Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 888
    • Iisalmi

    Saako jostain jonkinlaisia huoltosettejä tuohon lukkoyksiköön? Alkaa olla jo kitkalevyt kai ehtoopuolella kun ei tunnu pitävän. Entä mimmonen homma ois kiristää lukko esim 40%?
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • Vinki
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1048
      • Seinäjoki

      F31 320i

      e36 325tic

      e30 330tic

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        Oisko jollain typ188 perän krymppirenkaan osanumeroa? Ei nyt osu Realoemista räjäytetyn perän kuvaa. Onkohan ne poistettu kun ennen aina löytyi helposti.
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          Originally posted by Doni View Post
          Oisko jollain typ188 perän krymppirenkaan osanumeroa? Ei nyt osu Realoemista räjäytetyn perän kuvaa. Onkohan ne poistettu kun ennen aina löytyi helposti.

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            Näin tuon kuvan, mut etsin mielessäni sitä jossa näkyy pinioni. Tuo sinun linkittämä on kuitenkin se oikea. Kiitos.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Ei nyt oikein tähän kuulu mutta kuitenkin...
              Kuka muistaa sen sivuston jonne sai syötettyä vaihteiston välitys suhteen, perän välityksen rengaskoon ja siinä sivustolla oli joku auton mittari joka näytti muutoksien vaikutuksen nopeus vs koneen kierrokset??
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                En nyt muista moista keskustelua mutta gear ration calculator -hakusanoilla löytyi aika monta, esim. Tremec KLIK tai Boosttown KLIK.

                Comment

                • Osku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2005
                  • 3324
                  • Kouvola,Pilkanmaa

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ei nyt oikein tähän kuulu mutta kuitenkin...
                  Kuka muistaa sen sivuston jonne sai syötettyä vaihteiston välitys suhteen, perän välityksen rengaskoon ja siinä sivustolla oli joku auton mittari joka näytti muutoksien vaikutuksen nopeus vs koneen kierrokset??
                  Burnsin calculatorilla ainaki ite laskeskelin että Touring vetää 222km/h vitosella rajottimeen.
                  Navi näytti 225 alamäessä

                  http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
                  E30 24V 5D "Vakio"

                  Originally posted by ///Make
                  1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                  Comment

                  • Nuke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1266
                    • Janakkala

                    Perä on E36 325i manuaalista vakiovälityksellä ilman lukkoa...

                    Olisi tiedossa siihen
                    E30 4.1 typ188 välitys
                    typ188 25% kitkalukko

                    Sopiiko toi vakioperän kardaanin laippa tohon E30 typ188 pinioniin? Muuten pitäisi olla avoin tasauspyörästö pois ja lukko välitysten kanssa kasaan?
                    E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      Originally posted by Nuke View Post
                      Perä on E36 325i manuaalista vakiovälityksellä ilman lukkoa...

                      Olisi tiedossa siihen
                      E30 4.1 typ188 välitys
                      typ188 25% kitkalukko

                      Sopiiko toi vakioperän kardaanin laippa tohon E30 typ188 pinioniin? Muuten pitäisi olla avoin tasauspyörästö pois ja lukko välitysten kanssa kasaan?
                      Kyl se pitäs sopia mun mielestä. Varmaksi en sano kylläkään.

                      Eiks E36 ja E30 takapätkät oo samanlaisella laipalla kuitenkin.

                      aika lyhkäin välitys Jääratalle ?
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 888
                        • Iisalmi

                        Muuttuuko tasauspyörästön mitat laakereiden vaihdossa, eli tarviiko hammaskosketus säätää simmaamalla kohdilleen? Pinionin kiristys toki uudella krympillä. Oma järki sanoo, ettei muuttuis mutta siihen en oo viime aikoina juuri luottanu...
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Originally posted by Playpig View Post
                          Muuttuuko tasauspyörästön mitat laakereiden vaihdossa, eli tarviiko hammaskosketus säätää simmaamalla kohdilleen? Pinionin kiristys toki uudella krympillä. Oma järki sanoo, ettei muuttuis mutta siihen en oo viime aikoina juuri luottanu...
                          Uudella krympillä se pinionin/ison rattaan hammaskosketus/kulma juurikin shimmataan.

                          Ei se tasauspyörästön hammaskosketukseen mun mielestä vaikuta tuo laakerien vaihto,kun se tasauspyörästö on siellä välityksen sisällä.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • Playpig
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 888
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Osku View Post
                            Uudella krympillä se pinionin/ison rattaan hammaskosketus/kulma juurikin shimmataan.

                            Ei se tasauspyörästön hammaskosketukseen mun mielestä vaikuta tuo laakerien vaihto,kun se tasauspyörästö on siellä välityksen sisällä.
                            Aivan. Meni nyt mulla termistö vaan sekaisin, kun tarkoitin juurikin tuota pinionin ja lautaspyörän hammaskosketusta. Pitänee siihen aihetta käsittelevään pdf:n vielä tutustua tarkemmi...
                            Nyt: E39 530DA Touring -98

                            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                            Comment

                            • Nuke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1266
                              • Janakkala

                              Originally posted by Osku View Post
                              Kyl se pitäs sopia mun mielestä. Varmaksi en sano kylläkään.

                              Eiks E36 ja E30 takapätkät oo samanlaisella laipalla kuitenkin.

                              aika lyhkäin välitys Jääratalle ?
                              Jep, jäälle, soralle ja ehkä joskus radalle.

                              Jollain varmaa tietoa niin kertokaa ihmeessä, sopiiko E36 omat typ188 vetarin tumpit E30 typ188 lukkoyksikköön joka naitetaan E36 kuoriin? Entäs kardaanin laippa?
                              Tarkoitus käyttää E36 omaa kardaania ja vetareita.
                              Last edited by Nuke; 06-02-2014, 11:13.
                              E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11079
                                • Oulu

                                Kokeile

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎