Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Tosi paskana oleva voi pitää hyvinkin käsin kääntämällä, kun arpiset pinnat tarttuu toisiinsa. Esijännityksen määrä ei kauheesti kerro sen lukon ominaisuuksista muutenkaan. Pienillä vaihteilla se lukko kokee monen tuhannen Newtonin voimia.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • puliukk0
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 71
      • Helsinki

      Olisi tiedossa e36 lukkoyksikkö, mutta onko mitään tietoja miten erottaa typ168 lukon typ188 lukosta? Halkasija ym?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        Originally posted by puliukk0 View Post
        Olisi tiedossa e36 lukkoyksikkö, mutta onko mitään tietoja miten erottaa typ168 lukon typ188 lukosta? Halkasija ym?
        Tuo numero tulee lautas- eli ison vetopyörän halkaisijasta.

        Comment

        • puliukk0
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 71
          • Helsinki

          Originally posted by jr66 View Post
          Tuo numero tulee lautas- eli ison vetopyörän halkaisijasta.
          Aivan. Olisi pitänyt hetki taas miettiä...

          Comment

          • -jacko-
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 206
            • Tampere

            Osaako joku sanoa sopiiko e46 m3 lukkoyksikkö 188k perän sisään ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin e46 m3 olisi 210 perä. jostain britti sivustolta muistaisin lukeneeni sen sopivan mutta onko varmaa tietoa ? Olisi tiedossa tällainen lukkoyksikkö ja kiinnostaisi tietää onko turha ostos vai ei.
            E28 528i -82 m30b34
            E46 330CI
            Chevrolet K3500 6.5TD

            Comment

            • -jacko-
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 206
              • Tampere

              Originally posted by -jacko- View Post
              Osaako joku sanoa sopiiko e46 m3 lukkoyksikkö 188k perän sisään ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin e46 m3 olisi 210 perä. jostain britti sivustolta muistaisin lukeneeni sen sopivan mutta onko varmaa tietoa ? Olisi tiedossa tällainen lukkoyksikkö ja kiinnostaisi tietää onko turha ostos vai ei.
              Tutkin lisää asiaa ja eihän se sovi..
              E28 528i -82 m30b34
              E46 330CI
              Chevrolet K3500 6.5TD

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                Originally posted by ^Tonix^ View Post
                Mitä noita tullut mitattua niin KÄYTETTY vakio typ188 ei ikinä ole pitänyt 60nm. ~50nm on aika perus käytetylle. 57nm taitaa olla parhaimpia vakioita mitä tullut vastaan.
                Mutta voi 50nm+ perässä olla kaikki sisuskalut entiset, edellinen perä jonka osin oli "suoraan ajosta" ja "toimiva", sen kuin purkasin niin oli huonoin 188 lukkoyksikkö minkä olen purkanut ja sekin piti momenttitestissä 56 vai 57nm..
                typ210 kävi tosiaan särkikoskella.
                Niinku tossa todettiin niin tolla "momentti testillä" ei saa kyllä mitään kuvaa kitkalevyjen kunnosta. Mulla toi oli löysä kun mikä mutta kitkalevyt ei paljo uudesta eronnu,ei olis ollu todellakaan tarvetta edes vaihtaa mutta sinne meni nyt racing diffs:n 4 levynen paketti sisään,mikä oli bolt on kuten luvattiinkin niin sai vähän lukkoa päivitettyä. Saa nähdä miten noi levyt kestää kun särkikoskellakaan ei noista oikeen kokemusta vielä ollut.
                Last edited by janne[l; 13-08-2021, 11:02.
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • Mica
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 688
                  • Häme

                  Originally posted by janne[l View Post
                  typ210 kävi tosiaan särkikoskella.
                  Niinku tossa todettiin niin tolla "momentti testillä" ei saa kyllä mitään kuvaa kitkalevyjen kunnosta. Mulla toi oli löysä kun mikä mutta kitkalevyt ei paljo uudesta eronnu,ei olis ollu todellakaan tarvetta edes vaihtaa mutta sinne meni nyt racing diffs:n 4 levynen paketti sisään,mikä oli bolt on kuten luvattiinkin niin sai vähän lukkoa päivitettyä. Saa nähdä miten noi racing diffs:n levyt kestää kun särkikoskellakaan ei noista oikeen kokemusta vielä ollut.
                  Perän takakiinnike herätti mielenkiinnon... Mistäs tuollainen on tullut?
                  Vakio näyttää olevan kulutusosat ratahommissa.
                  e36 M3 -97 "katukilpuri"
                  e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                  Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                  Comment

                  • janne[l
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 861
                    • Ylöjärvi

                    Rallyroadilta toi tuli kitin mukana jolla saa perän e36:n kelkkaan, en tiedä myyvätkö noita takakiinnikkeitä erikseen.

                    [IMG][/IMG]
                    Last edited by janne[l; 05-11-2021, 09:27.
                    e46 330i cabriolet
                    e91 320d
                    e36 328 törpö

                    Comment

                    • Mica
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 688
                      • Häme

                      Originally posted by janne[l View Post
                      Rallyroadilta toi tuli kitin mukana jolla saa perän e36:n kelkkaan, en tiedä myyvätkö noita takakiinnikkeitä erikseen.
                      https://rallyroad.net/products/e36bu...tialconversion
                      OK, kiitos! Tuo olisi varmaan kokonaisuutena hyvä kiinnityssetti, ei pitäisi olla ongelmia enää etukiinnikkeen pultinkaan kanssa. Niitä on varmaankin löytymisen seurauksena katkeillut myös.
                      Omassa on kanssa ollut kovilla kiinnikkeillä, E39 M5 takakannella. Ja ei ole ongelmia ollut.
                      e36 M3 -97 "katukilpuri"
                      e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                      Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                      Comment

                      • Tuukkaw
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 745
                        • Tre

                        Pitäs tohon lukkoperään tilailla uudet kitkalevyt niin oliko toi racing diffsin kolmen levyn setti semmoinen mikä meni ilman muutoksia vielä paikalleen? Ilmeisesti siinä on yksi ylimääräinen levypari jolla saa lukkoa hieman kireämmäksi?
                        61 Ford
                        79 HD

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11078
                          • Oulu

                          Originally posted by Tuukkaw View Post
                          Pitäs tohon lukkoperään tilailla uudet kitkalevyt niin oliko toi racing diffsin kolmen levyn setti semmoinen mikä meni ilman muutoksia vielä paikalleen? Ilmeisesti siinä on yksi ylimääräinen levypari jolla saa lukkoa hieman kireämmäksi?
                          Joo kyllä. Pohjalta ottaa vaan sen ylimääräsen prikan pois, kun lisäät sen yhden kitkalevy-dogplate parin.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • tapu
                            Newbiemmer
                            • Jun 2020
                            • 1
                            • Oulu

                            Oon aika kujalla näiden perämurikoiden kanssa, mutta itsellä pitäisi ilmeisesti se vaihtaa kokonaan ja ois pari kyssäriä. Mulla on perässä 3.64 välitys.
                            Netissä on paljon myynnissä periä, mutta eri välityksellä.

                            Eli huomaako ajaessa ison eron, jos uudessa perässä on välitys 3.91 tai sitten 3.15? E90 330iA bemmi kyseessä.
                            Valehteleeko mittari enemmän mitä erilaisempi perä on? Tai muita huomioon otettavia asioita?
                            Kuinka usein näissä alkaa ääntämään pinioni? Vai alkaako joku muu laakeri ääntämään ajan kuluessa? Kun korjaamolla ei asentajat ottanut selkoa, että missä tarkalleen ääni kuuluu. Että olisiko järkevin ostaa laakerisarja perälle ja vaihtaa ne? Vai sitten ostaa se toinen perä?



                            En edes ole varma menikö oikeaan postaukseen, kiitos ja kumarrus

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by tapu View Post
                              Oon aika kujalla näiden perämurikoiden kanssa, mutta itsellä pitäisi ilmeisesti se vaihtaa kokonaan ja ois pari kyssäriä. Mulla on perässä 3.64 välitys.
                              Netissä on paljon myynnissä periä, mutta eri välityksellä.

                              Eli huomaako ajaessa ison eron, jos uudessa perässä on välitys 3.91 tai sitten 3.15? E90 330iA bemmi kyseessä.
                              Valehteleeko mittari enemmän mitä erilaisempi perä on? Tai muita huomioon otettavia asioita?
                              Kuinka usein näissä alkaa ääntämään pinioni? Vai alkaako joku muu laakeri ääntämään ajan kuluessa? Kun korjaamolla ei asentajat ottanut selkoa, että missä tarkalleen ääni kuuluu. Että olisiko järkevin ostaa laakerisarja perälle ja vaihtaa ne? Vai sitten ostaa se toinen perä?



                              En edes ole varma menikö oikeaan postaukseen, kiitos ja kumarrus
                              Ei ala mittari näissä valehtelemaan.
                              3.91 perällä kierrokset ovat ~7.5% korkeammalla samassa nopeudessa ja taas 3.15 ~13.5% matalammalla kuin vakiolla välityksellä.
                              Last edited by Muurahainen; 30-06-2020, 22:29.

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Tänne speksit ja näkee kierrokset ja muutoksen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎