Originally posted by Matuh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
EV14 ehdottomasti.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Minkälaisia putkistoja porukalla on turbo E36? Laatikon kohdalla matalassa autossa ei ole maavaraa liikaa. ainakaan 4" putkisto ei auton alle mahdu. Lisäksi riesana vuosittain yhdeksi päiväksi vaadittava katalysaattori
Tällähetkellä 4" downpipe mikä supistuu ja jakaantuu n.60mm tuplaputkiin. Katiton ja välivaimenniton E36 M3 x-pipe ja päässä eisenmann race. Pakopaineanturi pitäisi laittaa kun kerkeää. Veikkauksia mihin asti kyseinen setuppi riittää?
Tietysti yksi vaihtoehto ois laittaa cutout-valve puhaltamaan suoraan downpipesta auton alle, tuleekohan ongelmiaLast edited by *makke*; 14-02-2015, 20:05.
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostMinkälaisia putkistoja porukalla on turbo E36? Laatikon kohdalla matalassa autossa ei ole maavaraa liikaa. ainakaan 4" putkisto ei auton alle mahdu. Lisäksi riesana vuosittain yhdeksi päiväksi vaadittava katalysaattori
Tällähetkellä 4" downpipe mikä supistuu ja jakaantuu n.60mm tuplaputkiin. Katiton ja välivaimenniton E36 M3 x-pipe ja päässä eisenmann race. Pakopaineanturi pitäisi laittaa kun kerkeää. Veikkauksia mihin asti kyseinen setuppi riittää?
Tietysti yksi vaihtoehto ois laittaa cutout-valve puhaltamaan suoraan downpipesta auton alle, tuleekohan ongelmia
Eikö voi ajaa sillä 4"dp:llä ja sit vaikka supistaa 3" ku sen saa ainaki hyvin sopimaan ilman että maavara kärsii paljoa?
3" katteja löytyy ainaki halvalla, niin olis samalla helppo laittaa katti leimalle.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostKuinka paljo voimaa autossa on jos tarvii 4" putken?
Eikö voi ajaa sillä 4"dp:llä ja sit vaikka supistaa 3" ku sen saa ainaki hyvin sopimaan ilman että maavara kärsii paljoa?
3" katteja löytyy ainaki halvalla, niin olis samalla helppo laittaa katti leimalle., Ei vaan jaksais moneen kertaan tehdä, jos nyt vaikka ahtimen joskus saittuisi vaihtamaan. Nykyinen tuplaputki on kooltaan hyvin lähellä yhtä 3" ränniä.
Maailmalta lukee juttuja niin 3" rupee ahdistamaan n500hp luokassa, kyllähän se kaasu siitäkin läpi tulee mutta jää hevosia putkistoon.
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostNyt on joku n.600, Ei vaan jaksais moneen kertaan tehdä, jos nyt vaikka ahtimen joskus saittuisi vaihtamaan. Nykyinen tuplaputki on kooltaan hyvin lähellä yhtä 3" ränniä.
Maailmalta lukee juttuja niin 3" rupee ahdistamaan n500hp luokassa, kyllähän se kaasu siitäkin läpi tulee mutta jää hevosia putkistoon.
Jos sulla on 4"dp ja sitte noin 1m jälkeen supistat esim 3" niin kyllä sillä mennään jo aika pitkälle. Laita huvikseen pakopaineen mittaus dp:hen niin ei tarvi arpoa että ahdistaako?
M50B30 moottorista penkitettiin hetki sitten 885hv 3" rännillä joten en oikeen usko että 500hv jälkeen jää putkeen.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Kyllä tolle 3" putkelle on vähänkään järkevä maksimi 600 hp hujakoilla. Omassa oli ~40cm 4,5" putkea turbolta, siitä puolen metrin matkalla supistus 4,5"->3" ja loppuputki 3" yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella.
630 hp nurkilla ei ahtojen nostosta ollu mitään järkevää hyötyä, kun huomasi, että putkisto alkaa tulppaamaan. Ja portilta tuli miulla kaasut vielä tohon samaan rööriin.
Tonix kerro lisää tosta 885 hp setistä? Oon erittäin skeptinen ton toimivuuden suhteen, jos alusta loppuun 3".ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment