Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Se menee sinne, mutta lautaspyörälle pitää kehitellä spaceria tms, koska muuten se on väärässä kohtaa

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Eipä taida ainakaan suoraan mennä. Eikös se e46 ole 188k perällä?
    On 188k

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by -jacko- View Post
    Varmaan paljon ollut keskustelua ja kyselyjä aiemminkin ollut.

    Multa löytyy E36 M3 188 perä ylimääräisenä niin saako sen sisuskalut siirtämällä lukon siirrettyä 330i E46 perään ? Tässähän on myös 188 perä ?:think

    Eipä taida ainakaan suoraan mennä. Eikös se e46 ole 188k perällä?

    Leave a comment:


  • -jacko-
    replied
    Varmaan paljon ollut keskustelua ja kyselyjä aiemminkin ollut.

    Multa löytyy E36 M3 188 perä ylimääräisenä niin saako sen sisuskalut siirtämällä lukon siirrettyä 330i E46 perään ? Tässähän on myös 188 perä ?:think

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Uskoisin että M3 ja 325 on eri vetarin tumpit halkaisijaltaan ?
    Ainakin 188k perässä vaihtelee tehoversion mukaan.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    3.2 m3 on typ210. 3.0 m3 on typ188, minkä osat kyllä menee ristiin muidenkin 188 perien kanssa. En nyt ole 100 varma onko 3.0 m3 isoilla vai pienillä vetareilla, mutta vetareiden tumpit kyllä menee ristiin vaikka oliskin eri. M3 perässä on toki cv nivel kardaanille, ja normi e36 perässä ei oo, mut senkin voi vaihtaa.
    Minulla siis on nyt juurikin tuo m3 perä kiinni 328:ssa ja vaihdettuka 328 omasta perästä vetarien ja kardaanin tumpit.

    Tuo 325 perä hommattu vain aihioksi kun tuo lukko vähän ujeltaa taas vaikka joitakin vuosia sitten laakeroitu.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Kardaanin ja vetarien tumppien lisäksi ainoa ero on lautaspyörän pultit jotka on M3 typ188 perässä M14 ja normi typ188:ssa kaulukselliset M12 pultit.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    3.2 m3 on typ210. 3.0 m3 on typ188, minkä osat kyllä menee ristiin muidenkin 188 perien kanssa. En nyt ole 100 varma onko 3.0 m3 isoilla vai pienillä vetareilla, mutta vetareiden tumpit kyllä menee ristiin vaikka oliskin eri. M3 perässä on toki cv nivel kardaanille, ja normi e36 perässä ei oo, mut senkin voi vaihtaa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Joo 188 on mutta eri varaosanumerolla kuin muut ja jostain jäänyt mieleen että ei sopisi.
    Uskoisin että M3 ja 325 on eri vetarin tumpit halkaisijaltaan ?
    Ainakin 188k perässä vaihtelee tehoversion mukaan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Mitä sä selität. 188 molemmat. Sopii se
    Joo 188 on mutta eri varaosanumerolla kuin muut ja jostain jäänyt mieleen että ei sopisi.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Wesulius View Post
    Kannattaa mielummin loiventaa ramppikulmaa niin veto päällä puree tiukemmin.
    Oman etuvetosen lukosta hitsuttelin hion jarrurampin kokonaan pois, nyt ei lukitse ollenkaan konejarrulla.
    Tai lukitsee sen mitä esijännitys on.
    Vetopuolen ramppi saisi olla viellä hieman loivempi.
    Joo en puhunut lukon kiristämisestä, temput siihen tiedetään kyllä. Itsekin ajanut monta kesää tuplalevyisellä ja loivennetuilla rampella olevalla typ 210 perällä ja kyllä muuten pitää. Vähän liikaakin.

    Kyse oli nyt ihan vaan tästä öljyhommasta. Se mistä tuo tuli mieleen on se että mulla on toisessa autossa typ 188 joka alkaa olla ehtoopuolella ja nyt ei aika ja raha riitä sen remppaamiseen joten arvelin josko joku osaisi kertoa kokemuksia asiasta.

    Leave a comment:


  • Wesulius
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu bmw kitkaperälle kun sinne lykkää tavalliset peräöljyt? Siitähän puuttuu jokin kitkaa pienentävä lisäaine joka lukkoperäöljystä löytyy. Ts. Kitkaperän pitäisi pitää paremmin.
    Tuleeko lukon käyttäytymisestä töksähtelevää?

    Ideana siis että kitkalukolle tarkoitettu öljy säästää levyjä kulumiselta normiajossa jossa levyt joutuvat hankaukseen.

    Mutta vähän agressiivisempaan käyttöön mahtaisiko vähän siipeensä saanut perä pitää paremmin tavallisella öljyllä?

    En suosittele kenellekkään mutta kunhan ääneen ajattelen.
    Kannattaa mielummin loiventaa ramppikulmaa niin veto päällä puree tiukemmin.
    Oman etuvetosen lukosta hitsuttelin hion jarrurampin kokonaan pois, nyt ei lukitse ollenkaan konejarrulla.
    Tai lukitsee sen mitä esijännitys on.
    Vetopuolen ramppi saisi olla viellä hieman loivempi.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    M3:n lukko on isompi/kestävämpi kuin muiden eli ei sovi.
    Mitä sä selität. 188 molemmat. Sopii se

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by TeiniDX View Post
    Sopiiko 3litrasen m3:sen perästä lukkoyksikkö 325:n perään? Molemmissahan sama 3.15 välitys.

    Tai siis toivon sen sopivan kun tuon avoimen perän tätä hommaa varten jo aikaa sitten hommasin

    Ja sitten se suuri kysymys eli kuka/mikä firma tämän operaation osaavin käsin tekee?

    -Aki
    M3:n lukko on isompi/kestävämpi kuin muiden eli ei sovi.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Sopiiko 3litrasen m3:sen perästä lukkoyksikkö 325:n perään? Molemmissahan sama 3.15 välitys.

    Tai siis toivon sen sopivan kun tuon avoimen perän tätä hommaa varten jo aikaa sitten hommasin

    Ja sitten se suuri kysymys eli kuka/mikä firma tämän operaation osaavin käsin tekee?

    -Aki

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Jos ne kuluisikin nätisti ja tasaisesti niin miksi ei. Mutta kun siipeensä saanessa on aina kiinnileikkaumia, uria you name it. Lyhyesti, yleensä ne on aika rajun näkösiä kun avaa. Käsittääkseni perään on racempiakin öljyjä kuin BMWn suosittelema. En oo kauheesti perehtynyt. Sillä tasolla millä on ollu resurssit testata ja evotella oon saanu tyydyttävän tuloksen mekaanisia osia muuttamalla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎