
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Se menee sinne, mutta lautaspyörälle pitää kehitellä spaceria tms, koska muuten se on väärässä kohtaa
-
-
Originally posted by -jacko- View PostVarmaan paljon ollut keskustelua ja kyselyjä aiemminkin ollut.
Multa löytyy E36 M3 188 perä ylimääräisenä niin saako sen sisuskalut siirtämällä lukon siirrettyä 330i E46 perään ? Tässähän on myös 188 perä ?:think
Eipä taida ainakaan suoraan mennä. Eikös se e46 ole 188k perällä?
Leave a comment:
-
-
Varmaan paljon ollut keskustelua ja kyselyjä aiemminkin ollut.
Multa löytyy E36 M3 188 perä ylimääräisenä niin saako sen sisuskalut siirtämällä lukon siirrettyä 330i E46 perään ? Tässähän on myös 188 perä ?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostUskoisin että M3 ja 325 on eri vetarin tumpit halkaisijaltaan ?
Ainakin 188k perässä vaihtelee tehoversion mukaan.Originally posted by Pazi88 View Post3.2 m3 on typ210. 3.0 m3 on typ188, minkä osat kyllä menee ristiin muidenkin 188 perien kanssa. En nyt ole 100 varma onko 3.0 m3 isoilla vai pienillä vetareilla, mutta vetareiden tumpit kyllä menee ristiin vaikka oliskin eri. M3 perässä on toki cv nivel kardaanille, ja normi e36 perässä ei oo, mut senkin voi vaihtaa.
Tuo 325 perä hommattu vain aihioksi kun tuo lukko vähän ujeltaa taas vaikka joitakin vuosia sitten laakeroitu.
Leave a comment:
-
-
Kardaanin ja vetarien tumppien lisäksi ainoa ero on lautaspyörän pultit jotka on M3 typ188 perässä M14 ja normi typ188:ssa kaulukselliset M12 pultit.
Leave a comment:
-
-
3.2 m3 on typ210. 3.0 m3 on typ188, minkä osat kyllä menee ristiin muidenkin 188 perien kanssa. En nyt ole 100 varma onko 3.0 m3 isoilla vai pienillä vetareilla, mutta vetareiden tumpit kyllä menee ristiin vaikka oliskin eri. M3 perässä on toki cv nivel kardaanille, ja normi e36 perässä ei oo, mut senkin voi vaihtaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wesulius View PostKannattaa mielummin loiventaa ramppikulmaa niin veto päällä puree tiukemmin.
Oman etuvetosen lukosta hitsuttelin hion jarrurampin kokonaan pois, nyt ei lukitse ollenkaan konejarrulla.
Tai lukitsee sen mitä esijännitys on.
Vetopuolen ramppi saisi olla viellä hieman loivempi.
Kyse oli nyt ihan vaan tästä öljyhommasta. Se mistä tuo tuli mieleen on se että mulla on toisessa autossa typ 188 joka alkaa olla ehtoopuolella ja nyt ei aika ja raha riitä sen remppaamiseen joten arvelin josko joku osaisi kertoa kokemuksia asiasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOnko kellään kokemusta mitä tapahtuu bmw kitkaperälle kun sinne lykkää tavalliset peräöljyt? Siitähän puuttuu jokin kitkaa pienentävä lisäaine joka lukkoperäöljystä löytyy. Ts. Kitkaperän pitäisi pitää paremmin.
Tuleeko lukon käyttäytymisestä töksähtelevää?
Ideana siis että kitkalukolle tarkoitettu öljy säästää levyjä kulumiselta normiajossa jossa levyt joutuvat hankaukseen.
Mutta vähän agressiivisempaan käyttöön mahtaisiko vähän siipeensä saanut perä pitää paremmin tavallisella öljyllä?
En suosittele kenellekkään mutta kunhan ääneen ajattelen.
Oman etuvetosen lukosta hitsuttelin hion jarrurampin kokonaan pois, nyt ei lukitse ollenkaan konejarrulla.
Tai lukitsee sen mitä esijännitys on.
Vetopuolen ramppi saisi olla viellä hieman loivempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TeiniDX View PostSopiiko 3litrasen m3:sen perästä lukkoyksikkö 325:n perään? Molemmissahan sama 3.15 välitys.
Tai siis toivon sen sopivan kun tuon avoimen perän tätä hommaa varten jo aikaa sitten hommasin
Ja sitten se suuri kysymys eli kuka/mikä firma tämän operaation osaavin käsin tekee?
-Aki
Leave a comment:
-
-
Sopiiko 3litrasen m3:sen perästä lukkoyksikkö 325:n perään? Molemmissahan sama 3.15 välitys.
Tai siis toivon sen sopivan kun tuon avoimen perän tätä hommaa varten jo aikaa sitten hommasin
Ja sitten se suuri kysymys eli kuka/mikä firma tämän operaation osaavin käsin tekee?
-Aki
Leave a comment:
-
-
Jos ne kuluisikin nätisti ja tasaisesti niin miksi ei. Mutta kun siipeensä saanessa on aina kiinnileikkaumia, uria you name it. Lyhyesti, yleensä ne on aika rajun näkösiä kun avaa. Käsittääkseni perään on racempiakin öljyjä kuin BMWn suosittelema. En oo kauheesti perehtynyt. Sillä tasolla millä on ollu resurssit testata ja evotella oon saanu tyydyttävän tuloksen mekaanisia osia muuttamalla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: