Originally posted by Antsah
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Mr.Speed
Supa: "Korkeintaan 2 tuntia". Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Haluan nähdä sen joka tekee vanosremontin alle kahteentuntiin ja vieläpä huolellisesti. Itsellä se ei jää osaamisesta, työkaluista tai tiloista kiinni, mutta en siltikään saa pariin tuntiin tehtyä vanosremonttia M54B30 moottoriin vaikka olis mikä. Ja muutaman kerran olen jo omastani vanosyksikön käyttänyt irti.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostSupa: "Korkeintaan 2 tuntia". Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Haluan nähdä sen joka tekee vanosremontin alle kahteentuntiin ja vieläpä huolellisesti. Itsellä se ei jää osaamisesta, työkaluista tai tiloista kiinni, mutta en siltikään saa pariin tuntiin tehtyä vanosremonttia M54B30 moottoriin vaikka olis mikä. Ja muutaman kerran olen jo omastani vanosyksikön käyttänyt irti.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostSupa: "Korkeintaan 2 tuntia". Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Haluan nähdä sen joka tekee vanosremontin alle kahteentuntiin ja vieläpä huolellisesti. Itsellä se ei jää osaamisesta, työkaluista tai tiloista kiinni, mutta en siltikään saa pariin tuntiin tehtyä vanosremonttia M54B30 moottoriin vaikka olis mikä. Ja muutaman kerran olen jo omastani vanosyksikön käyttänyt irti.
Beisan muuten ilmoittaa asennusajaksi 4 tuntia korjaamolle, 6+ tuntia kotiasentajalle. Supa lienee super-ammattilainen. Eikä sitten tehdä mitään videotrikkejä tai nopeutuksia sille videolle
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostVoisi mennä pariin tuntiin jos vaihtaa toisen Vanoksen ja on kunnon nosturi käytössä ja kaikki työkalut valmiina pöydällä. Mutta jos käyttää vanhaa Vanosta, niin O-renkaiden yms. kanssa menee aikaa. Tai ainakin omassa autossa niiden huolelliseen asennukseen haluaisin käyttää aikaa.
Beisan muuten ilmoittaa asennusajaksi 4 tuntia korjaamolle, 6+ tuntia kotiasentajalle. Supa lienee super-ammattilainen. Eikä sitten tehdä mitään videotrikkejä tai nopeutuksia sille videolle
Comment
-
-
Siis alunperinhän kommentoin ripatsun tapausta ja kyseessä oli käsittääkseni Z4.
Ensinnäkin siinä ainoat komponentit mitkä pitää purkaa koneen edestä on muovisuojaus päältä ja sähköflekti. Sitten kun tuossa on uudemman sukupolven puolat niin niissäkään ei ole muttereita kuten alkupään m54 ja m52tu vaan lähteen pikalukituksella irti vetäsemällä.
Siinä säästyy heti aikaa.
Sitten taas e39 on kyllä kieltämättä vähän vastakohta ja siinä menee hieman pitempään, myönnettäköön.
Koneen edestä pitää purkaa flektin kaukalo pois jne.
E46:ssa taas on helpompi nostaa vaan sähköflekti pois mutta vaatii kuitenkin raikkarikotelon purkamisen ja imusnorkkelin keulalta pois jne.
Kyllä tuo e46 pitäisi 2 tuntiin mennä, pitää omaan tehdä kuitenkin joten voin sen kellottaa. Olemassa olevalla vanos yksiköllä toki.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Mr.Speed
Niin minä asian ajattelin että jos avataan se vanosyksikkö ja vaihdetaan ne tiivisteet. Tuossa kolmelitraisessa M54 moottorissa on minun mielestä suunniteltu todella huonosti se viskotuulettimen muovikaukalo. Kaikki romut ja letkut on kiinnitetty siihen, ja lisäksi siinä on se lisävesipumppu. Jos se flektin kaukalo oltaisiin suunniteltu sellaiseksi että sais sen yläosan erikseen pois, niin säästäis paljon aikaa ja ylimääräistä värkkäämistä.
Itse asiassa mulla on juuri tällä hetkellä remppa meneillään. Käytin vanoksen irti kun piti vaihtaa uusi tiiviste sen kotelon ja kannen väliin. Laiskuuttani en vaihtanut viime kerralla, ja nyt kostautuiVaihdoin samalla kyllä muitakin osia uusiksi, kuten hihnan rullaa, vesiletkua ja termostaatin. Alavesiletkun sain vasta tänään.
Btw, onko tietoa millä aineella saa pestyä moottorin parhaiten? Ennen remonttia koitin crc:n motor cleania, mutta ei kovin puhtaaksi saanut.
Comment
-
Ei tuo 2h nyt todellakaan mikään mahdottomuus ole, 2-3h siinä menee kun rauhassa tekee.
Aikaahan saa menemään kun perus "tallipeikko" samalla siivoaa tilaa pöydiltä ja etsii edellisen remontin ylijääneiden romujen seasta työkaluja mitkä ehkä saattaa soveltua tähänkin remonttiin, tai sitten ei, ja taas etsitään jotain mitä ei itsekään tiedetä..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMitä ne meinasi ylimääräisellä 4 tunnilla tehdä? Selata ebayta asiakkaan laskuun?
Puhuvatkohan nyt eri asiasta vai mistä on kysymys? Ainakaan M52TU/M54 koneissa ei mene kun se korkeintaan 2 tuntia jos oikein paljon paskaa jauhaa samalla.
Sama homma Autokeskuksessa 500-550,- ja
Kalke & Malila n. 430,-Last edited by ripatsu; 14-01-2013, 17:18.
Comment
-
-
Originally posted by ripatsu View PostJaa a. Enpä tullut kysyneeksi muuta kuin arviota tohon vaihtotyöhön... :think
Sama homma Autokeskuksessa 500-550,- ja
Kalke & Malila n. 430,-
Merkkihuollossa eivät ainakaan rupea näitä tiivisteitä vaihtamaan vaan vaihtavat koko vanos yksikön jos M54 kyseessä siis.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Kyllä M54 moottoriin vaihtaa tiivisteet kahteen tuntiin, jos ei tarvitse pestä venttiilikoppaa tai puhdistaa vanos yksikköä noesta. Välillä yksiköt on niin likaisia että ei niitä kehtaa laittaa puhdistamatta takaisin. Silloin menee tietysti hieman enemmän aikaa, mutta ei ikinä 6 tuntia.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Kyllä M54-kone ja kyllä merkkihuolto suostuu vaihtamaan pelkät tiivisteet. Kun tätä asiaa erikseen kysyin toisen jutun yhteydessä, ja nimenomaan sanoin, että omat tiivisteet ja sen perusteella se kustannus laskettiin. :think
Tietysti hyvin erikoista, jos hommaan meneekin vain puolet siitä ajasta mitä korjaamot väittävät. Joko te olette tooooodella nopeita ja korjaamot taas hitaita, tai sitten jompikumpi taho huijaa.
Se vaan tuppaa niin olemaan, että 1) asiakas tarvii palvelun tai osan tai molemmat 2) myyjä määrittää hinnan 3a) asiakas maksaa tai 3b) asiakas ei maksa.
Jos haluaa auton päivitettävän, asiakas maksaa.Last edited by ripatsu; 16-01-2013, 19:52.
Comment
-
Comment