Ok, hyvä tietää. Ei oo aiemmin tullu näin suurta eroa, ja vain 50l meni tankkiin, joten siellä oli vielä n. 35l ainetta ennestään. Täysvedossa lambda tippui 0,79:stä jopa 0,73:een joka on jo liian paksulla. Nooh, pitää vähä ahtoja nostaa kompensoinniksi.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Joo, siis tämän lopputalven/kevään tavaralla käy ihan älyttömän paksuna niin, että ameriikan moottorien penkityksissä saa heittää jopa 20-30% pienempää suutinta Holleylle.Originally posted by Thuppu View PostOk, hyvä tietää. Ei oo aiemmin tullu näin suurta eroa, ja vain 50l meni tankkiin, joten siellä oli vielä n. 35l ainetta ennestään. Täysvedossa lambda tippui 0,79:stä jopa 0,73:een joka on jo liian paksulla. Nooh, pitää vähä ahtoja nostaa kompensoinniksi.
Comment
-
Ei viittis kahlata koko topickia läpitte. M52b25 käymään e85:lla? Isommat suuttimet nyt ainakin, osaisko joku kertoo osanumeroo. Mitenkäs moottorinohjauksen kanssa, pystyykö esim. Harinen säätämään. Vai toimiiko pelkästään suuttimien ja laajakaistalambdan vaihdolla ja seosmittari tietenkin. Ei oo kokemusta näitten bensojen muokkauksesta ku diesel mersussa ei tarvi muuta ahtopainetta ja polttoainetta sen enempää miettimättä
E61 520d business -07 amethystbrown metallic
EX:
Volvo v70 2.5D -01
Volvo v70 2.5t
e36 323iT -96
Mb s203 270cdiA Avantgarde -05
e39 530dT-01
e34 m20b20 -88
mb 124 300d turbotettu 160hp
BMW Scanner 1.4 löytyy
Comment
-
Kahlaa vaan ainakin jonkin verran.Originally posted by vtunvttu View PostEi viittis kahlata koko topickia läpitte. M52b25 käymään e85:lla? Isommat suuttimet nyt ainakin, osaisko joku kertoo osanumeroo. Mitenkäs moottorinohjauksen kanssa, pystyykö esim. Harinen säätämään. Vai toimiiko pelkästään suuttimien ja laajakaistalambdan vaihdolla ja seosmittari tietenkin. Ei oo kokemusta näitten bensojen muokkauksesta ku diesel mersussa ei tarvi muuta ahtopainetta ja polttoainetta sen enempää miettimättä
Ei tule ihan hyvä sillä että laitat isot suuttimet pelkästään.
Vakio moottorinohjaus ei ymmärrä suoraan laajakaistalambdaa.
Comment
-
En tiedä pitäskö tehdä oma aihe näille kysymyksille, mutta pistetään nyt ainakin tänne.
Eli ajatuksena ois muuttaa e30 m10b18 kaasutin kone kokonaan re85-käyttöiseksi. Puristukset nousee kannen laskun myötä.
Siis mitä kaikkea pitäisi huomioida? Voiko käyttää vakio tankkia, polttoainelinjoja, kuparilinjoja? Letkut täytyy vaihtaa, sen tiedän. Kestääkö vakiopumppu viinaa (en puhu tuotosta vaan keatävyydestä)? Täytyykö kaasarissa vaihdella muuta kuin suuttimia ja neulaventiiliä? Kestääkö kohot weber dmtl 32/34?
Comment
-
Periaatteessa syövyttää kaikkea sinun tapauksessa, mutta kuinka nopeasti ja paljon, jää nähtäväksi.Originally posted by majavamies View PostEn tiedä pitäskö tehdä oma aihe näille kysymyksille, mutta pistetään nyt ainakin tänne.
Eli ajatuksena ois muuttaa e30 m10b18 kaasutin kone kokonaan re85-käyttöiseksi. Puristukset nousee kannen laskun myötä.
Siis mitä kaikkea pitäisi huomioida? Voiko käyttää vakio tankkia, polttoainelinjoja, kuparilinjoja? Letkut täytyy vaihtaa, sen tiedän. Kestääkö vakiopumppu viinaa (en puhu tuotosta vaan keatävyydestä)? Täytyykö kaasarissa vaihdella muuta kuin suuttimia ja neulaventiiliä? Kestääkö kohot weber dmtl 32/34?
Muuten moottorin suhteen kunhan pitää huolen riittävästä puristustasosta, minimaalisesta ohivirtauksesta ja siitä että kone ei missään kohtaa pääse käymään selvästi rikkalla, homma toimii ja saadaan kunnolla potkua ulos.
Comment
-
onkos re85 porukka vaihtanu suuttimiinki jotain erilaatusta o-rengasta. vai onko jengi
antanut mennä vaan bensaa kestävillä?
jos täytyy olla 85 kestävät, niin mistä porukka on tilaillu niitä?BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
Vakio o-renkailla itse ainakin mennyt yli vuodenOriginally posted by hencca89 View Postonkos re85 porukka vaihtanu suuttimiinki jotain erilaatusta o-rengasta. vai onko jengi
antanut mennä vaan bensaa kestävillä?
jos täytyy olla 85 kestävät, niin mistä porukka on tilaillu niitä?
F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
Mulla kans ollu kiinni mitä luultavimmin orkkis renkailla. Mutta tuli vaa mietittyä että, jos
Kerran bensalinjat yms. Pitäny uusia 85 kestäviin, niin miksei suuttimien tiivisteitä tarvi vaihtaa?
Kait ne sit kestää...:think tulipahan vaa mieleen kun suuttimien vaihto edessä ja joka tapauksessa uusin o-renkaat, kestääpä sit hetken jos toisenki
mutta jos saa jostain re85 tarkoitettuja tiivisteitä nii saa infota
BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
Bemarin orkkis letkut ja tiivisteet kyllä aika hyvin tuntus viinaa sietävän :think Ei oo ainakaan mulla antanu periksi, mutta toki vuosia en ole ajanu. Ja jos en väärin muista, niin esim. m52 koneessa on viton kumiset suuttimen o-renkaat, ja ne kestää viinaa. Sitten taas tarvikkeet ei kestä edes e10 bensaa, niin aika tarkkana saa olla mitä ostaa. Noita viton o-renkaita saa ainakin finjectorilta: http://www.finjector.com/verkkokaupp...en_varaosat-3/
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
kiitos! tuollasta kaipasin.Originally posted by Pazi88 View PostBemarin orkkis letkut ja tiivisteet kyllä aika hyvin tuntus viinaa sietävän :think Ei oo ainakaan mulla antanu periksi, mutta toki vuosia en ole ajanu. Ja jos en väärin muista, niin esim. m52 koneessa on viton kumiset suuttimen o-renkaat, ja ne kestää viinaa. Sitten taas tarvikkeet ei kestä edes e10 bensaa, niin aika tarkkana saa olla mitä ostaa. Noita viton o-renkaita saa ainakin finjectorilta: http://www.finjector.com/verkkokaupp...en_varaosat-3/
jos vkloppuna tulee vaihdettua nii menee kiinni normi o-renkailla. mutta joka tapauksessa tilaan varastoon noita, niin ompahan hyllyssä jos ei kerkee kiinno
BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
Itse ehdin ajella pelkällä etanolilla jotain 25tkm, eikä mitään ongelmia tullut minkään bensa-asian kanssa, joilla olisi saattanut olla mitään kytköksiä E85:llä ajamiseen.
EDIT: Minä lähtisin siitä, että tässä on kyseessä autot, jotka on noin 15-20v vanhoja pommeja, joten jos noita bensalinjoja tai muita alkaa laukeemaan, niin ovat kyllä sitten muutenkin tiensä päässä. Itselläni etanolimuutoksesta ei aiheutunut niin yhtään mitään ongelmia. Kaksi bensavuotoa tuli ja nekin johtuen väsyneistä klemmareista, joissa niissäkin oli irroitettaessa alkuperäiset BMW osanumerot..
Last edited by kmn; 09-08-2014, 08:09.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
E93 335i E85
Moi,
en jaksanut lukea koko topikkia läpi...
Mutta ois ens talvena tarkoitus päivittää ahtimet, välijäähdytin, suuttimet, jne. ja sen myötä myös ehkä siirtyä e85 juuri nakutuksen ja moottorin keston vuoksi.
Mulla on tällä Burgerin JB 4 + downpipet on kellään mitään kokemuksia onko tarvetta ja, jos niin mitä tarvitsee vaihtaa lisää vai toimiiko suoraa.
Kiitos etukäteen
Comment
-
suunnillee 30% isommat suuttimet enshätään. re85 menee aikalailla enempi.Originally posted by M-A-K-O View PostMoi,
en jaksanut lukea koko topikkia läpi...
Mutta ois ens talvena tarkoitus päivittää ahtimet, välijäähdytin, suuttimet, jne. ja sen myötä myös ehkä siirtyä e85 juuri nakutuksen ja moottorin keston vuoksi.
Mulla on tällä Burgerin JB 4 + downpipet on kellään mitään kokemuksia onko tarvetta ja, jos niin mitä tarvitsee vaihtaa lisää vai toimiiko suoraa.
Kiitos etukäteen
eikä pahasta tosiaan vaihtaa bensalinjat yms. re85 kestäviin. ja kovaa
säätämistä alkuunsa...
omasta mielestä tosin helpompi säätää kuin bensa,
sillä ei saa nii helpolla isoo vahinkoo aikaseksi vaikka käy laihalla/rikkaalla.
kylmäkäynnistyksen kanssa saa kyllä pähkäillä. varsinki talvella...
kokeilemaan vaan ja kantapään kautta oppimaan niinku me kaikki
EDIT: jos sulla vakio ohjaus ja meinaat pelkällä re85 ajaa, nii melkein uskallan
väittää että tarviit säädettävän boksin. laitat valmiin flexifuel systeemin, niin
ei ongelmia vaikka ajat välillä bensalla jos ei jostain löydy e85. talvestaki selviää
helpommin
Last edited by hencca89; 14-08-2014, 23:17.BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
Väärin.Originally posted by hencca89 View Post...omasta mielestä tosin helpompi säätää kuin bensa, sillä ei saa nii helpolla isoo vahinkoo aikaseksi vaikka käy laihalla/rikkaalla.
Liian rikas seos huuhtelee sylintereistä öljykalvon ja männät+renkaat kuluu todella nopeasti piloille.
Liian laiha seos taas on yhtä kuin voiman puutetta, mutta se ei E85:lla tuhoa mitään.
Eli toimii kutakuinkin päinvaston kuin bensamoottori.
Comment
Comment