M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • afafaf
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Viinalla vai bensalla. Viinalla nyt ei ainakaan kannata puristuksia puottaa. Lyhyemmällä veivillä tulee huonompi kankikulma ja tuolla pienemmällä puristuksella taitaa vaatia enemmän kuin 1.3 ahtoja, että saa +500hv.
    Niin tuo on kyl tosi,voishan sitä tieten visuta ja laittaa ne m50 non vanos kanget..mites sulla on pysyny nipussa se kone,sullahan oli alulohkolla,onko ihan vakio setuppi,ja viinala ilmeisesti ajelit?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Meinasin kokeilla veiveiksi puolasta 132.5mm prism h-profili(tiä sitte tekeekö niillä mitään),rutut putoaa 8.5 tuntumaan..jos se tois vähän käyttövarmuutta lisää..ja athena ilmeisesti kansinahkaksi..
    Viinalla vai bensalla. Viinalla nyt ei ainakaan kannata puristuksia puottaa. Lyhyemmällä veivillä tulee huonompi kankikulma ja tuolla pienemmällä puristuksella taitaa vaatia enemmän kuin 1.3 ahtoja, että saa +500hv.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    ehottomasti kasaisin koneen alulohkolla, kun kerran kasassa jo on... nakkaa jemmaan se m50 rautalohko, että jos sattuu haaveri niin on tilalle toinen.. veivit kannattaa ottaa m50b25 koneesta on jysymmät... ja kylläpä niitä on +800hp alulohkoisia suomessakin niin ei se lohkosta kiinni enään jää..
    Meinasin kokeilla veiveiksi puolasta 132.5mm prism h-profili(tiä sitte tekeekö niillä mitään),rutut putoaa 8.5 tuntumaan..jos se tois vähän käyttövarmuutta lisää..ja athena ilmeisesti kansinahkaksi..

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    ehottomasti kasaisin koneen alulohkolla, kun kerran kasassa jo on... nakkaa jemmaan se m50 rautalohko, että jos sattuu haaveri niin on tilalle toinen.. veivit kannattaa ottaa m50b25 koneesta on jysymmät... ja kylläpä niitä on +800hp alulohkoisia suomessakin niin ei se lohkosta kiinni enään jää..

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    ARP:llä ei ole edes pultteja alulohkoon. Ei auta siihen kierteiden nousuun pinnapultit mitenkään. Alulohkoon on omat männänrenkaansa, että ihan mitäsattuu renkaita sinne ei kannata laittaa. Laittaisin vanhat, jos katkosvälys on ok. Dekkiä ei kannata alulohkosta oikasta, koska pyttyjen nikasil pinnote lohkeilee irti ja pinnoitteen vuoksi sitä ei voi hoonata, eikä itseasiasa tarvi edes hoonata. Se on joko ehjä tai sit se on pilalla.

    Lyhyesti siis, jos käytät alulohkoa, niin katso onko se ehjä, ja jos on niin sellaisenaan paikalleen. Tiedostaen, että älytöntä määrää voimaa se ei kestä. Laakerit toki kantsii uusia.
    Ahaa,taas tuli uutta tietoa,kiitän..pitää vielä puntaroida kumman laittaa 1-1.3bar meinaan ahtoja sinne pukata,megassa 1.5bar mappi,mut mahollisesti +500hv vois luovuttaa..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    ARP:llä ei ole edes pultteja alulohkoon. Ei auta siihen kierteiden nousuun pinnapultit mitenkään. Alulohkoon on omat männänrenkaansa, että ihan mitäsattuu renkaita sinne ei kannata laittaa. Laittaisin vanhat, jos katkosvälys on ok. Dekkiä ei kannata alulohkosta oikasta, koska pyttyjen nikasil pinnote lohkeilee irti ja pinnoitteen vuoksi sitä ei voi hoonata, eikä itseasiasa tarvi edes hoonata. Se on joko ehjä tai sit se on pilalla.

    Lyhyesti siis, jos käytät alulohkoa, niin katso onko se ehjä, ja jos on niin sellaisenaan paikalleen. Tiedostaen, että älytöntä määrää voimaa se ei kestä. Laakerit toki kantsii uusia.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Ny pitäs tehä päätös lohkon suhteen,nappasin kannen pois ja lohko näyttäs olevan hyvässä kunnossa,eli onko nuissa ollu muita ongelmia kun nuo kannenpultin kierteet,auttaako arp pultit yhtään tähän ongelmaan,toinen vaihtoehto olis tosiaan vaihtaa se rautalohko nuilla alukoneen kampuralla ja männillä..

    Jos oikein muistan niin joskus olen lukenu,et olis alulohko alkanu käryttään uusien m-renkaiden vaihdon jälkeen,onko tällä perää,ja miten voiko/kannattaako nuita hoonata?

    Laakerointi,männänrenkaat,dekin oikasu olis kuiten tehtävä minkä lohkon tonne nyt laittaaki..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Ok,selvensi kiitos..mites varmistan vielä,ostoslistalle nokat ja ketjupyörä non vanoksesta tämä selvä..mut käyhän nuo pienemmät vanoksen hyd.nostimet ja kiskot+pukit nuiden non nokkien kans..
    Käy joo. Ne vanoksettoman nokat on hieman "jykevämmät", mut kyl ne siellä mahtuu pyörimään.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos letku on paikallaan, niin sinne tulee paine. Jos jätät vanoksen tyhjänä paikalleen, niin letku pois ja non vanos nokat rattaineen paikalleen. Vanoksen toimimattomuus ei vaikuta maksimitehoihin, mutta alavääntöä jaa saamatta. Toki sama tilanne on niin non-vanos nokillakin
    Ok,selvensi kiitos..mites varmistan vielä,ostoslistalle nokat ja ketjupyörä non vanoksesta tämä selvä..mut käyhän nuo pienemmät vanoksen hyd.nostimet ja kiskot+pukit nuiden non nokkien kans..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Tuleeko vanokselle öljynpaine vaikka solenoidi ei ole kytketty?kärsiikö siitä silloin ottaa sisuksia pois?


    Meinasin jättää tuon muovisen venakopan ja sen vanoksen tyhjänä siihen,tai jotain?mites vaikuttaako tuo vanoksen toimimattomuus vanos nokassa jotenki oleelllisesti tehoihin?

    Mulla lähtee koko moottorinjohtosarja pois,ja tilalle tulee tuo omavalmiste sarja megan kans,hukkakipinä puolalla,eli ei sitä vanoksen pistoketta löytyskään
    Jos letku on paikallaan, niin sinne tulee paine. Jos jätät vanoksen tyhjänä paikalleen, niin letku pois ja non vanos nokat rattaineen paikalleen. Vanoksen toimimattomuus ei vaikuta maksimitehoihin, mutta alavääntöä jaa saamatta. Toki sama tilanne on niin non-vanos nokillakin

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Menee non vanos nokat, kun vaihdat vaihdat vanoksettoman nokkapyörät myös. Sit toki pitää laittaa vanoksettoman peitelevy ja venakoppakin. Tai sit ottaa vanoksesta sisukset pois ja jättää vaan kuoret siihen Helpoin tapa disabloida vanos on kuitenkin jättää vaan solenoidin johto kytkemättä. Se nokka pysyy kyllä perusasennossa kuhan vanokselle tulee öljynpaine.
    Tuleeko vanokselle öljynpaine vaikka solenoidi ei ole kytketty?kärsiikö siitä silloin ottaa sisuksia pois?


    Meinasin jättää tuon muovisen venakopan ja sen vanoksen tyhjänä siihen,tai jotain?mites vaikuttaako tuo vanoksen toimimattomuus vanos nokassa jotenki oleelllisesti tehoihin?

    Mulla lähtee koko moottorinjohtosarja pois,ja tilalle tulee tuo omavalmiste sarja megan kans,hukkakipinä puolalla,eli ei sitä vanoksen pistoketta löytyskään

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Menee non vanos nokat, kun vaihdat vaihdat vanoksettoman nokkapyörät myös. Sit toki pitää laittaa vanoksettoman peitelevy ja venakoppakin. Tai sit ottaa vanoksesta sisukset pois ja jättää vaan kuoret siihen Helpoin tapa disabloida vanos on kuitenkin jättää vaan solenoidin johto kytkemättä. Se nokka pysyy kyllä perusasennossa kuhan vanokselle tulee öljynpaine.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Ok,alakerrala ajettu n.300tkm eli auki se olis käytettävä muutenki,niin puntaroin että hommaanko samala rautalohkon ku niitäki saa melkein kiittämällä..ja sinne kaveriks samala non vanos kanget..

    Sitte vielä semmonen ongelma,et meneekö pelkät non vanos m50 nokat suoraan tuohon m52 nokkien tilalle..tai sitten pitäis saada tuo vanos pois pelistä kokonaan,mulla on mega purkki+johtosarja valmiina,ja en enää jaksa alkaa siihen vanos ohjainta kyhäämään..

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Mites tuo alulohko kestää paineita,onko viisaampi vaihtaa heti rautalohko tilalle,kangethan sinne pitää kuiten vaihtaa järeämmät..ei taida ne ohuet kanget kestää hyvinkään ahdettuna..

    Sitten onko kukaan käyttäny moista valusarjaa m50/m52 +e30..kiinnostais että mahtuuko minkä kokoinen ahdin tuonne väliin taakse alas,meneekö esim.hx40 mittojen puolesta?

    http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...FWOBcgodwEsG0A
    Minä vaihtaisin suoraan rautalohkon jos siitä koneesta ollaan oikeasti ottamassa tehoa ulos ja haluaa joskus purkaa/kasata sen uudelleenkin. M52 kyllä kestää tällaista "perusahtamista" (400-600hp) ihan samalla tavalla kuin rautalohkokin, foorumilla monta esimerkkiä.
    Lyhyesti sanottuna alulohko on kevyempi, mutta kannenpulttien kierteet herkkiä korkkaamaan jos vaikka joskus käynyt kuumana, ja jos korkkaa niin lohko on sitämyötä aikalailla entinen.

    Edellisellä sivulla juttua noista alapuolisista pakosarjoista...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    On tuo m52 alulohko vakio kiertokangilla ja kannen pulteilla kestäny mulla ainakin 1-1,3 bar paineita. Ei mitään merkkejä siitä että lohko antais periksi. Yhden kiertokangen sain kyllä jo mutkalle pahojen pätkimisien vuoksi. Nekin siis kestää tuon koneen tuottaman voiman, mut ei enään "häiriöitä" isolla kuormalla.

    Mää en muista psljonko o-pekdilla kesti painetta vakio pulteilla, mutta näkisin rautalohkon tarpeelliseksi vasta kun vakio pultit ei pidä enään kantta paikoillaan. Tuohon alulohkoon kun ei kannata pinnapultteja ruveta laittamaan.
    Last edited by Pazi88; 25-08-2015, 13:34.

    Leave a comment:

Working...
X