Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Originally posted by Magirus View Post
    Onko imupuolelle vaihdettu anturi OEM kamaa vai tarvike? Omassa autossa ainakin tuo tarvike aiheutti juuri väännön puutetta lämmällä koneella ja suuttimet jyskytti jäätävällä metelillä Tosin konekin vähän vanhempaa kastia mutta kantsii varmaan tarkastaa..
    Orkkiksia näkyi olevan, ei mitään ihan uusia antureita kuten aikaisemmin kirjotin.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Originally posted by Löwen View Post
      Kuuluuko hyytymässä olevan IMM:n oireisiin että ei lähde aina kunnollisesti vetämään vaihteen vaihdon jälkeen reippaassa kiihdytyksessä? Lämpimällä ilmalla myös ajoittaista puutuneisuutta. Oletetaan että kaikki muut asiat kunnossa. :think
      Eiku toi johtuu vanoksen renkaista.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Originally posted by Antsah View Post
        Kuuntelin "puukapula" taktiikalla eri komponentteja autosta ja suuttimistahan tuo tuntuisi tulevan, tikitys tihenee kun kaasua lisää. Ääni jotenkin heijastuu koneesta eri puolelle.

        Viittaako tuo nyt sitten niihin nokka-akselin tunnistimiin? Taidan testailla niistä ohmilukemat. Onko tuo video jonka pastesin niin pätevä ohje?
        Kuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?

        Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?

        Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?
        Last edited by Antsah; 17-06-2011, 09:07.

        Comment

        • Sene
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 925
          • Enschede, The Netherlands

          Originally posted by Antsah View Post
          Kuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?

          Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?

          Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?

          Jos suuttimen haluat irrottaa kannattaa ennen sitä bensanpaineet laskea kiskosta pois. Muuten saattaa hieman pärskiä bensoo...
          F11 LCI 535xi


          Ex.

          E36 320i sedan
          E36 LCI 328i coupe
          E61 LCI 530xi

          Comment

          • Jusaus
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1124
            • Kajaani

            Sigun E39 pestiin automaatissa kuumana (+32C) päivänä jonka jälkeen käynnistyi, mutta ajamaan pystyi vain 150m ja auto sammui.

            Ei lähde käyntiin, pyörittää muttei käytännössä edes lupaa. Polttoaine ei juurikaan haise.

            Tulpan kolot kurkattu ja olivat kuivat ja puhtaat, polttoainepumppu sirisee virrat päälle laittaessa.

            Antaa koodia mm. kampiakselin asentotunnistimesta, jota autossa ei ilmeisesti realoem:n mukaan ole..?

            Seuraavat vikakoodit löytyy:

            Click image for larger version

Name:	1800x6.jpg
Views:	1
Size:	36.2 KB
ID:	4822948

            Click image for larger version

Name:	2800x6.jpg
Views:	1
Size:	48.4 KB
ID:	4822949

            Click image for larger version

Name:	3800x6.jpg
Views:	1
Size:	44.4 KB
ID:	4822950

            Click image for larger version

Name:	4800x6.jpg
Views:	1
Size:	41.5 KB
ID:	4822951

            Click image for larger version

Name:	5800x6.jpg
Views:	1
Size:	39.0 KB
ID:	4822952
            Nyk: GSX1300R -00
            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
            ---------------------------------------------
            -Official member of BTCF-Sauna Team-
            ---------------------------------------------

            Comment

            • Sene
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 925
              • Enschede, The Netherlands

              Originally posted by Jusaus View Post
              Sigun E39 pestiin automaatissa kuumana (+32C) päivänä jonka jälkeen käynnistyi, mutta ajamaan pystyi vain 150m ja auto sammui.

              Ei lähde käyntiin, pyörittää muttei käytännössä edes lupaa. Polttoaine ei juurikaan haise.

              Tulpan kolot kurkattu ja olivat kuivat ja puhtaat, polttoainepumppu sirisee virrat päälle laittaessa.

              Antaa koodia mm. kampiakselin asentotunnistimesta, jota autossa ei ilmeisesti realoem:n mukaan ole..?

              Seuraavat vikakoodit löytyy:
              Kyllähän siellä on kammen ja nokan asentoanturit jos M52 koneella on.

              Molempien liittimet on imusarjan alla normaalisti.

              Tais tässä mallissa olla lohkossa anturi: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...67&hg=11&fg=10


              Mites tuo akun jännite näyttää noin alhasta noissa kuvissa? Ootko mitannu sitä tuleeko kunnon jännitettä konetilaan asti?
              F11 LCI 535xi


              Ex.

              E36 320i sedan
              E36 LCI 328i coupe
              E61 LCI 530xi

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1124
                • Kajaani

                Originally posted by Sene View Post
                Kyllähän siellä on kammen ja nokan asentoanturit jos M52 koneella on.

                Molempien liittimet on imusarjan alla normaalisti.

                Tais tässä mallissa olla lohkossa anturi: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...67&hg=11&fg=10


                Mites tuo akun jännite näyttää noin alhasta noissa kuvissa? Ootko mitannu sitä tuleeko kunnon jännitettä konetilaan asti?
                Akku oli käynnitysyrityksien takia huonolla jännitteellä, latautui normaalisti ja toimii kyllä.

                Ja sieltähän se tunnistinki löytyy, pitänee ensimmäisenä tilata ja vaihtaa se.
                Last edited by Jusaus; 21-06-2011, 20:05.
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Kuuntelimpas tuota ääntä taas puukapulalla ja koneen etupäässä oleva suutin on se josta äänen saa parhaiten paikallistettua. Muista suuttimista ei samanlainen napse kuulu. Ilman puukapulaa kuulostaisi kuin ääni tulisi pakosarjan tienoilta, mutta on kai mahdollista että ääni heijastuu konehuonessa?

                  Miten tuon suuttimen saa parhaiten testattua vai onko joku muu osa viallinen joka napseen aiheuttaa tuohon. Onko tuo nyt 1 vai 6 pytyn suutin?

                  Oisko mitään järkeä jos kokeilis vaihtaa suuttimien paikkoja? Katsoin, että ei taida saada kätevästi otettua suuttimen liitintäkään irti kun ne on siinä yhdessä liitintukissa kaikki kiinni?
                  Nyt tuo kyseinen ääni on hävinnyt lähes kokonaan. En tiedä sitten vaikuttiko öljynvaihto pienellä viiveellä, nostajiin :think

                  Comment

                  • Jusaus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1124
                    • Kajaani

                    Originally posted by Jusaus View Post
                    Akku oli käynnitysyrityksien takia huonolla jännitteellä, latautui normaalisti ja toimii kyllä.

                    Ja sieltähän se tunnistinki löytyy, pitänee ensimmäisenä tilata ja vaihtaa se.
                    Kampiakselin tunnistin vaihettu, koodi hävisi, mutta ei se vieläkään tulille lähde.. Nokan anturit?

                    Edellisen omistajan toimesta pa-pumppu uusittu hiljattain. Pumppu pitää normaalia sirinää virrat päälle laitettaessa.
                    Last edited by Jusaus; 29-06-2011, 18:31.
                    Nyk: GSX1300R -00
                    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                    ---------------------------------------------
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-
                    ---------------------------------------------

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Mittaahan silti bensapaineet siitä tukin päästä..

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Hölömö kysymys mutta:
                        Onko tuota M52 konetta mahdollista piristää? Mitähän järkeviä keinoja moiseen mahtaa olla.
                        uuden isomman koneen vaihto tilalle on yks tietysti mutta jos nyt aatellaan vanhaa?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Edullisin vaihtoehto suhteessa saavutettuihin tehoihin lienee laittaa remmisetti kylkeen.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Chailou
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 370
                            • Hki

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Hölömö kysymys mutta:
                            Onko tuota M52 konetta mahdollista piristää? Mitähän järkeviä keinoja moiseen mahtaa olla.
                            uuden isomman koneen vaihto tilalle on yks tietysti mutta jos nyt aatellaan vanhaa?
                            M50 koneen imusarjalla saa joitakin heposia lisää, searchilla löytyy juttua

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              missäs asti m52b25:ssä on lambdojen liittimet?:think vois ne liittimet ja johdot tarkistaa ennenkun laittaa hirveitä summia uusiin lambdoihin

                              antaa vikakoodin "happitunnistimen esilämmittimen vaihde" (näitä koodeja tulee kaksi numeroita en nyt muista) tai jotain sinnepäin känyti on ihan normaalia ja kulutuskin tuntuis olevan ok lämpimänä. mut kylmänä ja kenkää antaessa vetäsee soppaa kohtuu reippaasti.. muutaman rankemman kiihdytyksen ja hyvin lyhyen pikku burniksen aikana söi ajotietokoneen mukaan melkein 10 litraa bensaa
                              Last edited by dumppi; 09-07-2011, 02:16.
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              • kama
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1264
                                • Savonmua

                                Mitkä on normilukemat imunokan asennolle Inpalla katsottuna m52b25:ssa?
                                Mulla antaa tyhjäkäynnillä ~33, ajossa kun kierrokset nousee yli 2000 muuttuu 58 ja sitten 5000 kierroksen jälkeen takas 33.
                                Paikoillaan kaasutellessa ei säädä ollenkaan, pitäskö?

                                Sitä oikeastaan tuumin, että onko vanos vaan jumissa (käsittääkseni pitäs säätää n 20 astetta, uudet tiivisteet jo ostettu), vai voiko nokan tai vanoksen ajoitus olla pielessä? (kansiremppa vastikaan tehty kuittien mukaan Avainvaunussa..). Voiko tuon vanoksen ajoituksen jotenkin tarkistaa?

                                Nokan + kampuran asentoanturit uusittu.
                                Last edited by kama; 12-08-2011, 21:01.
                                E24 - M88/3 N/A
                                E85 - M54 Supercharged
                                G26 - M50 Supercharged
                                IG:kamamikko

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎