Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16421
    • Asikkala

    Originally posted by Jarger View Post
    Eli mikäs tuolle carrierille noine pikkurattaineen se oikea suomenkielinen nimi sitten on?
    Tasauspyörästön kotelo on se runko eli, noh, kotelo

    Comment

    • Odto
      Bimmer Rookie
      • Apr 2017
      • 114
      • Suomi

      Tässä kitkalevyjä vaihtaessa huomasin, että lukon sisältä puuttuu kokonaan toinen esijännityslevy. Varmaan sen takia, että mahtuu 4 paria kitkalevyjä. Perä on ostettu tältä ebayn dinis gomesilta (aka portugalin seppä).

      Lukko piti kyllä hyvin viime kesän alusta, mutta loppu kesästä käytös oli lähempänä avointa perää. Onko tätä järkeä kasata vastaavasti ilman toista esijännityslevyä. Kitkalevyt oli aivan loppu, että parannusta varmasti tulisi.

      Pieni esijännitys lukkoon tulee ilman toistakin esijännityslevyä, kun lukkoyksikön päätylevy ei mene ilman painamista pohjaan...

      Comment

      • Odto
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 114
        • Suomi

        Vastaan itse itselleni. Kysyin perän rakentajalta mitä mieltä hän oli kitkalevyistä ja siitä puuttuvasta esijännitys lautasjousesta. On täysin ok, sekä tarkoituksella kasattu vain yhdellä esijännityslevyllä.

        Hänen mielipiteensä myös: racingdiffs on täyttä paskaa, käytä alkuperäisiä levyjä.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11083
          • Oulu

          Originally posted by Odto View Post
          Hänen mielipiteensä myös: racingdiffs on täyttä paskaa, käytä alkuperäisiä levyjä.
          Tahtoo olla että tuote kuin tuote, niin keneltä kysytään, niin heidän tuote on paras ja kilpailijan paskaa

          Ainakin oma kokemus racingdiffsistä on että muuten hyvälaatuista kamaa paitsi ne avoimen perän konversiosetit voi jättää ostamatta.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3718
            • Finnland

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Tahtoo olla että tuote kuin tuote, niin keneltä kysytään, niin heidän tuote on paras ja kilpailijan paskaa

            Ainakin oma kokemus racingdiffsistä on että muuten hyvälaatuista kamaa paitsi ne avoimen perän konversiosetit voi jättää ostamatta.
            Jospa koettaisit uudelleen sellaisella perällä joka ei ennalta osoita merkkejä antautumisesta? Tuosta ainakin saisi mukavan videon katseltavaksi. Mielenkiintoinen aihe monelle. Myös itselleni
            Arvelin joskus koettaa sitä jos saa aikaiseksi, joko E34 isompaan perään tai sitten 188K. Minulla vaan tulee niin vähän kilsoja, että se ei ikinä laukea kuitenkaan.
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1680
              • vihti

              Olihan tossa jossai youtube puolella vähän aikaa sit juttua miten jollain on 5v kestäny se rd:n lukkopalikka ja oli jopa video todisteena että kahella suttaa…jep kyllähän se eturenkaat suorassa lähettäessä sutii avoimella myös molemmat, sitten uskon jos kävelyvauhdissa pystyy pyörittää ”donitseja”
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3718
                • Finnland

                Originally posted by naikou View Post
                Olihan tossa jossai youtube puolella vähän aikaa sit juttua miten jollain on 5v kestäny se rd:n lukkopalikka ja oli jopa video todisteena että kahella suttaa…jep kyllähän se eturenkaat suorassa lähettäessä sutii avoimella myös molemmat, sitten uskon jos kävelyvauhdissa pystyy pyörittää ”donitseja”
                Katoin kans sen, eihän siinä ainakaan paljoa kulumaa niissä ollut. Mutta niin... paljonko lie oikeasti ajettu. Kun niitä myy, niin hankala vähän luottaa lähteeseen
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11083
                  • Oulu

                  Mulla oli niistä kitkalevyistä kulunut se musta pinnoite pois ja sitämyötä ei lukkokaan pitänyt enään ollenkaan. Kyllähän se nyt tosiaan suoraan lähtiessä ja kytkinpommia antaessa suti kahdella, mutta esim. jos toinen rengas asfaltilla ja toinen jäällä kun lähti kiihdyttään, niin pyöri läpi kuin avoin perä Tuossa jos katotte vaikka 2:20 eteenpäin: https://www.youtube.com/watch?v=C_Y4WwwPHxg


                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Tuo postimerkin kokonen alue kitkapintaa ja vieläpä noin pienellä halkaisijalla niin minusta on aikalailla itsestään selvää, että valtavan suuria momentteja tuommonen ei kykene siirtämään. (pyörien pitoero)

                    Ja se, että kerran, kaks kun lukko ei pidä niin vainajahan se on.

                    Kyllähän avoperäkin sutiin suoraan ajaessa kahdella kun kytkinpommilla säikäyttää molemmat renkaat pyörimään
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3718
                      • Finnland

                      Tuo video olikin mennyt jotenkin huti vaikka näitä paljon oonkin katellut
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • ixuv
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2018
                        • 50
                        • EP

                        Minkälaiseen laakerien vierintämomenttilukemaan olette päätyneet tässä TYP188 perässä? Sisään on siis menossa racingdiffsin lukon päivityspaketti ja kaikki uudet laakerit jne. Racingdiffsin videoilta olin ymmärtäväni, että pinionakselin laakereissa tavoite olisi 0,6 – 0,8Nm ja poskilaakereissa 0,5Nm. Mutta täälläkin jaossa olleessa tehtaan ohjeessahan arvot ovat isommat, pinion: 1,6 – 4,76Nm ja poskilaakerit: 1,18 – 3,40Nm? Vai onko tässä nyt eri mittaustapa?

                        Ei ole mitään näppituntumaa, kun ei ole ennen tullut tehtyä, ajattelin kysäistä ennen kun aloitan kasaamaan... Sellainen viisarimittarilla varustettu momenttiavain toki käytössä (0,5 - 5Nm)

                        - G31 520da xDrive sportline
                        - E36 328i sedan M sport
                        - W212 E200 cdi

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11083
                          • Oulu

                          Käytetyllä laakerilla tommonen pieni vierintämomentti. Uudella laakerilla tehtaan ohjeen mukainen. On muuten aika jämy tommonen tehtaan ohjeen mukaan kiristelty, kun vertaa käytettyyn perään

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • ixuv
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2018
                            • 50
                            • EP

                            Joo eiköhän tuo tehtaan ohje ole tässä kohtaa luotettavampi. Vähän kyllä erikoista kun noissa racingdiffsin videoissa laitetaan uudet laakerit ja sitten ohjeistetaan tähtäämään noin pieniin vierintämomentteihin...

                            - G31 520da xDrive sportline
                            - E36 328i sedan M sport
                            - W212 E200 cdi

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3718
                              • Finnland

                              Onko nuo Racingdiffsin ilmoittamat jotain vanhoilla kasattuja lukemia? Itsellä carrierin pyörintäkitka ihan vähän laski siitä mitä oli ennen lukkoa, en muista lukemaa mutta mutulla vetäisin että 10% edellisestä. Ja etuperään uudet ja niitä katselin tehdas speksien mukaan sitten.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • ixuv
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2018
                                • 50
                                • EP

                                Yritin tätä kysyä suoraan Racingdiffsiltä. Kysyin mielestäni selvästi, että mitkä vierintävastuslukemat pitäisi olla pinion akselilla ja carrierilla uusilla laakereilla:

                                I got this specs from my tech department for TYP 188mm.

                                Backlash should be: 0,07-0,12mm
                                Pinion torque resistance: 0,6-0,8Nm
                                Crown ring bolts: 120Nm with adhesive or 140Nm without adhesive
                                Side cap bolts : 40Nm
                                Aluminum cover bolts: 45Nm
                                LSD Cap: 40Nm


                                Kysyin vielä uudestaan carrierin preloadia. Sekä vielä varmistin, että ovatko nämä nyt uusille laakereille ja mitkä arvot sitten pitäisi olla käytetyille laakereille:

                                Check our video on the matter for reference:


                                Carrier preload should be around 1Nm with new bearings, about 0.5Nm with old.
                                Pinion torque resistance: 0,6-0,8Nm is for the new bearings too.

                                Eli jostain syystä ohjeistavat laittamaan paljon pienemmät vierintävastuslukemat, mitä tehtaan ohjeessa. Tuo pinionin lukema varsinkin kummastuttaa, uusilla ja vanhoilla laakereilla sama ja tuo minimiarvo on tehtaan ohjeessa pahimmillaan nelinkertainen tähän ohjeistukseen... Eiköhän näitä nyt jokunen tuolla Serbiassakin ole kasattu.

                                - G31 520da xDrive sportline
                                - E36 328i sedan M sport
                                - W212 E200 cdi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎