaan ollessa tai hitaassa vauhdissa ei humppaa. Mielestäni ei tehny tuolleen ennen kansiremonttia, vai onko kovalla vauhtipyörällä asian kanssa tekemistä? Moottori ei kuitenkaan sammu, kun joskus aiemmin luin että kova vp saattaa aiheuttaa sammumista.
Muuten toimii normaalisti ja vedot tallella. Mutta ihmettyttää tuo kierrosten pienoinen seilaus. :think
Leave a comment:
-
Suurin heitto saattaa vaihtaa sylinteriä eli eli en usko että tietyssä sylinterissä olisi vikaa. Viikonloppun aikaan vaihdan imusarjan takapäädyn ja tiivisteen. Toivottavasti on vaikutusta.:think
Leave a comment:
Leave a comment: