Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tcdoe
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 393
    • Helsinki

    Originally posted by Haju69 View Post
    Kylläpä se nokan asentotunnistin ainakin antaa vikailmoituksen jos vikaa on. Lambda?

    Onko koneen tärinä tullut sammumisefektin yhteydessä? Jos tärisee muutenkin tyhjäkäynnillä niin onko flektissa kaikki lavat tallella?
    Cellihän mielestäni juuri puhui, ettei viallinen anturi aina anna vikakoodia. Jep, tärisee ja sammuu herkästi samalla, tuntuisi käyvän vain viidellä. Kun on sammunut niin saa käynnistellä muutamia sekunteja pidempään kuin normaalisti. Ei antanut lambdakaan vikakoodia.

    Flekti on kunnossa, oireet ovat tosiaan hyvin satunnaisia ja vain kylmäkäynnistyksen jälkeen, lyhyen ajon jälkeen toimii taas normaalisti

    Comment

    • Teppis83
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 50
      • Lahti

      Originally posted by kaikkone View Post
      Minä taas, pitäskö niiden lambdojen volttien py
      öriä jo kylmällä koneella?. Kokeilin eile kylmällä niin pysyi aikalail siin 4.8v
      Ei oo lambdat pelissä kylmällä koneella, lambdathan sen seoksen säätää, et ihan aiheellista olla kunnossa..

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        Originally posted by kaikkone View Post
        Nyt tuli kyl semmonen termi että oksat pois kissanruokaa?
        Kissanruoka on sitä mitä katille syötetään
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          Mä luovutan. vien Huomena mega-autolle pähkäiltäväks. :F

          Comment

          • Teppis83
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 50
            • Lahti

            Originally posted by kaikkone View Post
            Mä luovutan. vien Huomena mega-autolle pähkäiltäväks. :F
            No toivotaan että ne saa jotain järkeä tohon sun vekottimeen.. Ookko kokeillu muuten kellottaa 0-100? Itel tol automaatilla tulee ny korjausten jälkeen siin kokolailla 10sec. aikaa, eihä se ny millin tarkka oo, mut on se parantunu huomattavasti noitten korjausten jälkeen..

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by Teppis83 View Post
              No toivotaan että ne saa jotain järkeä tohon sun vekottimeen.. Ookko kokeillu muuten kellottaa 0-100? Itel tol automaatilla tulee ny korjausten jälkeen siin kokolailla 10sec. aikaa, eihä se ny millin tarkka oo, mut on se parantunu huomattavasti noitten korjausten jälkeen..
              Sitä 10sec+ luokkaa mullaki on tosin kännykällä ja ite ajaessa kokeillu. vaikea siis saada tarkkaa tai edes lähelle. :P

              "toivotaan" että löytävät jotain ettei tää kaikki oo vaan korvien välissä
              Toivottavasti loppujenlopuks joku simppeli halpa vika. Ei huvittas noita lambdoja/kattia vaihtaa.

              Comment

              • Korpraali
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 524
                • Turku

                Onkos joku joskus irroittanut vesipumpun sun muun hihnan kiristysrullia? Aukeeko kummatkin ihan normaalisti, eli vastapäivään kiertämällä? Ei viitsisi rikkoa pulttien kantaa Ja vähän kopauttaa vasaralla kun availee?
                BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Korpraali View Post
                  Aukeeko kummatkin ihan normaalisti, eli vastapäivään kiertämällä? Ei viitsisi rikkoa pulttien kantaa Ja vähän kopauttaa vasaralla kun availee?
                  Heitä se vasara suohon. Räikkä+hylsy, niin aukee ihan käsipelillä. Vastapäivään aukee.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Ai saatana.. Mega auto sano et ohivuotoa jossai sylinterissä jopa jotai 30% venttiilit kuulema vuotas. Mitä suosittelette tekee? Puranko ja katon kunnot ja hion kondiksee?

                    Comment

                    • Aatos
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 149
                      • Helsinki

                      Kansi irti ja koneistamolle vaan.
                      BRCF #12 - E36 325 -91

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Aatos View Post
                        Kansi irti ja koneistamolle vaan.

                        Mits tässä asiassa tulisi ite huomioida?, varmaanki uudet kansipahvit + pultit + muut tiivisteet joita tulee irrotettua. Tarviiko purkaa kannesta venttiileitä irti eli saanko kannen irti venttiilien kera?.

                        Eli uusia osia:
                        kansipahvi?
                        pultit?
                        venakopan tiivisteet? (vaihettu kesällä)
                        Huoltona vois vaihtaa ruiskujen o-renkaat?
                        Mitäs muuta?
                        300k kun on täynnä niin tarviiko ketjua vaihtaa?
                        Kerta puretaan niin vanoksen tiivisteet?
                        Uudet öljyt + jäähdnesteet.
                        Öljykierron takaiskuventtiili?
                        Pakosarjan kiinnityspultit + tiiviste?
                        Uus separaattori? (entinen ehjä kyllä mutta purkaessa kansi halkes, ei kylläkään vuoda)

                        Mitä muita asioita tulisi ostaa uutta ja vaihtaa samalla.
                        Kun on se 300k täynnä?

                        Entäpä Jos on tosiaan kyse venttiilien kantamisesta niin eikö sen voisi tehä itse tuon korjausoppaan mukaan purkamalla ja hiomalla se venttiili sopivaksi uudelleen?


                        Heii, Voisko noi asiat johtua kansipahvin menemisestä?
                        Minun aikana kevällä parikertaa vetäs lämmöt punaselle ja mittarin mukaa tais olla jopa 124astetta?(salavalikon)
                        Entinen omistaja sai joskus radalla tuon kanssa kiehumaan kun vesipumppu poksahti tjsp.
                        Mitä muita ominaisuuksia pitäs olla jos pahvi menee?, oisko mahollista ettei nesteitä häviäisi mutta vaikuttaisi jotenkin päästöihin?
                        Last edited by kaikkone; 27-10-2010, 14:58.

                        Comment

                        • Aatos
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 149
                          • Helsinki

                          Kannen huollossa voi toki säästää purkamalla / kasaamalla itse venttiilit mutta koneistamo hoitaa senkin korvausta vastaan. Itse en jaksaisi puuhailla ainakaan ilman pylväsporakonetta (helpompi puristaa jousia kasaan)...

                          Itse veisin kannen koneistamolle noilla kilsoilla, venttiiliohjurit ovat varmasti jo uusimisen tarpeessa ja ne saavat tsekattua kannen ja venttiilien suoruuden samalla kun pyöräyttävät venat puhtaaksi.
                          BRCF #12 - E36 325 -91

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Originally posted by Aatos View Post
                            Kannen huollossa voi toki säästää purkamalla / kasaamalla itse venttiilit mutta koneistamo hoitaa senkin korvausta vastaan. Itse en jaksaisi puuhailla ainakaan ilman pylväsporakonetta (helpompi puristaa jousia kasaan)...

                            Itse veisin kannen koneistamolle noilla kilsoilla, venttiiliohjurit ovat varmasti jo uusimisen tarpeessa ja ne saavat tsekattua kannen ja venttiilien suoruuden samalla kun pyöräyttävät venat puhtaaksi.

                            Eli kansi venttiileineen irti ja koneistamolle pohdittavaksi

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Onkohan tullut tehtyä joskus moneyshift ja venoja kierossa sen verran että tekee ohivuotoa :think
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by Cell View Post
                                Onkohan tullut tehtyä joskus moneyshift ja venoja kierossa sen verran että tekee ohivuotoa :think
                                Moneyshift?
                                edit: aa google kerto, ei ole tullu noin radiaakia tehtyä. eli tosi korkeilta kierroksilta alespäin tiputusta nin että punarajan yli menis

                                Omasta ajotyylistä, on juu saattanu välillä mennä vähä isolta vaihteelta pienelle.
                                Sekä itellä on kerran kiehahtanu melkein, 125 näytti salavalikon mittari kun unohin kiristää yhen öljyletkun --> pari litraa piti lisäillä ennenku tikku kastu ja oli ruikkinu öljyjä vähä kaikkialle..
                                Entiselläki omistajalla oli nesteet tullu pihalle, tosin rataajossa ja poksahtaneen vesipumpun takia.

                                Mutta tässä nuota arvoja:
                                1.syl = 8%
                                2.syl = 10%
                                3.syl = 20%
                                4.syl = 30%
                                5.syl = 20%
                                6.syl = 8%

                                Mitä voimme tästä päätellä?, kansi kaareva kuin hullunmulkku?
                                ilmeisesti myös tällöin on nokat mutkalla? vai vai mites. noh kuhan saan auton pihaan ni purkuun ja kansi koneistamolle tsekattavaks.
                                Last edited by kaikkone; 27-10-2010, 16:59.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎