Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Originally posted by Remotion View PostTasohiontaa sitten täälläkin jo suunniteltu kun osat on niin loppu että laakkonenkaan ei saa luvattua edes toimitusta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostÄh, luulin jo että oli mutta olikin 3,65. (K-perästä, liekö sama halkaisija kuin 188)
Kysymyksenä osaajille niin tulee tiedoksi osaamattomille, voiko 3,65 sipasta 0,4 pois vaikka tasohionnalla tai sorvissa, vaukuttaako rinkulan toiminnalliseen funktioon ?
Edit: pystyy kaventamaan.
Leave a comment:
-
-
Äh, luulin jo että oli mutta olikin 3,65. (K-perästä, liekö sama halkaisija kuin 188)
Kysymyksenä osaajille niin tulee tiedoksi osaamattomille, voiko 3,65 sipasta 0,4 pois vaikka tasohionnalla tai sorvissa, vaikuttaako rinkulan toiminnalliseen funktioon ?
Edit: pystyy kaventamaan. Kaventelin 3,3+Last edited by BMW525Xda; 30-05-2021, 19:50.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View Post33 12 9 065 179 3,255mm-3,435mm
33 12 9 065 180 3,465mm-3,525mm
Ei kellään olisi jäänyt esim tuollaista 3,255mm nurkkiin tai muuta 3,2 tai 3,3 alkuista? Omassa perässä nyt 3,435 jolla se lämmetessä hirttää lautaspyörät täysin yhteen. :F
Voisin hakea eteläsuomen alueella tänään mistä vaan.
Samalla kiinnostaa jos jollakulla ois jäänyt poskilaakereiden shimmejä muutama niin voisin ottaa, siellä on nyt 1,50 ja 1,68mm sisällä.Last edited by Remotion; 26-05-2021, 12:50.
Leave a comment:
-
-
Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by remotion View Postkrhöm...
Millä osanumeroilla löytää pinjonin shimmejä typ188:n, mielellään asap?
Haussa pienempää kuin 3,44mm
vetarin shimmejä näyttäis saavan 2 eri kokoelmaa
33 13 9 065 734 1,45 - 1,68 mm
33 13 9 065 735 1,72 - 1,92 mm
33 12 9 065 180 3,465mm-3,525mm
Leave a comment:
-
-
krhöm...
Millä osanumeroilla löytää pinjonin shimmejä TYP188:n, mielellään asap?
Haussa pienempää kuin 3,44mm
vetarin shimmejä näyttäis saavan 2 eri kokoelmaa
33 13 9 065 734 1,45 - 1,68 mm
33 13 9 065 735 1,72 - 1,92 mm
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostOnko vaihtoehtoja Särkikoskelle joka tekisi tuon minun peräni laakerit uudelleen? PK-seudulta.
Viimeksi kun käytin sen Särkikoskella niin se oli tonnin show ja oli hiljainen kokonaiset 100km. Nyt on se tonni käytetty vaihdelaatikon vaihtoon jolla sain autooni huomattavasti aiempaa karkeamman lodjun huollettuna, ja perän ulina säilyy. Kiinnostaisi nyt päästä nopealla aikataululla ja edullisesti eroon perän ulinasta. Viimeksi siitä jäi siis iso kardaaniin suuntainen laakeri vaihtamatta koska se arvioitiin ehjäksi, mutta mikä lienee kaiken metelin lopullinen lähde. Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä. Jos ulina sen jälkeen jatkuu hammaskosketuksen takia niin sitten sen kanssa elän.
Leave a comment:
-
-
Onko vaihtoehtoja Särkikoskelle joka tekisi tuon minun peräni laakerit uudelleen? PK-seudulta.
Viimeksi kun käytin sen Särkikoskella niin se oli tonnin show ja oli hiljainen kokonaiset 100km. Nyt on se tonni käytetty vaihdelaatikon vaihtoon jolla sain autooni huomattavasti aiempaa karkeamman lodjun huollettuna, ja perän ulina säilyy. Kiinnostaisi nyt päästä nopealla aikataululla ja edullisesti eroon perän ulinasta. Viimeksi siitä jäi siis iso kardaaniin suuntainen laakeri vaihtamatta koska se arvioitiin ehjäksi, mutta mikä lienee kaiken metelin lopullinen lähde. Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä. Jos ulina sen jälkeen jatkuu hammaskosketuksen takia niin sitten sen kanssa elän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View PostKuinkas paksut näissä on nuo kitkalevyt uutena? Ostamassani lukkoyksikössä olevat kitkalevyt ovat tönärillä mitattuna noin 1,9-1,95 mm. Säteittäiset urat näkyvät ja tuntuvat hyvin selvästi, joten mietin kannattaako noita alkaa uusimaan.
Leave a comment:
-
-
Kuinkas paksut näissä on nuo kitkalevyt uutena? Ostamassani lukkoyksikössä olevat kitkalevyt ovat tönärillä mitattuna noin 1,9-1,95 mm. Säteittäiset urat näkyvät ja tuntuvat hyvin selvästi, joten mietin kannattaako noita alkaa uusimaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostFriction torque on differential casing bearings (both), according to differential type (see front) and bearing manufacturer.
Note: Thouroughly lubricate bearings with differential lubricant, allow excess to drip off.
Type K FAG
Nm
1.18 - 2.62
Type K SKF
Nm
1.20 - 2.40
Type K Timken
Nm
1.28 - 2.60
Type K Koyo
Nm
1.20 - 2.62
Type M FAG
Nm
1.10 - 2.44
Type M SKF
Nm
1.00 - 2.00
Type M Timken
Nm
0.70 - 2.56
Type M Koyo
Nm
1.40 - 2.60
Type G Timken
Nm
1.80 - 3.80
Type G Koyo
Nm
1.40 - 3.40
If new shaft seals have already been installed, 20 Ncm must be added for each seal in which an output shaft runs while measuring.
K = Kleine = typ 168
M = Medium = typ 188
G = Gross = typ 210
Leave a comment:
-
-
Friction torque on differential casing bearings (both), according to differential type (see front) and bearing manufacturer.
Note: Thouroughly lubricate bearings with differential lubricant, allow excess to drip off.
Type K FAG
Nm
1.18 - 2.62
Type K SKF
Nm
1.20 - 2.40
Type K Timken
Nm
1.28 - 2.60
Type K Koyo
Nm
1.20 - 2.62
Type M FAG
Nm
1.10 - 2.44
Type M SKF
Nm
1.00 - 2.00
Type M Timken
Nm
0.70 - 2.56
Type M Koyo
Nm
1.40 - 2.60
Type G Timken
Nm
1.80 - 3.80
Type G Koyo
Nm
1.40 - 3.40
If new shaft seals have already been installed, 20 Ncm must be added for each seal in which an output shaft runs while measuring.
Leave a comment:
-
Leave a comment: