Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    ok seuraava tapaus.

    2001 330i

    moottorinvikavalo syttyy KYLMÄNÄ ainoastaan ja tutut fueltrim bank 1 ja 2 too leaan eli p0174 & co

    vaihdettu osta:

    4x lambdat
    imusarjantiivisteet
    ventiilikopantiivisteet
    IMM
    tulpat
    huohottajan letkut
    bensa suodatin.

    polttoaina paineet 3.5bar
    DISA ok...

    Alkaa vaihtoehdot olla vähissä...

    eli vikavalo ei tule päälle kun moottori on lämmin/ kuuma. Ainoastaan kylmänä....

    Ideas???
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • walopower
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 294
      • Espoo

      Originally posted by EPDM View Post
      ok seuraava tapaus.
      2001 330i
      moottorinvikavalo syttyy KYLMÄNÄ ainoastaan ja tutut fueltrim bank 1 ja 2 too leaan eli p0174 & co
      Ideas???
      Lisäilmapumpun alipaineventtiili imusarjan takana päästää alipaineen SAP:lle vain kylmänä. Vikavalo on sitten EHKÄ misfire:n aiheuttama?
      Tää letku mitä toi hypistelee on poikki?

      Tosin noin pieni vuoto ei yleensä aiheuta vikavaloa.
      ---Vikakoodinlukua, imuvuoto tms. troublehoottingia.--
      Last edited by walopower; 05-04-2014, 23:45.
      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Originally posted by EPDM View Post
        ok seuraava tapaus.

        2001 330i

        moottorinvikavalo syttyy KYLMÄNÄ ainoastaan ja tutut fueltrim bank 1 ja 2 too leaan eli p0174 & co

        vaihdettu osta:

        4x lambdat
        imusarjantiivisteet
        ventiilikopantiivisteet
        IMM
        tulpat
        huohottajan letkut
        bensa suodatin.

        polttoaina paineet 3.5bar
        DISA ok...

        Alkaa vaihtoehdot olla vähissä...

        eli vikavalo ei tule päälle kun moottori on lämmin/ kuuma. Ainoastaan kylmänä....

        Ideas???
        Here's one idea.
        Meillä vaimon m54 koneinen, myös 2001, tosin 25:nen, sytyttää vikavalon joka kerta kun sinne tankataan 95:sta. 98:lla ei lamppu syty. Sikäli outoa, että tämän pitäisi kait kulkea kiukuttelematta jopa 91:llä.
        Tämä peli vaan on jotenkin tottunut 98:siin ja kun poika viimeksi vetäisi 95:sta tankkiin, niin taas syttyi.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • walopower
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 294
          • Espoo

          Originally posted by creative 22 View Post
          Remonttien jälkeen tässä nyt ihmetyksen aiheena tuo sammutuksen jälkeinen aika äänekäs suhahdus, ei muuttunut huohotinsysteemien ja imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen yhtään miksikään..
          Tuntuu että tuo tulisi jostain ylempää mutta mistä?Jos tuo Disa vuotaa
          Minullakin kuuluu, olisikohan DISA:n alipainekammiosta, minkä tarkoituksena on tasata alipaineen vaihteluita ja huolehtia että alipainetta on käytössä silloin kun läppä tarvii sulkea nopeasti. Jos DISA:n kalvo on rikki niin kammioon ei pääse varastoitumaan alipainetta.
          Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

          Comment

          • walopower
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 294
            • Espoo

            Originally posted by TFV View Post
            Here's one idea.
            Meillä vaimon m54 koneinen, myös 2001, tosin 25:nen, sytyttää vikavalon joka kerta kun sinne tankataan 95:sta. 98:lla ei lamppu syty. Sikäli outoa, että tämän pitäisi kait kulkea kiukuttelematta jopa 91:llä.
            Tämä peli vaan on jotenkin tottunut 98:siin ja kun poika viimeksi vetäisi 95:sta tankkiin, niin taas syttyi.
            Minkä koodin antaa?
            Jos käy laihalla valmiiksi (esim. imuvuoto), niin 95:ssa on enemmän etanolia ja kun etanolia tarvitaan enemmän kuin bensaa niin menee raja-arvon yli, kyse ei ole siis oktaaneista vain etanolin määrästä.
            Jos kaikki on kunnossa niin 95:n 10% etanolilla ei sytytä MIL:ä.
            Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

            Comment

            • magilainen
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1023
              • Iisalmi

              Originally posted by magilainen View Post
              Eli itsellä m54b22 moottorilla oleva 320i..

              .....EDIT: Voiko kaasuläpän kalibroida INPA:lla jotenkin? Mietin kun adabtaatiot on nollattu ettei sekin sotke soppaa lisää :think
              EDIT2:Tänään mittailin ja testailin niin imupuolen asentoanturista ei saa mitään vastus arvoa. Sökö siis taitaapi olla.
              ?
              Tilailin tänään uuden anturin vehkeeseen. Mutta silti kysyn onko tuosta mahdollista mitata vastusarvoja? Kaikistahan sitä ei voi tehdä mutta voiko tuota anturia tuomita kuolleeksi muutakuin vaihtamalla?

              Ja tosiaan onko inpalla mahdollista sopeuttaa kaasuläppää erikseen?
              Siis muutakuin nollata adaptaaaatiot niinkuin 90% autoista voi tehdä :think
              Bmw e91 330xd -06 msport
              Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
              Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


              Freude am Fahren

              Comment

              • walopower
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 294
                • Espoo

                Originally posted by magilainen View Post
                Tilailin tänään uuden anturin vehkeeseen. Mutta silti kysyn onko tuosta mahdollista mitata vastusarvoja? Kaikistahan sitä ei voi tehdä mutta voiko tuota anturia tuomita kuolleeksi muutakuin vaihtamalla?
                The content you are trying to access is no longer available. It has been removed due to the retirement of Flash by Adobe inc. and all major browsers.
                Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                Comment

                • magilainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1023
                  • Iisalmi

                  Originally posted by magilainen View Post
                  Tilailin tänään uuden anturin vehkeeseen. Mutta silti kysyn onko tuosta mahdollista mitata vastusarvoja? Kaikistahan sitä ei voi tehdä mutta voiko tuota anturia tuomita kuolleeksi muutakuin vaihtamalla?
                  Jatkoa aiempaan..
                  Anturi vaihdettu ja auton muutos parani 50%

                  Jäljelle jäi ilmeisesti asennuksessa paskottu nakutus anturi.
                  johto jäi erään kiinnikkeen väliin ja nyt heittää vikatilaan 2600rpm jälkeen.
                  Auto toimii normaalisti siihen asti mutta kun kierrokset ylittää em. arvon, auto menee vikatilaan ja menettää varmasti puolet tehoista ja väännöistä.
                  Eikä aiemmin tuota ongelmaa ole ollut. Vika koodia lykkäsi vain imusarjan irtikäytön jälkeen.
                  Pitiki sattua

                  HarriG pelasti ja sieltähän se anturi sitten löytyi. Jahka jaksaisi vielä ruuvata paikalleen ja kokeilla..
                  Huoh on sitten vissiin vimonen nelikutonen meikän taloudessa, se on joko uudempi tai e30 seuraavana
                  Bmw e91 330xd -06 msport
                  Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                  Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                  Freude am Fahren

                  Comment

                  • karitammi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 78
                    • Espoo

                    ^ Oletkos saanut selville mikä oli NW_E vikakoodin kanssa? Mulla pukkaa sitä heti kun lämpiää ja sitte lambdat laihalla 227 ja 228. Onko näillä yhteys?

                    Comment

                    • magilainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1023
                      • Iisalmi

                      Originally posted by karitammi View Post
                      ^ Oletkos saanut selville mikä oli NW_E vikakoodin kanssa? Mulla pukkaa sitä heti kun lämpiää ja sitte lambdat laihalla 227 ja 228. Onko näillä yhteys?
                      NW_E error hävisi kun vaihdoin imupuolen nokanasentoanturin.
                      Jäljelle jäi nyt tuo nakutus anturi jonka ite vahingossa ilmeisesti tuhosin.
                      Tänään ekat testit ajoin ja auto toimi normaalisti kunnes lämmöt normaali kohdassa-->tehot pois. Mutta liikkeelle lähtö normaalia, muuten auto 50% tehottomampi..sen verran vitutti jo koko vehe etten jaksanut koodeja lukea
                      Bmw e91 330xd -06 msport
                      Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                      Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • karitammi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 78
                        • Espoo

                        ^ OK. Vaihdoin tänään kanssa orkkianturin. Toivottavasti hävisi pysyvästi. Ym. lamdavikoja koitin löytää nimim. phenpn loistavan softan avulla. Lambdaintegrator arvoja en saanut heilahtamaan brakleenia suihkuttelemalla. Olikohan nuo vaan nw_e oheishälyjä?

                        Comment

                        • magilainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1023
                          • Iisalmi

                          Originally posted by karitammi View Post
                          ^ OK. Vaihdoin tänään kanssa orkkianturin. Toivottavasti hävisi pysyvästi. Ym. lamdavikoja koitin löytää nimim. phenpn loistavan softan avulla. Lambdaintegrator arvoja en saanut heilahtamaan brakleenia suihkuttelemalla. Olikohan nuo vaan nw_e oheishälyjä?
                          Meneehän siinä tietysti vanoksen ohjaus sekasin kun anturi pimeä/osittain sökö.
                          Lambdan toleranssit kun ylittyy joku seoksen säätelyyn liittyvistä osista on silloin rikki TAI suurella todennäköisyydellä imuvuoto.

                          Itsellä auto pelaa nyt aivan moitteetta!! Koputin jo puuta huh huh..
                          Viat oli siis imuputki halki,kumitulpat myös(niillä ei kyllä käyntiin minkään laista vaikutusta), nokan asentotunnistin sökö ja nyt viimesenä tuo naku anturi jonka omatoimisesti rikoin-->tänään käytin imusarjan toistamiseen pois ja johtohan sielä oli poikki. Nyt Toimii ja veot tallessa

                          Ainoa mikä jäi mietityttämään.. Thermostat Heater vikakoodin antaa.
                          Mikä helvetin termostaatin lämmitin?!? Vai mikä virka sillä on? Ei vaikuta ajoon mitenkään mutta semmonen tulee aina hetken ajonjälkeen..
                          Bmw e91 330xd -06 msport
                          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                          Freude am Fahren

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Voiko imuvuoto aiheuttaa liian rikasta seosta? Tuossa yhdessä 530i:ssä oli molemmista lambda bankeista vikakoodi ja sanottiin, että seos liian rikas. Jos myös rikas seos voi johtua imuvuodoista niin voisiko tästä onko seos laiha vai rikas päätellä imuvuodon paikkaa?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • walopower
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 294
                              • Espoo

                              Originally posted by markok View Post
                              Voiko imuvuoto aiheuttaa liian rikasta seosta? Tuossa yhdessä 530i:ssä oli molemmista lambda bankeista vikakoodi ja sanottiin, että seos liian rikas. Jos myös rikas seos voi johtua imuvuodoista niin voisiko tästä onko seos laiha vai rikas päätellä imuvuodon paikkaa?
                              Olen lukenut jopa muistaakseni bmw:n materiaalista että voi.
                              En muista perusteluita, en kyllä ite oikein usko koko asiaa.
                              Mutta rikaalla käy ainakin jos on imu/pakopuolella tukos, ruiskusuutin falskaa, bensa ei pala jossain sylinterissä kunnolla, bensapaine on liian korkea. Vanos. Tai sit nää anturiviat (MAF/lambda/imulämpötila/moottorinlämpö/kaasuläppä).

                              TOSSA RICH ja LEAN on vain väärinpäin.
                              Last edited by walopower; 16-07-2014, 16:23.
                              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                              Comment

                              • Robi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 7606
                                • Vantaa

                                M54B30 ja Inpalla seuraava "211 LLFS - Error at the mechanical - Jammed open"

                                Autologicilla antaa vikakoodiksi taas tyhjäkäyntimoottorin mekaanisen vian. Misätään ei oo mulle auennut että mikä toi LLFS on mutta tyhjäkäyntimoottorin vaihto ei oo auttanut ongelmaan.

                                Eli ajettaessa tasakaasulla noin 80-90km/h niin 1880rpm kohdalla tärähtää DSC sekä EML valot tauluun, sammuu kun käynnistää auton uudestaan. Tehot häviää ja alavääntö käytännössä poissa.

                                Tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu paria eri yksilöä, ei vaikutusta. Alkuperäisen kun avasi ja käänsi asentoa hieman niin vikavalot ei syyttynyt mutta valoihin tullessa auto sammuu toisinaan eli tämäkin eitoivottu ratkaisu.

                                Nyt viimeisimmän tyhjäkäyntimoottorin vaihdon jälkeen alkoi kuulumaan kiihdytettäessä korkeataajuksista vinkunaa koneen suunnasta, imuvuoto mutta ei mitään käryä missä. Huohotin letkuineen uusittu, imusarjan takana tulpat ja alipaineletkut ok.

                                Oma veikkaus osuu vialliseen DISA:an joka onkin seuraavana vaihtolistalla kunhan saapuu perjantaina. Mitä muuta kannattaa tsekata, ei löytynyt oikein mistään selkeätä ratkaisua em vikakoodilla.
                                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                                Tiedustelut priva tai 0452210069

                                Current
                                E61 530d
                                E39 530d
                                E39 520iA
                                E46 330xd
                                E28 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎