Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    käykö kaikki ohjaustehostimen pumput keskenään, miksi niissä on kori sarjoittain eri pumput?
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      Originally posted by Antti O View Post
      Osaisiko jokua sanoa mikä on m52b28 euro suuttimien tuotto?
      Olen ehkä tilaamassa Usasta uudet suuttimet niin tulisi varmasti tuotoltaan oikeat.
      No entäpä voisiko joku kattoa vakiosuuttimien numeroa niin yritän netistä kaivaa siitä tuotosta tietoja..

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        realoem.com

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          Jeejee jerrykotton.
          Kansirempan jälkeen sillointällöin ollut ongelmia lämpöjen kanssa. Välillä saa posotella vaikka kuinka ja ei lämpeä. välillä lämpeää liikaa kuten tänään. Odottelin emäntää asemalla ja samalla ihmettelin webastoa sit lykkäsin lämmöt salavalikosta päälle. Jep n 90 astetta. 15min + pienen ajelun jälkeen. Emäntä kyytiin ja kotia päin. Samantien kun lähdettiin liikkelle lämmöt alkoi nousemaan. n 4km matkalla ja pahimmillaa lämmöt 107 astetta.

          Noh, kotoa hain vettä pulloissa ja autolle. paisari todella alhaalla. Lisäsin n 1L meiningillä termarikotelon ilmausruuvi auki. ja paisarin korkki auki. Ala letkusta puristus. sormi ilmausruuvin päälle ja vehjes imasee paisarista. Sen yhen litran laitoin ja tein pumppausta muutaman kerran kunnes ruikkas puristaessa termarin ilmausruuvista vettä pihalle. Puoliväliin paisaria jäi vesitaso.

          Mihi helkkarii se vesi oikein katoaa. parivk sitten lisäsin varmaa jonku 1,5L -2L nestettä kun ei sisälle puhaltanu lämmintä.

          Tällä kertaa kyllä sisälle tuli lämmintä.

          Termari on uusittu rempassa. kaiketi vuos/kaks sisällä on laitettu tuo 1.4Bar paisarin korkki.

          En usko että kaikki vesi olisi karannut koneeseen kun ei tuo öljykorkeuskaan ole noussut.

          Comment

          • Shifter
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 538
            • Keski-Suomi. Pihtipudas

            Originally posted by kaikkone View Post
            Termari on uusittu rempassa. kaiketi vuos/kaks sisällä on laitettu tuo 1.4Bar paisarin korkki.

            En usko että kaikki vesi olisi karannut koneeseen kun ei tuo öljykorkeuskaan ole noussut.
            Muusta en tiedä mutta itelläni on b28:ssa mielestäni 2.0 barin korkki, Että huohottaisko korkista sitten jotenkin ?

            Jotenkin vaikuttaa ettei tuo ilmauskaan ole sulla ihan putkeen mennyt :think
            G4 -00

            Entiset ajokit:
            e36 328i Coupé -95
            e36 316i Sedan -98

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by Shifter View Post
              Muusta en tiedä mutta itelläni on b28:ssa mielestäni 2.0 barin korkki, Että huohottaisko korkista sitten jotenkin ?

              Jotenkin vaikuttaa ettei tuo ilmauskaan ole sulla ihan putkeen mennyt :think
              tuo 1,4barin korkki on sitä varte ettei alkais korkeiden paineiden takia vuotaa jostai muualta vanhempiin autoihi, tehty sitä varte :P

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by kaikkone View Post
                jerrykotton.

                Termari on uusittu rempassa. kaiketi vuos/kaks sisällä on laitettu tuo 1.4Bar paisarin korkki.

                En usko että kaikki vesi olisi karannut koneeseen kun ei tuo öljykorkeuskaan ole noussut.
                Minkäs ikäinen syyläri siinä pirssissä on? Jos on alkuperäinen, niin ei olisi mitenkään ihmeellistä, että päädyt vuotaa.

                Tutki ajon jälkeen käsikopelolla syylärin päätyjen alareunoja. Jos näpit kostuu, niin klikkaa tuosta mun allekirjoituksesta.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 387
                  • Finnland

                  Ei hemmetti taas tuota sigun vehettä, kävin tuossa heittää ~350km matka-ajoa ja auto alkoi välillä päästää hermoja raastavaa kihnutusta, ei kuitenkaan tule jarruista (ei laahaa tms.). Kierrättäessä kone vislaa kun joku saamarin turbo nipponi. Imusarjan tienoilta alkanut kuulua jäätävää naputusta joka tunkee nykyisin kabiiniin asti, suuttimetko? Bensaa menee se 10l satasta kohti matkassa, pintakaasulla ei jaksa vetää sekä voimat kateissa. Tyhjäkäynti humppaa esim. valoihin tullessa ja notkahtelee edelleenkin välillä sammuksiin. Paikallaan käy suht nätistä. Käyntiin saa välillä sahata pidempään. Mikä hauskinta, käännät pyörät aivan linkkuun niin alkaa tyhjäkäynti seilaamaan, ei meinaa käynnissä pysyä Sen verran vilkaisin niin tehostinsäiliö hieman kostea öljystä mutta ei kuitenkaan merkkaile maahan. Nokan anturi vaihdettu, imuvuotoja ei löydy kirveelläkään. Ei vikakoodejakaan anna, tosin eipä antanut edellisestä nenän anturistakaan vaikka oli eristeet murentuneet ja johdot yhdessä. Auto ollu mulla parisen viikkoa joista ensimmäiset päivät toimi todella nätisti. Sveitsistä Viroon tuotu auto kysessä josta sen sitten ostin, jos sillä nyt mitään merkitystä on. Edellinen m50 oli jo niin hermoja raastava tapaus että ei oikein meinaa jaksaa.

                  Osaako joku auttaa? Ei ummarra enaa noita vehkeitä.

                  Edittiä; huomasin tuossa että auto lähtee käyntiin kuin "kipinästä" kun konetta ensiks pyöräyttää startilla muttei anna kuitenkaan käynnistyä. Voiko tuosta päätellä mitään? :think Lisäksi sain sen verran selvitettyä että tuo kahnaus kuului ohjaustehostimesta, nestettä säiliöön joka olikin melko vajaa ja taas rokkaa. Pikku vuoto yhdessä liitoksessa, ei sen kummempaa.
                  Last edited by Löwen; 18-12-2010, 19:13.
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • Löwen
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 387
                    • Finnland

                    Edelliseen liittyen, mistä löytyy tuosta koneesta kampuran asentoanturi? -Josko se ois yhtä huonossa hapessa kun tuo nokan vastaava oli. Realoem kuvan perusteella en löytänyt!
                    MB E220CDI '10 Braun

                    Comment

                    • EM^
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 65
                      • Oulu

                      Originally posted by Löwen View Post
                      Edelliseen liittyen, mistä löytyy tuosta koneesta kampuran asentoanturi? -Josko se ois yhtä huonossa hapessa kun tuo nokan vastaava oli. Realoem kuvan perusteella en löytänyt!
                      Osa numero 9. http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=11&fg=10
                      E36 323i -98

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by kaikkone View Post
                        Mihi helkkarii se vesi oikein katoaa. parivk sitten lisäsin varmaa jonku 1,5L -2L nestettä kun ei sisälle puhaltanu lämmintä.

                        Tällä kertaa kyllä sisälle tuli lämmintä.

                        Termari on uusittu rempassa. kaiketi vuos/kaks sisällä on laitettu tuo 1.4Bar paisarin korkki.

                        En usko että kaikki vesi olisi karannut koneeseen kun ei tuo öljykorkeuskaan ole noussut.
                        Kai vesipumpun vaihdoit rempassa? Jos on viallinen niin pakkasilla se ensimmäisenä alkaa vuotaa. Eli kurkkaa josko sen vesipumpun hukkareiässä näkyy nestettä pakkaskeleillä moottorin lämmetessä.

                        Comment

                        • däädää
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 756
                          • Tornio

                          Vaihdoin termarin M52B20 kun lämmöt seilasi miten sattuu, nyt lämmöt pysyy samassa mutta viisarin verran yli keskirajan.. Onko normaalia?

                          Comment

                          • 328 e36
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 488
                            • pori

                            Originally posted by däädää View Post
                            Vaihdoin termarin M52B20 kun lämmöt seilasi miten sattuu, nyt lämmöt pysyy samassa mutta viisarin verran yli keskirajan.. Onko normaalia?
                            On ihan ok..
                            e36 320 cabrio.
                            e36 328 coupe.

                            Comment

                            • däädää
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 756
                              • Tornio

                              Originally posted by 328 e36 View Post
                              On ihan ok..
                              Okei.. Tuntui vain oudolta kun tuossa M50 motissa lämmöt on tasan keskellä

                              Comment

                              • däädää
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 756
                                • Tornio

                                Mikähän perrrrkele tuossa on.. Saa sahata pari sekunttia käyntiin, käynti todella huono ala kierroksilla, kaasua polkasemalla auto vähän tärähtää ja moottori käy aivankuin rikkaalla, tuntuu tehottomalta ja joskus saattaa jopa sammua kun kaasun löysää. Matkaajossa ei mitään ongelmaa muutakun että kone tuntuu vähän laiskalta.
                                Alkoi ongelmat reilu viikko sitten kun lunta tuli todella paljon ja teitä sai aurailla, päivä tämän jälkeen alkoi taas käyttäytyä täysin normaalisti ja eilen kovalla lumisateella alkoi taas.. Kampiakselin tunnistin? Ottaa kosteutta johonkin liittimeen? Lambda?
                                Mottina edelleen M52B20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎