Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Kiitos

    Leave a comment:


  • turbobliz
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    En tahdo löytää SKF:ien numeroa pinjoniakselin laakereille.
    Kukkuu

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    En tahdo löytää SKF:ien numeroa pinjoniakselin laakereille.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Mitähän materiaalia mahtaa olla noi dogplatet. :think. Osa ittessään ei ole mikään hitek eikä mitoiltaan kummosen tarkka pl. paksuus sais olla kympilleen oikea.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Lukottomassa perässä toinen fillari voi pyöriä paljonkin kovempaa ilman että vetopito on tyystin menetetty, ja ilman että sivuttaispito menetetään. Lukollisessa pienempi pyörimisnopeusero merkitsee jo sutimista ja sitte ku se sutii niin molemmat sutii, eli perä menee sivulle. Eli jotta molemmissa olisi sama kontrollin määrä ajossa niin lukollisessa sen pitäs puuttua jo pienempiin pyörimisnopeuseroihin kuin avoimessa. Mutta ei siitä seuraa välttämättä että yhdistelmä on vaarallinen niinkun jotkut tahtois meidän uskovan.
    Eihän toi dsc anna renkaan käytännössä pyöriä lainkaan edes todella hitaassa vauhdissa.

    Mutta varmaan on jotain pientä eroa softissa mutta pystyykö eroa edes huomaamaan käytännössä. Jos esim e46 330i malliin lyö levylukon ja vertaa sitä e46 m3 softalla varustettuun purkkiin. E46 csl softa onkin sitten jo ihan erilainen ja sen eron varmaan jo voisi huomata. Vaikka sekin on edelleen kuitenkin varustettu kaikilla varmuuskertoimien varmuuskertoimella. Eli vaikka onkin nelipiirinen, silti takapäätä useissa tilanteissa käytetään ns.yksipiirisenä. jolla estetään perän karkaaminen.
    Näin uskon olevan vielä enemmän vakion lukottoman softassa. Jossa suuntavakavuus on isommalla prioriteetillä suhteessa maksimi hidastuvuuteen.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Mulla oli E46 avossa Quaifen lukko ja DSC:n kanssa ei mitään ongelmia. Ajoin kesät talvet tyytyväisenä.

    E36:ssa on ollut ASC ja typ188 bemarin lukkoperä ja ei takkuja.

    En tainnut ymmärtää mikä tässä on ongelma ja mistä tässä puhutaan, kun en ole mitään takkuja kohdannut. Tielläkin pysynyt ja ihan renkaat maata vasten.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    On toki, mutta silloin dsc ohjelma on varmasti tehty lukko huomioiden. Veikkaan, että tulos ei välttämättä oo yhtä tyydyttävä, jos avoperä vaihdetaan lukolliseen. Ei mulla mitään syvällistä tietoa aiheesta tosin ole.
    Lukottomassa perässä toinen fillari voi pyöriä paljonkin kovempaa ilman että vetopito on tyystin menetetty, ja ilman että sivuttaispito menetetään. Lukollisessa pienempi pyörimisnopeusero merkitsee jo sutimista ja sitte ku se sutii niin molemmat sutii, eli perä menee sivulle. Eli jotta molemmissa olisi sama kontrollin määrä ajossa niin lukollisessa sen pitäs puuttua jo pienempiin pyörimisnopeuseroihin kuin avoimessa. Mutta ei siitä seuraa välttämättä että yhdistelmä on vaarallinen niinkun jotkut tahtois meidän uskovan.
    Last edited by petrolhead; 08-03-2017, 19:14.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Dsc autoissakin on levylukkoja vakiona.
    Ite en kyllä keksi äkkiä miksi esijännityksetön levylukko ei toimisi. Ja kun autolla "leikitään" otetaan dsc napista pois.
    On toki, mutta silloin dsc ohjelma on varmasti tehty lukko huomioiden. Veikkaan, että tulos ei välttämättä oo yhtä tyydyttävä, jos avoperä vaihdetaan lukolliseen. Ei mulla mitään syvällistä tietoa aiheesta tosin ole.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    ASC rajottaa kaasua, jos takapyörä / pyörät alkavat sutia.

    ASC+T koittaa ensin leikkiä lukkoperää jarruttamalla sutivaa pyörää ABS:n kautta ja jos se ei riitä, niin sitten kaasun rajotus astuu peliin.

    Itse en hoksaa millä tavoin kumpikaan syteemi menisi pahasti sekaisin levylukkoperästä, mutta tietäväisemmät voi kertoa tarkemmin. DSC saattaa olla eri juttu, koska pelissä on niin paljon enemmän laskentaa ja elektroniikkaa, että lukkoperän takia systeemille odottamaton käytös voi sotkea parametrejä.
    Dsc autoissakin on levylukkoja vakiona.
    Ite en kyllä keksi äkkiä miksi esijännityksetön levylukko ei toimisi. Ja kun autolla "leikitään" otetaan dsc napista pois.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Miten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
    ASC rajottaa kaasua, jos takapyörä / pyörät alkavat sutia.

    ASC+T koittaa ensin leikkiä lukkoperää jarruttamalla sutivaa pyörää ABS:n kautta ja jos se ei riitä, niin sitten kaasun rajotus astuu peliin.

    Itse en hoksaa millä tavoin kumpikaan syteemi menisi pahasti sekaisin levylukkoperästä, mutta tietäväisemmät voi kertoa tarkemmin. DSC saattaa olla eri juttu, koska pelissä on niin paljon enemmän laskentaa ja elektroniikkaa, että lukkoperän takia systeemille odottamaton käytös voi sotkea parametrejä.
    Last edited by Skarpa; 08-03-2017, 08:32.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Miten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
    E: Ainakaan e36:ssa ei ollut mitään ongelmia lukkoperän kanssa asc+t.
    Eräs nimimerkki on kerran pyöräyttäny autonsa ja tuli sitten kertomaan että se ei voi toimia turvallisesti missään. Sellanen nick jonka joka postaus on väh. 500 sanaa ja postaukset on ehdottomia totuuksia.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Miten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
    E: Ainakaan e36:ssa ei ollut mitään ongelmia lukkoperän kanssa asc+t.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Torsenin kanssa ASC toimisi.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Vakio 188:n osilla saa perästä tehtyä kyllä minkälaisen haluaa. Kolmen levyparin murikassa on helposti esijännitystä 100-150Nm, neljällä levyparilla vielä enemmän. Ja kotelonpuolikkaisiinhan voi koneistuttaa just sellaiset ramppikulmat kuin haluaa. Joku himokallis aftermarket lukko on tasan niin hyvä kuin sen säädöt juuri kyseiseen autoon.
    Mietityttää vaan että käykö tommoset bmw lukon palikat koliysin 188K murikkaan? Mielummin haluaisin levylukon. Sitten taas ASC on ongelma foorumin juttujen perusteella, jos levylukon laittaa. Mutta sen ASC voi ohjelmallisesti poistaa käytöstä kokonaan.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Vakio 188:n osilla saa perästä tehtyä kyllä minkälaisen haluaa. Kolmen levyparin murikassa on helposti esijännitystä 100-150Nm, neljällä levyparilla vielä enemmän. Ja kotelonpuolikkaisiinhan voi koneistuttaa just sellaiset ramppikulmat kuin haluaa. Joku himokallis aftermarket lukko on tasan niin hyvä kuin sen säädöt juuri kyseiseen autoon. Vähän sama juttu kuin ostas neljän tonnin kierroksen iskareita, nekin tarvii sen ukon joka osaa testata ja säätää kaikki kohalleen niistä.
    Niin torseneista oli kyse. Omenat ja appelsiinit.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎