Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Sain tähän jo kerran vastauksen, mutta doublecheckaan nyt varmuuden vuoksi:

    Onko siis tosiaankin niin, että paisarin tasoanturia vaihdettaessa joutuu ottamaan irti osia + vaihtamaan nesteet, eikä onnistu vaan pohjasta roplaamalla kuten M50:ssa (kuulemma)?

    Tämä vaan siksi, että jos näin on niin samalla tilaan enemmän osia mitä voi samalla vaihdella varmuuden vuoksi jos homma menee noin laajaksi

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by Antti O View Post
      Katoitko skoopilla ecun päästä vai anturin liittimestä?
      Ecun päästä, mutta asialla ei oo sinänsä mitään väliä kun samaa johdinta mittaat anturin liittimestäkin. On vaan kohtuu jännä koittaa saada mittapäitä kiinni sinne imusarjan alle, joten se ecun liitin on aika paljon helpompi kun purkautuu niin näpsäkästi.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Löwen
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 385
        • Finnland

        Eikös näissä rajoitin kuulu tulla vastaan 6500rpm? Tuli vaan huomattua että tuo oma auto kiertää mittariin 7000rpm, enempää en tohtinu vejättää. Liekö siellä nyt sitten joku harakiri lastu olis aiheuttamassa noita käyntiongelmia. Mahdollistako? :think

        Edit: Semmosen havainnon olen myös tehnyt että kostealla/sateisella ilmalla kierrokset notkuu useammin, sekä auto tuntuu vielä tukkoisemmalta kuin kuivalla ja aurinkoisella säällä. Melekosia Pekka Pouta juttuja.
        Last edited by Löwen; 24-03-2011, 17:33.
        MB E220CDI '10 Braun

        Comment

        • BMWFW24
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 276
          • Jämsä

          Originally posted by rizzo View Post
          Sain tähän jo kerran vastauksen, mutta doublecheckaan nyt varmuuden vuoksi:

          Onko siis tosiaankin niin, että paisarin tasoanturia vaihdettaessa joutuu ottamaan irti osia + vaihtamaan nesteet, eikä onnistu vaan pohjasta roplaamalla kuten M50:ssa (kuulemma)?

          Tämä vaan siksi, että jos näin on niin samalla tilaan enemmän osia mitä voi samalla vaihdella varmuuden vuoksi jos homma menee noin laajaksi
          Pystyy. Minulla oli anturin paikalle sopiva korkki jonka pistin väliaikaisesti siihen ettei ihan kaikki nesteet tullut pihalle. Liikkeet saa olla nopeat ja nestettä roiskuu, mutta on mahdollista vaihtaa ilman isompaa purkamista.
          ex. 316i e36 1991
          ex. 318iS Coupe e36 1992
          ex. 528iA Touring e39 1997
          ex 316i e30 1990, vaimon
          ex. X5 4.4i e53 2001
          ex 316 e46 2003, vaimon
          525iX e60 2008
          Z4 e85 2003, vaimon​

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Originally posted by BMWFW24 View Post
            Pystyy. Minulla oli anturin paikalle sopiva korkki jonka pistin väliaikaisesti siihen ettei ihan kaikki nesteet tullut pihalle. Liikkeet saa olla nopeat ja nestettä roiskuu, mutta on mahdollista vaihtaa ilman isompaa purkamista.
            Hyvä, kiitos paljon! Millaista korkkia käytit? :think

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 385
              • Finnland

              Lisää kuvia, mitäs noista nyt voipi päätellä velhot?

              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


              -Mulla ainakin pistää viimeisestä kuvasta silmään tuo motortemperature "-48C", mutta mitäs nuo muut warning jutut meinaa?

              Vois kuvitella että tuosta allaolevasta linkistä osa 14 kaputt, koska eikös tuolta anturilta mene tietoa DME:lle ja sitä tehden sitten antaa liikaa soppaa koska luulee koneen olevan kylmä. Vai mitä, hä?



              Ja se nokan asento näytti olevan vanoksen aktivoituessa n. 47 astetta. Joutavaa pyöriessä taasen sen 20-22 astetta.
              Last edited by Löwen; 26-03-2011, 00:23.
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Originally posted by Löwen View Post
                Tuossa olis nyt alla INPAlla katottua livedataa, eka kuva on ajonaikaista matskua.

                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                Oireena on ollut ajoittainen:

                -Tehottomuus/tukkoisuus, ilmennyt erityisesti nyt kelien lämmettyä. Pakkasella harvemmin, eikä myöskään niin selvästi.

                -Sytytyskatkokset, putskauttelee putkeen.

                -Tyhjäkäynnin notkahtelu eritoten kun on ollut veto päällä ja painat kytkimen pohjaan. Liikennevaloihin tullessa ilmenee usein.

                -Suuttimet säksättävät. Ainakin mielestäni.

                Tuo akun korkea jännite lienee selitettävissä siten että vaihdoin paremman akun, joka jostain syystä vanhalla rouskulaturilla ladatessa otti itseensä tuon 20V jännitteen.


                Muuten olenkin sitten ihan pihalla. Perusosia olen kuitenkin tunnollisesti vaihtanut, mm. separaattori letkuineen, haitarikumi, kammen ja nenän anturit, tyhjäkäynti venttiilin letku + laitteen puhdistus, tulpat sekä perus bensan -ja ilmansuodattimet. Osat orkkiksia tietty. Imuvuotoja tai haljenneita puolia tms. ei löydy.

                Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi tulkita noita kuvia sekä oireita, ja auttaa siten saamaan ongelmien aiheuttaja(t) selville!
                Vanoksen renkaat/vk tiiviste/kuminatsat. Samat oireet oli mulla ja nyt tuli kuntoon noilla.Vaikka tuli siinä samalla tulpat ja separaattorikin uutta putkineen/letkuineen, mut ne sulla oli jo uutta.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 385
                  • Finnland

                  Originally posted by Löwen View Post
                  Lisää kuvia, mitäs noista nyt voipi päätellä velhot?

                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                  -Mulla ainakin pistää viimeisestä kuvasta silmään tuo motortemperature "-48C", mutta mitäs nuo muut warning jutut meinaa?

                  Vois kuvitella että tuosta allaolevasta linkistä osa 14 kaputt, koska eikös tuolta anturilta mene tietoa DME:lle ja sitä tehden sitten antaa liikaa soppaa koska luulee koneen olevan kylmä. Vai mitä, hä?



                  Ja se nokan asento näytti olevan vanoksen aktivoituessa n. 47 astetta. Joutavaa pyöriessä taasen sen 20-22 astetta.
                  Tuleeko tuolta muuten mitä tavaraa ulos kun tempasee kuvan anturin irti?
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by Löwen View Post
                    Tuleeko tuolta muuten mitä tavaraa ulos kun tempasee kuvan anturin irti?
                    Jos anturia nro. 14 meinaat niin jäähdytysnestettä.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Qeequ
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 993
                      • Ylivieska

                      Originally posted by JJT View Post
                      Jos anturia nro. 14 meinaat niin jäähdytysnestettä.
                      mihin tuo anturi nro 14 vaikuttaa, eikö imusarjan pohjaan tuu se ruiskunlämpötila anturi? :think mutta mikä tuo Double temperature Switch on?

                      13xE34
                      1xE39
                      5xE36
                      1xE38
                      1xE32

                      Comment

                      • k0rppi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 784
                        • Varkaus

                        Originally posted by Qeequ View Post
                        mihin tuo anturi nro 14 vaikuttaa, eikö imusarjan pohjaan tuu se ruiskunlämpötila anturi? :think mutta mikä tuo Double temperature Switch on?
                        imusarjassa on oma imuilmanlämpömittaus osa nro 14 sielläkin

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          523i -97 jättää seuraavat vikakoodit:

                          RESULT: 3 errors in error memory !
                          -------------------------------------------------------------
                          14 Temperature sensor intake air
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 40
                          Engine speed 0.00 rpm
                          engine load 0.00 mg/Stroke
                          Engine temperature -48.00 degrees C
                          Intake air temperature -45.01 degrees C
                          Short circuit to ground
                          emission related malfunction
                          defect code stored after filtering
                          Error present
                          Static error
                          -------------------------------------------------------------
                          68 Tank ventilation valve
                          Error frequency : 36
                          Logistic counter: 40
                          Engine speed 0.00 rpm
                          engine load 0.00 mg/Stroke
                          Engine temperature 11.77 degrees C
                          output signal for the canister purge val 0.00 %
                          interrupt
                          emission related malfunction
                          defect code stored after filtering
                          Error present
                          Static error
                          -------------------------------------------------------------
                          212 VANOS jammed
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 40
                          Engine speed 1664.00 rpm
                          engine load 152.52 mg/Stroke
                          gear information 26.00 1
                          Battery Voltage 1.33 Volt
                          emission related malfunction
                          emission related malfunction
                          defect code stored after filtering
                          Error present
                          Static error
                          ===============================================


                          Viimeinen poistuu nollaamalla, muut ei!
                          Pakokaasu haisee mielestäni pistävälle ja sitä tulee aika reilusti (voi tosin olla myös luulosairautta) :think
                          Oikein varovasti kun nostaa tyhjäkäynniltä kierroksia vaihde vapaalla niin tuntuu pienen pientä tärinää persaukseen mutta ajossa vääntää ja vetää normaalisti, jopa hyvin
                          Kierrokset ei heijaa tyhjäkäynnillä, käy kylmänä noin 900rpm ja lämpimänä noin 750rpm ja polttoainetta kuluu 10litran molemmin puolin ajosta riippuen.

                          Aiheuttaako ensimmäisen vian kuvasta osa numero 14:


                          Ja toisen vian kuvasta osa numero 1:

                          Jos ei niin mitä tuo 68 Tank ventilation valve meinaa?

                          Vanoksen koodi tulee takaisin kun antaa kenkää, ei kaiketi ole vakavaa koska auto toimii mielestäni normaalisti...

                          Kuuluisa huohotin on ilmeiseti tästä kuvasta osa numero kaksi?

                          Kannattaako putket uusia aina samalla kuin huohotin?

                          Siinäpä muutama kysymys!
                          Last edited by Jube; 28-03-2011, 22:55.
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • Qeequ
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 993
                            • Ylivieska

                            Originally posted by k0rppi View Post
                            imusarjassa on oma imuilmanlämpömittaus osa nro 14 sielläkin
                            no ei ne kyllä samoja antureita voi olla sitäkö tarkoitat.?
                            Last edited by Qeequ; 28-03-2011, 23:03.

                            13xE34
                            1xE39
                            5xE36
                            1xE38
                            1xE32

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Siis kannessa oleva double temperature switch on veden lämpöanturi missä on erikseen anturielementit mittaristolle ja moottorinohjauksella.
                              Imuilman lämpöanturi on imusarjan alla ja edelleenkin jos siellä vikakoodissa on koodin ilmaantumishetkellä se -48 niin se on ihan haamujuttu, katso mitä se anturi näyttää oikeesti mieluummin.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8264
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Supa View Post
                                Siis kannessa oleva double temperature switch on veden lämpöanturi missä on erikseen anturielementit mittaristolle ja moottorinohjauksella.
                                Imuilman lämpöanturi on imusarjan alla ja edelleenkin jos siellä vikakoodissa on koodin ilmaantumishetkellä se -48 niin se on ihan haamujuttu, katso mitä se anturi näyttää oikeesti mieluummin.
                                omassa tuo imusarjan lämpöanturi antaa jatkuvasti arvoa 148°C tjsp. muttei mielestäni tunnu vaikuttavan yhtään mihinkään, kulutus ja käynti normaaleja :think
                                maksaishan uus anturi varmaan 15€ mutta en oo vaivautunu
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎