Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mulla ainakin riippuu vähän auton asennosta meneekö sinne 6,5 litraa vai yli. Nykysessä etukenossa tais vaatia 7 litraa että oli ylärajassa.
    Mulla on peräkin nyt madallettu joten etukenoa ei enää ole niinkuin ennen (itseasiassa keulaa hieman nostettu ja perä madallettu niin stance on aika suora nyt). Lisäksi katsoin useassa eri kulmassa tuossa muhkuraisessa pihassa.

    No, 7 sielä nyt on ja ylärajassa, menköön. Täytyy vielä kone kunnolla kuumana katsoa ettei ole liikaa, tosin eikai moottoriöljy paljoa turpoa lämmitessään.
    Last edited by 426Hemi; 26-04-2013, 16:07.
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by 426Hemi View Post
      Mulla on peräkin nyt madallettu joten etukenoa ei enää ole niinkuin ennen (itseasiassa keulaa hieman nostettu ja perä madallettu niin stance on aika suora nyt). Lisäksi katsoin useassa eri kulmassa tuossa muhkuraisessa pihassa.

      No, 7 sielä nyt on ja ylärajassa, menköön. Täytyy vielä kone kunnolla kuumana katsoa ettei ole liikaa, tosin eikai moottoriöljy paljoa turpoa lämmitessään.
      Kerta keulaa on nostettu niin siksi menee enemmän kun ohjeissa sanotaan. Auton pitää olla vaakatasossa, että näkee määrän oikein.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • 426Hemi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 621
        • Pälkäne

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kerta keulaa on nostettu niin siksi menee enemmän kun ohjeissa sanotaan. Auton pitää olla vaakatasossa, että näkee määrän oikein.
        Inansa se on etupainotteinen vieläkin mutta lähes vaakatasossa jo. Ennen oli perse aika pystyssä mutta nyt ei.

        Täytyy vielä lämpimänä katsoa ne tasaisella.
        ex: viitisenkymmentä bmw+muut

        Comment

        • villle
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 14
          • Kuopio

          Morjes!

          Katsoin VIN:llä m52 compactin vauhtipyörää. Näkyy olevan kaksoismassa. Käykö m50 yksimassainen paikalleen heittämällä?

          Yritin myös löytää infoa perien ristiinrastiin sopivuudesta, mutta koska olen suht käsi ja selvästi turhan laiska ajattelin testata teidän tietämystänne asiasta. Mitkä typ 188 perät sopivat 323 vompattiin? Kun otin silmän käteeni huomasin perien kuorissa olevan eroa

          Comment

          • kama
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1264
            • Savonmua

            Originally posted by villle View Post
            Morjes!

            Katsoin VIN:llä m52 compactin vauhtipyörää. Näkyy olevan kaksoismassa. Käykö m50 yksimassainen paikalleen heittämällä?

            Yritin myös löytää infoa perien ristiinrastiin sopivuudesta, mutta koska olen suht käsi ja selvästi turhan laiska ajattelin testata teidän tietämystänne asiasta. Mitkä typ 188 perät sopivat 323 vompattiin? Kun otin silmän käteeni huomasin perien kuorissa olevan eroa
            Compactiin sopii e30 ja Z3 typ188 perät. Tosin vetarin laipoissa ja takakannessa nopeusanturin osalta voi olla pikkueroja
            E24 - M88/3 N/A
            E85 - M54 Supercharged
            G26 - M50 Supercharged
            IG:kamamikko

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2329
              • Espoo

              Noniin arvon kanssaharrastajat.

              Olisi pientä ongelmaa m52b28 päästöjen kanssa. Aiheesta varmaan 100 eri topicia mutta ei oikein puhelimella onnistu hakutuloksien selailu.

              Eli siis m52b28 antoi seuraavia lukemia mitatessa:


              Joutokäynti / Kierroksilla
              CO-Pitoisuus 1,21 / 1,19 (Sallittu 0,5 / 0,3)
              HC-Pitoisuus 256 / 124 (Sallittu 100 / 100)
              Lambda arvo 0,97
              Co2-Pitoisuus 14,70 / 14,70
              O2-Pitoisuus 0,38 / 0,17 (Sallittu 5,00 / 5,00)

              Eli siis mitä näistä nyt voisi päätellä? Lambda, Katalysaattori? Imuvuotoja ei pitäisi enää olla, vaihdettu: Separaattori + putket + tiivisteet, Haitarikumi, icv tiiviste + putki.
              Last edited by toNmbbA; 06-05-2013, 10:23.
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Vikakoodeja? Korjausarvot? Nokka-akselin asentotunnistin?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • toNmbbA
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2009
                  • 2329
                  • Espoo

                  Originally posted by Cell View Post
                  Vikakoodeja? Korjausarvot? Nokka-akselin asentotunnistin?
                  Niin ja siis joo vikakoodeina oli lambdan lämmitys, mutta siis ei pitäisi vaikuttaa toimintaan? Vai vaikuttaako?
                  Last edited by toNmbbA; 06-05-2013, 18:25.
                  Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                  Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Vaikuttaa toki, säätö tuskin toimii lainkaan jos ei lämmityskään toimi. Kannattaa katsoa niistä koodeista kumpi lambda oli rikki.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • toNmbbA
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2009
                      • 2329
                      • Espoo

                      Originally posted by Cell View Post
                      Vaikuttaa toki, säätö tuskin toimii lainkaan jos ei lämmityskään toimi. Kannattaa katsoa niistä koodeista kumpi lambda oli rikki.

                      Tälläisiä se tarjosi;

                      37[055] Lambda probe heating 2.

                      D9[217] Timeout CAN-Message of EGS <--- Mikä tämä on?
                      DA[218] CAN-controller, warning level reached.
                      Last edited by toNmbbA; 23-05-2013, 21:27.
                      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Molemmissa pakosarjoissa on lambda.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • toNmbbA
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2009
                          • 2329
                          • Espoo

                          Originally posted by JJT View Post
                          Molemmissa pakosarjoissa on lambda.
                          Kiitoks tiedosta.
                          Last edited by toNmbbA; 09-05-2013, 04:24.
                          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Nyt on pakko kysyy täältä apua. Yhdellä tutulla on heidän ittensä tekemä tekniikanvaihto -96 523i, johon ovat nakanneet M52B28. Moottorinohjain, imm ja muut oheislaitteet on kuulemma ton M52B25 peruja, mut suuttimet B28. Ongelmana aivan järjettömän rikas seos ja livedataa kattoessa engine roughness on kolmessa pytyssä pirun korkea, engine load on yli asteikon ja tyhjäkäyntimoottorin kautta menevä ilmamäärä(en muista englanninkielistä termiä) on kans yli asteikon. Vanokselle ei tule ohjausta ainakaan inpan mukaan, mutta nokan asennon näyttää ~22 asteen hujakoille. Nokan asento ei myöskään käänny puuttuvan vanoksen ohjauksen takia(mistähän tähän ettis syytä?). Vikakoodit antaa pidemmän käyttelyn jälkeen lambdojen säätöalueen ylittymisestä ja tyhjäkäynnillä lambdojen jännitteet ~4.8V. Kumminkohan päin noi lambdojen johdot tulee, kun en muista ulkoa? Sais tarkistettuu, että onko nekin laitettu ristiin...

                            Tekniikanvaihtaja oli laittanu evap:in ja imuilman lämpöantureiden johdot ristiin, joka oli paskonut lämpöanturin. Vaihdoin sen ja laitoin johdot oikeinpäin, mutta onko toi johtojen väärinpäin olo voinut särkeä siemensin boksista jotain? Ja voiko toi kone ylipäänsä toimia noilla B25/B28-sekasikiö osilla? Ite olisin vaihtanu kyllä kaikki osat tuosta B28:sta, mitkä vaan moottorinohjaukseen liittyy...

                            Oli separaattorin kalvoa riekaleina, imuvuotoa yms. mut ne oon nyt saanu kuntoon.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11083
                              • Oulu

                              Eikös supa kokeillut omaa projektiaan b25 boksilla ja oli toiminut ongelmitta? Lamdojen piuhoja ei minun mielestä pitäisi edes pystyä kytkemään väärin, jos piuhat menee orkkis reittejä, koska tällöin etummaisen pakosarjan piuha ei yllä etummaiseen liittimeen. Menee siis niin päin että etummaisen pakosarjan lamda taaempaan liittimeen ja päinvastoin. Väärinpäin ollessaan ei varmasti toimi.
                              Last edited by Pazi88; 05-09-2013, 14:26.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Joo kyllä se kohtalaisesti toimii, suurin ero suuttimissa kuitenkin.
                                Lambdojen piuhoja ei saa ristiin JOS menee oikeeta reittiä, usein vaan sähelletty sinneppäin jolloin saa ristiin.
                                Näkee kyllä helposti kun katsoo korjausarvoja, tällöin bankkien korjaukset menee ristiin, toinen miinukselle tappii ja toinen plussan puolelle.

                                Suosittelen silti B28 dme:n vaihtamista, näin vanhassa kun ei tarvitse kun tehdä synkkaus ews:n kanssa jolloin uuden dme:n identiteettinumero kirjoitetaan ews:lle ja auto lähtee käyntiin.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎