memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jookuj
    replied
    Pitääpä tarkistaa tämä ensimmäisenä.. Kiitoksia kovasti.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Jookuj View Post
    Mistä nyt lähen tätä imuvuotoa paikallistamaan? Onko näillä tuntomerkeillä joku tietty letku ollu rikki?

    Sigun auto...
    Kumiputket MAFfilta-kaasuläpälle josta ICV:n haara poikki tai repaleina:think

    Leave a comment:


  • Jookuj
    replied
    Käytin auton tänään vikakoodinluvussa... Tämmöset koodit anto.

    Lambdasäätö-vastine(lohko1) Seos liian laiha
    Lambdasäätö-vastine(lohko2) Seos liian laiha
    Seosvaihtelu(lohko2) Poikkeama liian suuri
    Seosvaihtelu(lohko1) Poikkeama liian suuri

    Sanottiin että imuvuoto tai lambdat paskana, joka kuitenki ihan viiminen vaihtoehto.

    Mistä nyt lähen tätä imuvuotoa paikallistamaan? Onko näillä tuntomerkeillä joku tietty letku ollu rikki?

    Sigun auto...

    Leave a comment:


  • MrB
    replied
    Asiaa tutkittu lisää. Koitettu seuraavaa:
    Vanoksen piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
    Lambdojen piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
    MAF ja Disan piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
    Öljykorkin avaaminen ja/tai venttiilikopan huohotinletkun irroitus käynnissä ei myöskään vaikuttanut mitään. Venttiilikopassa pieni alipaine.

    Kaikista tuli kyllä vikakoodit ja moottorin käytös muuttui, muttei mikään vaikuttanut itse ongelmaan.

    Leave a comment:


  • MrB
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Mites lambdat pelaa. Precat siis :think
    Mitenkäs niitä sais tutkittua? Inpalla? Mitä arvot pitäis olla?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by MrB View Post
    Otin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM
    Mites lambdat pelaa. Precat siis :think

    Leave a comment:


  • MrB
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Vanoksen tiivisteet nyt ainakin vaihtoon jossei niitä ole vaihdettu. Itsellä em. operaatio poisti kaiken pienen epämääräisen kierrosten humppaamisen. Tottakai imuvuodot kannattaa myös tsekata läpi. Mua huolestuttais myös toi että öljynpainevalo syttyy noilla kierroksilla.
    Vanoksen tiivisteet on vaihdettu kesällä. Samoin imuvuotoja on haettu ja yksi paha korjattukin. Adaptaatiot nollattu noiden jälkeen. Ei tuo keltainen ole öljynpainevalo vaan oljynpinnan valo. Punainen öljykannu on öljynpainevalo. Tuo pinta-anturi on vaan rikki, joten sytyttää tuon valon aina käynnistyksessä hetkeksi. Öljyt kyllä normaalisti maksimissa

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by MrB View Post
    Otin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM
    Vanoksen tiivisteet nyt ainakin vaihtoon jossei niitä ole vaihdettu. Itsellä em. operaatio poisti kaiken pienen epämääräisen kierrosten humppaamisen. Tottakai imuvuodot kannattaa myös tsekata läpi. Mua huolestuttais myös toi että öljynpainevalo syttyy noilla kierroksilla.

    Leave a comment:


  • MrB
    replied
    Otin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM

    Leave a comment:


  • jazzga
    replied
    Originally posted by MrB View Post
    Voisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.

    Mulla on tossa koliysissä M54B25 automaatilla ja ihan sama suhahdus kuuluu, osaako tuohon joku sanoa varmasti että onko normaalia vai ei, nimittäin itselläni on tyhjäkäynti sekoillut pitkään tähän tyyliin -> KLIK Onko mahdollista että tuo vika johtuisi imuvuodosta?

    Leave a comment:


  • MrB
    replied
    Eteenpäin lähdettäessä tuo sammumisherkkyys haittaa, mutta peruuttaessa se todellakin ärsyttää. Varsinkin kun yrittää peruttaa hitaasti. Kierrokset heittelee peruuttaessa aika reippaasti ja sammuukin herkästi. Tuo peruutusvaihde on varmaan ykköstä raskaampi joten se vielä korostaa vikaa.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Kokeilinpa tänään tuota pelkkää kytkimennostoa parkkipaikalla, itseasiassa ensimmäistä kertaa. Kyllähän se niinkin lähtee liikkeelle eikä sammu, kun pehmeästi lähtee. Loivaan ylämäkeen kyllä ei lähde pelkällä kytkimellä sammumatta.

    Leave a comment:


  • JarnoP
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Tapahtuuko tuo sammuminen nimenomaan liikkeelle lähtiessä kytkintä nostaessa, vai sen jälkeen kun on päässyt jo liikkeelle ja painaa kaasua? Ite oon huomannut lievää "sammumisherkkyyttä" lähinnä, jos on lähdössä lievään ylämäkeen esim. liikennevaloista, juuri sillä hetkellä kun nostaa kytkintä. Tuntuu, että kaasua pitää antaa aika reippaasti, ettei tukehdu. Yleensä lähdön joutuu suunnittelemaan ennakkoon, ettei sammuta autoa siihen risteykseen tai luistata kytkintä pilalle. Tasaisella ei ongelmaa ole. Tuskin tuo m54b30 pysyy käynnissä, jos liikkeelle yrittää lähteä pelkkää kytkintä käyttäen tasaisellakaan, painamatta kaasua? Meidän vanhan volvo 740:n vw 6-diesel pysy käynnissä nelosvaihteelle asti painamatta kaasuun kertaakaan, vähänhän se tosin jyristi.
    Kyllä e46 325i m54b25 -koneella lähtee liikkeelle pelkästään nostamalla kytkintä. Siinäkin tapauksessa että siinä on tämä pahamaineinen vika. MrB:n kanssa ihmetellään juurikin tätä yhtä autoa ja kierrokset tumppaa heti kun antaa lähdössä kaasua, mutta annappa kun lähet pelkästään nostamalla kytkintä niin ei juuri edes täristä vaan lähtee siististi.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Tapahtuuko tuo sammuminen nimenomaan liikkeelle lähtiessä kytkintä nostaessa, vai sen jälkeen kun on päässyt jo liikkeelle ja painaa kaasua? Ite oon huomannut lievää "sammumisherkkyyttä" lähinnä, jos on lähdössä lievään ylämäkeen esim. liikennevaloista, juuri sillä hetkellä kun nostaa kytkintä. Tuntuu, että kaasua pitää antaa aika reippaasti, ettei tukehdu. Yleensä lähdön joutuu suunnittelemaan ennakkoon, ettei sammuta autoa siihen risteykseen tai luistata kytkintä pilalle. Tasaisella ei ongelmaa ole. Tuskin tuo m54b30 pysyy käynnissä, jos liikkeelle yrittää lähteä pelkkää kytkintä käyttäen tasaisellakaan, painamatta kaasua? Meidän vanhan volvo 740:n vw 6-diesel pysy käynnissä nelosvaihteelle asti painamatta kaasuun kertaakaan, vähänhän se tosin jyristi.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Joo, tuo sammumisherkkyys ei itselle ole ongelma, siihen on tottunut, vaivaa lähinnä emäntää ja satunnaisia käyttäjiä
    Haitariputkikin on uusittu, joten se ei ole tässä tapauksessa ongelma.
    Tuota sutskahdusta ei kuulu kylmällä koneella, kun kone käy korotetulla joutokäynnillä. Kun moottorin lämpö hieman nousee ja tyhjäkäynti laskee normaaliksi alkaa suhahtelu.

    Leave a comment:

Working...
X