Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Ardi00 View Post
    Mulla on säädetty target olikohan 14.7 ja kuulemma 16 voisi kans ajaa? :think
    Laitoin nyt alkuun vähän päälle 15, mutta en tiedä kuinka lähellä totuutta se on. Bensallahan se ilmeisesti kannattaa laittaa laihan puolelle, niin kaippa sama toimii e85:llekkin :think

    Bensa afr:stä kyse siis, kun en keksiny miten tunerstudio asetetaan näyttämään eri polttoaineiden afr:iä.

    EDIT bensalle siis näin. Re85:lle ois kiva tietää sama käppyrä.
    Last edited by Pazi88; 15-08-2014, 11:39.

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kyllähän se viina aika hyvin huuhtelee öljyt pois, että ihan aiheellinen varoitus.

    Mut mikähän ois hyvä seossuhde re85:lle matka-ajossa, että pysyis kulutus järkevänä? Tuossa koitin tavoite afr karttaa tehdä, niin ois mukava tietää arvo mihin pyrkiä.
    Mulla on säädetty target olikohan 14.7 ja kuulemma 16 voisi kans ajaa? :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kyllähän se viina aika hyvin huuhtelee öljyt pois, että ihan aiheellinen varoitus.

    Mut mikähän ois hyvä seossuhde re85:lle matka-ajossa, että pysyis kulutus järkevänä? Tuossa koitin tavoite afr karttaa tehdä, niin ois mukava tietää arvo mihin pyrkiä.

    Leave a comment:


  • Mäki
    replied
    Originally posted by hencca89 View Post
    ....eikä pahasta tosiaan vaihtaa bensalinjat yms. re85 kestäviin....
    Joo, tuossa hencca'n e30'ssa vaihdoin koska alkoi vuotamaan n. vuoden etanolin ajon jälkeen. Letku oli mennyt kovasta pehmoseksi. Eli selvästin letku joka oli sielä ei ollut yhteensopiva etanolin kanssa. Alkuperäisyydestä en teidä, voi olla että oli tarvike letku.

    Ja että sylinteriseininen huuhtelu olisi ongelma? Pitää kyllä olla todella pielessä asetukset... Ja etanoli ei ole yhtä herkkä nakutukselle, ei välttämättä helpompi.
    Last edited by Mäki; 15-08-2014, 07:21.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by hencca89 View Post
    ...omasta mielestä tosin helpompi säätää kuin bensa, sillä ei saa nii helpolla isoo vahinkoo aikaseksi vaikka käy laihalla/rikkaalla.
    Väärin.
    Liian rikas seos huuhtelee sylintereistä öljykalvon ja männät+renkaat kuluu todella nopeasti piloille.
    Liian laiha seos taas on yhtä kuin voiman puutetta, mutta se ei E85:lla tuhoa mitään.
    Eli toimii kutakuinkin päinvaston kuin bensamoottori.

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    Originally posted by M-A-K-O View Post
    Moi,
    en jaksanut lukea koko topikkia läpi...
    Mutta ois ens talvena tarkoitus päivittää ahtimet, välijäähdytin, suuttimet, jne. ja sen myötä myös ehkä siirtyä e85 juuri nakutuksen ja moottorin keston vuoksi.
    Mulla on tällä Burgerin JB 4 + downpipet on kellään mitään kokemuksia onko tarvetta ja, jos niin mitä tarvitsee vaihtaa lisää vai toimiiko suoraa.

    Kiitos etukäteen
    suunnillee 30% isommat suuttimet enshätään. re85 menee aikalailla enempi.
    eikä pahasta tosiaan vaihtaa bensalinjat yms. re85 kestäviin. ja kovaa
    säätämistä alkuunsa... omasta mielestä tosin helpompi säätää kuin bensa,
    sillä ei saa nii helpolla isoo vahinkoo aikaseksi vaikka käy laihalla/rikkaalla.
    kylmäkäynnistyksen kanssa saa kyllä pähkäillä. varsinki talvella...
    kokeilemaan vaan ja kantapään kautta oppimaan niinku me kaikki

    EDIT: jos sulla vakio ohjaus ja meinaat pelkällä re85 ajaa, nii melkein uskallan
    väittää että tarviit säädettävän boksin. laitat valmiin flexifuel systeemin, niin
    ei ongelmia vaikka ajat välillä bensalla jos ei jostain löydy e85. talvestaki selviää
    helpommin
    Last edited by hencca89; 14-08-2014, 22:17.

    Leave a comment:


  • M-A-K-O
    replied
    E93 335i E85

    Moi,
    en jaksanut lukea koko topikkia läpi...
    Mutta ois ens talvena tarkoitus päivittää ahtimet, välijäähdytin, suuttimet, jne. ja sen myötä myös ehkä siirtyä e85 juuri nakutuksen ja moottorin keston vuoksi.
    Mulla on tällä Burgerin JB 4 + downpipet on kellään mitään kokemuksia onko tarvetta ja, jos niin mitä tarvitsee vaihtaa lisää vai toimiiko suoraa.

    Kiitos etukäteen

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Itse ehdin ajella pelkällä etanolilla jotain 25tkm, eikä mitään ongelmia tullut minkään bensa-asian kanssa, joilla olisi saattanut olla mitään kytköksiä E85:llä ajamiseen.

    EDIT: Minä lähtisin siitä, että tässä on kyseessä autot, jotka on noin 15-20v vanhoja pommeja, joten jos noita bensalinjoja tai muita alkaa laukeemaan, niin ovat kyllä sitten muutenkin tiensä päässä. Itselläni etanolimuutoksesta ei aiheutunut niin yhtään mitään ongelmia. Kaksi bensavuotoa tuli ja nekin johtuen väsyneistä klemmareista, joissa niissäkin oli irroitettaessa alkuperäiset BMW osanumerot..
    Last edited by kmn; 09-08-2014, 07:09.

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Bemarin orkkis letkut ja tiivisteet kyllä aika hyvin tuntus viinaa sietävän :think Ei oo ainakaan mulla antanu periksi, mutta toki vuosia en ole ajanu. Ja jos en väärin muista, niin esim. m52 koneessa on viton kumiset suuttimen o-renkaat, ja ne kestää viinaa. Sitten taas tarvikkeet ei kestä edes e10 bensaa, niin aika tarkkana saa olla mitä ostaa. Noita viton o-renkaita saa ainakin finjectorilta: http://www.finjector.com/verkkokaupp...en_varaosat-3/
    kiitos! tuollasta kaipasin.
    jos vkloppuna tulee vaihdettua nii menee kiinni normi o-renkailla. mutta joka tapauksessa tilaan varastoon noita, niin ompahan hyllyssä jos ei kerkee kiinno

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Bemarin orkkis letkut ja tiivisteet kyllä aika hyvin tuntus viinaa sietävän :think Ei oo ainakaan mulla antanu periksi, mutta toki vuosia en ole ajanu. Ja jos en väärin muista, niin esim. m52 koneessa on viton kumiset suuttimen o-renkaat, ja ne kestää viinaa. Sitten taas tarvikkeet ei kestä edes e10 bensaa, niin aika tarkkana saa olla mitä ostaa. Noita viton o-renkaita saa ainakin finjectorilta: http://www.finjector.com/verkkokaupp...en_varaosat-3/

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    Mulla kans ollu kiinni mitä luultavimmin orkkis renkailla. Mutta tuli vaa mietittyä että, jos
    Kerran bensalinjat yms. Pitäny uusia 85 kestäviin, niin miksei suuttimien tiivisteitä tarvi vaihtaa?
    Kait ne sit kestää...:think tulipahan vaa mieleen kun suuttimien vaihto edessä ja joka tapauksessa uusin o-renkaat, kestääpä sit hetken jos toisenki
    mutta jos saa jostain re85 tarkoitettuja tiivisteitä nii saa infota

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by hencca89 View Post
    onkos re85 porukka vaihtanu suuttimiinki jotain erilaatusta o-rengasta. vai onko jengi
    antanut mennä vaan bensaa kestävillä?
    jos täytyy olla 85 kestävät, niin mistä porukka on tilaillu niitä?
    Vakio o-renkailla itse ainakin mennyt yli vuoden

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    onkos re85 porukka vaihtanu suuttimiinki jotain erilaatusta o-rengasta. vai onko jengi
    antanut mennä vaan bensaa kestävillä?
    jos täytyy olla 85 kestävät, niin mistä porukka on tilaillu niitä?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by majavamies View Post
    En tiedä pitäskö tehdä oma aihe näille kysymyksille, mutta pistetään nyt ainakin tänne.
    Eli ajatuksena ois muuttaa e30 m10b18 kaasutin kone kokonaan re85-käyttöiseksi. Puristukset nousee kannen laskun myötä.
    Siis mitä kaikkea pitäisi huomioida? Voiko käyttää vakio tankkia, polttoainelinjoja, kuparilinjoja? Letkut täytyy vaihtaa, sen tiedän. Kestääkö vakiopumppu viinaa (en puhu tuotosta vaan keatävyydestä)? Täytyykö kaasarissa vaihdella muuta kuin suuttimia ja neulaventiiliä? Kestääkö kohot weber dmtl 32/34?
    Periaatteessa syövyttää kaikkea sinun tapauksessa, mutta kuinka nopeasti ja paljon, jää nähtäväksi.
    Muuten moottorin suhteen kunhan pitää huolen riittävästä puristustasosta, minimaalisesta ohivirtauksesta ja siitä että kone ei missään kohtaa pääse käymään selvästi rikkalla, homma toimii ja saadaan kunnolla potkua ulos.

    Leave a comment:


  • majavamies
    replied
    En tiedä pitäskö tehdä oma aihe näille kysymyksille, mutta pistetään nyt ainakin tänne.
    Eli ajatuksena ois muuttaa e30 m10b18 kaasutin kone kokonaan re85-käyttöiseksi. Puristukset nousee kannen laskun myötä.
    Siis mitä kaikkea pitäisi huomioida? Voiko käyttää vakio tankkia, polttoainelinjoja, kuparilinjoja? Letkut täytyy vaihtaa, sen tiedän. Kestääkö vakiopumppu viinaa (en puhu tuotosta vaan keatävyydestä)? Täytyykö kaasarissa vaihdella muuta kuin suuttimia ja neulaventiiliä? Kestääkö kohot weber dmtl 32/34?

    Leave a comment:

Working...
X