Vaikuttaakohan tuo nyt jotenki asiaa ku tuohan on aluperin automaatti ja muutettu manuaaliksi ja mittaristossa on niinku sportti asento päällä ja parkki. Että pystyykö se.toi.sportti ny vaikuttaa tosa? tuosa aikani mittailin ku ei ollu sportti päällä niii tuli virtaki jopa startin pienempään johtoo startatessa mutta ny virta taas häviiis. Tiiä sitte menee järki.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ike24 View PostVaikuttaakohan tuo nyt jotenki asiaa ku tuohan on aluperin automaatti ja muutettu manuaaliksi ja mittaristossa on niinku sportti asento päällä ja parkki. Että pystyykö se.toi.sportti ny vaikuttaa tosa? tuosa aikani mittailin ku ei ollu sportti päällä niii tuli virtaki jopa startin pienempään johtoo startatessa mutta ny virta taas häviiis. Tiiä sitte menee järki.
Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnhan se nyt varmasti parkki tai neutral kytkettynä?
Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.
Tällänen manuaalikonversioon, tiskiltä saattaa saada tilattua alkuperäsenkin hyppyjohdon tai jostain purkuautosta.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnhan se nyt varmasti parkki tai neutral kytkettynä?
Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostOnko tietooo mille releelle noin pitää tehä e34 540??sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Onkos kukaan mittaillut bensanpaineita m60b40 moottorista? Kuinka paljon noissa kuuluisi olla bensanpainetta tyhjäkäynnillä alipaineen kanssa?
Tuossa tutkin erästä potilasta joka tyhjäkäynnillä tärisee ja käy hieman vaivalloisesti, sekä pakokaasu tuoksuu aika paksulle. Bensanpaineet tuossa olivat tyhjäkäynnillä ilman alipainetta 3.3bar ja alipaineen kanssa 2.8bar. Paineensäädinhän näissä on 3.5bar..
Lamdat vaihdettu 6000km sitten ja ilmamäärämittarikin oli ihan tolkuissaan.
Liikennevaloissa ei paljoa viitsi ikkunat auki seisoskella, kun pakokaasu kirvelee silmiä.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo paljos pistit ylimmälle puristusrenkaalle välystä? Hyvä paikka ylimmälle renkaalle turbokoneessa olis noin 5cm männän laen alapuolella, päästötavoitteiden takia nykyvapareissa se nostetaan monesti reilusti alle sentin päähän laesta ottamaan ahtokäytössä hirmuisen lämpökuorman vastaan - tarvii välystä reilusti joka suuntaan. Ohan nuo jäljet pytyssä ihan yksiselitteiset, renkaat on jumineet syystä tai toisesta ja kun männnän laessa ei näy detonaation jälkiä niin ongelma lienee asennusvälyksissä.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View Posttuossa juuri purin tuon koneen loppuuun ja tsiikailin männänrenkaat niiin olisivat vieläkin ehjiä. Männissä toki jälkiä on mutta männänrenkaat ehjiä. Laakereistahan huomais jos kone käyny kuumana??
Comment
-
-
Olikos ikellä samasta koneesta männät ja lohko? Itsellä ei ollut, vaan vanos lohko ja non vanos männät, männät oli päältä löytyvän merkinnän perusteella, 0.004mm alkuperäisiä pienemmät, silloin kyselin ja tuumailin että ei haittaa koska ero on noinpäin. Porsi alta tunnin ihan samanlailla kun sulla, kaikki pytyt. Kuskinpuoli paljon pahemmin ku apukuskin. Ja ei missään tapauksessa keittänyt tai muuten käynyt kuumana. ELLEI SITTEN jostain kumman syystä ole jäähdytysjärjestelmä ilmautunut huonosti, tätä en pidä kovinkaan todennäköisenä.
Apukuskinpuoli oli käynyt lambdasohlauksen seurauksena älyttömän rikkaalla, siis oikeestaan ihan hukkunut.
Mun projektitopikista voi käydä kattomassa lisää pohdiskeluja asiasta.
Ihmetyttää kyllä tää koko juttu.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOlikos ikellä samasta koneesta männät ja lohko? Itsellä ei ollut, vaan vanos lohko ja non vanos männät, männät oli päältä löytyvän merkinnän perusteella, 0.004mm alkuperäisiä pienemmät, silloin kyselin ja tuumailin että ei haittaa koska ero on noinpäin. Porsi alta tunnin ihan samanlailla kun sulla, kaikki pytyt. Kuskinpuoli paljon pahemmin ku apukuskin. Ja ei missään tapauksessa keittänyt tai muuten käynyt kuumana. ELLEI SITTEN jostain kumman syystä ole jäähdytysjärjestelmä ilmautunut huonosti, tätä en pidä kovinkaan todennäköisenä.
Apukuskinpuoli oli käynyt lambdasohlauksen seurauksena älyttömän rikkaalla, siis oikeestaan ihan hukkunut.
Mun projektitopikista voi käydä kattomassa lisää pohdiskeluja asiasta.
Ihmetyttää kyllä tää koko juttu.
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOlikos ikellä samasta koneesta männät ja lohko? Itsellä ei ollut, vaan vanos lohko ja non vanos männät, männät oli päältä löytyvän merkinnän perusteella, 0.004mm alkuperäisiä pienemmät, silloin kyselin ja tuumailin että ei haittaa koska ero on noinpäin. Porsi alta tunnin ihan samanlailla kun sulla, kaikki pytyt. Kuskinpuoli paljon pahemmin ku apukuskin. Ja ei missään tapauksessa keittänyt tai muuten käynyt kuumana. ELLEI SITTEN jostain kumman syystä ole jäähdytysjärjestelmä ilmautunut huonosti, tätä en pidä kovinkaan todennäköisenä.
Apukuskinpuoli oli käynyt lambdasohlauksen seurauksena älyttömän rikkaalla, siis oikeestaan ihan hukkunut.
Mun projektitopikista voi käydä kattomassa lisää pohdiskeluja asiasta.
Ihmetyttää kyllä tää koko juttu.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNikasil ja Alusil lohkojen männät eivät ole vaihtokelpoisia keskenään, eli siis niissä on muutakin eroa materiaaleissa kuin tuo kokoero.....
Onkos kellään tiedossa osanumeroita joilla voi tunnistaa nicasil ja alusil lohkot. Mulla on pari numeroo, nicasil m62 lohkoille. Mut ei alusilille. Nuo omat ei ainkaan nicasilia mun tietojen perusteella ole.
E: nettilähteen perusteella kaikki m62 olisi alusil, mutta se ei pidä paikkaansa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostE: nettilähteen perusteella kaikki m62 olisi alusil, mutta se ei pidä paikkaansa.
Mitä täällä oli kuvia paskoista sylintereistä niin olivat alusiliä, sylinterin alumiini on sulanut, nikasil on pinnoite eli vasta pinnoitten irrottua alumiini paljastuu alta.
Nikasilit on tosi kovia pinnoitteita, monesti kun 2-tahtarissa mäntä leipoi huolella näytti äkkiseltään sylinteri toivottomalta mutta itse pinnoite oli kuitenkin yleensä ihan ehjä kun vaan putsasi siihen sulaneen alumiinin pois, alusili käytännössähän on taas on alumiinia.....
Nikasilin ainoa heikkous taitaa olla se rikki eli jos pystyy valitsemaan alusil ja nikasil lohkojen välillä niin ei sitä joudu edes miettimään. Varsinkin jos aikomus on käyttää E85:sta, alusilissä sylinterin alumiini on pinnoittamattomana esillä ja viina saattaa sitä vahingoittaa.Last edited by naukkis; 19-07-2014, 23:04.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostAlusil on tuollainen alumiinin vivahtava, nikasilit yleensä näyttävät terässylintereiltä.
Mitä täällä oli kuvia paskoista sylintereistä niin olivat alusiliä, sylinterin alumiini on sulanut, nikasil on pinnoite eli vasta pinnoitten irrottua alumiini paljastuu alta.
Nikasilit on tosi kovia pinnoitteita, monesti kun 2-tahtarissa mäntä leipoi huolella näytti äkkiseltään sylinteri toivottomalta mutta itse pinnoite oli kuitenkin yleensä ihan ehjä kun vaan putsasi siihen sulaneen alumiinin pois, alusili käytännössähän on taas on alumiinia.....
Nikasilin ainoa heikkous taitaa olla se rikki eli jos pystyy valitsemaan alusil ja nikasil lohkojen välillä niin ei sitä joudu edes miettimään. Varsinkin jos aikomus on käyttää E85:sta, alusilissä sylinterin alumiini on pinnoittamattomana esillä ja viina saattaa sitä vahingoittaa.
Erikoista on se, että osassa alusil lohkoista on nähtävissä pienenpienet hoonijäljet, osassa ei ole muuta kuin tasasen harmaa pinta. (kuulemma ei pitäisi olla hoonijälkeä ensinkään, koneistamo arveli, että lohkoja on voinut tehdä parikin eri, valmistajaa, ja siksi hiukan eri näköisiä) Mutta ero on selkeä nicasiliin, siinähän on melko perinteinen hoonaus.Last edited by Urpo_rotta; 20-07-2014, 02:29.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment