Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemssi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 872
    • Kerkkoo

    Minkäkokosia ahtimia ollut tuon alapuolisen turbosarjan kanssa?
    Tehotavoite olis joku 300-350hp ja oikeastaan tulossa vakio vanokseton m50b25. Tässä mietiskelen vain, että pääseekö edes noille tehotavotteille pienellä ahtimella..

    Comment

    • Juhanik
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 531
      • Oulu

      Originally posted by Bemssi View Post
      Minkäkokosia ahtimia ollut tuon alapuolisen turbosarjan kanssa?
      Tehotavoite olis joku 300-350hp ja oikeastaan tulossa vakio vanokseton m50b25. Tässä mietiskelen vain, että pääseekö edes noille tehotavotteille pienellä ahtimella..
      Mulla on hx40 super ja hyvällä tuurilla vois mennä vielä pykälää isompi holsetti paikalle... Ahtimen koko riippuu paljon pakosarjasta.
      -Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-

      Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450

      http://www.jk-import.net

      -Member of BTCF-Sauna Team-

      Vikakoodin lukua Oulussa

      Comment

      • Bemssi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 872
        • Kerkkoo

        Originally posted by Juhanik View Post
        Mulla on hx40 super ja hyvällä tuurilla vois mennä vielä pykälää isompi holsetti paikalle... Ahtimen koko riippuu paljon pakosarjasta.
        Olisko sulla kuvia kyseisestä setupista ? Onko omatekoinen pakosarja vai mallia Kiina?

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11131
          • Oulu

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Athena cooperring tiiviste. Kun käyttää kannen auki, niin pitääkö kanttaa höylätä? Tiiviste ei siis vuoda, vaan ilmeisesti venttiili. Ja ilmeisesti pelkkä massaosan vaihto riittää.
          Originally posted by Supra^ View Post
          Pakkohan se on höylätä kun se kansi antaa periksi. Jos jotenkin ihmeen kaupalla sattuisi uudestaan kasattaessa renkaat osumaan tasan samoihin kohtiin niin eihän niihin jää enää samalla tavalla jännitettä kun se kohta on jo kerran painunut. Jos taas menee puoli milliä vanhan viereen niin uusi ura leikkaa vanhan uran paristakin kohdasta ja taas vuotaa varmasti.

          PS. Tämä ei ole kokemusta vaan teoriaa, saa tulla kumoamaan.
          Originally posted by anttiviis View Post
          Kyllä se kansi pitää joka irroituskerran jälkeen höylätä kun liekkirenkaita käyttää.
          Originally posted by saki View Post
          en oo kyllä likikään aina höylännyt. Hyvin on pitänyt. Näkee kyllä ettei ne millään osu samoihin kohtiin uudestaan vaan tekee uudet urat. = joka toisella irroituksella varmaan hyvä plaanailla pinta. Massa kestää kyllä monta avausta. Coppergasgettia olen suosinut.. Ehkä irtoo ehjänä ilmankin ja pitää?
          Pistin kasaan ilman höyläystä ja vaihdoin vain massaosan uuteen. On nyt reilu 500km ainakin pelannu ja pysyny nipussa 1barin ahdoilla.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            Mitkä kierteet tuosta m50b25 öljynsuodattimen jalasta löytyy?

            Anturin paikka on m12 1.5, mutta toinen on isompi, m14?
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • bmw89
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 565
              • Ulvila

              Vanoksen lähtö on m14x1.5
              -E30 "316i"

              ex. e46 328i,

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                Heip, olisko kellään M50 koneeseen stressilevyä olemassa? pitäs porata 84.5mm kokoon ja tuntuu olevan aika kivenalla noi stressilevyt.. laittakaa vaikka priva viestiä mikäki semmonen löytyy ja suostuvainen lainaamaan
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • FlowAmp
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 161
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Exami View Post
                  Heip, olisko kellään M50 koneeseen stressilevyä olemassa? pitäs porata 84.5mm kokoon ja tuntuu olevan aika kivenalla noi stressilevyt.. laittakaa vaikka priva viestiä mikäki semmonen löytyy ja suostuvainen lainaamaan

                  Ei oo stressilevyä mutta kiinnostuksesta kysyn että mitkä männät oot laittamassa 84,5mm? millä puristuksella tulee?
                  -BMW E30 318i 2d
                  -BMW E36 325i 4d
                  -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                  -Hiace
                  -VW Transporter
                  -BMW E46 330d M-Sport
                  -BMW F11 535d M-Sport

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Mulla tuli wisecot 84,5mm koossa ja puristukset n. 9.8:1. Lohkoa ei stressiporattu, saa nähdä syökö männät nyt ihan nolla-ajassa sitten.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Exami
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 986
                      • Hyvinkää, Tuusula

                      CP Männät, 10.5 rutuilla, kannesta ja lohkosta joutuu viistää kuitenki siivua ni lopullinen puristus Coopperingin pahvin kans jotain välimaastossa 10.2-10.4(0.5mm paksumpi pahvi tiputtaa 10.2 luokkaan ja riippuen paljonko dekkitasosta ja kannesta joudutaan ottaa pois nostaa puristusta...)
                      sigpic
                      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                      Comment

                      • FlowAmp
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 161
                        • Hyvinkää

                        Joo no itelle tuli männät wössneriltä. Itellä vähä kyselyn alla että pitäskö noi stressiporata kun poraus ei ole kun 0,4mm. Kannesta ei juurikaan tarvinnut plaanailla ja dekkitasokin on suora joten se vaan pyyhkäistään. Itellä puristukset vakio pahvin paksuudella noin 10. tai 10.2 pitää mitata palotilan koko ja laskee cometicin pahvinkanssa (mittailla ja laskee ensin et minkä paksunen pahvi pitää olla). Mäntiin tosin joutuu loveamaan venakoloja vähän syvemmiksi kun ei oo Bemarin omilla mitoilla venttiili upotukset/mikään muukaan ja kun nokat suht rajut m50 pannuun.
                        -BMW E30 318i 2d
                        -BMW E36 325i 4d
                        -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                        -Hiace
                        -VW Transporter
                        -BMW E46 330d M-Sport
                        -BMW F11 535d M-Sport

                        Comment

                        • FlowAmp
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 161
                          • Hyvinkää

                          Dekkitason mitat

                          Onko kellään tai onko ketään löytänyt mittakuvia dekkitasosta. Koneistaja kaveri tekee mulle tälläviikolla stressilevyn porausta varten. eilen koitin ite mitottamalla tehä kuvaa mutta ei oikein ollu tarpeeks hyviä mittavehkeitä et ois saanu riittävän tarkan kuvan tehtyä.

                          Jos jollain on kuvat niin voiskone saada sähköpostiin [email protected]

                          kiiruskin vähän ois.
                          -BMW E30 318i 2d
                          -BMW E36 325i 4d
                          -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                          -Hiace
                          -VW Transporter
                          -BMW E46 330d M-Sport
                          -BMW F11 535d M-Sport

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            M52 alulohkon kestävyys

                            Mites tuo alulohko kestää paineita,onko viisaampi vaihtaa heti rautalohko tilalle,kangethan sinne pitää kuiten vaihtaa järeämmät..ei taida ne ohuet kanget kestää hyvinkään ahdettuna..

                            Sitten onko kukaan käyttäny moista valusarjaa m50/m52 +e30..kiinnostais että mahtuuko minkä kokoinen ahdin tuonne väliin taakse alas,meneekö esim.hx40 mittojen puolesta?

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11131
                              • Oulu

                              On tuo m52 alulohko vakio kiertokangilla ja kannen pulteilla kestäny mulla ainakin 1-1,3 bar paineita. Ei mitään merkkejä siitä että lohko antais periksi. Yhden kiertokangen sain kyllä jo mutkalle pahojen pätkimisien vuoksi. Nekin siis kestää tuon koneen tuottaman voiman, mut ei enään "häiriöitä" isolla kuormalla.

                              Mää en muista psljonko o-pekdilla kesti painetta vakio pulteilla, mutta näkisin rautalohkon tarpeelliseksi vasta kun vakio pultit ei pidä enään kantta paikoillaan. Tuohon alulohkoon kun ei kannata pinnapultteja ruveta laittamaan.
                              Last edited by Pazi88; 25-08-2015, 13:34.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by afafaf View Post
                                Mites tuo alulohko kestää paineita,onko viisaampi vaihtaa heti rautalohko tilalle,kangethan sinne pitää kuiten vaihtaa järeämmät..ei taida ne ohuet kanget kestää hyvinkään ahdettuna..

                                Sitten onko kukaan käyttäny moista valusarjaa m50/m52 +e30..kiinnostais että mahtuuko minkä kokoinen ahdin tuonne väliin taakse alas,meneekö esim.hx40 mittojen puolesta?

                                http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...FWOBcgodwEsG0A
                                Minä vaihtaisin suoraan rautalohkon jos siitä koneesta ollaan oikeasti ottamassa tehoa ulos ja haluaa joskus purkaa/kasata sen uudelleenkin. M52 kyllä kestää tällaista "perusahtamista" (400-600hp) ihan samalla tavalla kuin rautalohkokin, foorumilla monta esimerkkiä.
                                Lyhyesti sanottuna alulohko on kevyempi, mutta kannenpulttien kierteet herkkiä korkkaamaan jos vaikka joskus käynyt kuumana, ja jos korkkaa niin lohko on sitämyötä aikalailla entinen.

                                Edellisellä sivulla juttua noista alapuolisista pakosarjoista...
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎