Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by mige95 View PostJahas selvä, laitetaan sitten uusi pinionin laakerikin ostoslistalle, täytyy ruveta opiskelee tota pazin pdf perän kasaus ohjettaLast edited by petrolhead; 17-11-2020, 11:18.
Leave a comment:
-
-
Jos jotain kiinnostaa, niin Racingdiffiltä tavaraa alennuksessa:
This weekend 13% OFF on LSD cores and Ready-to-mount BMW LSDs!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostSärkikoski ei minun perääkään saanut kuntoon niin jossain se pitäisi uudestaan avata ja vaihtaa ainakin yksi laakeri taas ja shimmata todennäköisesti hieman väljemmäksi... Tekijät kiinnostaa.
Kyseinen äijä on tehnyt niin monta perää, että tietää takuulla oikeat välykset jne. Ja jos ei tule hyvää aihion huonouden takia, niin aina on asiasta sanonut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostUudella vai vanhalla krympillä? Oman kokemuksen mukaan suurin vääntömomentti on siinä, että uusi krymppi lähtee puristumaan kasaan. Sen jälkeen menee samalla momentilla tai kevyemmin.
Toki avaimella ja käyttäjällä on myös oma osuus momenttiin aina.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maikkeli View PostItellä kans tulossa kohta perän täysremontti niin mikäs tällänen pdf on? :think
Originally posted by Pazi88 View PostVois melkeen laittaa sen ohjeen johonkin yleiseen jakoon tänne. Mulla kun ei oo tapana pihdata sitä vähäistä tietoa mitä mulla on.
EDIT siitäpä löytyy: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random+...inal_Drive.pdf Kantsii ladata suoraan itselle, kun ei ihan viimesen päälle toimi tuo kuvat.fi pdf katselu.
Itse aattelin kokeilla onnistuisko hammaskosketuksen katsominen semmosella oikeen tummaksi värjätyllä punasella vaseliinilla. Ainakin vois kuvitella että sillä onnistuu. Jossain välissä kun pitäs 3-4 perää naittaa yhteen uusilla laakereilla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostYleensä ollut 110-130nm mitä olen kiristänyt typ 210 kardaanin laipan kiinni että vastus tulee sopivaksi ja niillä perillä on ajettu sen jälkeen jo yli kymppitonni ilman ujeltavia laakereita.
Uudella vai vanhalla krympillä? Oman kokemuksen mukaan suurin vääntömomentti on siinä, että uusi krymppi lähtee puristumaan kasaan. Sen jälkeen menee samalla momentilla tai kevyemmin.
Leave a comment:
-
-
Yleensä ollut 110-130nm mitä olen kiristänyt typ 210 kardaanin laipan kiinni että vastus tulee sopivaksi ja niillä perillä on ajettu sen jälkeen jo yli kymppitonni ilman ujeltavia laakereita.
Leave a comment:
-
-
Jahas selvä, laitetaan sitten uusi pinionin laakerikin ostoslistalle, täytyy ruveta opiskelee tota pazin pdf perän kasaus ohjetta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJep. Mutta sille mutterille pitäs saada 180Nm ihan että ollaan varmoja sen kiinnipysymisestä. 180Nm ilman että pinjonin pyöritysvastus kasvaa ohjearvon yli. Näin valmistajan ohjeen mukaan.Oon vaan kiristäny uudella krympillä niin että vastus on soppeli. Ainakaan vielää ei oo yksikään perä lauennu/pultti pyöriny auki. Kop, kop
Leave a comment:
-
-
Pinjoninmutterin kiristys eikä krymppi vaikuta hammaskosketukseen tai hammasvälykseen. Todennäköisintä on että tuon seurauksena pinjonin laakerit on selvät.
Originally posted by Pazi88 View PostJoo ei oo tainnu mennä putkeen. Sen laakerin pyörintämomentti on oikea mittari pultin kireydelle.
Leave a comment:
-
-
Joo ei oo tainnu mennä putkeen. Sen laakerin pyörintämomentti on oikea mittari pultin kireydelle.
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin 36:sen perää cv nivelelle sopivan laipan ja vedin sen ohjeen mukaa siihen ~180nm tiukkuutee ja katoin et tussin jälki oli kohalla no nyt kesän ja varttimaili ajon jälkee alkoi perä ujeltaa motarilla ja tuntuu siltä että pinionin ja lautaspyörän välys olis kasvanu eli kiristinköhä nyt liikaa ja se krymppi meni vituiks ? Tarvii talvella vaihtaa kitkalevyt muutenki ni sillon voisin tuon krympin uusia ja välyksen säätää.
Leave a comment:
-
-
Särkikoski ei minun perääkään saanut kuntoon niin jossain se pitäisi uudestaan avata ja vaihtaa ainakin yksi laakeri taas ja shimmata todennäköisesti hieman väljemmäksi... Tekijät kiinnostaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: