Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • pablo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 732
      • Pirkanmaa

      Kiitos ja kumarrus

      Mistä löysit ton sivun?

      -Anssi

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by pablo View Post
        Kiitos ja kumarrus

        Mistä löysit ton sivun?

        -Anssi
        Onhan tuo linkki täällä foorumilla moneen kertaan ja monessa paikassa
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          Tuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin? Autohan ei mitenkään oireile, mutta onhan tuo mittari 13 vuotta ja 130000 kilometria tietä nähnyt. EPDM:n penkissä huipputehoksi tuli se 193 heppaa ja enemmänkin b28:sista on irronnut. (vaihtokuntoisilla tulpilla ja ilmanputsarilla). Mittaritestiä zetassa ei ole mahdollista toteuttaa, mutta esim livedatastahan saa esim. Airflown selville. Onko jossain esim. taulukkoa paljon tuon Airflown pitäisi olla esim. tietyllä kierrosluvulla/kaasun asennolla ja voiko sillä määrittää kunnon vai onko ainoa vaihtoehto penkittää uudella massamittarilla, jotta voi olla varma?
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Tuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin? Autohan ei mitenkään oireile, mutta onhan tuo mittari 13 vuotta ja 130000 kilometria tietä nähnyt. EPDM:n penkissä huipputehoksi tuli se 193 heppaa ja enemmänkin b28:sista on irronnut. (vaihtokuntoisilla tulpilla ja ilmanputsarilla). Mittaritestiä zetassa ei ole mahdollista toteuttaa, mutta esim livedatastahan saa esim. Airflown selville. Onko jossain esim. taulukkoa paljon tuon Airflown pitäisi olla esim. tietyllä kierrosluvulla/kaasun asennolla ja voiko sillä määrittää kunnon vai onko ainoa vaihtoehto penkittää uudella massamittarilla, jotta voi olla varma?
            Kellään ideaa?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Tuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin?
              Katso adaptaatiot, jos kaikki muu kunnossa ja adaptaatiot koholla, vaihda.

              Tehot on ihan normaalit, penkkiä vaihtamalla saat "paremmat"
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                Originally posted by Cell View Post
                Katso adaptaatiot, jos kaikki muu kunnossa ja adaptaatiot koholla, vaihda.

                Tehot on ihan normaalit, penkkiä vaihtamalla saat "paremmat"
                Antaako Inpa adaptaatiot imm:lle? Onko näihin jotain ohjearvoja, että mikä on koholla ja mikä ei?

                Niinhän se taitaa olla, jos on ehjää pitää keksimällä keksiä, mutta ajattelin varmistua että kaikki on tip top ennen imusarjalla lisähevosten kalastelua.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  vaikuttaako imuilman lämpöanturi paljonkin seoksiin?

                  Tuollaisesta tulee inpalla koodi ja päästöt ovat jonkin verran koholla.

                  Comment

                  • kvesku
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 40
                    • Klaukkala

                    inpa

                    mietä ihmeestä löytää toimivan inpan?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by kvesku View Post
                      mietä ihmeestä löytää toimivan inpan?
                      Vaikka bimmer forumssien kautta tai kun et ole liian pitkällä lepsämästä niin haet täältä.

                      Comment

                      • huusko
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 59
                        • Kajaani

                        Uskaltaako kampi- ja nokka-akselinasennontunnistimina käyttää muuta kuin alkuperäistä? :think Schmiedmannilla ei olis nuo tarvikkeena kalliit, mutta tehnekkö mitään.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by huusko View Post
                          Uskaltaako kampi- ja nokka-akselinasennontunnistimina käyttää muuta kuin alkuperäistä? :think Schmiedmannilla ei olis nuo tarvikkeena kalliit, mutta tehnekkö mitään.
                          Ei, laita alkuperäislaatusia. Esim motonetista oon ite saanut VDO:n paketoimia orggis antureita (vaalea laatikko logoilla) kun vaan tietää mitä hakee.
                          Eli kantsii ainakin kysästä mitä löytyy hyllystä, ei oo pahan hintasia.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • huusko
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2010
                            • 59
                            • Kajaani

                            Paikallisesta ad-varaosamaailmasta kävin kysäsemässä niin oli juurikin vdo:n anturi 88€. Myyjä puhui sen olevan alkuperäinen, mutta lienekkö sitten.

                            Comment

                            • Hunni
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 621
                              • Toijala

                              Kyseessä on nyt kylläkin M54(B22) mutta en pikaisella etsimisellä sille löytänyt mitään omaa topicia joten päätin kysyä täällä kun aika pitkälti samanmoisia noi on ainakin venttiilikopan osalta jota tää mun ongelmakin koskee.
                              Eli jostakin vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja tulee mukava haju sisälle. Tuntuu tapahtuvan vain motarilla/reippaamman ajamisen jälkeen. Venttiilikopantiiviste ja kumityynyt on juuri vaihdettu. Huohotinsysteemit on vaihdettu hiljattain. En ole pystynyt paikallistaan että mistä päin. Siistiltä näyttää niiltä osin mihin näkee. Kuuluuko tuonne laittaa jotain tiivistemönjää kun sellasesta on ollut täällä juttua? "Vanha" tiiviste oli myös hiljattain vaihdettu ja siinä oli käytetty jotain massaa joissakin kohti. Vanhalla tiivisteellä vuosi mielestäni koneen takaosasta, mutta nyt jostain edempää. Yleisin paikka on kai ihan venttiilikopan etupäästä, mutta ei ainakaan silmämunalla siinä näe mitään märkää. Pikaisia vinkkejä jollakin?
                              Ja tämä on siis jo viides M50-sukulainen mihin oon päässyt vaihtamaan tuon tiivisteen, mutta ensimmäinen joka vuotaa vaihtamisen jälkeenkin.
                              Last edited by Hunni; 20-12-2011, 08:02.
                              BMW 330e Touring -21
                              Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by huusko View Post
                                Paikallisesta ad-varaosamaailmasta kävin kysäsemässä niin oli juurikin vdo:n anturi 88€. Myyjä puhui sen olevan alkuperäinen, mutta lienekkö sitten.
                                On joo.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎