M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • afafaf
    replied
    M52 alulohkon kestävyys

    Mites tuo alulohko kestää paineita,onko viisaampi vaihtaa heti rautalohko tilalle,kangethan sinne pitää kuiten vaihtaa järeämmät..ei taida ne ohuet kanget kestää hyvinkään ahdettuna..

    Sitten onko kukaan käyttäny moista valusarjaa m50/m52 +e30..kiinnostais että mahtuuko minkä kokoinen ahdin tuonne väliin taakse alas,meneekö esim.hx40 mittojen puolesta?

    Leave a comment:


  • FlowAmp
    replied
    Dekkitason mitat

    Onko kellään tai onko ketään löytänyt mittakuvia dekkitasosta. Koneistaja kaveri tekee mulle tälläviikolla stressilevyn porausta varten. eilen koitin ite mitottamalla tehä kuvaa mutta ei oikein ollu tarpeeks hyviä mittavehkeitä et ois saanu riittävän tarkan kuvan tehtyä.

    Jos jollain on kuvat niin voiskone saada sähköpostiin [email protected]

    kiiruskin vähän ois.

    Leave a comment:


  • FlowAmp
    replied
    Joo no itelle tuli männät wössneriltä. Itellä vähä kyselyn alla että pitäskö noi stressiporata kun poraus ei ole kun 0,4mm. Kannesta ei juurikaan tarvinnut plaanailla ja dekkitasokin on suora joten se vaan pyyhkäistään. Itellä puristukset vakio pahvin paksuudella noin 10. tai 10.2 pitää mitata palotilan koko ja laskee cometicin pahvinkanssa (mittailla ja laskee ensin et minkä paksunen pahvi pitää olla). Mäntiin tosin joutuu loveamaan venakoloja vähän syvemmiksi kun ei oo Bemarin omilla mitoilla venttiili upotukset/mikään muukaan ja kun nokat suht rajut m50 pannuun.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    CP Männät, 10.5 rutuilla, kannesta ja lohkosta joutuu viistää kuitenki siivua ni lopullinen puristus Coopperingin pahvin kans jotain välimaastossa 10.2-10.4(0.5mm paksumpi pahvi tiputtaa 10.2 luokkaan ja riippuen paljonko dekkitasosta ja kannesta joudutaan ottaa pois nostaa puristusta...)

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Mulla tuli wisecot 84,5mm koossa ja puristukset n. 9.8:1. Lohkoa ei stressiporattu, saa nähdä syökö männät nyt ihan nolla-ajassa sitten.

    Leave a comment:


  • FlowAmp
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Heip, olisko kellään M50 koneeseen stressilevyä olemassa? pitäs porata 84.5mm kokoon ja tuntuu olevan aika kivenalla noi stressilevyt.. laittakaa vaikka priva viestiä mikäki semmonen löytyy ja suostuvainen lainaamaan

    Ei oo stressilevyä mutta kiinnostuksesta kysyn että mitkä männät oot laittamassa 84,5mm? millä puristuksella tulee?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Heip, olisko kellään M50 koneeseen stressilevyä olemassa? pitäs porata 84.5mm kokoon ja tuntuu olevan aika kivenalla noi stressilevyt.. laittakaa vaikka priva viestiä mikäki semmonen löytyy ja suostuvainen lainaamaan

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Vanoksen lähtö on m14x1.5

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Mitkä kierteet tuosta m50b25 öljynsuodattimen jalasta löytyy?

    Anturin paikka on m12 1.5, mutta toinen on isompi, m14?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Athena cooperring tiiviste. Kun käyttää kannen auki, niin pitääkö kanttaa höylätä? Tiiviste ei siis vuoda, vaan ilmeisesti venttiili. Ja ilmeisesti pelkkä massaosan vaihto riittää.
    Originally posted by Supra^ View Post
    Pakkohan se on höylätä kun se kansi antaa periksi. Jos jotenkin ihmeen kaupalla sattuisi uudestaan kasattaessa renkaat osumaan tasan samoihin kohtiin niin eihän niihin jää enää samalla tavalla jännitettä kun se kohta on jo kerran painunut. Jos taas menee puoli milliä vanhan viereen niin uusi ura leikkaa vanhan uran paristakin kohdasta ja taas vuotaa varmasti.

    PS. Tämä ei ole kokemusta vaan teoriaa, saa tulla kumoamaan.
    Originally posted by anttiviis View Post
    Kyllä se kansi pitää joka irroituskerran jälkeen höylätä kun liekkirenkaita käyttää.
    Originally posted by saki View Post
    en oo kyllä likikään aina höylännyt. Hyvin on pitänyt. Näkee kyllä ettei ne millään osu samoihin kohtiin uudestaan vaan tekee uudet urat. = joka toisella irroituksella varmaan hyvä plaanailla pinta. Massa kestää kyllä monta avausta. Coppergasgettia olen suosinut.. Ehkä irtoo ehjänä ilmankin ja pitää?
    Pistin kasaan ilman höyläystä ja vaihdoin vain massaosan uuteen. On nyt reilu 500km ainakin pelannu ja pysyny nipussa 1barin ahdoilla.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Juhanik View Post
    Mulla on hx40 super ja hyvällä tuurilla vois mennä vielä pykälää isompi holsetti paikalle... Ahtimen koko riippuu paljon pakosarjasta.
    Olisko sulla kuvia kyseisestä setupista ? Onko omatekoinen pakosarja vai mallia Kiina?

    Leave a comment:


  • Juhanik
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Minkäkokosia ahtimia ollut tuon alapuolisen turbosarjan kanssa?
    Tehotavoite olis joku 300-350hp ja oikeastaan tulossa vakio vanokseton m50b25. Tässä mietiskelen vain, että pääseekö edes noille tehotavotteille pienellä ahtimella..
    Mulla on hx40 super ja hyvällä tuurilla vois mennä vielä pykälää isompi holsetti paikalle... Ahtimen koko riippuu paljon pakosarjasta.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Minkäkokosia ahtimia ollut tuon alapuolisen turbosarjan kanssa?
    Tehotavoite olis joku 300-350hp ja oikeastaan tulossa vakio vanokseton m50b25. Tässä mietiskelen vain, että pääseekö edes noille tehotavotteille pienellä ahtimella..

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    meneekö nuo kiinalaiset alapuoliset turbopakosarjat edes sinne päinkään e30 korissa, jos sen ahtimen tyrkkäisi sinne alapuolelle? En löytänyt mistään juttua käytännön kokemuksista. Laittakaa ihmeessä infoa, että kannattaako edes harkita ja mieluiten kokemuksella!
    meneehän se sinne ihan kivasti, mutta kovin isoa ahdinta ei mahdu, kun ottaa lohkoon kiinni...

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    meneekö nuo kiinalaiset alapuoliset turbopakosarjat edes sinne päinkään e30 korissa, jos sen ahtimen tyrkkäisi sinne alapuolelle? En löytänyt mistään juttua käytännön kokemuksista. Laittakaa ihmeessä infoa, että kannattaako edes harkita ja mieluiten kokemuksella!

    Leave a comment:

Working...
X