Originally posted by Magirus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Löwen View PostKuuluuko hyytymässä olevan IMM:n oireisiin että ei lähde aina kunnollisesti vetämään vaihteen vaihdon jälkeen reippaassa kiihdytyksessä? Lämpimällä ilmalla myös ajoittaista puutuneisuutta. Oletetaan että kaikki muut asiat kunnossa. :thinksigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKuuntelin "puukapula" taktiikalla eri komponentteja autosta ja suuttimistahan tuo tuntuisi tulevan, tikitys tihenee kun kaasua lisää. Ääni jotenkin heijastuu koneesta eri puolelle.
Viittaako tuo nyt sitten niihin nokka-akselin tunnistimiin? Taidan testailla niistä ohmilukemat. Onko tuo video jonka pastesin niin pätevä ohje?
Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?
Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?Last edited by Antsah; 17-06-2011, 09:07.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?
Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?
Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?
Jos suuttimen haluat irrottaa kannattaa ennen sitä bensanpaineet laskea kiskosta pois. Muuten saattaa hieman pärskiä bensoo...F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Sigun E39 pestiin automaatissa kuumana (+32C) päivänä jonka jälkeen käynnistyi, mutta ajamaan pystyi vain 150m ja auto sammui.
Ei lähde käyntiin, pyörittää muttei käytännössä edes lupaa. Polttoaine ei juurikaan haise.
Tulpan kolot kurkattu ja olivat kuivat ja puhtaat, polttoainepumppu sirisee virrat päälle laittaessa.
Antaa koodia mm. kampiakselin asentotunnistimesta, jota autossa ei ilmeisesti realoem:n mukaan ole..?
Seuraavat vikakoodit löytyy:
Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Jusaus View PostSigun E39 pestiin automaatissa kuumana (+32C) päivänä jonka jälkeen käynnistyi, mutta ajamaan pystyi vain 150m ja auto sammui.
Ei lähde käyntiin, pyörittää muttei käytännössä edes lupaa. Polttoaine ei juurikaan haise.
Tulpan kolot kurkattu ja olivat kuivat ja puhtaat, polttoainepumppu sirisee virrat päälle laittaessa.
Antaa koodia mm. kampiakselin asentotunnistimesta, jota autossa ei ilmeisesti realoem:n mukaan ole..?
Seuraavat vikakoodit löytyy:
Molempien liittimet on imusarjan alla normaalisti.
Tais tässä mallissa olla lohkossa anturi: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...67&hg=11&fg=10
Mites tuo akun jännite näyttää noin alhasta noissa kuvissa? Ootko mitannu sitä tuleeko kunnon jännitettä konetilaan asti?F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Originally posted by Sene View PostKyllähän siellä on kammen ja nokan asentoanturit jos M52 koneella on.
Molempien liittimet on imusarjan alla normaalisti.
Tais tässä mallissa olla lohkossa anturi: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...67&hg=11&fg=10
Mites tuo akun jännite näyttää noin alhasta noissa kuvissa? Ootko mitannu sitä tuleeko kunnon jännitettä konetilaan asti?
Ja sieltähän se tunnistinki löytyy, pitänee ensimmäisenä tilata ja vaihtaa se.Last edited by Jusaus; 21-06-2011, 20:05.Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?
Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?
Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by Jusaus View PostAkku oli käynnitysyrityksien takia huonolla jännitteellä, latautui normaalisti ja toimii kyllä.
Ja sieltähän se tunnistinki löytyy, pitänee ensimmäisenä tilata ja vaihtaa se.
Edellisen omistajan toimesta pa-pumppu uusittu hiljattain. Pumppu pitää normaalia sirinää virrat päälle laitettaessa.Last edited by Jusaus; 29-06-2011, 18:31.Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostHölömö kysymys mutta:
Onko tuota M52 konetta mahdollista piristää? Mitähän järkeviä keinoja moiseen mahtaa olla.
uuden isomman koneen vaihto tilalle on yks tietysti mutta jos nyt aatellaan vanhaa?
Comment
-
-
missäs asti m52b25:ssä on lambdojen liittimet?:think vois ne liittimet ja johdot tarkistaa ennenkun laittaa hirveitä summia uusiin lambdoihin
antaa vikakoodin "happitunnistimen esilämmittimen vaihde" (näitä koodeja tulee kaksi numeroita en nyt muista) tai jotain sinnepäin känyti on ihan normaalia ja kulutuskin tuntuis olevan ok lämpimänä. mut kylmänä ja kenkää antaessa vetäsee soppaa kohtuu reippaasti.. muutaman rankemman kiihdytyksen ja hyvin lyhyen pikku burniksen aikana söi ajotietokoneen mukaan melkein 10 litraa bensaaLast edited by dumppi; 09-07-2011, 02:16.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Mitkä on normilukemat imunokan asennolle Inpalla katsottuna m52b25:ssa?
Mulla antaa tyhjäkäynnillä ~33, ajossa kun kierrokset nousee yli 2000 muuttuu 58 ja sitten 5000 kierroksen jälkeen takas 33.
Paikoillaan kaasutellessa ei säädä ollenkaan, pitäskö?
Sitä oikeastaan tuumin, että onko vanos vaan jumissa (käsittääkseni pitäs säätää n 20 astetta, uudet tiivisteet jo ostettu), vai voiko nokan tai vanoksen ajoitus olla pielessä? (kansiremppa vastikaan tehty kuittien mukaan Avainvaunussa..). Voiko tuon vanoksen ajoituksen jotenkin tarkistaa?
Nokan + kampuran asentoanturit uusittu.Last edited by kama; 12-08-2011, 21:01.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
Comment