Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *makke*
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 884
    • Klaukkala

    Mikä M52:ssa vaikuttaa eniten, jos kulutus tuntuu suurehkolta, imuvuotoja ei ole, käynti täysin normaalia, päästöt OK, IMM?
    Last edited by *makke*; 06-03-2012, 13:31.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Originally posted by Supa View Post
      Mulla meni melkeen 20km että hiljeni uudet INAn nostajat, ilmaa vaan jossain. Nou hätä
      Olikos noita uusia hyvä pitää öljyssä ennen asennusta? :think
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by zener View Post
        Olikos noita uusia hyvä pitää öljyssä ennen asennusta? :think
        Voi niitä painella öljyastiassa kunnes ilman tulo loppuu.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Mörökölli
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 1735
          • Turku

          Mahtaako jostain löytyä tieto että mikä on M50/M52 vesipumpun pyörimisnopeus suhteessa kampiakselin pyörimisnopeuteen?
          www.nenifab.com

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by Mörökölli View Post
            Mahtaako jostain löytyä tieto että mikä on M50/M52 vesipumpun pyörimisnopeus suhteessa kampiakselin pyörimisnopeuteen?
            Kampiakselin hihnapyörän halkaisija on 129MM ja vesipumpun hihnapyörä on 132mm. Käytännössä siis 1:1.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              Kiitos.
              www.nenifab.com

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 387
                • Finnland

                Pelaako oikein jos laittaa Boschin puoliin Bremin hatut? Bosch hatut 1kΩ ja Bremi 1.8kΩ.
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11084
                  • Oulu

                  Varmaan taas hätäilen turhaan, mutta kertokaapa b28:n omistajat kuuluuko teillä 3500 kierroksen jälkeen selvä muutos moottorin käyntiäänessä, kun vanos kääntää nokan eri asentoon? Eli muuttuu huomattavasti korkeammaksi ja metalliseksi sekä samalla tuntuu että lähtee vetämään paremmin. Edellisessä b20:ssä ainakin oli näin, mutta nyt kun varovasti kokeilin "uutta" b28, niin en huomannut tällaista ollenkaan. Eli onko kyseessä ominaisuus vai vika. Jos nimittäin vanoksen kuuluu tulla mukaan selvästi, niin mulla on jotain hämminkiä tossa. Varmaan:

                  A) beisanin uudet tiivisteet pitää ensin sisäänajaa.
                  B) olen kasannu vanoksen ja ketjupyörät väärin.

                  EDIT: Löwen en usko että pelaa.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Varmaan taas hätäilen turhaan, mutta kertokaapa b28:n omistajat kuuluuko teillä 3500 kierroksen jälkeen selvä muutos moottorin käyntiäänessä, kun vanos kääntää nokan eri asentoon? Eli muuttuu huomattavasti korkeammaksi ja metalliseksi sekä samalla tuntuu että lähtee vetämään paremmin. Edellisessä b20:ssä ainakin oli näin, mutta nyt kun varovasti kokeilin "uutta" b28, niin en huomannut tällaista ollenkaan. Eli onko kyseessä ominaisuus vai vika. Jos nimittäin vanoksen kuuluu tulla mukaan selvästi, niin mulla on jotain hämminkiä tossa. Varmaan:

                    A) beisanin uudet tiivisteet pitää ensin sisäänajaa.
                    B) olen kasannu vanoksen ja ketjupyörät väärin.

                    EDIT: Löwen en usko että pelaa.
                    Huomaa kyllä paikallaan kierrätettäessä jos ei saa nokalta tietoa, tällöin on paljon laiskempi ja laiskan kuulonen ottamaan kierroksia. Toimivana ikäänkuin "karjaisee"

                    Mutta helpoin varmaan katsoa diagnostiikalla toimiiko nokan anturointi ja vanos.
                    Pitäisi aikaistaa noin 20 astetta sen ~3500 jälkeen.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11084
                      • Oulu

                      Nokan anturoinnin luulis toimivan, kun kierroksia ottaa todella herkästi. Oikeastaan huomattavasti herkemmin kuin b20, mikä taitaa olla ihan ominaisuus. Mutta 3500 paikkeilla ei tapahdu mitään muutosta äänessä tai vedossa, eli niinkuin nokka ei menis sinne aikaisemmalle. Mut ilmeisesti pitäs siis tapahtua se karjaisu Pitäneen siis piuhalla vilkaista ennenkuin rupean aukomaan.

                      Onneksi kesään on vielä aikaa.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Nokan anturoinnin luulis toimivan, kun kierroksia ottaa todella herkästi. Oikeastaan huomattavasti herkemmin kuin b20, mikä taitaa olla ihan ominaisuus. Mutta 3500 paikkeilla ei tapahdu mitään muutosta äänessä tai vedossa, eli niinkuin nokka ei menis sinne aikaisemmalle. Mut ilmeisesti pitäs siis tapahtua se karjaisu Pitäneen siis piuhalla vilkaista ennenkuin rupean aukomaan.

                        Onneksi kesään on vielä aikaa.
                        Ei siinä mitään pykälää ole, kyllä se aika tasasesti vääntää, en oo ajanu b20:stä niin en tiiä onko siinä joku huomattava raja sitten.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14353
                          • Oulu

                          Enpä oo kyllä huomannu mitään pykälää. Tasasesti vetää punarajalle saakka.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11084
                            • Oulu

                            Originally posted by Supa View Post
                            Ei siinä mitään pykälää ole, kyllä se aika tasasesti vääntää, en oo ajanu b20:stä niin en tiiä onko siinä joku huomattava raja sitten.
                            Vedossa pieni muutos parempaan, mutta äänet muuttuu kuin olis eri koneesta. Esim. tästä kuulee selvästi kun alkaa "räpättään". Mut tosiaan nyt testilenkillä ei mitään muutosta äänissä.

                            EDIT kävin ajamassa yhtä 328:a ja ei siinäkään tapahtunu mitään muutosta äänessä. Kai tuo on sit ominaisuus.
                            Last edited by Pazi88; 24-03-2012, 01:30.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Jontsu00
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2011
                              • 241
                              • Oulu

                              Nyt kun on pitänyt ajella tuolla 320illä vähä aikaa, niin kyllä ainakin tuossa m50b20 motissa on juuri tuo sama ominaisuus, että tuossa 3500rpm kohdilla vääntö paranee huomattavasti, ja äänet myös. Ilman vanosta tuo motti.

                              Vastaavaa en ole tuossa m52b28 kyllä huomannut, ainakaan noin selvästi.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11084
                                • Oulu

                                Kävin testaamassa yhtä 328:ia ja ei siinäkään huomannu mitään eroa kulussa tai äänissä 3,5krpm tienoilla, eli kai sen sit kuuluu olla niin. Oli kyl huomattavasti paremman kuulonen se 2 litranen, mutta eiköhän lisäteho korvaa vaisut äänet

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎