Tyhjäkäyntimoottori antaa kylmänä enemmän ilmaa kuin lämpimänä ja "ryyppyn" virkaa hoidetaan lisäämällä ruiskutusaikaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olen jotenkin huomannut, että autoni on jokseenkin "raskaan" tuntuinen, kun kiihdyttää, välillä kiihtyy paremmin ja välillä huonommin. Ja jotenkin tuntuu, että yläkierroksilla enemmän toimintaa.
Olen jo vaihtanut vanoksen tiivisteet, separaattorin ja tulpat, sekä alkuperäisen nokan anturin. Vaihdettu on myös se haitariletku IMM:n jälkeen.
Mahtaako ilmanmäärämittari vaikuttaa asiaan? Kokeilin sillä mittariston testillä ja kakkosella ja kolmosella täysikiihdytyksessä antaa lukemiksi ~65l/h. Onko arvo hyvä? Vai mitä tutkin seuraavaksi? Auto on 528i E39 ja vuosimallia -96 eli ei ole TU-koneella.BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Selevä, auto on nyt viety korjaamolle ja ens viikolla alottelee hommia...
Kysymys kuuluu mitä kaikkea tuohon kannattaa ja joutuu ostamaan tarvikkeita itse männän ja renkaiden lisäksi, tiivisteitä; koko motin yläpään? kannentiivistesetti kun ottaa kannen irti? öljyt + nesteet tietysti jne.
Sitten kaikkea muuta mitä kannattaa vaihdella? Tulpat, bensansuodatin?
Comment
-
-
Onko noilla lambdoilla väliä, että kumman lambdan kytkee kumpaanki auton johtosarjan liittimeen? Lambdojen piuhat on ainakin identtiset. Ei tullut laitettua merkille, kun nuo purki pois..
Tosiaan tuohon on nyt vaihdettu nuo pakosarjat ja purettu useampaan kertaan tuota öljynsuodattimenjalkaa, ja sitä on kuukauden aikana käytetty aina välillä lämpimäksi ja miinuskaapelia käytetty useasti irti. Nyt sitten kävin ensimmäistä kertaa testilenkin heittämässä noilla uusilla pakosarjoilla, mutta auto tuntuu todella nuhaiselta, tai voi olla myös tuo automaattilaatikko joka temppuilee. Ennen remonttia kyllä toiminut moitteettomasti. Ainakin välillä teki semmosta, että ku tasakaasulla ajoi ja polkasi kaasua niin ei oikeastaan tapahtunut mitään, kulutusmittari vain pomppasi maksimiin.
Voiko sen tehdä se että auton pitäisi oppia ensin arvot ennenkuin se toimii normaalisti, vai voiko nuo lambdat vaikuttaa jotenkin asiaan? Jotain 10km ehkä ajoin autolla.
Edit: Lenkkiä taas heitetty, ja näyttäisi siltä että alaväännöt ovat aika totaallisesti kateissa. Laatikko kun nakkaa kickdownin ja kierrokset nousee yli 4000 niin liikkuu huomattavasti paremmin. Jos kaasua painaa vain vähän esim 2 tonnin kieroksilla niin lähinnä vain kulutusmittari pomppaa maksimiin ja kierrokset nousee todella hitaasti. Vanos? :/ Kone kun on lämmin, ja antaa jonkunaikaa olla tyhjäkäynnillä, niin rupeaa käymään huonommin ja täristää autoa. Siitäkun polkaisee vähän kaasua, niin paukahtelee putkessa ja kiertää nuhasesti. Reilummin kun polkasee niin kuulostaa taas vähä aikaa normaalilta ja kiertää oikein, kunnes antaa olla taas vähä aikaa tyhjäkäynnillä.
Ennen pakosarjojen vaihtoa ja öljynsuodattimen jalan räpläystä toiminut normaalisti, voimaa alhaalta lähtien.
Edit2: Selvitetty! Eli vastaan itselleni, että kyllä on väliä kumman lambdan kytkee kumpaankin liittimeen. Rupesi löytymään alhaaltakin kaakkeja normaalisti kun vaihtoi liittimiä päittäin.Last edited by Jontsu00; 28-04-2012, 18:26.
Comment
-
-
Taas minä täällä kyselen tyhmiä, mutta osaisko joku heittää arvausta, mikä anturi vois antaa väärää tietoa. Ongelmana on nimittäin se, että lämpimänä ei tahdo tyhjäkäynti pysyä tarpeeksi ylhäällä, vaan se on jossain 500 rpm tuntumassa ja pientä tärinää on havaittavissa. Lisäksi kun kaasun löysää, niin aluksi hakee hetken tyhjäkäyntiä (tipahtaa 300 -> 900 ja lopulta jää 500). Lisäksi kylmänä kun kun lyö käyntiin, niin kierrokset hyppää 2000 heti kun starttaa. Lähinnä siksi ajattelin jotain anturivikaa, koska kone toimii normaalisti jonkin aikaa kun nollaa adaptaatiot. Toisen lamdan vaihdon, koska siinä oli lämmitys sökönä, mutta sillä ei ollu kuin hieman päästöjä alentava vaikutus. HC tyhjäkäynnillä on edelleen juuri hieman alle 100. Imuvuotoja ei ole.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Olen vaihtamassa autooni imusarjaa. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki alipaineletkut mitkä tuolla imarin alla seikkailevat. Osaiskohan joku antaa näille osanumeroita? Osaan realoemista itsekin katsoa, mutta kun noita kuvia on monta ja ei tiedä mitä etsiä niin vaikea saada kaikkea. Eli onko joku tehnyt tai voisiko tehdä listan niistä letkuista? Mitäköhän muuta kannattaisi uusia letkujen ja imusarjan tiivisteiden lisäksi? Separaattori? Autona sigun zeta, sinkku-vanoksella, vin LD47780.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Keltään apuja?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Lieneekö kyseessä ollut tämä ns. venttiilien liimautuminen vai mikä?
Joka tapauksessa eilen siirsin autoa vain katoksesta oven eteen ja pesin sen ja siirsin takaisin(suuntaansa muutaman kymmenen metriä). Eli kone ei kerennyt lämmetä kunnolla ollenkaan.
Tänään sitten tuumin siirtäväni auton talliin koska luvannut sadetta seuraavalle päivällä niin kun laitoin käyntiin niin käynnistyi kyllä hyvin mutta selkeästi pyöri jotenkin omituisesti ja tuprautti ihan kunnolla savua. Pääsin liikenteeseen niin hetken aikaa nyhti mutta kun sai kierroksia hieman mukaan niin normalisoitui eikä enää savuttanut. Jätin talliin pariksi tuntia ja mietin asiaa ja pakko oli lähteä vielä testiajolle. Ei mitään käyntiongelmaa enää ja ei savuttanut laisinkaan. Kävin pitemmän lenkin ajamassa varuilta että kone lämmin ja niin poispäin ja takaisin talliin.
Eikä siis mitään aiempaa oireilua ole ollut havaittavissa..
Kannattaako huolestua vai mitä?
Kone M52B28LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostOlen vaihtamassa autooni imusarjaa. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki alipaineletkut mitkä tuolla imarin alla seikkailevat. Osaiskohan joku antaa näille osanumeroita? Osaan realoemista itsekin katsoa, mutta kun noita kuvia on monta ja ei tiedä mitä etsiä niin vaikea saada kaikkea. Eli onko joku tehnyt tai voisiko tehdä listan niistä letkuista? Mitäköhän muuta kannattaisi uusia letkujen ja imusarjan tiivisteiden lisäksi? Separaattori? Autona sigun zeta, sinkku-vanoksella, vin LD47780.
Ja oletko vaihtamassa m50 imusarjaa vai mitä? Jos olet, niin noita kaikki tärkeämpää on, että varsinaisen imusarjan muutostyö on tehty kunnolla.
Haju69: ei varmaan kannata huolestua ellei vika rupea toistumaan usein. Mulla on aina vähintään kerran vuoteen tehny m52:n venttiilinnostimien ylitäyttymistä (ei siis venttiilien liimautumista). Joskus saattaa käynnistyksessä jäädä yks pytty pois pelistä. Kerran kävi jopa niin että kaikki puristukset katos, mutta kyllä ne nostimet tyhjenee kun malttaa oottaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Edellisen sivun omaan ongelmaan en oo viel löytäny ratkasua. kylmänä toimii oikeen hyvin, mutta kun viisari nousee keskelle, niin alkaa hieman oireileen.
Pääasiassa niin että löysäät kaasun, niin tyhjäkäynti asettuu ensin hyvin, mutta 5 sekunnin päästä se tippuu 500rpm tuntumaan ja alkaa hieman täristää. Samalla kun tämä notkahdus tapahtuu, päästöistä hc hyppää ~10 -> ~100.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostHaju69: ei varmaan kannata huolestua ellei vika rupea toistumaan usein. Mulla on aina vähintään kerran vuoteen tehny m52:n venttiilinnostimien ylitäyttymistä (ei siis venttiilien liimautumista). Joskus saattaa käynnistyksessä jäädä yks pytty pois pelistä. Kerran kävi jopa niin että kaikki puristukset katos, mutta kyllä ne nostimet tyhjenee kun malttaa oottaa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment