Koitinkin jo pinjonin laakeria irroittaa, mutta ilman ulosvetäjää taitaa saaha vaan tuhoa aikaseks Ebaysta näyttää saavan alle 200e laakerit, stefat, tiivisteet ja krympin niin taidan laittaa semmosen setin tilaukseen. Toisen perän kuitenkin taidan ekana kasata vanhoilla laakereilla ja kokeilla mitä käy. Jokatapauksessa molemmat perät kunnostetaan. Ratapäivät ois ens vklp niin siksi pitää saaha hetijanyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
300 exc -05
Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa
EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen
-
-
Pinjonin laakeri voi tosiaan olla todella tiukassa. Mun piti ostaa akselin paksuuteen nähden vähän ylijäreäkin ulosvetäjä ja käyttää siitä laakerin taakse pultattavaa osuutta prässin kanssa. Tais vaatia melkeen 10 tonnia voimaa että suostu irtoamaan :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Öljyväri maksaa 5,90€ Clas Olssonilla. Toimii hyvin hammaskosketuksen kattomiseen. Ja tinnerillä ku laimentaa sitä niin saa flow viz-maalin .
Ns. puolikuut ja Motonetin prässi riittää pinjonin laakerin irroitukseen ihan hyvin. Tai mulla ei yksikään oo ollu mitenkään eeppisen tiukassa. Vittumaisempaa on jumpata takimmaisen laakerin koolia kuoriin ja pois jos joutuu simmiä arpoon monta kertaa. Kun se pitäs jollain taikoo ehjänä pois ja takas.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post...Vittumaisempaa on jumpata takimmaisen laakerin koolia kuoriin ja pois jos joutuu simmiä arpoon monta kertaa. Kun se pitäs jollain taikoo ehjänä pois ja takas.
Comment
-
-
Originally posted by tomant View PostEn ole koskaan nähnyt Bemarin perää, mutta tarkoitus on vaihtaa Typ 188 190E-Mersun alle. Voisiko pinionin shimmauksen tehdä siten, että tuhlaa uuden (tai hyväkuntoisen) laakerin sovitustyökaluksi? Hiomalla/sorvaamalla hiukan laakerin ulko- ja sisäkooleja, sen voi sovittaa sormin paikalleen. Sovitustyö helpottuisi ja viimeiseksi sitten kasaus lopullisella laakerilla. Esim. Fordin perissä, missä shimmilevy on pinionin rattaan ja laakerin välissä, löytyy jopa varaosana laakeri, joka menee sormin laittamalla pinionin akselille.Last edited by Pazi88; 15-01-2018, 20:25.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by tomant View PostEn ole koskaan nähnyt Bemarin perää, mutta tarkoitus on vaihtaa Typ 188 190E-Mersun alle. Voisiko pinionin shimmauksen tehdä siten, että tuhlaa uuden (tai hyväkuntoisen) laakerin sovitustyökaluksi? Hiomalla/sorvaamalla hiukan laakerin ulko- ja sisäkooleja, sen voi sovittaa sormin paikalleen. Sovitustyö helpottuisi ja viimeiseksi sitten kasaus lopullisella laakerilla. Esim. Fordin perissä, missä shimmilevy on pinionin rattaan ja laakerin välissä, löytyy jopa varaosana laakeri, joka menee sormin laittamalla pinionin akselille.
Jos pinjonin takakooli ei ole tiukka akseliin ja reikään niin akselin asema on mitä sattuu joten huono siitä on hammaskosketusta ja backlashia arpoa.
Voortin murikan säädöstä en sano mitään kun en oo käsissäni pitäny.
Jos nyt eka kertaa teet niin tee huolella vaikka teettääkin vähä töitä. Ekan kanssa ei kannata alkaa oikomaan oli homma mikä vaan.Last edited by petrolhead; 15-01-2018, 22:16.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Kiitos vastauksista. Tarkoituksenani on tehdä avoimesta 4,45-perästä kiinteä hitsaamalla tai spoolilla varttimaileria varten. Jos käytetyn perän laakerit ja hammaskosketus ovat OK ja uusi/tuunattu tasauspyörästö on samoissa mitoissa kuin pois otettu, enkö siis tarvitse mitään shimmausta ja säätöä? Vai pitääkö käytetyssä perässä aina vaihtaa laakerit varmuuden vuoksi?
Comment
-
-
Originally posted by tomant View PostKiitos vastauksista. Tarkoituksenani on tehdä avoimesta 4,45-perästä kiinteä hitsaamalla tai spoolilla varttimaileria varten. Jos käytetyn perän laakerit ja hammaskosketus ovat OK ja uusi/tuunattu tasauspyörästö on samoissa mitoissa kuin pois otettu, enkö siis tarvitse mitään shimmausta ja säätöä? Vai pitääkö käytetyssä perässä aina vaihtaa laakerit varmuuden vuoksi?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Vanhassa pinioniakselissa käsin kaiverrettu merkintä G G 435. Uudessa P G 1160. Kertooko nää mulle mitään hyödyllistä shimmaamisen kannalta? Lisäksi vanhassa akselissa mutterin päässä merkintä -2, joka vois olla mittapoikkeama. Uudessa ei vastaavaa merkintää ole ainakaan samassa paikassa. Tuli vaan tuolta Vesselitopicista mieleen tarkistaa.
Comment
-
-
Nuo numerosarjat on muistaakseni samat sekä pinjonissa että siinä hammaspyörässä (että osaa erottaa parin??). Ja päädyn numerosta voi tosiaan päätellä tarvittavan shimmin paksuuden pinjonille. Olikohan se satkuissa vai kympeissä :think No jossain dokumentissa ne luki, mut en nyt kännykällä sitä löydä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostLieneekö paperitiivisteestä mitään iloa perän takakannen välissä, vai suosiolla pelkkä tasotiivistemassa?
Tällä hetkellä on jollain tiivistemassalla kiinni, sekin toimii kyllä.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostVanhassa pinioniakselissa käsin kaiverrettu merkintä G G 435. Uudessa P G 1160. Kertooko nää mulle mitään hyödyllistä shimmaamisen kannalta? Lisäksi vanhassa akselissa mutterin päässä merkintä -2, joka vois olla mittapoikkeama. Uudessa ei vastaavaa merkintää ole ainakaan samassa paikassa. Tuli vaan tuolta Vesselitopicista mieleen tarkistaa.
Comment
-
Comment