Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Dilleman94 View PostMyydäänkö noita erikseen vai pitääkö se sitten kerralla ostaa uusi kiristin?
Tosin jos kiristimellä on ikää, niin samalla vaihtaa männän ja jousen. Ei maksa monta euroa.Last edited by JJT; 04-02-2013, 16:34.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Touronen View PostIlmeisesti kansipahvi mennyt kun pakokaasut vuotaa jäähdytinnesteen sekaan korjaamon diagnoosin mukaan?
Mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa kun vaihtaa kansipahvin? Tietysti käyttää kannen koneistamolla että on ehjä.
Auto siis E39 528iA Touring 1998.
Helpoitenhan tuon varmistaa ohivuototestillä, eli painetta sylinteriin ja jos pulputtaa paisarissa niin sitten varmasti selvä peli.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAika epätodennäköiseltä kuulostaa mutta on toki mahdollista, itsestään kansipahvit ei kuitenkaan hajoa joten siellä on varmaan joku muu vika taustalla.
Helpoitenhan tuon varmistaa ohivuototestillä, eli painetta sylinteriin ja jos pulputtaa paisarissa niin sitten varmasti selvä peli.Vorssa
Comment
-
-
Originally posted by Touronen View PostOli kuulemma jäänyt ilmaa jäähdytinjärjestelmään.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Touronen View PostIlmeisesti syylärin vaihdon yhteydessä jäänyt ilmatasku järjestelmään.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View Postja milloin tämä on tapahtunut? Ettei nyt ole vain ilmaa järjestelmässä?
Eikö tuo nyt ole selvä merkki siitä että kansipahvi mennyt? Tai pahimassa tapauksessa kansi.Vorssa
Comment
-
-
Laitetaan vielä tännekkin tämä kysymys. Eli, Lueskelin tuolta että, joku oli tehny m52b25 --> m52b28 moottorinvaihdon, ja käyttää b25 koneen moottorinohjausta, jne. Itse olen tässä etsiksellyt b25 konetta pitkään, ja erittäin huonolla menestyksellä, ja nyt olisi jopa samalla kylällä b28 kone myytävänä. Kysymykseni on, että voiko auto toimia muka b25 moottorinohjauksella, vai ovatko koneet niin samankaltaisia, että pelittää täysin tuollein? Kenelläkään omakohtaisia kokemuksia? Muutenhan ottaisin b28 moottorinohajusken, mutta ajoneston kanssa taitaa tulla hankaluuksia, kun ei ole minkään näköisiä ajoneston hilppeitä luovuttaja-autosta. Ja onko homman kannalta oleellistä että b28 moottori on e36 kopasta ja moottori olisi menosa e39 koppaiseen?E39 540iA -00 käyttis
E34 525i -91 harraste
E36 320i -94 jääratakampe
Comment
-
-
Kyllä b28 toimii b25 boksilla ihan asiallisesti, eipä siinä juuri perseessä eroa erota, kokemusta löytyy.
Mutta ainahan se toki parempi on b28 boksi laittaa, ajonestolle saa kerrottua uuden dme:n ja siihen menee virallisilla työkaluilla alta minuutti joten se ei ole mikään ongelma.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Sama boksihan B25:ssä ja 28:ssa on. Ohjelmassa lienee pieniä eroja eli päivittää 28:n ohjelman siihen 25:n boksiin. Tosin noissa moottoreissahan erona on lähinnä vain iskunpituus ja nokkien ajoitukset eli eroa on lähinnä sytytyskartassa ja em. boksit nojaa jossain määrin nakutusanturiin eli lopullinen ero 28:n ja 25:n sytkäkartassa jää hyvin pieneksi, ihan huoletta voi ajella 25:n softallakin.
E39:ssähän voi olla myös TU-kone joka siis on täysin eri moottori, eli jos vanha kone on tuplavanos niin e36:n kone ei toimi sen moottorinohjauksella.Last edited by naukkis; 14-02-2013, 10:34.
Comment
-
-
M52 imusarjan pohjassa on kolme vakuumi letkulähtöä, kaksi pientä ja yksi isompi. Moottori tulee E30-koppaan, jossa tankin huohotus hoidettu muuta kautta (ei aktiivihiilipönikkää). Eli tarviiko noita yhdistää minne, ja mitkä tulpataan?
EDIT: Mitä tutkin, niin
- yksi pieni letkulähtö menee vakuumipöntölle, mikä taas ohjaa solenoidia, joka ohjaa takavaimentimen läppää (pois joutava pönttö)
- yksi pieni letkulähtö pitäisi mennä lisäilmapumpulle, jos on pakosarjassa päästöhömpötyksiä kuten US-malleissa
- isompi letkulähtö menee tankin huohotusventtiilille (pois joutaa)
Ainoa minkä tarviin niin imusarjalta bensanpaineensäätimelle yksi alipaineletku ja yhden pienen ja isomman letkulähdön tulppaan? Voisi joku asiantuntija varmistaa.Last edited by Harri G; 17-02-2013, 21:38.E39 ja E91
Comment
-
Comment