Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by Antsah View Post
    En kyllä itse ainakaan 2h saanut noita omaan vaihdettua. Tietenkin jos noita olisi ennestään vaihtanut niin varmaan saisi nopeammin vaihdettua. E46 taisi olla hieman nopeampi vaihtaa kun ei tarte viskoa irrotella?
    No ekalla kerralla voi se reilu 2 tuntia mennä ihmettelyyn mutta korjaamolla ei pitäisi mennä sitäkään jos ovat edes kerran tehneet.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Guest's Avatar

      Supa: "Korkeintaan 2 tuntia". Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Haluan nähdä sen joka tekee vanosremontin alle kahteentuntiin ja vieläpä huolellisesti. Itsellä se ei jää osaamisesta, työkaluista tai tiloista kiinni, mutta en siltikään saa pariin tuntiin tehtyä vanosremonttia M54B30 moottoriin vaikka olis mikä. Ja muutaman kerran olen jo omastani vanosyksikön käyttänyt irti.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Mr.Speed View Post
        Supa: "Korkeintaan 2 tuntia". Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Haluan nähdä sen joka tekee vanosremontin alle kahteentuntiin ja vieläpä huolellisesti. Itsellä se ei jää osaamisesta, työkaluista tai tiloista kiinni, mutta en siltikään saa pariin tuntiin tehtyä vanosremonttia M54B30 moottoriin vaikka olis mikä. Ja muutaman kerran olen jo omastani vanosyksikön käyttänyt irti.
        Ok. Otetaan videolle sitten
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by Supa View Post
          Ok. Otetaan videolle sitten
          Ota ihmeessä videolle ja näytä se täällä. Oppiihan pojat laittamaan autoja, kun joku näyttää miten kunnolla toimitaan.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Mr.Speed View Post
            Supa: "Korkeintaan 2 tuntia". Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Haluan nähdä sen joka tekee vanosremontin alle kahteentuntiin ja vieläpä huolellisesti. Itsellä se ei jää osaamisesta, työkaluista tai tiloista kiinni, mutta en siltikään saa pariin tuntiin tehtyä vanosremonttia M54B30 moottoriin vaikka olis mikä. Ja muutaman kerran olen jo omastani vanosyksikön käyttänyt irti.
            Voisi mennä pariin tuntiin jos vaihtaa toisen Vanoksen ja on kunnon nosturi käytössä ja kaikki työkalut valmiina pöydällä. Mutta jos käyttää vanhaa Vanosta, niin O-renkaiden yms. kanssa menee aikaa. Tai ainakin omassa autossa niiden huolelliseen asennukseen haluaisin käyttää aikaa.

            Beisan muuten ilmoittaa asennusajaksi 4 tuntia korjaamolle, 6+ tuntia kotiasentajalle. Supa lienee super-ammattilainen. Eikä sitten tehdä mitään videotrikkejä tai nopeutuksia sille videolle
            E39 528iA

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Originally posted by TJJ View Post
              Voisi mennä pariin tuntiin jos vaihtaa toisen Vanoksen ja on kunnon nosturi käytössä ja kaikki työkalut valmiina pöydällä. Mutta jos käyttää vanhaa Vanosta, niin O-renkaiden yms. kanssa menee aikaa. Tai ainakin omassa autossa niiden huolelliseen asennukseen haluaisin käyttää aikaa.

              Beisan muuten ilmoittaa asennusajaksi 4 tuntia korjaamolle, 6+ tuntia kotiasentajalle. Supa lienee super-ammattilainen. Eikä sitten tehdä mitään videotrikkejä tai nopeutuksia sille videolle
              Itsekkin tarkoitin nimenomaan noita O-renkaiden vaihtamisia vanhaan vanokseen.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Supa View Post
                Ok. Otetaan videolle sitten
                Joudunko kuvaamaan? Vai saisko siitä tehtyä live streamin suoraan?

                Ei kai siinä nosturia tarvita?

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Siis alunperinhän kommentoin ripatsun tapausta ja kyseessä oli käsittääkseni Z4.
                  Ensinnäkin siinä ainoat komponentit mitkä pitää purkaa koneen edestä on muovisuojaus päältä ja sähköflekti. Sitten kun tuossa on uudemman sukupolven puolat niin niissäkään ei ole muttereita kuten alkupään m54 ja m52tu vaan lähteen pikalukituksella irti vetäsemällä.
                  Siinä säästyy heti aikaa.

                  Sitten taas e39 on kyllä kieltämättä vähän vastakohta ja siinä menee hieman pitempään, myönnettäköön.
                  Koneen edestä pitää purkaa flektin kaukalo pois jne.
                  E46:ssa taas on helpompi nostaa vaan sähköflekti pois mutta vaatii kuitenkin raikkarikotelon purkamisen ja imusnorkkelin keulalta pois jne.
                  Kyllä tuo e46 pitäisi 2 tuntiin mennä, pitää omaan tehdä kuitenkin joten voin sen kellottaa. Olemassa olevalla vanos yksiköllä toki.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Niin minä asian ajattelin että jos avataan se vanosyksikkö ja vaihdetaan ne tiivisteet. Tuossa kolmelitraisessa M54 moottorissa on minun mielestä suunniteltu todella huonosti se viskotuulettimen muovikaukalo. Kaikki romut ja letkut on kiinnitetty siihen, ja lisäksi siinä on se lisävesipumppu. Jos se flektin kaukalo oltaisiin suunniteltu sellaiseksi että sais sen yläosan erikseen pois, niin säästäis paljon aikaa ja ylimääräistä värkkäämistä.

                    Itse asiassa mulla on juuri tällä hetkellä remppa meneillään. Käytin vanoksen irti kun piti vaihtaa uusi tiiviste sen kotelon ja kannen väliin. Laiskuuttani en vaihtanut viime kerralla, ja nyt kostautui Vaihdoin samalla kyllä muitakin osia uusiksi, kuten hihnan rullaa, vesiletkua ja termostaatin. Alavesiletkun sain vasta tänään.

                    Btw, onko tietoa millä aineella saa pestyä moottorin parhaiten? Ennen remonttia koitin crc:n motor cleania, mutta ei kovin puhtaaksi saanut.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      Ei tuo 2h nyt todellakaan mikään mahdottomuus ole, 2-3h siinä menee kun rauhassa tekee.

                      Aikaahan saa menemään kun perus "tallipeikko" samalla siivoaa tilaa pöydiltä ja etsii edellisen remontin ylijääneiden romujen seasta työkaluja mitkä ehkä saattaa soveltua tähänkin remonttiin, tai sitten ei, ja taas etsitään jotain mitä ei itsekään tiedetä..
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • ripatsu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 144
                        • Suomi Finland

                        Originally posted by Supa View Post
                        Mitä ne meinasi ylimääräisellä 4 tunnilla tehdä? Selata ebayta asiakkaan laskuun?
                        Puhuvatkohan nyt eri asiasta vai mistä on kysymys? Ainakaan M52TU/M54 koneissa ei mene kun se korkeintaan 2 tuntia jos oikein paljon paskaa jauhaa samalla.
                        Jaa a. Enpä tullut kysyneeksi muuta kuin arviota tohon vaihtotyöhön... :think

                        Sama homma Autokeskuksessa 500-550,- ja

                        Kalke & Malila n. 430,-
                        Last edited by ripatsu; 14-01-2013, 17:18.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by ripatsu View Post
                          Jaa a. Enpä tullut kysyneeksi muuta kuin arviota tohon vaihtotyöhön... :think

                          Sama homma Autokeskuksessa 500-550,- ja

                          Kalke & Malila n. 430,-
                          No kysytään nyt varmistukseksi että kyseessä on varmasti M54 kone ettei N sarjalainen mikä selittäisi asian?
                          Merkkihuollossa eivät ainakaan rupea näitä tiivisteitä vaihtamaan vaan vaihtavat koko vanos yksikön jos M54 kyseessä siis.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Doni
                            Moderator
                            • Sep 2004
                            • 2842
                            • Kyrsälä

                            Kyllä M54 moottoriin vaihtaa tiivisteet kahteen tuntiin, jos ei tarvitse pestä venttiilikoppaa tai puhdistaa vanos yksikköä noesta. Välillä yksiköt on niin likaisia että ei niitä kehtaa laittaa puhdistamatta takaisin. Silloin menee tietysti hieman enemmän aikaa, mutta ei ikinä 6 tuntia.
                            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Kyllähän toi viimeks meni johonkin 3h kun O-renkaat vaihdoin tähän E46 330i. Tosin ei ollut ensimmäinen kerta tää remppa...
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • ripatsu
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 144
                                • Suomi Finland

                                Kyllä M54-kone ja kyllä merkkihuolto suostuu vaihtamaan pelkät tiivisteet. Kun tätä asiaa erikseen kysyin toisen jutun yhteydessä, ja nimenomaan sanoin, että omat tiivisteet ja sen perusteella se kustannus laskettiin. :think

                                Tietysti hyvin erikoista, jos hommaan meneekin vain puolet siitä ajasta mitä korjaamot väittävät. Joko te olette tooooodella nopeita ja korjaamot taas hitaita, tai sitten jompikumpi taho huijaa.

                                Se vaan tuppaa niin olemaan, että 1) asiakas tarvii palvelun tai osan tai molemmat 2) myyjä määrittää hinnan 3a) asiakas maksaa tai 3b) asiakas ei maksa.

                                Jos haluaa auton päivitettävän, asiakas maksaa.
                                Last edited by ripatsu; 16-01-2013, 19:52.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎