Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    Joku noita periä ropannu osaa varmaan sanoo onko tollanen välys normaali vai pitääkö viedä huoltoon? Kyse lukollisesta typ210:stä.
    https://youtu.be/gVJV3DFm2Zg
    Backlash mitataan lautaspyörältä, pinjoniakseli liikkumattomana. En saa tosta videosta niin paljoa tolkkua että osais sanoa. Pinjoniakselia vatkaamalla välys vaikuttaa aina suuremmalta. En tiedä miksi mutta näin on.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    kiitos. Joo öljyt vaihdan ja kunnostan ulkosesti,muuta en sille ala ite tekemään. Lukon pitävyys täytyy viä testata laipoista. Toi castrollin 75w-140 varmaan passeli öljy sinne ?
    Se on sopiva. Ja nimenomaan Limited slip - versio.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    On normaalia. Paa öljyä sinne
    kiitos. Joo öljyt vaihdan ja kunnostan ulkosesti,muuta en sille ala ite tekemään. Lukon pitävyys täytyy viä testata laipoista. Toi castrollin 75w-140 varmaan passeli öljy sinne ?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    On normaalia. Paa öljyä sinne

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Joku noita periä ropannu osaa varmaan sanoo onko tollanen välys normaali vai pitääkö viedä huoltoon? Kyse lukollisesta typ210:stä.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by hezzu View Post
    Sotketaan nyt noita 210 periä tänne kun täältä löytyy kattavasti muutenkin tietoa.

    Mitä välityksiä tuollaiseen 210 perään on saatavana ja mistä malleista niitä löytää? En pikaisella guuglaamisella/söörtsillä löytänyt vastausta.

    Toi 210 perä taitaa olla ns. pommin varma perse noin 400hv ratakäyttöön.
    Tossa kaapattuna yhdeltä foorumilta.

    2.65... US 850 ONLY (afaik)
    2.93. E32/E34 V8 4.0 and 850 CSI and E23 745
    3.07. E28 M535 and E23 745
    3.15 E32 750 and 850
    3.23 E34 M5 3.8 6g and E36 Euro M3
    3.45. Euro E34 535 and E32 735 and E23 735
    3.64 Euro E34 535 E32 735 and US 850 (maby also US 750 E32)
    3.73 Euro E32 735 and US E34 M5 and E28 M5
    3.91 E34 M5 and Euro 735

    Noiden lisäksi ainakin 4.1 on saatavilla e92 m3 gt4:sta.

    Lisäksi muutama paja tarjoaa:
    4.33
    4.44
    5.28
    5.43
    Last edited by jannmann; 10-04-2019, 11:30.

    Leave a comment:


  • hezzu
    replied
    Sotketaan nyt noita 210 periä tänne kun täältä löytyy kattavasti muutenkin tietoa.

    Mitä välityksiä tuollaiseen 210 perään on saatavana ja mistä malleista niitä löytää? En pikaisella guuglaamisella/söörtsillä löytänyt vastausta.

    Toi 210 perä taitaa olla ns. pommin varma perse noin 400hv ratakäyttöön.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Paljonko typ210 lukkoperässä pitäisi esijännitystä olla?
    Tisistä ei äkkiseltään löytynyt kun 188 perälle..

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    Haittaako jos sivuan vähän aiheesta?, kun noista typ 210 ei mahottomasti ole asiaa, ja varmaan joltain täältä voisi löytyä tieto. Onko typ 210 sisuskaluissa eroja esim e34 vs e36 3.2 m3 perissä?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by pilootti View Post
    Mun hiekkapuhallus vehkeet on mitä on, bilteman säkistä imevä pistooli ja onneton kompura.. alunperin oli ajatus vetää vain maali päälle kun perä on tässä pisteessä missä se nyt on mutta ajattelin, että jos happohommista ei oo haittaa niin sama se on semmosessa liottaa, mutta taidan jättää välistä. Laakerit vois vaihtaa joo, mutta mitä on tullut sillontällöin tätä topikkia luettua niin voi olla parempi etten ala ehjää korjaamaan. eikö sitten pitäis shimmailla jotain välyksiä ja tarkastella hammaskosketuksia ja muuta mukavaa?
    No joo, se siinä tulee eteen.

    Leave a comment:


  • pilootti
    replied
    Mun hiekkapuhallus vehkeet on mitä on, bilteman säkistä imevä pistooli ja onneton kompura.. alunperin oli ajatus vetää vain maali päälle kun perä on tässä pisteessä missä se nyt on mutta ajattelin, että jos happohommista ei oo haittaa niin sama se on semmosessa liottaa, mutta taidan jättää välistä. Laakerit vois vaihtaa joo, mutta mitä on tullut sillontällöin tätä topikkia luettua niin voi olla parempi etten ala ehjää korjaamaan. eikö sitten pitäis shimmailla jotain välyksiä ja tarkastella hammaskosketuksia ja muuta mukavaa?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Laakerien pinnat ei ainakaan tykkää jos ovat nesteen kanssa tekemisissä. Jos oot tohon asti mennyt niin tee samalla kunnolla. Jos sillä kuorten ruosteettomuudella on jotain merkitystä. Pura pinjoni pois ja uusit laakerit siihen samalla vauhdilla. Ne on ne todennäköisimmät laakerit jotka on loppu kuitenkin.
    Jos kuoria hiekkapuhaltaa niin se pitää painepesurilla putsailla, kaikki öljykanavat ja laakeripesät. Hiekka ei poistu täysin esim. osienpesukoneessa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by pilootti View Post
    Mulla on perän pikku remontti käynnissä ja nyt pitäis kuoret saada ruosteettomaksi ennen maalausta. Hinkkasin rälläkällä teräsharjalaikalla enimmät ruosteet pois ja kohtia mihin ei rälläkkä taipunut hiekkapuhalsin puhtaaksi. Pinioni on vielä paikalla kuorissa ja ajattelin upottaa vielä koko möykyn sitruuna- tai fosforihappoon ja nyt haluais tietää vahingoittaako jompikumpi happo pinioni akselia, sen laakeria tai jotain muuta?
    En kyllä laakereineen upottaisi happoon. Eikös se puhaltamalla menis loputkin? Suojaa vaan huolella ja putsaa hyvin, että on varma, ettei hiekkaa pääse laakereihin.

    Leave a comment:


  • pilootti
    replied
    Mulla on perän pikku remontti käynnissä ja nyt pitäis kuoret saada ruosteettomaksi ennen maalausta. Hinkkasin rälläkällä teräsharjalaikalla enimmät ruosteet pois ja kohtia mihin ei rälläkkä taipunut hiekkapuhalsin puhtaaksi. Pinioni on vielä paikalla kuorissa ja ajattelin upottaa vielä koko möykyn sitruuna- tai fosforihappoon ja nyt haluais tietää vahingoittaako jompikumpi happo pinioni akselia, sen laakeria tai jotain muuta?

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Täysin vakioilla.
    Mutta lähdöt oli yleensä lentäviä niissä skaboissa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎