
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käytin auton tänään vikakoodinluvussa... Tämmöset koodit anto.
Lambdasäätö-vastine(lohko1) Seos liian laiha
Lambdasäätö-vastine(lohko2) Seos liian laiha
Seosvaihtelu(lohko2) Poikkeama liian suuri
Seosvaihtelu(lohko1) Poikkeama liian suuri
Sanottiin että imuvuoto tai lambdat paskana, joka kuitenki ihan viiminen vaihtoehto.
Mistä nyt lähen tätä imuvuotoa paikallistamaan? Onko näillä tuntomerkeillä joku tietty letku ollu rikki?
Sigun auto...
Leave a comment:
-
-
Asiaa tutkittu lisää. Koitettu seuraavaa:
Vanoksen piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
Lambdojen piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
MAF ja Disan piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
Öljykorkin avaaminen ja/tai venttiilikopan huohotinletkun irroitus käynnissä ei myöskään vaikuttanut mitään. Venttiilikopassa pieni alipaine.
Kaikista tuli kyllä vikakoodit ja moottorin käytös muuttui, muttei mikään vaikuttanut itse ongelmaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MrB View PostOtin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostVanoksen tiivisteet nyt ainakin vaihtoon jossei niitä ole vaihdettu. Itsellä em. operaatio poisti kaiken pienen epämääräisen kierrosten humppaamisen. Tottakai imuvuodot kannattaa myös tsekata läpi. Mua huolestuttais myös toi että öljynpainevalo syttyy noilla kierroksilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MrB View PostOtin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM
Leave a comment:
-
-
Otin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MrB View PostVoisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.
Mulla on tossa koliysissä M54B25 automaatilla ja ihan sama suhahdus kuuluu, osaako tuohon joku sanoa varmasti että onko normaalia vai ei, nimittäin itselläni on tyhjäkäynti sekoillut pitkään tähän tyyliin -> KLIK Onko mahdollista että tuo vika johtuisi imuvuodosta?
Leave a comment:
-
-
Eteenpäin lähdettäessä tuo sammumisherkkyys haittaa, mutta peruuttaessa se todellakin ärsyttää. Varsinkin kun yrittää peruttaa hitaasti. Kierrokset heittelee peruuttaessa aika reippaasti ja sammuukin herkästi. Tuo peruutusvaihde on varmaan ykköstä raskaampi joten se vielä korostaa vikaa.
Leave a comment:
-
-
Kokeilinpa tänään tuota pelkkää kytkimennostoa parkkipaikalla, itseasiassa ensimmäistä kertaa. Kyllähän se niinkin lähtee liikkeelle eikä sammu, kun pehmeästi lähtee. Loivaan ylämäkeen kyllä ei lähde pelkällä kytkimellä sammumatta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTapahtuuko tuo sammuminen nimenomaan liikkeelle lähtiessä kytkintä nostaessa, vai sen jälkeen kun on päässyt jo liikkeelle ja painaa kaasua? Ite oon huomannut lievää "sammumisherkkyyttä" lähinnä, jos on lähdössä lievään ylämäkeen esim. liikennevaloista, juuri sillä hetkellä kun nostaa kytkintä. Tuntuu, että kaasua pitää antaa aika reippaasti, ettei tukehdu. Yleensä lähdön joutuu suunnittelemaan ennakkoon, ettei sammuta autoa siihen risteykseen tai luistata kytkintä pilalle. Tasaisella ei ongelmaa ole. Tuskin tuo m54b30 pysyy käynnissä, jos liikkeelle yrittää lähteä pelkkää kytkintä käyttäen tasaisellakaan, painamatta kaasua? Meidän vanhan volvo 740:n vw 6-diesel pysy käynnissä nelosvaihteelle asti painamatta kaasuun kertaakaan, vähänhän se tosin jyristi.
Leave a comment:
-
-
Tapahtuuko tuo sammuminen nimenomaan liikkeelle lähtiessä kytkintä nostaessa, vai sen jälkeen kun on päässyt jo liikkeelle ja painaa kaasua? Ite oon huomannut lievää "sammumisherkkyyttä" lähinnä, jos on lähdössä lievään ylämäkeen esim. liikennevaloista, juuri sillä hetkellä kun nostaa kytkintä. Tuntuu, että kaasua pitää antaa aika reippaasti, ettei tukehdu. Yleensä lähdön joutuu suunnittelemaan ennakkoon, ettei sammuta autoa siihen risteykseen tai luistata kytkintä pilalle. Tasaisella ei ongelmaa ole. Tuskin tuo m54b30 pysyy käynnissä, jos liikkeelle yrittää lähteä pelkkää kytkintä käyttäen tasaisellakaan, painamatta kaasua? Meidän vanhan volvo 740:n vw 6-diesel pysy käynnissä nelosvaihteelle asti painamatta kaasuun kertaakaan, vähänhän se tosin jyristi.
Leave a comment:
-
-
Joo, tuo sammumisherkkyys ei itselle ole ongelma, siihen on tottunut, vaivaa lähinnä emäntää ja satunnaisia käyttäjiä
Haitariputkikin on uusittu, joten se ei ole tässä tapauksessa ongelma.
Tuota sutskahdusta ei kuulu kylmällä koneella, kun kone käy korotetulla joutokäynnillä. Kun moottorin lämpö hieman nousee ja tyhjäkäynti laskee normaaliksi alkaa suhahtelu.
Leave a comment:
-
Leave a comment: