Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k0rppi
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 784
    • Varkaus

    no lämmin kone ja tyhjäkäyntiä pyöri. sen että inpan ruutu päivitty, niin oltiin menossa jo toisessa päässä. eli seilaa minun mielestä melkosta kyytiä.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by k0rppi View Post
      no lämmin kone ja tyhjäkäyntiä pyöri. sen että inpan ruutu päivitty, niin oltiin menossa jo toisessa päässä. eli seilaa minun mielestä melkosta kyytiä.
      Niinhän se kuuluukin toimia. Itseasiassa ei tuo inpan päivitysnopeus edes pysy oikeen lambdan jännitevaihtelun mukana jos ollaan tarpeeksi lähellä oikeeta seosta.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • k0rppi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 784
        • Varkaus

        selvä! minä olin siinä uskossa, että tuo heittelyn väli olis ollu huomattavasti pienempi volttien osalta.

        Comment

        • Löwen
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 387
          • Finnland

          Originally posted by Supa View Post
          Niinhän se kuuluukin toimia. Itseasiassa ei tuo inpan päivitysnopeus edes pysy oikeen lambdan jännitevaihtelun mukana jos ollaan tarpeeksi lähellä oikeeta seosta.
          Ootkos noista muista arvoista mitä mieltä? Cell väitti niiden olevan poskellaan, mutta paha ruveta tekemään autolle mitään kun kukaan ei kerro mitä tai mihin mikäkin arvo viittaa.
          MB E220CDI '10 Braun

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            Originally posted by k0rppi View Post
            selvä! minä olin siinä uskossa, että tuo heittelyn väli olis ollu huomattavasti pienempi volttien osalta.
            Tuo heittelyväli riippuu lambdasta Titaani-lambdalla suurempi jänniteväli.

            Muistaakseni Siemensin ohjauseletroniikka käyttää titaani lambdaa ja Bosch käyttää Zirkoni lambdaa...

            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 387
              • Finnland

              Voisko ongelmien syypää olla tuon datan huomioon ottaen viallinen koneen lämpötila-anturi tai imuilman lämpöanturi? Kun tuolla näytti tuo moottorinlämpökin joskus olleen -35 astetta, vaikka aina tallista lähdetty liikenteeseen.
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 387
                • Finnland

                Originally posted by Löwen View Post
                Voisko ongelmien syypää olla tuon datan huomioon ottaen viallinen koneen lämpötila-anturi tai imuilman lämpöanturi? Kun tuolla näytti tuo moottorinlämpökin joskus olleen -35 astetta, vaikka aina tallista lähdetty liikenteeseen.
                Miten on?
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Noihin lämpötiloihin ei kannata luottaa mitä vikakoodin mukana lukee, ei pidä paikkaansa tässä tapauksessa todennäköisesti.
                  Voihan sitä seurata näyttääkö anturi kylmänä oikein.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Qeequ
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 993
                    • Ylivieska

                    joo tuossa aikaisemin kyselin tuosta m52b28 kulutuksesta,
                    onkohan mitä todennäköisemmin imm tai lambda vika ku seka-ajoa 115 km. viime tankkaus 15.4ltr. eikö tuo nyt aika kova jo oo, vai voiko joku anturii vika tehdä tuota.?

                    13xE34
                    1xE39
                    5xE36
                    1xE38
                    1xE32

                    Comment

                    • Masinol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 988
                      • "Turku"

                      Originally posted by Qeequ View Post
                      joo tuossa aikaisemin kyselin tuosta m52b28 kulutuksesta,
                      onkohan mitä todennäköisemmin imm tai lambda vika ku seka-ajoa 115 km. viime tankkaus 15.4ltr. eikö tuo nyt aika kova jo oo, vai voiko joku anturii vika tehdä tuota.?
                      Tämä on mun kestovastaus... nokka-akselin asennontunnistin.
                      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                      Comment

                      • Qeequ
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 993
                        • Ylivieska

                        Originally posted by Masinol View Post
                        Tämä on mun kestovastaus... nokka-akselin asennontunnistin.

                        no kun seki on vaihdettu. ja kampiakselin myös

                        13xE34
                        1xE39
                        5xE36
                        1xE38
                        1xE32

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Qeequ View Post
                          no kun seki on vaihdettu. ja kampiakselin myös
                          Eikös se ollut tarvike? Mikä merkki tai ostopaikka?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by Löwen View Post
                            Ootkos noista muista arvoista mitä mieltä? Cell väitti niiden olevan poskellaan, mutta paha ruveta tekemään autolle mitään kun kukaan ei kerro mitä tai mihin mikäkin arvo viittaa.
                            Integrator on lambdan jännitteen heittelystä laskettu arvo jolla korjausarvoja muutetaan. Jännitteen aikaintegraali suoran lambda=1 suhteen.

                            Additive adaptation on suora muutos suuttimen aukioloaikaan, pieniä kuormia varten tarkoitettu (esim. tyhjäkäynti). Tämä on suoraan +-x ms, mutta tuota numeroarvoa saa vähän pohdiskella kun sitä ilmoitetaan erilaisin tavoin

                            Multiplicative adaptation on suuremmalle kuormalle tarkoitettu kerroin, tämä korjaa esim. maffin väsymistä. On siis tosiaan kerroin aukioloajalle.

                            Molempien adaptaatioiden pitäisi olla pienet kun kaikki on kunnossa. Sun tossa kuvassa adaptaatiot oli suuret, mutta eri suuntiin. Lisäksi toisessa kuvassa ne oli nollissa, eikä ne normaalisti noin nopeasti muutu. Siksi kysyin että oliko juuri nollattu tms.

                            Molemmat adaptaatiot menevät pieleen useista syistä, kuten imuvuodoista, maffin kulumisesta, viallisesta anturista jne. Niistä ei siis pysty päättelemään mitään muuta kuin että vikaa on, sitten kun on suljettu muut pois, jää oikeastaan enää maffi.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Qeequ
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 993
                              • Ylivieska

                              Originally posted by Cell View Post
                              Eikös se ollut tarvike? Mikä merkki tai ostopaikka?
                              no mää ostin Schiedmannilta sen, mikäs sen merkki nyt oli...... täytyy varmaan alkup. anturi tilata. tuntu olevan aika kallis. muistaakseni lähemmäs 120€ ..
                              Last edited by Qeequ; 20-03-2011, 14:18.

                              13xE34
                              1xE39
                              5xE36
                              1xE38
                              1xE32

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 387
                                • Finnland

                                Originally posted by Cell View Post
                                Molemmat adaptaatiot menevät pieleen useista syistä, kuten imuvuodoista, maffin kulumisesta, viallisesta anturista jne. Niistä ei siis pysty päättelemään mitään muuta kuin että vikaa on, sitten kun on suljettu muut pois, jää oikeastaan enää maffi.
                                Voitko vääntää rautalangasta mitä osia ja missä järjestyksessä rupean autostani tutkimaan? Sanon vielä sen verran että -2 asteen pakkasella ei tukkoisuutta ole mutta kun keli alkaa olla vaikkapa +5 C, niin silloin meno alkaa jo tahmia hiukan. Mitä itse autoista ymmärrään niin oma veikkaus kallistuu kyllä sähkö/anturi puolelle, kun tosiaan nuo perinteiset imuvuotojen sekä käyntihäiriöiden aiheuttajatkin on käyty jo läpi.
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎