Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ike24
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 957
    • haapavesi

    Vaikuttaakohan tuo nyt jotenki asiaa ku tuohan on aluperin automaatti ja muutettu manuaaliksi ja mittaristossa on niinku sportti asento päällä ja parkki. Että pystyykö se.toi.sportti ny vaikuttaa tosa? tuosa aikani mittailin ku ei ollu sportti päällä niii tuli virtaki jopa startin pienempään johtoo startatessa mutta ny virta taas häviiis. Tiiä sitte menee järki.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by ike24 View Post
      Vaikuttaakohan tuo nyt jotenki asiaa ku tuohan on aluperin automaatti ja muutettu manuaaliksi ja mittaristossa on niinku sportti asento päällä ja parkki. Että pystyykö se.toi.sportti ny vaikuttaa tosa? tuosa aikani mittailin ku ei ollu sportti päällä niii tuli virtaki jopa startin pienempään johtoo startatessa mutta ny virta taas häviiis. Tiiä sitte menee järki.
      Onhan se nyt varmasti parkki tai neutral kytkettynä?
      Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Onhan se nyt varmasti parkki tai neutral kytkettynä?
        Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.


        Tällänen manuaalikonversioon, tiskiltä saattaa saada tilattua alkuperäsenkin hyppyjohdon tai jostain purkuautosta.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          Originally posted by Morkai View Post


          Tällänen manuaalikonversioon, tiskiltä saattaa saada tilattua alkuperäsenkin hyppyjohdon tai jostain purkuautosta.
          Onko tietooo mille releelle noin pitää tehä e34 540??

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Onhan se nyt varmasti parkki tai neutral kytkettynä?
            Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.
            Mulla.on.se automaatinvaihteen valitsin päällä siellä ja p siellä. Mutta vehkeet rokkaa taas. Startti olikin mennyt pimeeksi. Mutta silti virtalukon ja sen ison liittimen väliltä vissii johto poikki? onko sulakkeita tai relettä ? hyppy joholla kokeilin nii joha starttas.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by ike24 View Post
              Onko tietooo mille releelle noin pitää tehä e34 540??
              Sama paikka, rele K1.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Daa Daa
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 910
                • Jyväskylä

                Onkos kukaan mittaillut bensanpaineita m60b40 moottorista? Kuinka paljon noissa kuuluisi olla bensanpainetta tyhjäkäynnillä alipaineen kanssa?

                Tuossa tutkin erästä potilasta joka tyhjäkäynnillä tärisee ja käy hieman vaivalloisesti, sekä pakokaasu tuoksuu aika paksulle. Bensanpaineet tuossa olivat tyhjäkäynnillä ilman alipainetta 3.3bar ja alipaineen kanssa 2.8bar. Paineensäädinhän näissä on 3.5bar..

                Lamdat vaihdettu 6000km sitten ja ilmamäärämittarikin oli ihan tolkuissaan.

                Liikennevaloissa ei paljoa viitsi ikkunat auki seisoskella, kun pakokaasu kirvelee silmiä.

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  Originally posted by naukkis View Post
                  No paljos pistit ylimmälle puristusrenkaalle välystä? Hyvä paikka ylimmälle renkaalle turbokoneessa olis noin 5cm männän laen alapuolella, päästötavoitteiden takia nykyvapareissa se nostetaan monesti reilusti alle sentin päähän laesta ottamaan ahtokäytössä hirmuisen lämpökuorman vastaan - tarvii välystä reilusti joka suuntaan. Ohan nuo jäljet pytyssä ihan yksiselitteiset, renkaat on jumineet syystä tai toisesta ja kun männnän laessa ei näy detonaation jälkiä niin ongelma lienee asennusvälyksissä.
                  tuossa juuri purin tuon koneen loppuuun ja tsiikailin männänrenkaat niiin olisivat vieläkin ehjiä. Männissä toki jälkiä on mutta männänrenkaat ehjiä. Laakereistahan huomais jos kone käyny kuumana??

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by ike24 View Post
                    tuossa juuri purin tuon koneen loppuuun ja tsiikailin männänrenkaat niiin olisivat vieläkin ehjiä. Männissä toki jälkiä on mutta männänrenkaat ehjiä. Laakereistahan huomais jos kone käyny kuumana??
                    Männänrengas on niin kovaa ainetta että ei niihin helposti vaurioita tulekaan, alkaa vaan syömään sylinteriä. Männän alumiini taas on pehmeää eli jos männän välys on se joka on liian pieni eikä renkaan sylinterin pintaan ei pitäisi tulla liiemmin vaurioita vaan lähinnä alumiinijäämiä männästä.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5272
                      • Pirkkala

                      Olikos ikellä samasta koneesta männät ja lohko? Itsellä ei ollut, vaan vanos lohko ja non vanos männät, männät oli päältä löytyvän merkinnän perusteella, 0.004mm alkuperäisiä pienemmät, silloin kyselin ja tuumailin että ei haittaa koska ero on noinpäin. Porsi alta tunnin ihan samanlailla kun sulla, kaikki pytyt. Kuskinpuoli paljon pahemmin ku apukuskin. Ja ei missään tapauksessa keittänyt tai muuten käynyt kuumana. ELLEI SITTEN jostain kumman syystä ole jäähdytysjärjestelmä ilmautunut huonosti, tätä en pidä kovinkaan todennäköisenä.


                      Apukuskinpuoli oli käynyt lambdasohlauksen seurauksena älyttömän rikkaalla, siis oikeestaan ihan hukkunut.

                      Mun projektitopikista voi käydä kattomassa lisää pohdiskeluja asiasta.

                      Ihmetyttää kyllä tää koko juttu.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Olikos ikellä samasta koneesta männät ja lohko? Itsellä ei ollut, vaan vanos lohko ja non vanos männät, männät oli päältä löytyvän merkinnän perusteella, 0.004mm alkuperäisiä pienemmät, silloin kyselin ja tuumailin että ei haittaa koska ero on noinpäin. Porsi alta tunnin ihan samanlailla kun sulla, kaikki pytyt. Kuskinpuoli paljon pahemmin ku apukuskin. Ja ei missään tapauksessa keittänyt tai muuten käynyt kuumana. ELLEI SITTEN jostain kumman syystä ole jäähdytysjärjestelmä ilmautunut huonosti, tätä en pidä kovinkaan todennäköisenä.


                        Apukuskinpuoli oli käynyt lambdasohlauksen seurauksena älyttömän rikkaalla, siis oikeestaan ihan hukkunut.

                        Mun projektitopikista voi käydä kattomassa lisää pohdiskeluja asiasta.

                        Ihmetyttää kyllä tää koko juttu.
                        joo mulla oli samasta koneesta.

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Olikos ikellä samasta koneesta männät ja lohko? Itsellä ei ollut, vaan vanos lohko ja non vanos männät, männät oli päältä löytyvän merkinnän perusteella, 0.004mm alkuperäisiä pienemmät, silloin kyselin ja tuumailin että ei haittaa koska ero on noinpäin. Porsi alta tunnin ihan samanlailla kun sulla, kaikki pytyt. Kuskinpuoli paljon pahemmin ku apukuskin. Ja ei missään tapauksessa keittänyt tai muuten käynyt kuumana. ELLEI SITTEN jostain kumman syystä ole jäähdytysjärjestelmä ilmautunut huonosti, tätä en pidä kovinkaan todennäköisenä.


                          Apukuskinpuoli oli käynyt lambdasohlauksen seurauksena älyttömän rikkaalla, siis oikeestaan ihan hukkunut.

                          Mun projektitopikista voi käydä kattomassa lisää pohdiskeluja asiasta.

                          Ihmetyttää kyllä tää koko juttu.
                          Nikasil ja Alusil lohkojen männät eivät ole vaihtokelpoisia keskenään, eli siis niissä on muutakin eroa materiaaleissa kuin tuo kokoero.....

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5272
                            • Pirkkala

                            Originally posted by naukkis View Post
                            Nikasil ja Alusil lohkojen männät eivät ole vaihtokelpoisia keskenään, eli siis niissä on muutakin eroa materiaaleissa kuin tuo kokoero.....
                            Ei tässä nyt niin alkeelliseen virheeseen olla sorruttu.

                            Onkos kellään tiedossa osanumeroita joilla voi tunnistaa nicasil ja alusil lohkot. Mulla on pari numeroo, nicasil m62 lohkoille. Mut ei alusilille. Nuo omat ei ainkaan nicasilia mun tietojen perusteella ole.

                            E: nettilähteen perusteella kaikki m62 olisi alusil, mutta se ei pidä paikkaansa.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              E: nettilähteen perusteella kaikki m62 olisi alusil, mutta se ei pidä paikkaansa.
                              Alusil on tuollainen alumiinin vivahtava, nikasilit yleensä näyttävät terässylintereiltä.

                              Mitä täällä oli kuvia paskoista sylintereistä niin olivat alusiliä, sylinterin alumiini on sulanut, nikasil on pinnoite eli vasta pinnoitten irrottua alumiini paljastuu alta.

                              Nikasilit on tosi kovia pinnoitteita, monesti kun 2-tahtarissa mäntä leipoi huolella näytti äkkiseltään sylinteri toivottomalta mutta itse pinnoite oli kuitenkin yleensä ihan ehjä kun vaan putsasi siihen sulaneen alumiinin pois, alusili käytännössähän on taas on alumiinia.....

                              Nikasilin ainoa heikkous taitaa olla se rikki eli jos pystyy valitsemaan alusil ja nikasil lohkojen välillä niin ei sitä joudu edes miettimään. Varsinkin jos aikomus on käyttää E85:sta, alusilissä sylinterin alumiini on pinnoittamattomana esillä ja viina saattaa sitä vahingoittaa.
                              Last edited by naukkis; 19-07-2014, 23:04.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5272
                                • Pirkkala

                                Originally posted by naukkis View Post
                                Alusil on tuollainen alumiinin vivahtava, nikasilit yleensä näyttävät terässylintereiltä.

                                Mitä täällä oli kuvia paskoista sylintereistä niin olivat alusiliä, sylinterin alumiini on sulanut, nikasil on pinnoite eli vasta pinnoitten irrottua alumiini paljastuu alta.

                                Nikasilit on tosi kovia pinnoitteita, monesti kun 2-tahtarissa mäntä leipoi huolella näytti äkkiseltään sylinteri toivottomalta mutta itse pinnoite oli kuitenkin yleensä ihan ehjä kun vaan putsasi siihen sulaneen alumiinin pois, alusili käytännössähän on taas on alumiinia.....

                                Nikasilin ainoa heikkous taitaa olla se rikki eli jos pystyy valitsemaan alusil ja nikasil lohkojen välillä niin ei sitä joudu edes miettimään. Varsinkin jos aikomus on käyttää E85:sta, alusilissä sylinterin alumiini on pinnoittamattomana esillä ja viina saattaa sitä vahingoittaa.
                                Itsellä oli mielessä osanumeroiden perusteella olla 100% varma, että en ole laittanut nicasil mäntää alusil lohkoon. Ulkonäollisesti asia on kyllä selvä, ovathan ne kuitenkin aika erinäköisiä.

                                Erikoista on se, että osassa alusil lohkoista on nähtävissä pienenpienet hoonijäljet, osassa ei ole muuta kuin tasasen harmaa pinta. (kuulemma ei pitäisi olla hoonijälkeä ensinkään, koneistamo arveli, että lohkoja on voinut tehdä parikin eri, valmistajaa, ja siksi hiukan eri näköisiä) Mutta ero on selkeä nicasiliin, siinähän on melko perinteinen hoonaus.
                                Last edited by Urpo_rotta; 20-07-2014, 02:29.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎