Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Originally posted by petrolhead View PostEn tahdo löytää SKF:ien numeroa pinjoniakselin laakereille.
Leave a comment:
-
-
Mitähän materiaalia mahtaa olla noi dogplatet. :think. Osa ittessään ei ole mikään hitek eikä mitoiltaan kummosen tarkka pl. paksuus sais olla kympilleen oikea.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostLukottomassa perässä toinen fillari voi pyöriä paljonkin kovempaa ilman että vetopito on tyystin menetetty, ja ilman että sivuttaispito menetetään. Lukollisessa pienempi pyörimisnopeusero merkitsee jo sutimista ja sitte ku se sutii niin molemmat sutii, eli perä menee sivulle. Eli jotta molemmissa olisi sama kontrollin määrä ajossa niin lukollisessa sen pitäs puuttua jo pienempiin pyörimisnopeuseroihin kuin avoimessa. Mutta ei siitä seuraa välttämättä että yhdistelmä on vaarallinen niinkun jotkut tahtois meidän uskovan.
Mutta varmaan on jotain pientä eroa softissa mutta pystyykö eroa edes huomaamaan käytännössä. Jos esim e46 330i malliin lyö levylukon ja vertaa sitä e46 m3 softalla varustettuun purkkiin. E46 csl softa onkin sitten jo ihan erilainen ja sen eron varmaan jo voisi huomata. Vaikka sekin on edelleen kuitenkin varustettu kaikilla varmuuskertoimien varmuuskertoimella. Eli vaikka onkin nelipiirinen, silti takapäätä useissa tilanteissa käytetään ns.yksipiirisenä. jolla estetään perän karkaaminen.
Näin uskon olevan vielä enemmän vakion lukottoman softassa. Jossa suuntavakavuus on isommalla prioriteetillä suhteessa maksimi hidastuvuuteen.
Leave a comment:
-
-
Mulla oli E46 avossa Quaifen lukko ja DSC:n kanssa ei mitään ongelmia. Ajoin kesät talvet tyytyväisenä.
E36:ssa on ollut ASC ja typ188 bemarin lukkoperä ja ei takkuja.
En tainnut ymmärtää mikä tässä on ongelma ja mistä tässä puhutaan, kun en ole mitään takkuja kohdannut. Tielläkin pysynyt ja ihan renkaat maata vasten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostOn toki, mutta silloin dsc ohjelma on varmasti tehty lukko huomioiden. Veikkaan, että tulos ei välttämättä oo yhtä tyydyttävä, jos avoperä vaihdetaan lukolliseen. Ei mulla mitään syvällistä tietoa aiheesta tosin ole.Last edited by petrolhead; 08-03-2017, 19:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostDsc autoissakin on levylukkoja vakiona.
Ite en kyllä keksi äkkiä miksi esijännityksetön levylukko ei toimisi. Ja kun autolla "leikitään" otetaan dsc napista pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostASC rajottaa kaasua, jos takapyörä / pyörät alkavat sutia.
ASC+T koittaa ensin leikkiä lukkoperää jarruttamalla sutivaa pyörää ABS:n kautta ja jos se ei riitä, niin sitten kaasun rajotus astuu peliin.
Itse en hoksaa millä tavoin kumpikaan syteemi menisi pahasti sekaisin levylukkoperästä, mutta tietäväisemmät voi kertoa tarkemmin. DSC saattaa olla eri juttu, koska pelissä on niin paljon enemmän laskentaa ja elektroniikkaa, että lukkoperän takia systeemille odottamaton käytös voi sotkea parametrejä.
Ite en kyllä keksi äkkiä miksi esijännityksetön levylukko ei toimisi. Ja kun autolla "leikitään" otetaan dsc napista pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostMiten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
ASC+T koittaa ensin leikkiä lukkoperää jarruttamalla sutivaa pyörää ABS:n kautta ja jos se ei riitä, niin sitten kaasun rajotus astuu peliin.
Itse en hoksaa millä tavoin kumpikaan syteemi menisi pahasti sekaisin levylukkoperästä, mutta tietäväisemmät voi kertoa tarkemmin. DSC saattaa olla eri juttu, koska pelissä on niin paljon enemmän laskentaa ja elektroniikkaa, että lukkoperän takia systeemille odottamaton käytös voi sotkea parametrejä.Last edited by Skarpa; 08-03-2017, 08:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostMiten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
E: Ainakaan e36:ssa ei ollut mitään ongelmia lukkoperän kanssa asc+t.
Leave a comment:
-
-
Miten se lukkoperä vaikuttaa ASC:n toimintaan?
E: Ainakaan e36:ssa ei ollut mitään ongelmia lukkoperän kanssa asc+t.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVakio 188:n osilla saa perästä tehtyä kyllä minkälaisen haluaa. Kolmen levyparin murikassa on helposti esijännitystä 100-150Nm, neljällä levyparilla vielä enemmän. Ja kotelonpuolikkaisiinhan voi koneistuttaa just sellaiset ramppikulmat kuin haluaa. Joku himokallis aftermarket lukko on tasan niin hyvä kuin sen säädöt juuri kyseiseen autoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVakio 188:n osilla saa perästä tehtyä kyllä minkälaisen haluaa. Kolmen levyparin murikassa on helposti esijännitystä 100-150Nm, neljällä levyparilla vielä enemmän. Ja kotelonpuolikkaisiinhan voi koneistuttaa just sellaiset ramppikulmat kuin haluaa. Joku himokallis aftermarket lukko on tasan niin hyvä kuin sen säädöt juuri kyseiseen autoon. Vähän sama juttu kuin ostas neljän tonnin kierroksen iskareita, nekin tarvii sen ukon joka osaa testata ja säätää kaikki kohalleen niistä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: