Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Tuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin? Autohan ei mitenkään oireile, mutta onhan tuo mittari 13 vuotta ja 130000 kilometria tietä nähnyt. EPDM:n penkissä huipputehoksi tuli se 193 heppaa ja enemmänkin b28:sista on irronnut. (vaihtokuntoisilla tulpilla ja ilmanputsarilla). Mittaritestiä zetassa ei ole mahdollista toteuttaa, mutta esim livedatastahan saa esim. Airflown selville. Onko jossain esim. taulukkoa paljon tuon Airflown pitäisi olla esim. tietyllä kierrosluvulla/kaasun asennolla ja voiko sillä määrittää kunnon vai onko ainoa vaihtoehto penkittää uudella massamittarilla, jotta voi olla varma?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostTuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin? Autohan ei mitenkään oireile, mutta onhan tuo mittari 13 vuotta ja 130000 kilometria tietä nähnyt. EPDM:n penkissä huipputehoksi tuli se 193 heppaa ja enemmänkin b28:sista on irronnut. (vaihtokuntoisilla tulpilla ja ilmanputsarilla). Mittaritestiä zetassa ei ole mahdollista toteuttaa, mutta esim livedatastahan saa esim. Airflown selville. Onko jossain esim. taulukkoa paljon tuon Airflown pitäisi olla esim. tietyllä kierrosluvulla/kaasun asennolla ja voiko sillä määrittää kunnon vai onko ainoa vaihtoehto penkittää uudella massamittarilla, jotta voi olla varma?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostTuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin?
Tehot on ihan normaalit, penkkiä vaihtamalla saat "paremmat"325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKatso adaptaatiot, jos kaikki muu kunnossa ja adaptaatiot koholla, vaihda.
Tehot on ihan normaalit, penkkiä vaihtamalla saat "paremmat"
Niinhän se taitaa olla, jos on ehjää pitää keksimällä keksiä, mutta ajattelin varmistua että kaikki on tip top ennen imusarjalla lisähevosten kalastelua.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by huusko View PostUskaltaako kampi- ja nokka-akselinasennontunnistimina käyttää muuta kuin alkuperäistä? :think Schmiedmannilla ei olis nuo tarvikkeena kalliit, mutta tehnekkö mitään.
Eli kantsii ainakin kysästä mitä löytyy hyllystä, ei oo pahan hintasia.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Kyseessä on nyt kylläkin M54(B22) mutta en pikaisella etsimisellä sille löytänyt mitään omaa topicia joten päätin kysyä täällä kun aika pitkälti samanmoisia noi on ainakin venttiilikopan osalta jota tää mun ongelmakin koskee.
Eli jostakin vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja tulee mukava haju sisälle. Tuntuu tapahtuvan vain motarilla/reippaamman ajamisen jälkeen. Venttiilikopantiiviste ja kumityynyt on juuri vaihdettu. Huohotinsysteemit on vaihdettu hiljattain. En ole pystynyt paikallistaan että mistä päin. Siistiltä näyttää niiltä osin mihin näkee. Kuuluuko tuonne laittaa jotain tiivistemönjää kun sellasesta on ollut täällä juttua? "Vanha" tiiviste oli myös hiljattain vaihdettu ja siinä oli käytetty jotain massaa joissakin kohti. Vanhalla tiivisteellä vuosi mielestäni koneen takaosasta, mutta nyt jostain edempää. Yleisin paikka on kai ihan venttiilikopan etupäästä, mutta ei ainakaan silmämunalla siinä näe mitään märkää. Pikaisia vinkkejä jollakin?
Ja tämä on siis jo viides M50-sukulainen mihin oon päässyt vaihtamaan tuon tiivisteen, mutta ensimmäinen joka vuotaa vaihtamisen jälkeenkin.Last edited by Hunni; 20-12-2011, 08:02.BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Comment
-
Comment