Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Uutisia liittyen lukkoperän osien saatavuuteen
Moro.
Atoylta ei tällä hetkellä saa mitään osia ZF valmistamiin kitkalukkoperiin. Saatavuus meni huonoksi sen jälkeen kun Bosch osti ZF:n tehtaan joka näitä osia valmistaa. Myös erilaisten ohjausjärjestelmien komponenttien saatavuus on heikko ainakin ZF tuotekoodeilla Atoyn kautta.
Jos jollain on vinkata paikkaa mistä saa hyvälaatuisia kitka ja välilevyjä sekä lautasjousia niin olisin kiitollinen.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Itse tilasin 4 kitkalevyä Serbiasta RacingDiff:siltä, nähtäväksi tulee millaiset ovat. Ilmeisesti ihan laatukamaa.
~167€ Suomeen postitettuna.Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
Käyttis: Nissan ///Minterstar
Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic
Comment
-
-
Vaihdoin tossa e36 typ188 lukkoperän sisukset e30 perän kuoriin. Itse perämurikan laakerit ja pinjonin taaempi laakeri on e36 perästä. Pinjonin taaemman laakerin kooli kuitenkin e30, niinkuin poskilaakereidenkin koolit. Mennäänkö ihan perse edellä puuhun jos sekottaa nuo laakerit noin pahasti?
Hammasvälyksen katoin heittokellolla ja oli noin 0,11mm
XDIE8463 by Joel Kärkkäinen, on Flickr
Hammaskosketus myös näytti tältä hammerilla katottuna
IMG_0987 by Joel Kärkkäinen, on Flickr
Poskilaakereiden shimmit laitoin niinkuin aikasemmin olikin. Tässä vaiheessa perä on kasattuna vielä ilman krymppia ja pinjonin mutteria sen verran kirrattuna, että välys hävis ja hieman jämäköityi pyörittäessä.
Mitä mieltä arvon raati? :thinkNykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
300 exc -05
Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa
EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen
Comment
-
-
Käytettyjen laakerin puoliskojen sekoitus ei vakuuta.
Hammaskosketuksen tarkistus ilman krymppiä ja pinjonin kiristystä nähdäkseni aivan turhaa, kun sehän tulee muuttumaan.
Jos meinaa ettei heti mene uudestaan työlle niin itse aloittaisin alusta ja vaihtaisin uudet laakerit ja tiivisteet.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
No tossa kuvassa on hammaskosketusjälki vain jarrupuolelta. Ja se on hieman hampaan harjaa kohti siitä mihin itte tähtäisin.
Laakeri ja sen kooli on pari. Etenkin käytetyissä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo tossa kuvassa on hammaskosketusjälki vain jarrupuolelta. Ja se on hieman hampaan harjaa kohti siitä mihin itte tähtäisin.
Laakeri ja sen kooli on pari. Etenkin käytetyissä.
Ja laakereita ei tosiaan kannata tuollain sekotella. Voi toki pelata tuurilla, mut...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep. Vaatii vähän säätöä. En nyt kyllä ulkoa muista mihin suuntaan :think ...
Usein joutuu prässäämään kamat ulos ja vaihtamaan pinjonin simmiä. Sehän se työläin osa on.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostKäytettyjen laakerin puoliskojen sekoitus ei vakuuta.
Hammaskosketuksen tarkistus ilman krymppiä ja pinjonin kiristystä nähdäkseni aivan turhaa, kun sehän tulee muuttumaan.
Jos meinaa ettei heti mene uudestaan työlle niin itse aloittaisin alusta ja vaihtaisin uudet laakerit ja tiivisteet.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKuule hammaskosketus katotaan nimenomaan ilman krymppiä, pinjoniakseli kiristettynä oikeaan pyöritysmomenttiin. Krymppi kun kertakäyttöinen periaatteessa. Se ei vaikuta hammaskosketuksiin mitään, tarjoaa vain vastineen laakereiden väliin että mutteri kiristyy ilman että laakerit on jökissä.
Luin kysyjän kirjoituksen niin, että pinjonin mutteria ei olisi kiristetty ja täten sen etäisyys tulisi muuttumaan lautaspyörään nähden. Oikean pyöritysmomentin mittausta tuossa ei taidettu olla suorittamassa / suoritettuna.
Hyvä, että tartuit epäkohtaan jotta A) minulle ei jäisi väärää käsitystä B) asiaa kysellyt saisi oikeata tietoa. Aina on niitä, jotka panttaa tietoa joten hienoa että täällä sitä jaetaan.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Joo elikkä taitaa olla tuuri peliä pelaako vai ei En saanut jäämään tohon hammeriin nitään jälkeä kun pyöritin pinjonin laipasta toiseen suuntaan
Taidan kuitenki lyyä tuon läjään ja auton alle niin näkee mitä tapahtuu Löytyy 2kpl noita lukkoja niin tekee sen toisen uusilla laakereilla ja stefoilla + 3. Kitkalevypari ja tekee sitten saman tuolle.Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
300 exc -05
Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa
EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen
Comment
-
-
Originally posted by Jokkede View PostJoo elikkä taitaa olla tuuri peliä pelaako vai ei En saanut jäämään tohon hammeriin nitään jälkeä kun pyöritin pinjonin laipasta toiseen suuntaan
Taidan kuitenki lyyä tuon läjään ja auton alle niin näkee mitä tapahtuu Löytyy 2kpl noita lukkoja niin tekee sen toisen uusilla laakereilla ja stefoilla + 3. Kitkalevypari ja tekee sitten saman tuolle.
Tyyli jos menee paskaksi niin tehdään uudestaan ei siis ole minulta pois, kunhan ajattelen ääneen.
Comment
-
Comment