Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    Originally posted by Radar View Post
    Ei mullakaan tyhjäkäynnillä kuulu mitään, mutta kakkosella ajaessa kierrokset noin 2000rpm kuuluu tai tuntuu että mylly täristää jotenkin.

    Olen kyllä veikkaillut että moottorin tyynyt, tai miksi niitä kutsutaan, olisivat tiensä päässä. Ravistus tulee niin pienellä kierrosalueella että veikkailisin sen johtuvan resonoinnista ja huonosta moottorin ns. iskunvaimennuksesta.

    Niin, iso ongelma on siinä että remppa täytyy teettää jossain liikkeessä ja silloin pitäisi olla osat valmiina tai tulee todella kalliiksi.

    Itsellä kun oli kumityynyt finaalissa ni kuului kunnon kolaus jos ykkösellä vety tappiin asti ja sit laski kaasusta. Eli liikku vissiin ihan kunnolla mut ei kyllä kummemmin mikään täristäny sillon.

    Tuli omassa tallissa tapeltua niiden vaihto mutta ei se hauskaa ole ikinä. Vakio pakosarjojen kanssa ei niin iso ongelma kuitenkaan.
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Mikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?

      Autona e36 siis.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by jukkae View Post
        Mikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?

        Autona e36 siis.
        Aktiivihiilipönttö, kerää tankista höyryt, ja venttiili laskee ne imusarjaan kun kone on tarpeeks lämmennyt.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Originally posted by JJT View Post
          Aktiivihiilipönttö, kerää tankista höyryt, ja venttiili laskee ne imusarjaan kun kone on tarpeeks lämmennyt.
          Pitääkö se alimmainen letku mennä ulkoilmaan?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by jukkae View Post
            Pitääkö se alimmainen letku mennä ulkoilmaan?
            Kyllä.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              Originally posted by jukkae View Post
              Mikäs perkule tossa m52b28:ssa voisi olla kun kulutusmittari seilaa jonkun verran kun kiihdyttää puolikaasulla. Imuvuotoja ei ole, just oli imusarja irti niitten takia. Mikäs helkutin virka sillä pöntöllä on mikä tulee ilmanputsarin alle, kolme letkua lähtee joista yks sininen. Kulutuskin ehkä hivenen korkea, kiihtyvyys aaltoilee hitusen. Joku huohotinsäiliö?

              Autona e36 siis.
              Lambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • dumppi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 4351
                • sotkamo

                Originally posted by O-Peksi View Post
                Lambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.
                mulla sanoo vikakoodiksi ton lambdan esilämmittimen tossa omassa mut ei oo tommosia oireita:think kulutus ehkä kylmänä korkeampi kun ennen:think

                koneena kylläkin m52b25
                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                e36 325i coupé R.I.P
                e30 316 2d
                e36 318is coupé
                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                Käyttis: e39 523i 4d
                Originally posted by rizzo
                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                |Sotkamo Connection|

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Lambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.
                  Eiks nuo nää myös inpalla? Mun mielestä näytti että kummassakin on samanverran vaihtelua.. Pitää huomenna katella uusiks.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by jukkae View Post
                    Eiks nuo nää myös inpalla? Mun mielestä näytti että kummassakin on samanverran vaihtelua.. Pitää huomenna katella uusiks.
                    En oo varma tuosta, ku itelle ihan vieras kapistus toi inpa. Omassa M50:ssä siis aikanaan rikkinäinen lambda aiheutti ton aaltomaisen kiihtyvyyden ja kulutusmittarin seilaamisen osakaasulla. Vastaavista ongelmista on enemmänkin juttua foorumilla, joten siitä tein vaan ton johtopäätöksen. Kaverin M52B28-kone ei mennyt päästötestistä läpi, kävi suht huonoa tyhjäkäyntiä ja starttaaminen oli muutaman kerran erikoisen pitkä, niin mittailemalla selvisi, että taemman pakosarjan lambda oli sökö. Lambdan vaihdolla kaikki ongelmat korjautui.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      En oo varma tuosta, ku itelle ihan vieras kapistus toi inpa. Omassa M50:ssä siis aikanaan rikkinäinen lambda aiheutti ton aaltomaisen kiihtyvyyden ja kulutusmittarin seilaamisen osakaasulla. Vastaavista ongelmista on enemmänkin juttua foorumilla, joten siitä tein vaan ton johtopäätöksen. Kaverin M52B28-kone ei mennyt päästötestistä läpi, kävi suht huonoa tyhjäkäyntiä ja starttaaminen oli muutaman kerran erikoisen pitkä, niin mittailemalla selvisi, että taemman pakosarjan lambda oli sökö. Lambdan vaihdolla kaikki ongelmat korjautui.
                      niin vaan nusnus puhuit tuolla lambdojen lämmityksen toimimisesta ei itellä ainakaan oo ollu ongelmia vaikka se niistä vikakoodit tosiaan antaakin:think

                      edit: hyvin huomaa tosiaan kun lähtee tosta vaikka tolle pitkälle suoralle heti kylmiltään ja ajaa tasakaasua niin mtä lämpimämmäksi kone menee niin sitä mukaa kulutus laskee tasakaasulla ajaessa muuten ei mitään ongelmia.. ei aaltomaista kiihtymistä tms. tms.. ja penkistäkin tuli hyvin terveet lukemat..
                      Last edited by dumppi; 19-09-2011, 22:44.
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Lambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.
                        Originally posted by dumppi View Post
                        niin vaan nusnus puhuit tuolla lambdojen lämmityksen toimimisesta ei itellä ainakaan oo ollu ongelmia vaikka se niistä vikakoodit tosiaan antaakin:think
                        Esilämmityksen puute ei varmaan normiajossa haittaakaan, kun lambdat pysyy muutenkin lämpimänä, mut kylmällä koneella saattanee oirehtia. En osaa varmaks sanoa.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • dumppi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 4351
                          • sotkamo

                          Originally posted by O-Peksi View Post
                          Esilämmityksen puute ei varmaan normiajossa haittaakaan, kun lambdat pysyy muutenkin lämpimänä, mut kylmällä koneella saattanee oirehtia. En osaa varmaks sanoa.
                          lue edit
                          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                          e36 325i coupé R.I.P
                          e30 316 2d
                          e36 318is coupé
                          e36 323i 4d ac schnitzer replica


                          Käyttis: e39 523i 4d
                          Originally posted by rizzo
                          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                          |Sotkamo Connection|

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Originally posted by dumppi View Post
                            lue edit
                            Ourait, taas ollaan hitusen viisaampia. Penkissä antaakin varmasti hyviä lukemia, koska lambdakorjaus kytkeytyy täyskaasulla pois ja bensan annostelu hoidetaan pelkästään kierrosluku-, (imulämpö-?) ja ilmamäärätiedon perusteella.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Korpraali
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 524
                              • Turku

                              Voisin vaihtaa nuo vanoksen tiivisteet, mutta herää kysymys, että mistä saan semmoiset? Ja mitkä kaikki kannattaa vaihtaa?

                              Auton on E39 528i -96

                              E: Entä minkälaista oiretta alkaa antamaan kampiakselin asentotunnistin, jos rupeaa olemaan vaihtokunnossa?
                              Last edited by Korpraali; 20-09-2011, 21:40.
                              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                              Comment

                              • Viltsu318
                                Bimmer Rookie
                                • May 2007
                                • 59
                                • Kotka

                                Originally posted by Korpraali View Post
                                Voisin vaihtaa nuo vanoksen tiivisteet, mutta herää kysymys, että mistä saan semmoiset? Ja mitkä kaikki kannattaa vaihtaa?

                                Auton on E39 528i -96

                                E: Entä minkälaista oiretta alkaa antamaan kampiakselin asentotunnistin, jos rupeaa olemaan vaihtokunnossa?

                                http://www.beisansystems.com/ <-- tuolta löydät kaikki ohjeet ja tarvittavat tiivisteet tilaat sieltä muut tavarat ja tarvikkeet marmorilta

                                Itse vaihdoin venttiilikannen tiivisteet,ne kumitulpat 15kpl,vanospaketin metallitiiviste ja vanosmännän kiinnitysruuvit 2kpl. Tuolta sivuilta myös löytyy lista tarvittavista osista, mutta yli puolet niistä on turhia jos tekee huolella ja yrittää olla rikkomatta mitään
                                E39 528iA -99

                                Ex. E46 318i -03
                                Ex. VW Golf 1.4 mk4
                                Suzuki GSX-R 750 -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎