Ei kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tästä vähän vinkkejä käyntiongelmiin.Originally posted by Löwen View PostEi kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Pöh, nyt taas toimi jostain syystä kunnolla ja oli mukava ajella. Kuulostaako teistä anturivialta vai imuvuodolta/tukokselta jossain?Originally posted by Löwen View PostEi kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Kuulostaa siltä että nokan anturissa voisi olla vikaa kun on noin satunnaista, ehkäpä johtojen eristeet hapertuneet liittimen päästä ja menevät yhteen välillä. Otappa anturin liitin irti ja vedä kumisukka päältä pois niin näet tilanteen.Originally posted by Löwen View PostPöh, nyt taas toimi jostain syystä kunnolla ja oli mukava ajella. Kuulostaako teistä anturivialta vai imuvuodolta/tukokselta jossain?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Kiitos, lähdenkin heti tarkistamaan kun tosiaan ei ole jatkuvaa tuo moottorin kettuilu!Originally posted by Cell View PostKuulostaa siltä että nokan anturissa voisi olla vikaa kun on noin satunnaista, ehkäpä johtojen eristeet hapertuneet liittimen päästä ja menevät yhteen välillä. Otappa anturin liitin irti ja vedä kumisukka päältä pois niin näet tilanteen.
Anturin eristeet olivat murentuneet aivan kuten arvelit! Eikun anturin tilaukseen ja vaihtaapahan tuon norsunkärsänkin samalla kun tuntuu sekin märkä altapäin olevan!Last edited by Löwen; 08-12-2010, 23:07.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Pakko nostella, hermothan tässä menee...
Eli vaihdoin tuon paskana olleen nokan anturin mutta sama meno jatkuu, kierrokset ravistavat alas välillä ja alaväännöt hukassa. Onko tuo motronic voinut jättää jotain väärää tietoa itseensä ja sitä rataa? Anturi on marmorilta tilattu. Mikähän tuota nyt rupes vaivaamaan kun toiminut hienosti ennen anturin hajoamista, ähh...MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Koodit luettu ja antoi entisestä sököstä nokka-anturista ja EGR-venttiilistä. Eihän tuossa semmosta edes ole mutta keksin että voisko se johtua siitä kun nappasin takapöntön läppäsysteemistä johdon irti, joten liitin takaisin kiinni ja koodeja ei nollauksen jälkeen enää tullut. Silti vielä LAISKA alhaalta eikä nappaa kierroksia kuten ennen mutta tyhjäkäynnin notkahtelu loppui tuolla liittimen kiinnittämisellä, mystistä... Voikohan tuo läppäsysteemin jatkuva auki oleminen syödä alavääntöjä? Orkkis tulpatkin kävin alavääntöjen toivossa ostamassa, itsensä huijaamista kai mutta tuleepahan nekin vaihdettua.Originally posted by Perlenbacher View PostVikakoodien lukuun mars mars.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Imuvuodot tarkistettu? Veikataan että haitariputki imm-kaasuläppä on halki sieltä alta. Aiheuttaa juuri em oireet. Osa irti ja tarkistukseenOriginally posted by Löwen View PostKoodit luettu ja antoi entisestä sököstä nokka-anturista ja EGR-venttiilistä. Eihän tuossa semmosta edes ole mutta keksin että voisko se johtua siitä kun nappasin takapöntön läppäsysteemistä johdon irti, joten liitin takaisin kiinni ja koodeja ei nollauksen jälkeen enää tullut. Silti vielä LAISKA alhaalta eikä nappaa kierroksia kuten ennen mutta tyhjäkäynnin notkahtelu loppui tuolla liittimen kiinnittämisellä, mystistä... Voikohan tuo läppäsysteemin jatkuva auki oleminen syödä alavääntöjä? Orkkis tulpatkin kävin alavääntöjen toivossa ostamassa, itsensä huijaamista kai mutta tuleepahan nekin vaihdettua.
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Last edited by Antti O; 09-12-2010, 13:30.
Comment
-
Norsunkärsän ja tyhjäkäyntimosan letkun tilasinkin jo. Kuten jo sanoin, vika alkoi yllättäen eli välillä veti hienosti eikä humpannu, sitten taas humppa alkoi eikä alavääntöjä löytyny. Foorumin jannut veikkas tuota nessun anturia joka olikin aivan paska, osa vaihdettiin mutta oireet jatkuu. Uudella anturilla ei enää alavääntöjä löydy edes satunnaisesti. Liekö joku susi anturi sitten, ei ainakaan huollon testerin mukaan? Ei täsmää imuvuotoon oikein. Muita arvauksia?Originally posted by _nixu_ View PostImuvuodot tarkistettu? Veikataan että haitariputki imm-kaasuläppä on halki sieltä alta. Aiheuttaa juuri em oireet. Osa irti ja tarkistukseen
Last edited by Löwen; 09-12-2010, 14:13.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Mistä ostit?Originally posted by Löwen View PostNorsunkärsän ja tyhjäkäyntimosan letkun tilasinkin jo. Kuten jo sanoin, vika alkoi yllättäen eli välillä veti hienosti eikä humpannu, sitten taas humppa alkoi eikä alavääntöjä löytyny. Foorumin jannut veikkas tuota nessun anturia joka olikin aivan paska, osa vaihdettiin mutta oireet jatkuu. Uudella anturilla ei enää alavääntöjä löydy edes satunnaisesti. Liekö joku susi anturi sitten, ei ainakaan huollon testerin mukaan? Ei täsmää imuvuotoon oikein. Muita arvauksia?
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Siis jos tarkotin anturia niin sen ostin marmorilta niinkuin aina kun on BMW osien hankkiminen kyseessä. Anturi muuten maksoi ~100e ja tarvike näkyy olevan schmiedmannilla ~50e eli ei pitäis ainakaan sekunda osa olla kiinni ellei liike vedä rutkasti välistäOriginally posted by peltone View PostMistä ostit?
Last edited by Löwen; 09-12-2010, 15:04.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Comment