Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Täytyy kyllä tunnustaa että en ole ikinää kattonu ko. momenttia Oon vaan kiristäny uudella krympillä niin että vastus on soppeli. Ainakaan vielää ei oo yksikään perä lauennu/pultti pyöriny auki. Kop, kop
    Niin en minäkään sen mutterin momenttia katso kun on aina uusi krymppi kiristäessä. Toi 180Nm koskee tilannetta jossa kasataan vanhalla krympillä.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Jahas selvä, laitetaan sitten uusi pinionin laakerikin ostoslistalle, täytyy ruveta opiskelee tota pazin pdf perän kasaus ohjetta
    Pinjoniakselin laakereita on luonnollisesti 2.
    Last edited by petrolhead; 17-11-2020, 11:18.

Leave a comment:

• Yrkesman
    replied
    Jos jotain kiinnostaa, niin Racingdiffiltä tavaraa alennuksessa:
    This weekend 13% OFF on LSD cores and Ready-to-mount BMW LSDs!

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Särkikoski ei minun perääkään saanut kuntoon niin jossain se pitäisi uudestaan avata ja vaihtaa ainakin yksi laakeri taas ja shimmata todennäköisesti hieman väljemmäksi... Tekijät kiinnostaa.
    Ootko reklamoinut asiasta?
    Kyseinen äijä on tehnyt niin monta perää, että tietää takuulla oikeat välykset jne. Ja jos ei tule hyvää aihion huonouden takia, niin aina on asiasta sanonut.

Leave a comment:

• MH motorsport
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Uudella vai vanhalla krympillä? Oman kokemuksen mukaan suurin vääntömomentti on siinä, että uusi krymppi lähtee puristumaan kasaan. Sen jälkeen menee samalla momentilla tai kevyemmin.
    Sekä että, siitä tuo 20nm ero.
    Toki avaimella ja käyttäjällä on myös oma osuus momenttiin aina.

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Itellä kans tulossa kohta perän täysremontti niin mikäs tällänen pdf on? :think
    Löytyy tästä topikista post #103.

Vois melkeen laittaa sen ohjeen johonkin yleiseen jakoon tänne. Mulla kun ei oo tapana pihdata sitä vähäistä tietoa mitä mulla on.

EDIT siitäpä löytyy: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random+...inal_Drive.pdf Kantsii ladata suoraan itselle, kun ei ihan viimesen päälle toimi tuo kuvat.fi pdf katselu.

Itse aattelin kokeilla onnistuisko hammaskosketuksen katsominen semmosella oikeen tummaksi värjätyllä punasella vaseliinilla. Ainakin vois kuvitella että sillä onnistuu. Jossain välissä kun pitäs 3-4 perää naittaa yhteen uusilla laakereilla...

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Jahas selvä, laitetaan sitten uusi pinionin laakerikin ostoslistalle, täytyy ruveta opiskelee tota pazin pdf perän kasaus ohjetta
    Itellä kans tulossa kohta perän täysremontti niin mikäs tällänen pdf on? :think

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Yleensä ollut 110-130nm mitä olen kiristänyt typ 210 kardaanin laipan kiinni että vastus tulee sopivaksi ja niillä perillä on ajettu sen jälkeen jo yli kymppitonni ilman ujeltavia laakereita.

Uudella vai vanhalla krympillä? Oman kokemuksen mukaan suurin vääntömomentti on siinä, että uusi krymppi lähtee puristumaan kasaan. Sen jälkeen menee samalla momentilla tai kevyemmin.

Leave a comment:

• MH motorsport
    replied
    Yleensä ollut 110-130nm mitä olen kiristänyt typ 210 kardaanin laipan kiinni että vastus tulee sopivaksi ja niillä perillä on ajettu sen jälkeen jo yli kymppitonni ilman ujeltavia laakereita.

Leave a comment:

• mige95
    replied

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Jep. Mutta sille mutterille pitäs saada 180Nm ihan että ollaan varmoja sen kiinnipysymisestä. 180Nm ilman että pinjonin pyöritysvastus kasvaa ohjearvon yli. Näin valmistajan ohjeen mukaan.
    Täytyy kyllä tunnustaa että en ole ikinää kattonu ko. momenttia Oon vaan kiristäny uudella krympillä niin että vastus on soppeli. Ainakaan vielää ei oo yksikään perä lauennu/pultti pyöriny auki. Kop, kop

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Pinjoninmutterin kiristys eikä krymppi vaikuta hammaskosketukseen tai hammasvälykseen. Todennäköisintä on että tuon seurauksena pinjonin laakerit on selvät.

Joo ei oo tainnu mennä putkeen. Sen laakerin pyörintämomentti on oikea mittari pultin kireydelle.
    Jep. Mutta sille mutterille pitäs saada 180Nm ihan että ollaan varmoja sen kiinnipysymisestä. 180Nm ilman että pinjonin pyöritysvastus kasvaa ohjearvon yli. Näin valmistajan ohjeen mukaan.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Joo ei oo tainnu mennä putkeen. Sen laakerin pyörintämomentti on oikea mittari pultin kireydelle.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Vaihdoin 36:sen perää cv nivelelle sopivan laipan ja vedin sen ohjeen mukaa siihen ~180nm tiukkuutee ja katoin et tussin jälki oli kohalla no nyt kesän ja varttimaili ajon jälkee alkoi perä ujeltaa motarilla ja tuntuu siltä että pinionin ja lautaspyörän välys olis kasvanu eli kiristinköhä nyt liikaa ja se krymppi meni vituiks ? Tarvii talvella vaihtaa kitkalevyt muutenki ni sillon voisin tuon krympin uusia ja välyksen säätää.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Särkikoski ei minun perääkään saanut kuntoon niin jossain se pitäisi uudestaan avata ja vaihtaa ainakin yksi laakeri taas ja shimmata todennäköisesti hieman väljemmäksi... Tekijät kiinnostaa.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎