Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Sorvilla tahtoo väkisellä lähtä liikaa kerralla. Hiomalla helpompi saada sopiva.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tasohiontaa sitten täälläkin jo suunniteltu kun osat on niin loppu että laakkonenkaan ei saa luvattua edes toimitusta.
    Jos on sorvi etäisyydellä niin sillä, sisäpuolisilla leuoilla ja väliin mittatarkat pikkupalat niin pääsee sorvaamaan koko alueen. Parempi tulee kuin hiomalla.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Äh, luulin jo että oli mutta olikin 3,65. (K-perästä, liekö sama halkaisija kuin 188)

    Kysymyksenä osaajille niin tulee tiedoksi osaamattomille, voiko 3,65 sipasta 0,4 pois vaikka tasohionnalla tai sorvissa, vaukuttaako rinkulan toiminnalliseen funktioon ?

    Edit: pystyy kaventamaan.
    Tasohiontaa sitten täälläkin jo suunniteltu kun osat on niin loppu että laakkonenkaan ei saa luvattua edes toimitusta.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Äh, luulin jo että oli mutta olikin 3,65. (K-perästä, liekö sama halkaisija kuin 188)

    Kysymyksenä osaajille niin tulee tiedoksi osaamattomille, voiko 3,65 sipasta 0,4 pois vaikka tasohionnalla tai sorvissa, vaikuttaako rinkulan toiminnalliseen funktioon ?

    Edit: pystyy kaventamaan. Kaventelin 3,3+
    Last edited by BMW525Xda; 30-05-2021, 19:50.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    33 12 9 065 179 3,255mm-3,435mm

    33 12 9 065 180 3,465mm-3,525mm
    Todella iso kiitos!!
    Ei kellään olisi jäänyt esim tuollaista 3,255mm nurkkiin tai muuta 3,2 tai 3,3 alkuista? Omassa perässä nyt 3,435 jolla se lämmetessä hirttää lautaspyörät täysin yhteen. :F
    Voisin hakea eteläsuomen alueella tänään mistä vaan.

    Samalla kiinnostaa jos jollakulla ois jäänyt poskilaakereiden shimmejä muutama niin voisin ottaa, siellä on nyt 1,50 ja 1,68mm sisällä.
    Last edited by Remotion; 26-05-2021, 12:50.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä..
    Perämurikassa on neljä laakeria. Poskilaakerit ja pinjoniakselissa kaksi.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by remotion View Post
    krhöm...

    Millä osanumeroilla löytää pinjonin shimmejä typ188:n, mielellään asap?
    Haussa pienempää kuin 3,44mm

    vetarin shimmejä näyttäis saavan 2 eri kokoelmaa
    33 13 9 065 734 1,45 - 1,68 mm
    33 13 9 065 735 1,72 - 1,92 mm
    33 12 9 065 179 3,255mm-3,435mm

    33 12 9 065 180 3,465mm-3,525mm

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    krhöm...

    Millä osanumeroilla löytää pinjonin shimmejä TYP188:n, mielellään asap?
    Haussa pienempää kuin 3,44mm

    vetarin shimmejä näyttäis saavan 2 eri kokoelmaa
    33 13 9 065 734 1,45 - 1,68 mm
    33 13 9 065 735 1,72 - 1,92 mm

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Onko vaihtoehtoja Särkikoskelle joka tekisi tuon minun peräni laakerit uudelleen? PK-seudulta.
    Viimeksi kun käytin sen Särkikoskella niin se oli tonnin show ja oli hiljainen kokonaiset 100km. Nyt on se tonni käytetty vaihdelaatikon vaihtoon jolla sain autooni huomattavasti aiempaa karkeamman lodjun huollettuna, ja perän ulina säilyy. Kiinnostaisi nyt päästä nopealla aikataululla ja edullisesti eroon perän ulinasta. Viimeksi siitä jäi siis iso kardaaniin suuntainen laakeri vaihtamatta koska se arvioitiin ehjäksi, mutta mikä lienee kaiken metelin lopullinen lähde. Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä. Jos ulina sen jälkeen jatkuu hammaskosketuksen takia niin sitten sen kanssa elän.
    Kysy vaihtaako petrolhead

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Onko vaihtoehtoja Särkikoskelle joka tekisi tuon minun peräni laakerit uudelleen? PK-seudulta.
    Viimeksi kun käytin sen Särkikoskella niin se oli tonnin show ja oli hiljainen kokonaiset 100km. Nyt on se tonni käytetty vaihdelaatikon vaihtoon jolla sain autooni huomattavasti aiempaa karkeamman lodjun huollettuna, ja perän ulina säilyy. Kiinnostaisi nyt päästä nopealla aikataululla ja edullisesti eroon perän ulinasta. Viimeksi siitä jäi siis iso kardaaniin suuntainen laakeri vaihtamatta koska se arvioitiin ehjäksi, mutta mikä lienee kaiken metelin lopullinen lähde. Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä. Jos ulina sen jälkeen jatkuu hammaskosketuksen takia niin sitten sen kanssa elän.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Nimellispaksuus taitaa olla 2,0 mm.
    Siinä tapauksessa voisivat siis paksuuden puolesta varmaan vielä mennä. Täytyy putsata kunnolla ja tarkastaa pinnat vielä huolellisesti.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Kuinkas paksut näissä on nuo kitkalevyt uutena? Ostamassani lukkoyksikössä olevat kitkalevyt ovat tönärillä mitattuna noin 1,9-1,95 mm. Säteittäiset urat näkyvät ja tuntuvat hyvin selvästi, joten mietin kannattaako noita alkaa uusimaan.
    Nimellispaksuus taitaa olla 2,0 mm.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Kuinkas paksut näissä on nuo kitkalevyt uutena? Ostamassani lukkoyksikössä olevat kitkalevyt ovat tönärillä mitattuna noin 1,9-1,95 mm. Säteittäiset urat näkyvät ja tuntuvat hyvin selvästi, joten mietin kannattaako noita alkaa uusimaan.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Friction torque on differential casing bearings (both), according to differential type (see front) and bearing manufacturer.
    Note: Thouroughly lubricate bearings with differential lubricant, allow excess to drip off.

    Type K FAG
    Nm
    1.18 - 2.62

    Type K SKF
    Nm
    1.20 - 2.40

    Type K Timken
    Nm
    1.28 - 2.60

    Type K Koyo
    Nm
    1.20 - 2.62

    Type M FAG
    Nm
    1.10 - 2.44

    Type M SKF
    Nm
    1.00 - 2.00

    Type M Timken
    Nm
    0.70 - 2.56

    Type M Koyo
    Nm
    1.40 - 2.60

    Type G Timken
    Nm
    1.80 - 3.80

    Type G Koyo
    Nm
    1.40 - 3.40

    If new shaft seals have already been installed, 20 Ncm must be added for each seal in which an output shaft runs while measuring.
    Kiitos. Ja noista kirjaimet taitavat tarkoittaa
    K = Kleine = typ 168
    M = Medium = typ 188
    G = Gross = typ 210

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Friction torque on differential casing bearings (both), according to differential type (see front) and bearing manufacturer.
    Note: Thouroughly lubricate bearings with differential lubricant, allow excess to drip off.

    Type K FAG
    Nm
    1.18 - 2.62

    Type K SKF
    Nm
    1.20 - 2.40

    Type K Timken
    Nm
    1.28 - 2.60

    Type K Koyo
    Nm
    1.20 - 2.62

    Type M FAG
    Nm
    1.10 - 2.44

    Type M SKF
    Nm
    1.00 - 2.00

    Type M Timken
    Nm
    0.70 - 2.56

    Type M Koyo
    Nm
    1.40 - 2.60

    Type G Timken
    Nm
    1.80 - 3.80

    Type G Koyo
    Nm
    1.40 - 3.40

    If new shaft seals have already been installed, 20 Ncm must be added for each seal in which an output shaft runs while measuring.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎