Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 bemu
    BTCF Member
    • Nov 2007
    • 318
    • Turku

    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Veikkailinkin vähän tätä, siksi kysyin...

    Selvästi on kuitenkin käyränkin perusteella enempi käytettävää voimaa ässäkoneessa viinabensalla
    Juu yllätyin itsekkin että noin laajalle alueelle ja varsinkin alas vääntöä noin paljon lisää.
    TEAM E34

    Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
    Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Onko osaajilla jotain arviota paljonko voi ennakkoa nostaa vaihdettaessa 98->85? Noin niinkun suunilleen, mistä lähteä hakemaan uusia säätöjä? Vakio M20 siis kyseessä.

      Sen takia kysyn ettei tarvis niin hirveän montaa kertaa prommailla, vaan olis joku suunta tiedossa. Jotkut myös sanoo että laske ennakkoa? Wtf.
      Last edited by Perlenbacher; 15-06-2013, 10:47.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Ei valmista vastausta tietysti olekaan.. Nyt on sitten säädetty ja ajettu, säädetty ja ajettu, toistettu kymmeniä kertoja. Ensimmäinen kunnolla toimiva re85-lastu täysin vakioon M20B25 koneeseen tehty. Suuttimet riittää, hilkulla kyllä on, muttei missään vaiheessa ole auki 100% tahdista. Tehot eivät ainakaan laskeneet. Kokeilu jatkuu.

        Normiajossa kannattaa näköjään pitää seokset stoikiometristä laihemmalla, siinä parhaan taloudellisuuden kohdalla, sillä toisin kuin bensa, e85 ei sulata mäntiin reikiä käydessään laihalla. Niinpä kulutus ei välttämättä nouse bensaan verrattuna kuin 10-20%. Täyskaasulla sitten reilusti soppaa.

        Kaikki on siis mahdollista
        Last edited by Perlenbacher; 22-06-2013, 11:59.

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Normiajossa kannattaa näköjään pitää seokset stoikiometristä laihemmalla, siinä parhaan taloudellisuuden kohdalla, sillä toisin kuin bensa, e85 ei sulata mäntiin reikiä käydessään laihalla. Niinpä kulutus ei välttämättä nouse bensaan verrattuna kuin 10-20%. Täyskaasulla sitten reilusti soppaa.
          Osakaasulla voi bensallakin vetää seokset aivan huoletta just niin laihalle kuin vain saa käymään ilman mitään pelkoa mäntien sulamisesta. Näinhän kaikki pre-kattiajan vehkeet olikin säädetty, stoikiometrinen seos on vain päästöjen takia valittuna kattipeleissä.

          Joku ihme mörkö laihasta seoksesta tullut ihmisille, M20:ssä ei ehkä mutta nykyaikaisissa palotiloissa voi täyskaasullakin polttaa ihan huoletta laihoja seoksia kunhan nakutus pysyy kurissa. Palonopeushan varsinkin viinalla nousee reilusti seosta rikastettaessa eli seosta laihennettaessa täytyy ennakkoakin lisätä, E85:llä tosin korkean oktaaniluvun ansioista säätöikkkuna on aika laaja.....

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Joo en ole kans itse kuullut ikinä että nykymoottorissa joku saisi männät sulatettua liian laihalla seoksella, otin kuitenkin varman päälle tuon M20 kanssa, onhan se sentään 70-luvulta se moottori.

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              Ennakko?

              Miten ennakko perstuntumalla, seossuhde alkaa olla 90%+?
              1) Niin aikaiselle että just lähtee käyntiin ilman takapotkua?
              2) Kun ei kylmällä käynnisty olen ruutannut imusarjaan bensaa - vertaa kohta 1)?
              Muutoin kone toimii loistavasti, mutta nykii juuri havaittavasti aivan pintakaasulla
              - olisiko säätövihjettä...
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by tsbmw View Post
                - olisiko säätövihjettä...
                Millä sinä sitä säädät? Vakiomoottorinohjaus?
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Jonem
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 341
                  • Salo

                  En nyt suoranaisesti searchilla löytänyt mitään kommentointia tämän toimittajan bokseista bemarissa. Laitoin kyselyn firmaan ja sanoivat, että toimii pelkän boksin vaihdolla tuohon sigun e36 toukan m52b20 mottiin. Vastaus oli täynnä kovaa myyntipuhetta, ilman mitään sen suurempaa teknistä tietoutta, joten käännyn teidän puoleen.
                  Onko tosiaan vaihto noin helppoa? Riittääkö vakio suuttimet/syöttö pumpulta? Kokemuksia kyseistä boksista?

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Originally posted by Jonem View Post
                    En nyt suoranaisesti searchilla löytänyt mitään kommentointia tämän toimittajan bokseista bemarissa.
                    Lisää suuttmien aukioloaikaa --> lisää polttoainetta, käytännössä toimii. Vastaa sitä, että vaihtaisit isommat suuttimet, mutta tuolla voi ilmeisesti säätää sitä aukioloa... Eli voit helposti ajaa myös bensalla, ilman että tarvitsee taas suuttimia vaihtaa pienempiin. Laite ei säädä ennakkoa minnekään.


                    Itselläni on kokemusta bioadapterista, eli vastaavasta purkista.

                    Comment

                    • Jonem
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 341
                      • Salo

                      Originally posted by jakeluvesimies View Post
                      Lisää suuttmien aukioloaikaa --> lisää polttoainetta, käytännössä toimii. Vastaa sitä, että vaihtaisit isommat suuttimet, mutta tuolla voi ilmeisesti säätää sitä aukioloa... Eli voit helposti ajaa myös bensalla, ilman että tarvitsee taas suuttimia vaihtaa pienempiin. Laite ei säädä ennakkoa minnekään.


                      Itselläni on kokemusta bioadapterista, eli vastaavasta purkista.
                      Lisää infoa bioboxista suoraan kauppiaalta:

                      "Laite asennetaan ruiskun väliin. Toiminta perustuu happianturin
                      (lambda-anturin) sekä nakutuksentunnistimen yhteistoimintaan, joka säätää
                      sytytystä ja polttoaineen syöttömäärää/seosta.
                      Lämpötila-anturi tunnistaa rikastuksen tarpeen,mikä vähentää polttoaineen
                      kulutusta."


                      Eli tuon perusteella pitäisi olla ihan toimiva purkki... :think

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        Originally posted by Jonem View Post
                        Lisää infoa bioboxista suoraan kauppiaalta:

                        "Laite asennetaan ruiskun väliin. Toiminta perustuu happianturin
                        (lambda-anturin) sekä nakutuksentunnistimen yhteistoimintaan, joka säätää
                        sytytystä ja polttoaineen syöttömäärää/seosta.
                        Lämpötila-anturi tunnistaa rikastuksen tarpeen,mikä vähentää polttoaineen
                        kulutusta."


                        Eli tuon perusteella pitäisi olla ihan toimiva purkki... :think
                        Tuossa asennusohjeen kuvassa näyttäisi, että pääsee kyllä itse säätöjä tekemään, ei se ihan lambdan voimalla säädä... Siihen ei asennettu videossakaan mitään johtoa - Kuljettajan on vissiin itse haettava optimisäädöt kohdilleen - persdynolla ja nollattava moottorinvikavalo tarvitaessa, jos ja kun laihalle vetää

                        - Monella voi jo kaatua siihen ettei saa ohjelmaa toimimaan windowsissa

                        Nuo seikat huomioiden, kuitenkin ihan ok purkki halvempiin nähden - jos askartelu kiinnostaa

                        -Bio Adapteria en suosittele.

                        Comment

                        • Tane-
                          Newbiemmer
                          • Feb 2013
                          • 26
                          • Rovaniemi

                          Noniin, nyt viimein tulee ihan kohta tänne rovaniemelle ensimmäiselle shellille myyntiin re85. Tätä topicia oon lukenu, mutta kysyn kuitenki.

                          Eli autona mulla on e36 325 (m50b25), aivan vakio. Joskus taisin lukea että joillakin on toiminut kyseinen moottori aivan hyvin 50% re85 ja 50% normibensaa seoksella. Mutta ilmeisesti pelkällä re85 ei enää toimi kovin hyvin vaan pitäisi olla isommat suuttimet? Jos jollakin on kokemuksia m50b25 moottorilla re85:sta, niin olis jees kuulla Mitä muutoksia on tehny, vai onko mitään, millä seoksilla, miten toiminut, onko ollu ongelmia jne.
                          Yksi juttu kans mitä mietin, on että miten nuo polttoaineletkut on muilla kestäny, jos on isommalla etanolimäärällä ajanu?

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            Itse tullut jo kaksi kesää ajettua puhtaalla e85:llä 1986 vuosimallin bensalinjoilla & pumpuilla - Hyvin rokkaa

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              94 ooppeli kanssa meni 40tkm ihan suosiolla pelkällä E85:llä kesät talvet.

                              Nyt tuo vessa on lähdössä muuten romuksi mutta ei johdu E85:stä

                              Comment

                              • marko84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2008
                                • 1489
                                • Pori

                                Eilen tuli ekaa kertaa mitattua mitä oma e34 535(m30) kuluttaa matkaajossa.
                                260km matkalla keskinopeus 90km/h (2000rpm) 14l Etanolia,samalla rahalla e98 saisi 9l.
                                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                                Comment

                                Working...
                                X