Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    Mistä voinee johtua tyhjäkäynnin hetkellinen kierrosten nousu 3000rpm niin että ilmaantui moottoritiellä ja pysähtyessä vielä tyhjäkäynti korkea -> auto sammuksiin hetken odottelu ja käyntiin. tyhjäkäyntikierrokset jossain 2000-3000rpm jonka jälkeen tasaantui ajossa?

    emäntä vaan oli paniikissa aamulla kun auto temppuili.. ensimmäisenä tietysti kysyin oliko vak.nop.säädin päällä. ei ollut
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by full View Post
      Mistä voinee johtua tyhjäkäynnin hetkellinen kierrosten nousu 3000rpm niin että ilmaantui moottoritiellä ja pysähtyessä vielä tyhjäkäynti korkea -> auto sammuksiin hetken odottelu ja käyntiin. tyhjäkäyntikierrokset jossain 2000-3000rpm jonka jälkeen tasaantui ajossa?

      emäntä vaan oli paniikissa aamulla kun auto temppuili.. ensimmäisenä tietysti kysyin oliko vak.nop.säädin päällä. ei ollut
      Jäässä joku paikka?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • mijuko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 951
        • ۩□□۩

        Originally posted by full View Post
        Mistä voinee johtua tyhjäkäynnin hetkellinen kierrosten nousu 3000rpm niin että ilmaantui moottoritiellä ja pysähtyessä vielä tyhjäkäynti korkea -> auto sammuksiin hetken odottelu ja käyntiin. tyhjäkäyntikierrokset jossain 2000-3000rpm jonka jälkeen tasaantui ajossa?

        emäntä vaan oli paniikissa aamulla kun auto temppuili.. ensimmäisenä tietysti kysyin oliko vak.nop.säädin päällä. ei ollut
        Imuvuoto, tyhjäkäyntimoottori, IMM... yleisiä emäntien autoissa -94 ja ylöspäin:think

        Comment

        • full
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1214
          • Tampere

          Originally posted by full View Post
          Mistä voinee johtua tyhjäkäynnin hetkellinen kierrosten nousu 3000rpm niin että ilmaantui moottoritiellä ja pysähtyessä vielä tyhjäkäynti korkea -> auto sammuksiin hetken odottelu ja käyntiin. tyhjäkäyntikierrokset jossain 2000-3000rpm jonka jälkeen tasaantui ajossa?

          emäntä vaan oli paniikissa aamulla kun auto temppuili.. ensimmäisenä tietysti kysyin oliko vak.nop.säädin päällä. ei ollut
          Töiden jälkeen ei ollut ongelmia ja tuli kotia normaalisti. Tänään taas emäntä soitti aamusta kun moottori oli käynyt 5000rpm kunnes oli ottanut virrat pois -> päälle ja oli taas ok.

          Ilmamäärämittari vaihdettu toukokuussa, imuvuodot käyty juuri läpi(separaattorin letkut vaihdettu ja muut tarkistettu) että saatiin päästöistä läpi.

          tyhjäkäyntimoottori pitänee siis tarkistaa mutta mikä se noista on? käsitys on ollut että se olisi tämän kuvan nro.6? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...81&hg=13&fg=15
          BMW M535iA -86
          Volvo V90 -18

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Originally posted by full View Post
            Töiden jälkeen ei ollut ongelmia ja tuli kotia normaalisti. Tänään taas emäntä soitti aamusta kun moottori oli käynyt 5000rpm kunnes oli ottanut virrat pois -> päälle ja oli taas ok.

            Ilmamäärämittari vaihdettu toukokuussa, imuvuodot käyty juuri läpi(separaattorin letkut vaihdettu ja muut tarkistettu) että saatiin päästöistä läpi.

            tyhjäkäyntimoottori pitänee siis tarkistaa mutta mikä se noista on? käsitys on ollut että se olisi tämän kuvan nro.6? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...81&hg=13&fg=15
            Osanumero 6 on tyhjäkäyntimoottori. Onhan kaasuläpän lämmitys toiminnassa ettei jäädy auki?
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • Nifa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 292
              • Kymenlaakso™

              Originally posted by full View Post
              Töiden jälkeen ei ollut ongelmia ja tuli kotia normaalisti. Tänään taas emäntä soitti aamusta kun moottori oli käynyt 5000rpm kunnes oli ottanut virrat pois -> päälle ja oli taas ok.

              Ilmamäärämittari vaihdettu toukokuussa, imuvuodot käyty juuri läpi(separaattorin letkut vaihdettu ja muut tarkistettu) että saatiin päästöistä läpi.

              tyhjäkäyntimoottori pitänee siis tarkistaa mutta mikä se noista on? käsitys on ollut että se olisi tämän kuvan nro.6? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...81&hg=13&fg=15
              Kyl se sen verran pieni reikä on mikä tyhjäkäyntimoottorin lävitte ilmaa virtaa että en jaksais jotenkin uskoa että siitä johtuu tollaset 5k kiekat. (Ihan puhdasta mutua, suatan tietenkin olla väärässä) Ennemmin minusta haiskahtais että kaasuläpässä jotain häikkää / aika sairas imuilmavuoto.
              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

              Comment

              • full
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1214
                • Tampere

                Originally posted by Nifa View Post
                Kyl se sen verran pieni reikä on mikä tyhjäkäyntimoottorin lävitte ilmaa virtaa että en jaksais jotenkin uskoa että siitä johtuu tollaset 5k kiekat. (Ihan puhdasta mutua, suatan tietenkin olla väärässä) Ennemmin minusta haiskahtais että kaasuläpässä jotain häikkää / aika sairas imuilmavuoto.
                Eli selvittelin vielä emännältä puhelimitse äskettäin mitä se tekee ja mitä ei. työmatka 25km ja ensimäiset 23km ilman pysähdyksiä moottoritietä. valoihin kun pysähtyy hieman ennen työpaikkaa jää kierrokset päälle -> auto sammuksiin -> hetken päästä käyntiin niin ok ja pääsee töihin.

                kahtena aamuna tuon tehnyt peräjälkeen. kotona ei ole lämmitystolppaa joten auto käynnistetään kylmänä.

                töissä on lämppäritolppa eikä töistä tullessa tuota tehnyt.

                Eli aivan niinkuin joku jäisi jumiin. Onko näissä kaasupoljin vaijerilla vai sähköllä?

                Pitää ottaa tänään auki tuo jos pääsis lämpöseen halliin.

                edit1
                entäs tämän kuvan nro. 1.. ohjaako tuo kaasuläpän aukeamista kaasupolkimen mukaan ja onko siinä jotain jumiutuvia osia. entäs tuo vaijeri?

                edit2
                tämä ylläoleva onkin vain luistoestoa varten eikä liity ongelmaan mitenkään
                Last edited by full; 30-12-2010, 14:05.
                BMW M535iA -86
                Volvo V90 -18

                Comment

                • full
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1214
                  • Tampere

                  Toivottavasti vika löytyi. Menin töitten jälkeen paikanpäälle enkä saanut vikaa esiin paikallaan tyhjäkäynnillä. emäntä sanoi että varmaan tulee kun ajaa hetkenmatkaa mutta en siinä alkanut testailemaan kun oli jo huutanut niveaa aiemmin.

                  hetken katselin konehuonetta ja silmiin osui rispaantunut vak.nop.säätimen vaijerin suojakuori. auto oli tyhjäkäynnillä ja kun koskin siihen nousi kierrokset hieman. tulin tulokseen että vaijeri on sisältä kärsinyt joten otan säätimeltä johdot irti.

                  Tämän jälkeen kotimatkaa 20km ilman minkäänlaista ongelmaa. huomenna ajan itse tuolla töihin ja sen jälkeen 60km kun lähdetään uudenvuodenviettoon. luulisi tuolla matkalla vian ilmestyvän jos vika nyt ei jostain syystä tuossa vaijerissa ollut.
                  BMW M535iA -86
                  Volvo V90 -18

                  Comment

                  • nut
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1613
                    • Vaasa/Kauhajoki

                    Kertokaahan kannattaako tuota kirottua huohottimen separaattoria alkaa putsailemaan vai hakea suoraan uus osa? Ei ole siis vielä jäätynyt mutta nyppäsin tänään letkun irti venakopasta ja mönjää oli joltisenkin verran..
                    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by nut View Post
                      Kertokaahan kannattaako tuota kirottua huohottimen separaattoria alkaa putsailemaan vai hakea suoraan uus osa? Ei ole siis vielä jäätynyt mutta nyppäsin tänään letkun irti venakopasta ja mönjää oli joltisenkin verran..
                      Omasta kulkineesta katselin alkutalvesta, että alkaa töhnää kertyä korkkiin ja putken päähän... alku toimina putsasin putken alkuosan, kun näytti ettei se ole kuin lähinnä siitä liitoskohdastaan kerännyt mömmöä ja sitten laitoin "ensiavuksi" crc:tä putkeen ja tulppasin munuaiset umpeen. Toistaiseksi ei ole mönjää kertynyt. Ajoni ovat pääasiassa pätkäajoja enkä käytä autoa turhaan tyhjäkäynnillä. Varmuuttahan ei ole onko nämä toimenpiteet säästäneet separaattorirempalta?:think

                      Uusihan sinne kannattaa vaihtaa jos aikoo separaattorille asti sukeltaa!!
                      Last edited by mijuko; 30-12-2010, 23:25.

                      Comment

                      • full
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1214
                        • Tampere

                        Originally posted by nut View Post
                        Kertokaahan kannattaako tuota kirottua huohottimen separaattoria alkaa putsailemaan vai hakea suoraan uus osa? Ei ole siis vielä jäätynyt mutta nyppäsin tänään letkun irti venakopasta ja mönjää oli joltisenkin verran..
                        Itse purkasin koko letkuston separaattoreineen ja lopputulos oli se että ylempi letku hajosi käsiin, alempi letku oli ilmeisesti alipaineesta ja lämmöstä johtuen painunut kasaan. öljytikun haara oli aivan ummessa myös.

                        separaattorin putsasin bensalla huljuttelemalla, öljytikun juureen paineilmaa ja uudet letkut. toimii.

                        en ole vielä toistaiseksi nähnyt rikkinäistä separaattoria ja 4 kappaletta noita on tullut tarkastettua.
                        BMW M535iA -86
                        Volvo V90 -18

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          Originally posted by nut View Post
                          Kertokaahan kannattaako tuota kirottua huohottimen separaattoria alkaa putsailemaan vai hakea suoraan uus osa? Ei ole siis vielä jäätynyt mutta nyppäsin tänään letkun irti venakopasta ja mönjää oli joltisenkin verran..
                          Samalla kai sinne vaihtaa uuden kun kerran on irti. Omassa viallinen separaattori ilmeni sillä tavalla, että auto söi myös öljyä ajossa eli päästi separaattorin kautta imusarjaan öljyä, kalvo oli entinen.

                          Omasta vanhasta separaattorista tuli n. 2dl kirkasta vettä ulos kun otettiin öljytikulle menevä letku irti eli se oli ainakin jäässä. Samalla putsattiin sitten se venakoppa kunnolla ja aukastiin myös se huohottimen osa sieltä venakopasta ja voi vittu kun oli paskanen. Homma tehtiin kunnolla niin ei tarvi olla heti taas aukomassa tota venakoppaa.
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            Originally posted by biglimited View Post
                            M52TU28 zetan pata alkoi savuttaa kun öljyä tippui jostain pakosarjoille ja kauhee savu! Ilmeisesti (toivottavasti vain) huohotin jäätynyt vaiko? Vielä en tiedä mistä välistä öljyä ruiski... Auto seisoi pakkasessa n kaksi viikkoa ja menin herättelemään sitä. Lämmöt nousi puoleen väliin ja sitten alkoi savu haista kabiinissa. Lämmöt eivät nousseet onneksi yli puolen välin missään vaiheessa. Muistelen että tämä huohotin olisi jossain konetyypissä jäätymisherkkä..?

                            E: Löytyikin jo 530i e39 ketjusta tämä tuttu vika/ominaisuus
                            Huohotin jäässä. Oma teki juuri noin. M52B25 pata tosin.
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

                              Joo tuli kans uus separaattori vaihdettua, aika paskanen oli sisältä. Letkut sinänsä ei ollut kovin pahassa kunnossa, tuossa B10:n koneessa menee erillinen letku suoraan öljypohjaan eikä öljytikkuun, aivan auki oli ainakin tuo putki mulla. Ylemmästä letkusta kyllä tuli aika paljon paskaa pihalle. Aika helpolla tuon tuolta pois saa näemmä kun nappaan tehostimen säiliön pois edestä ja muljauttaa etukautta pihalle.
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                              Comment

                              • full
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1214
                                • Tampere

                                Mistäs tämä koneen vislaus nyt sitten johtui. jossain siitä luin että saattaa olla joku 400euron palikka.. vai oliko tuo jopa vanoksessa oleva häikkä? joku saanut kyseisen vian pois?
                                BMW M535iA -86
                                Volvo V90 -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎